Yurt Dışından Hasta Nasıl Getirilir?

Yurt Dışından Hasta Nasıl Getirilir?

Sağlık turizmi, ülkemizde en önemli yabancı para girişi sağlayan sektörlerin başına yerleşti. Sahip olduğumuz potansiyel itibariyle, çok daha fazla yabancı hastanın Türkiye’de tedavi edilebilmesi de mümkündür. Bu durumda doğal olarak; “Yurtdışından hasta nasıl getirilir?” sorusu da yaygın olarak sorulur. Bu süreç kapsamlı bir çalışmanın sonucu olmakla birlikte aslında prensipte yapılacaklar açık ve nettir.

Sağlık kuruluşları, sağlık turizmi ruhsatlarını aldıktan sonra, yurtdışından hasta getirmek için çalışma yapabilir. Bu noktada yasal bir engel yoktur. Tıpkı sağlık kuruluşları gibi, sağlık turizmi ruhsatı alan sağlık turizmi acenteleri de bu işi yasal olarak yapabilirler. Tabii acenteler için ek yükümlülükler söz konusu olacaktır ancak yurtdışından hasta getirme kuralları genel olarak aynıdır.

Acente bakımından, çok sayıda sağlık kuruluşu ile çalışmak ve hastaların sağlık dışındaki ihtiyaçlarını karşılamak gibi ek yükümlülükler bulunacaktır ki, bunlar zaten turizm standartlarında işlemlerdir. Sağlık acenteleri, yurtdışından getirdikleri hastalara, yine sağlık turizmi izin belgesi olan sağlık kuruluşlarında tedavi olmaları için eşlik ederler. Sağlık kuruluşları ise sadece tıbbi uygulamalardan mesuldür.

Yurtdışıdan hasta getirmenin yolları ise genel olarak dijital medya kullanımı ile ilişkilidir. Bu konuyu sağlık turizminin gelişim sürecini inceleyerek daha net anlayabiliriz.

Sağlık Turizmi ve Türkiye

Türkiye, özellikle 90’lı yıllardan itibaren tıbbi teknolojilerin kullanımında Avrupa standartlarına yaklaşması ile tıp sektöründe dışa bağımlılığı önemli ölçüde azaltmış ve kendi içerisinde önemli bir gelişime imza atmıştı. Oldukça nitelikli tıp fakülteleri ve hastanelerin varlığına rağmen, 2000’li yılların ikinci on yılına kadar yurtdışından hasta getirmemiz zor, hatta imkânsız görülüyordu. Zira hastaya erişmek için kullanılabilecek kanallar sınırlı ve tamamı fiziksel pazarlama kanallarıydı.

2000’li yılların ikinci on yılından itibaren hayatımızın merkezindeki yerini alan internet ise her alanda olduğu gibi bu alanda da ciddi bir değişimin ortaya çıkmasına neden oldu.

Artık, Amerika’daki bir hasta, Türkiye’deki hastaneye saniyeler içerisinde ulaşabilir ve bu ülkedeki sağlık hizmetleri hakkında bilgi alabilir hale gelmişti. Daha önemlisi, hasta ile sağlık kuruluşu arasında bir aracı olmasına da gerek yoktu.

Doğal olarak uzak ülkelerdeki hastalar, yaptıkları internet aramalarında Türkiye’deki sağlık hizmetlerine ulaşmaya başladılar.

Önceleri, sağlık kuruluşları bu konuda bilince sahip değilken, kendiliğinden oluşan trafiğin dijital pazarlama yaparak artırılabileceği fark edildi. Bir birim dijital pazarlama harcamasına karşılık yüzlerce birim girdi sağlayabilmenin mümkün olduğunun anlaşılmasından sonra ise yoğun bir çalışma başladı ve ülkemizin en önemli döviz kaynaklarından birisi olan sağlık turizmi sektörünün gelişmesi ile birlikte, sağlık turizmi pazarlaması sektörü de marjinal bir büyüklüğe ulaştı.

Mevcut koşullarda, ülkemizde en az seyahat turizmi kadar hacmi bulunan sağlık turizminin, gelecek on yıl içerisinde bu hacmi misli ile artıracağı tahmin ediliyor. Bu alanda kamusal yatırımlar ve teşvikler de yapılıyor ki, büyük miktarlara ulaşan teşviklerden, sağlık turizmi alanına yatırım yapan firmalar faydalanabiliyor.

Yabancı Hastalar Neden Türkiye’yi Tercih Etsin?

Türkiye, coğrafi konumu itibariyle, Avrupa, Orta Doğu ve Asya’nın neredeyse tam ortasında yer alır. Bu nedenle hastaların ülkemize, birkaç saatlik uçuşlar ile ulaşabilmesi mümkündür. Sadece bu sebeple dahi, Mexico ve Hindistan gibi rakiplerimizin önünde yer almamız, şaşırtıcı değildir. Ancak elbette hastalara bu durumun doğru ve yeterince anlatılması gerekir. Yapılacak dijital pazarlama etkinliklerinde, yalnızca hastalıklar ve tedavilerinden değil, ülkemizin konumu ve imkanlarından da yoğun olarak bahsetmek gerekir.

İkinci önemli neden ise ülkemizin sağlık hizmetlerinde talep ettiği fiyatlardır. Avrupa ve Amerika’ya göre çok düşük olarak tanımlanabilecek bu fiyatlar, tercih edilme noktasında çok büyük bir avantajdır.

Yabancı hastaların, fiyatlar hakkında yeterince bilgilendirilmesi, hastanın ülkemize getirilmesi noktasında önemli enstrümanlardan bir tanesidir.

Üçüncü ve aslında ikinci sebeple birlikte en önemli etken ise Türkiye’de sunulan sağlık hizmetlerinin Avrupa standartlarında olmasıdır. Avrupa Birliği Aday Ülkesi olan Türkiye, son derece iyi eğitimli hekimleri, nitelikli sağlık personeli ve bu ölçüde gelişmiş sağlık tesisleri ile Asya’daki rakiplerinin çok ilerisinde yer alır.

Kalite ve fiyat kıyaslamasının doğru yapılması ve hastanın bu konuda ikna edilmesi, sağlanacak trafiğin marjinal şekilde artmasını sağlayabilir.

Hastaya Nasıl Ulaşılır?

Uzak ülkedeki hastalara bizden oraya şeklinde bir pazarlama yapmak mümkün değildir. Kimlerin hasta olduklarını ve bu hizmetlere ihtiyaç duyduklarını bilmemiz ve anlık olarak o hastaya ulaşmamız fiziksel olarak imkansıza yakındır. Bunun için hedef ülkelerdeki sağlık turizmi acentelerini tercih edebiliriz ki, bu durumda ciddi komisyonlara katlanmak gerekebilir. Kimi sağlık kuruluşları, büyük ülkelerde kendi acentelerini kurmak için çalışırlar ki, bu da ciddi bir maliyet anlamına gelecektir.

Bu durumda elimizdeki en güçlü araç, sunduğumuz hizmetleri, ihtiyaç duyanların bulmasını sağlayacak bir pazarlama alt yapısı kurmak olacaktır. 7/24 erişilebilir bir pazarlama aracı ise internetten başka bir yapı değildir.

Hasta Bize Nasıl Ulaşır?

Tıpkı bizim ülkemizdeki hastaların yaptığı gibi, dünyanın diğer her yerindeki hastaların, hastalıkları ile ilgili merak ettiklerini sordukları ilk mecra, Google ve diğer arama motorlarıdır. Hastalıklar hakkında bilgi almak, tedavileri öğrenmek, nerede tedavi olabilecekleri ve kendilerine maliyetini öğrenmek için hastaların global davranış biçimi, internet sorgusu yapmaktır. Bu eğilimin, toplam internet kullanıcıları içerisinde önemli bir yere sahip olduğu tahmin edilir. Geri kalan kısım ise bir şekilde bu yöntemi denemek durumunda kalacaktır.

Hasta, herhangi bir hastalık veya tedavi için arama yaptığında, karşısında listelenen sağlık kuruluşlarını inceler. Eğer sizin sağlık kuruluşunuz bu liste içerisinde yer almıyor ise hastanın size ulaşma olasılığı yoktur. Eğer sağlık kuruluşunuz ikinci sayfa veya daha alt sayfalarda yer alıyorsa, hastanın size ulaşma olasılığı düşer.  Yani bu aramalarda ön ve üst sıralarda olmanız, hastanın size ulaşması için gereklidir.

Arama Sonuçlarında Listelenmek Yeterli mi?

Yurtdışından hasta getirmek için, arama sonuçlarında listelenmeniz yeterli değildir. Bu sonuçlar içerisinde, hedef ülkenin dilinde ve nitelikli içeriğe sahip bir siteyi sunmuş olmanız gereklidir. Aksi halde hasta, hasta sitenizin dilini anlayamaz ve/veya bilgi alamadığı için sitenizi terk eder.

Kaldı ki; Google, zaten yeterli bileşene sahip olmayan ve kullanıcı deneyimini en iyi şekilde karşılamayan siteleri zaten üst sıralarda listelemez. Buna bir döngü tanımı yapmak mümkündür. Kullanıcının ihtiyacını karşılamaya en yakın siteyi yapan kuruluş daha önde listelenir. Listelenen kuruluş, hastayı tatmin edecek veriye sahip olduğundan, hastayı Türkiye’ye getirir.

Nasıl Yapacağız?

Yurtdışından Türkiye’ye hasta getirmek, dijital medyanın doğru kullanımı ile mümkündür. Ancak bu okunduğu kadar basit bir iş değildir. Arama motoru optimizasyonu uygulamalarını çok dilli olarak yapmak ve diğer tüm bileşenleri mükemmel şekilde uygulamak gereklidir.

Sağlık Turizmi Pazarlaması ve SEO uygulamaları için, bu alanda deneyime sahip uzman dijital pazarlama ajansları ile çalışmanız faydanıza olacaktır. Gerek sektörü iyi bilmeleri gerekse düzenli deneyim içerisinde yer almaları bakımından, hızlı ve etkili işlemler bu firmalar tarafından sunulabilir.

Sağlık Turizmi Pazarlaması ve SEO uygulamaları ile ilgili daha detaylı bilgi almak, projelerimiz ve projeksiyonlarımızı görmek için diğer sayfalarımızı ziyaret edebilir, dilediğiniz zaman bize doğrudan ulaşarak daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir