Yurt disinda Musteri Nasil Bulunur 2

Yurt Dışından Müşteri Nasıl Bulunur?

Yurt dışından müşteri bulmak, genel olarak ihracat faaliyetleri biçiminde tanımlanabilir. Elbette ihracat kavramını sadece mal ihraç etmek biçiminde tanımlamıyoruz.

Hizmetlerin ihracı, yani yurt içinde yabancılara sunumu da ihracat faaliyetleri içerisinde sayılır ki, ülkemizin önemli gelir kalemlerinden olan turizm ve sağlık turizmi bunların başlıcalarıdır. 

Geçmişte ihracat müşterisi bulmak ciddi bir vakit ve yatırım istediğinden sadece belirli büyüklük ve nitelikteki işletmeler tarafından tercih edilmekteydi. Günümüzde ise teknoloji ve internette yaşanan gelişmeler sayesinde “Yurt dışından müşteri nasıl bulunur?” sorusu daha kolay yanıtlanmaktadır.

İletişimin internet üzerinden yürütülmesi, sosyal ağların ve sanal pazarların oluşması, ihracat gerçekleştirmek için gerekli tüm bilgilerin ve mevzuatın bir tık uzakta olması gibi birçok faktör ihracata yeni bir online boyut getirdi. Bu da doğal olarak bizlere online ortamda ihracat müşterisi nasıl bulunur sorusunu sorduruyor.

Hizmet Özeti
Aylık Ortalama Maliyet 10,000 – 25,000 TL
İlk Dönüşler 2. Aydan İtibaren
İdeal Çalışma Süresi 12 Ay
Tek Seferlik Yatırımlar Web Tasarım, Kurumsal Kimlik Tasarımı
Müşteri Bulma Kanalları SEO, Sosyal Medya Yönetimi, Google Reklam Yönetimi, İçerik Pazarlama
Ek Hizmetler PR, Grafik Tasarım, Influencer Pazarlama, Görüntülü Reklamlar, Yeniden Pazarlama
Hedef Kitle Uluslararası

Yurt Dışından Müşteri Bulmanın Geleneksel Yöntemleri

Yurt dışında, bir ürün veya hizmet ihraç etmek için, online bir kanalınız yok ise fiziksel yöntemleri kullanmanız zorunludur. Fiziksel yöntemler ise sayıları az ve maliyetleri yüksek yöntemler olarak tanımlanıyor.

Bir gıda veya tekstil üreticisi firmanın ihracat yapabilmesi için;

  • Yurt dışına pazarlama ekibi göndermesi ve derin süreçleri tamamlaması gerekir ki, yapılacak harcamanın karşılığı olacağı da şaibelidir.
  • Fuarlara katılmak gibi etkinlikler de bunun için bir yöntem olarak sayılabilirken, yine etkinliği konusunda kesin ifadeler kullanabilmek mümkün değildir.

Turizmde fiziksel pazarlama imkanı ise zaten yoktur. Bir pazarlama ekibi kurarak yabancı ülkelerdeki turistlere pazarlama yaptırmak mümkün değildir.

Bunun yerine uluslararası acentelerle çalışmak söz konusu olabilir ki, kimi acentelerin belli ülkeler için talep ettikleri komisyonlar nedeniyle, çalışılması imkansız süreçleri ortaya koydukları söylenebilir.

Mal veya hizmetlerin yurt dışına pazarlanması süreçlerinde geleneksel yöntemler söz konusu olduğunda, çok büyük ve etki alanı geniş işletmeler dışındaki işletmelerin güçleri oldukça düşüktür.

Modern yöntemler sayesinde, her çapta işletme yurt dışından müşteri bulabilir, mal ve hizmetlerini yurt dışına pazarlayabilir.

Dijital Pazarlama ile Yurt Dışından Müşteri Nasıl Bulunur ?

Dijital pazarlama, internet tabanlı pazarlama faaliyetlerinin genelini ifade eden uygulamalar bütünüdür. İnternette yapılacak her pazarlama etkinliği bu sistematiğin içerisinde yer alır.

İnternet, genel olarak her boyutta işletme ve kişinin erişimine ve yayın yapmasına açık olduğundan, burada yapılacak yayınların belli kitlelere özel olduğu söylenemez. Ayrıca internette yapılacak pazarlama etkinliklerinin büyük bir kısmına özel olarak ücret ödenmez.

Etkinliklerin planlanması ve plana uygun içeriklerin geliştirilmesi maliyetleri dışında işlemler genellikle ücretsizdir.

İnternet pazarlamasında doğrudan reklam uygulamalarının ise maliyetler noktasında genel pazarlama etkinliklerinden maliyet bakımından farkı vardır.

Özellikle turizm sektöründe verilecek internet reklamları tıklama başına onlarca liralık maliyetleri nedeniyle, büyük işletmeler dışında az tercih edilen yöntemlerdir ki, arama motoru optimizasyonunu doğru yapan işletmelerin, tıklama başına maliyete katlanmaları da gerekmez.

Aynı durum diğer tüm sektörler için geçerlidir. Arama yapan kullanıcı, sitenizin linklerini normal arama sonuçlarında en üst sıralarda göreceği için, ekstra reklam maliyetine katlanmanız da zorunlu olmayacaktır.

Biz Current Works olarak yurt dışından müşteri bulma kavramına büyük önem atfediyoruz. Bu bağlamda “Yurt dışından müşteri nasıl bulunur?” sorusuna, Ar-Ge çalışmalarımızla sürekli yeni cevaplar arıyor ve hizmet süreçlerimizi geliştiriyoruz.

Müşterilerimizin ürün veya hizmetlerini yurt dışına pazarlaması, ülkemize doğrudan döviz girdisi sağlıyor olduğundan, bunu milli bir mesele olarak  görüyor ve 44 dilde uluslar arası pazarlama yaparak, dünyanın hemen her ülkesinden müşteri bulabilmeniz için size yardımcı oluyoruz.

Dijital pazarlama süreçlerinde kullanabileceğiniz ve bizim de sizin için kullanacağımız başlıca yöntemlere göz atalım:

  • İnternet Sitenizi Kurun

İnternet sitesi kurmak: kendinizi ve işletmenizi büyük kitlelere tanıtmanın en ekonomik ve kolay yollarından birisi internet sitesi sahibi olmaktır.

İşletmeniz hakkındaki bilgileri paylaşabileceğiniz, ürünlerinizi sergileyebileceğiniz, etkili bir iletişim aracı olarak kullanabileceğiniz bir teknolojiye günümüz şartlarında mutlaka ihtiyacınız olacaktır.

Üstelik bu bilgilerin ticari hayatınız boyunca değişiklikler göstereceğini göz önünde bulundurursak, yeni ürün ve hizmetlerinizi güncelleyebileceğiniz bir internet sitesi en doğru tercih olacaktır.

Siteyi yeterli ve doğru içeriklerle donatmak son derece önemlidir, bunun yanı sıra içeriklerinizi sergilerken net ve sade olmanız bilgi kirliliği yaratmamanız açısından önemlidir.

  • Hedef Kitlenizle İlgili Dillerde Yayın Yapın

Hedef ülkelerin dillerinde yayın yapmanız, o ülkelerden müşteri kazanabilmeniz için önemlidir. İngilizce gibi global dillerde yapacağınız yayınlar, her zaman etkili olmayabilir. Bu bakımdan, özgün yazılmak koşulu ile web sitelerinizde bu dillerin var olmasını sağlayın.

  • Arama Motoru Optimizasyonu – SEO Yapın

Hemen hemen tüm sorunlarımız için internette arama motorlarını kullanıyoruz, bu arama motorlarında üst sıralarda görünmek için SEO yapmak son derece önemlidir.

SEO çalışmaları yapmak, internet sitenizin arama motorları ile uyumlu olmalarını sağlayarak, kullanıcıların yaptıkları arama sorgularında sizin sitenizin üst sıralarda çıkmasına yardımcı olur.

  • Sosyal Medyada Görünür Olun

Sosyal medya kullananların sayısı 3 milyarı geçmektedir. Sosyal medyalar bugün gelinen noktada ticari ilişkiler için önemli bir pazar alanı oluşturmaktadır.

Doğru kullanıldıklarında gerek müşteri bulma açısından gerekse işletme imajı açısından işletme için fayda sağlamaktadır. Bu sebeplerle sosyal medya yönetimi yapmak değerlendirmeniz gereken hususlardan birisidir.

Facebook’ta sayfanızın bulunabilirliğini arttırmak için profilde yer alan tüm bilgileri doldurmalısınız. İletişim bilgilerinizi girmeye, diğer sosyal medya hesaplarına bağlantı vermeye ve güncel bir şekilde içerik paylaşmaya özen göstermelisiniz. 

Twitter tasarımı bakımından daha sınırlı özelliklere sahiptir. Bu nedenle Facebookta olduğu gibi detaylı ve uzun içerik girmek mümkün değildir. Dolayısıyla müşteri ararken daha genel ifadelere başvurmak daha fazla sonuca ulaşmanızı sağlar.

Linkedin işletme sayfası oluşturmaya ve kullanıcılar ile iletişime geçmeye olanak sağlamaktadır. Bu sayede işletme kendini tanıtma, sektöre dair gelişmeleri takip etme ve en önemlisi yeni müşteri bulma fırsatı yakalamaktadır.

Instagram’da başarılı bir ticaret performansı yakalamak için ilk olarak takipçilerinize güven aşılamalısınız. Bu açıdan işletme hesabı açıp mutlaka kurumsal kimliğinizi yansıtmaya çalışmalısınız.

Küçük, orta ve büyük farketmeksizin en çok tercih edilen hesap türü olan işletme hesabı ile hesabınızın kişisel hesaplardan ayrılmasını sağlayabilirsiniz.

  • Basın Yayın Kuruluşlarında Yayınlar Yapın

Basın bültenleri yayınlamak işletmenizi tanıtmak için başvurabileceğiniz yollardan birisidir. Kamuya açık iletişim kanallarında yayınlandıkları için şirketler ve bireyler için önemli bir pazarlama ve tanıtım aracıdır.

Tamamladığınız projeleri ve yatırımları tanıtarak mevcut ve potansiyel müşterilerin dikkatini çekebilirsiniz. Basın yayın sitelerinde makaleler yayınlamak da yine müşterilerin dikkatini çekmek açısından kullanılan yöntemlerden birisidir.

  • Reklam Yapın

Giderek gelişen teknoloji sayesinde gazete, dergi, radyo gibi reklam araçlarına olan ilgi günden güne azaldı, bununla birlikte bu yollar ile müşteri bulmak bir hayli zorlaştı ve bu yöntemlerin yerini internet reklamları aldı.

İşletmeler çoğunlukla satışlarını arttırmak ve kurumsal kimlik yaratmak amacıyla internet reklamlarını kullanıyor. Lakin bu yöntem oldukça maliyetli olduğu için internet sitesi oluşturma, SEO çalışmaları yapma ve sosyal medya hesaplarından yararlanma en uygun yöntemler olarak öne çıkmaktadır

Bize Ulaşın

Current Works, yurt içinde ve yurt dışında müşteri bulmanız için modern dijital pazarlama hizmetleri sunar. Bizimle şimdi iletişime geçerek, kapsamlı çözümlerimizden hemen faydalanabilir, yurt dışındaki potansiyel alıcılarınıza en kısa zamanda ulaşabilirsiniz.

Kaynak:

https://www.cogoport.com/blogs/the-great-export-challenge-how-to-find-buyers-for-your-products

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir