YouTube SEO Nedir? Video Optimizasyonu Nasıl Yapılır?

YouTube SEO Nedir? Video Optimizasyonu Nasıl Yapılır?

YouTube SEO, arama sonuçlarındaki yerinizi yukarı çekmek için kanalları ve videoları optimize etme stratejileridir. YouTube, internette yer alan en büyük video platformu ve en büyük ikinci arama motorudur. Bu nedenle, içeriğinizi platform için nasıl optimize edeceğinize yönelik bilgi sahibi olmanız gerekiyor.

YouTube SEO, adından da anlaşılacağı gibi, videolarınızı YouTube arama motorunda daha üst sıralarda yer alacak şekilde optimize ediyor. YouTube SEO‘nun nasıl gerçekleştirileceğini öğrenmeden önce, önce YouTube SERP ile tanışalım.

Google SERP’ye benzer şekilde YouTube SERP, en üstte Reklamları ve ardından Organik sonuçları gösterir. YouTube SEO çalışması, videolarımızı Organik sonuçların en üstünde sıralamakla ilgilidir. Ancak YouTube arama motoru için nasıl optimize edileceğini öğrenmek için, YouTube algoritmasının nasıl çalıştığını da anlamamız gerekir.

Youtube SEO Nedir?

Youtube SEO Çalışması Sonucu
Youtube SEO Çalışması Sonucu

YouTube SEO, Youtube üzerinde yapılan aramalarda ilgili anahtar kelimelerde veya arama terimlerinde ön sıralarda çıkmayı sağlayan çalışmalardır.

Youtube mevcut koşullarda ücretsiz canlı yayın ve video kayıt imkanı sunan en büyük platformdur. YouTube üzerinde öne çıkmak ise en az Google kadar meşakkatli bir çalışma gerektirir. Yüzbinlerce kullanıcının ve kurumsal hesabın sahip olduğu kanallar, yaptıkları yayınlarla öne çıkarlar.

Youtube’un kendi arama motoru yapılan aramalarda hangi kanalların veya videoların öne çıkacağına bu etkinlikler neticesinde karar verir. Oldukça karmaşık ve birçok bileşeni olan bu uygulama mutlaka bu alanda deneyimi bulunan uzmanlarca yapılmalıdır. YouTube’daki seo değeri yüksek olan videolar, Google üzerinde yapılacak arama sonuçlarında da ön sıralarda gösterilir. Özellikle ticari siteler için yayınladıkları videoların Google aramalarında kendi anahtar kelimelerinde üst sıralarda çıkması son derece önemlidir.

Youtube Algoritması Nasıl Çalışır?

YouTube SEO’nun ne olduğunu öğrenmeden önce, birkaç adım geri atmak ve SEO’nun ne olduğunu anlamak önemlidir.

Arama Motoru Optimizasyonu, bir sayfanın arama motorlarındaki konumunu iyileştirmeyi amaçlayan kullanıcı deneyimini optimize etmek için kullanılan stratejiler kümesidir.

Programlama, tasarım, içerik üretimi ve diğer sitelerle olan ilişkiyi kapsar, böylece arama motorları bu sayfanın kullanıcının aradığı şey için en iyi sonuç olduğunu düşünür.

İyi optimize edilmiş ve alakalı Başlıklar, Açıklamalar ve Video İçeriği daha fazla öne çıkar.

Videolarınız daha fazla beğeni ve görüntüleme alıyorsa, YouTube algoritmaları videolarınızı YouTube SERP’de daha üst sıralarda sıralamak için bir sinyal olarak kabul eder.

YouTube Sıralama Faktörleri Nelerdir?

youtube sıralama faktörleri

Açıklandığı gibi, algoritma sürekli değişiyor. Bir YouTube SEO aracı kullanarak zirvede kalabilir ve sonuçlarınızı takip edebilirsiniz. Bizimki gibi araçlar, videolarınızı optimize etmenize yardımcı olabilir. Ancak göz önünde bulundurmanız gereken en önemli YouTube sıralama kriterleri nelerdir? Açıkçası tam olarak bilinmiyor. Çoğu uzman, YouTube sıralamanızı etkileyen düzinelerce, hatta bazıları yüzlerce veya binlerce faktör olduğuna inanıyor. Verilerimiz kesinlikle dikkat etmeniz gereken 8 faktör olduğunu göstermektedir.

  • YouTube İzlenme Süresi

İzlenme süresi, kullanıcıların YouTube’daki bir videoyu toplamda ne kadar süreyle izlediğini gösterir. Bir kullanıcı bir videoyu 5 dakika izlediyse ve ikinci bir kullanıcı 4 dakika izlediyse toplam izlenme süresi 9 dakikadır. Kullanıcılar videoları mümkün olduğunca uzun süre izlerse, bu, algoritma üzerinde olumlu bir etkiye sahip olan yüksek bir izlenme süresine yol açar ve video buna göre daha üst sıralarda yer alır. YouTube’un temel amacının, kullanıcıları YouTube sitesinde mümkün olduğunca uzun süre tutmak olduğunu unutmayın. Yüksek bir İzlenme Süresi şeklinde katkıda bulunan tüm videolar yüksek bir sıralama ile ödüllendirilecektir. YouTube Analytics işlevi sayesinde verileri gerçek zamanlı olarak görebilirsiniz.

  • Kanal İzleme Süresi

İzlenme süresi ilkesi yalnızca tek tek videolar için değil, tüm kanal için de geçerlidir. Böylece kanaldaki tek tek videoların izlenme süreleri birlikte sayılır. Kanalın özel bir konuda yüksek izlenme süresi varsa, YouTube’dan sözde bir yetki alır. Bu, bu konuyla ilgili gelecekteki videoların daha da üst sıralarda yer alacağı anlamına gelir.

  • Kitleyi Elde Tutma

Bu performans göstergesi, videoların ortalama olarak ne kadar süreyle izlendiğini ölçer. Kitleyi elde tutmayı görüntülemenin iki yolu vardır:

  • Göreli kitleyi elde tutma 
  • Mutlak kitleyi elde tutma

Göreli kitleyi elde tutma, videonun ortalama %’sinin görüntülendiğini gösterir. Mutlak izleyiciyi elde tutma oranı, videonun ortalama kaç dakika görüntülendiğini gösterir.

Bu açıdan daha uzun videoların daha kısa videolara göre bir avantajı olduğu iddia edilebilirken, sonuçta önemli olanın video içeriği olduğunu unutmamalısınız.

  • YouTube Tıklama Oranı (TO)
Gösterim - Tıklama Oranı
Gösterim – Tıklama Oranı

TO, aramada gördüklerinde videoyu tıklayan kullanıcı sayısını yüzde olarak gösterir. Algoritma, arama sonuçlarında veya önerilerde küçük resim ve video başlığı göründüğünde bir videonun kullanıcı için ne kadar alakalı olduğunu anlayabilir. TO’yu artırmak için iyi bir başlık ve iyi tasarlanmış bir küçük resim düşünmelisiniz.

  • Yükleme Sıklığı

Düzenli olarak video yükleyen bir YouTube kanalı bu faktörden büyük ölçüde yararlanır. Yükleme sıklığı, videoların bir kanala ne sıklıkta yüklendiğini gösterir. Kanal ne kadar aktif olursa ve ne kadar çok video yüklenirse, YouTube SEO için o kadar iyi olur. Verilen yetki ile birlikte (bkz. madde 2), bu yüksek bir YouTube sıralaması için çok iyi bir temel oluşturur.

  • Oturum Süresi

YouTube, platformlarında mümkün olduğunca uzun süre kalmanızı istiyor. Oturum süresi, kullanıcıların video izledikten sonra YouTube’da ne kadar süre kalacağını gösterir. Daha uzun bir oturum süresi, YouTube algoritması üzerinde olumlu bir etkiye sahiptir.

  • Oturum Kapanışı

Oturum süresine ek olarak, oturumun sona ermesi kullanıcının YouTube’dan ne zaman ayrıldığını gösterir. Kullanıcılar videoyu izledikten sonra hızlı bir şekilde atlarsa, YouTube algoritması olumsuz bir görüş alır ve bunun YouTube SEO üzerinde de olumsuz bir etkisi olur.

  • Oturum Başlar

Bir video geçerli oturumda ilk izlenecek videoysa, örneğin videoya harici bir bağlantı üzerinden erişiliyorsa, YouTube algoritması tarafından çok olumlu olarak derecelendirilir. Bu video sonunda kullanıcıyı platforma yönlendirir ve bu ideal olarak daha uzun bir oturuma yol açarsa, video daha üst sıralarda yer alır.

17 adımda Youtube SEO Ayarları Nasıl Yapılır?

Youtube SEO stratejileri Google arama motoru SEO stratejilerinden biraz farklıdır. Burada size youtube videoları ve kanalı için en çok kabul gören stratejilerden bahsedeceğiz;

  • YouTube Anahtar Kelime Araştırması

Profesyonel bir SEO bilginiz varsa SEO için Anahtar Kelime Araştırması yapmak için muhtemelen Google Adwords, Ahrefs ve SEMRush gibi araçları kullanırsınız. Ancak, YouTube Anahtar Kelime Araştırması biraz farklıdır. YouTube için Anahtar Kelime Araştırması için böyle özel bir araç yoktur

  • Anahtar Kelime Fikirleri

Her şeyden önce, bir e-tablo açın ve videonuzu çevreleyen tüm Anahtar Kelime fikirlerini listeleyin. Örneğin, videom “YouTube SEO” ise, “YouTube SEO”, “YouTube anahtar kelime araştırması”, “YouTube video SEO”, “YouTube için SEO” gibi anahtar kelime fikirlerini listeleyebilirim. Bunun için Google Anahtar Kelime Planlayıcı’yı da kullanabilirsiniz.

  • Youtube Önerisini Kullanma

Youtube Arama Çubuğu Önerileri
Youtube Arama Çubuğu Önerileri

Tüm anahtar kelime fikirlerinizi hazırladıktan sonra, YouTube’a gidin ve bu anahtar kelimeleri yazın. YouTube’un girdiğiniz terim için anahtar kelimeler önerdiğini göreceksiniz.

Burada uygulayacağınız tekniklerden biri daha alakalı anahtar kelime fikirleri elde etmek için anahtar kelimenin önüne * koymaktır.

YouTube tarafından önerilen bu anahtar kelimeleri hedeflemek harikadır. Çünkü bunlar, kullanıcıların aradığı gerçek anahtar kelimeler ve sorgulardır. Mümkün olan maksimum etkileşimi elde etmek için videolarınızı bu anahtar kelimeler için sıralamak isteyeceksiniz.

  • Ahrefs Anahtar Kelime Gezgini’ni Kullanın

Benzer anahtar kelimeleri aramak için Ahrefs’in Anahtar Kelime Gezgini aracını da kullanabilirsiniz. Anahtar Kelime Gezgini’ne gidin >Arama motoru olarak “YouTube”u seçin >anahtar kelimenizi yazın. Bu anahtar kelimeleri Anahtar Kelime Araştırma stratejinizin bir parçası olarak kullanabilirsiniz.

  • Rakipler Anahtar Kelimelerini Kullanma

Rakip Analizi, ajanslar tarafından, özellikle de e-ticaret SEO hizmeti verenler tarafından kullanılan önemli bir stratejidir. Buradaki fikir, rakiplerin hedeflediği ve sıraladığı anahtar kelimeleri bulmaktır. Ve bu anahtar kelimeleri Anahtar Kelime Stratejimizin bir parçası olarak kullanın.

YouTube Başlıklarını Optimize Etme

Daha önce SEO başlık ve açıklama optimizasyonu yaptıysanız bu konuda deneyimlisiniz demektir. Çünkü YouTube SEO da farklı değil.

Doğru anahtar kelime araştırması yapın ve tüm birincil ve ikincil anahtar kelimelerinizi videonuzun Başlıklarına ve Açıklamalarına eklediğinizden emin olun.

  • Başlık Uzunluğu

YouTube Başlığı karakter sınırı 100 karakterdir. Ancak, noktalar (…) 70 karakterden sonra görüntülenir. Araştırmaya göre, en iyi uygulama YouTube Başlığını 70 karakterin altında tutmaktır.

  • Başlığınızın Başında Anahtar Kelimeler Kullanın

En önemli anahtar kelimenizi Başlığın başına eklediğinizden emin olun. YouTube algoritması, başlığın başında anahtar kelimelere daha fazla ağırlık verir.

  • Başlıktaki Sayılardan Yararlanın

“5 Ways to..”, “6 Best Things..” gibi sayılara sahip Video Başlıklarının YouTube arama motoru tarafından daha fazla tercih edildiği kanıtlanmış bir gerçektir.

YouTube Açıklamalarını Optimize Etme

youtube aciklama alani

  • Uzun Açıklamalar Yazın

Çoğu insanın yaptığı yaygın bir hata, YouTube videoları için iyi açıklamalar yazmamaktır. Bazıları sadece bir veya iki satır yazar ve birincil anahtar kelimelerini bile buna dahil etmez.

YouTube Açıklama karakter sınırı, boşluklar dahil 5.000 karakterdir. Evet, 5000 karakter! Böyle bir fırsatı kaçırmak istemezsiniz.

Tüm birincil ve ikincil anahtar kelimelerinizi içeren açıklayıcı bir Açıklama yazdığınızdan emin olun. YouTube Algoritması, açıklamanızın ilk 2 ila 3 cümlesine ağırlık verir. Bu nedenle, tüm önemli anahtar kelimelerinizi video açıklamanızın ilk 250 kelimesine eklediğinizden emin olun.

  • Açıklamaya Web Sitenizin Bağlantılarını Ekleyin

YouTube SEO hizmeti veren SEO ajanslarının gözden kaçırdığı en önemli noktalardan biri, web sitelerine işaret eden açıklamalara bağlantılar eklemektir.

Bir web siteniz varsa, YouTube video açıklamanıza alakalı sayfalarınızın bağlantılarını eklediğinizden emin olun. Bu, kullanıcının sayfanızı ziyaret etmesine ve ayrıca bir backlink almanıza yardımcı olacaktır.

  • Açıklamalarda #Hashtags Kullanma

Etiketler, videonuzu sıralamada belirleyici bir faktör olmayabilir. Ancak kesinlikle hedef kitlenizin sizi bulmasına yardımcı olacaktır. Bu da videonuzun insanlar tarafından keşfedilmesine yardımcı olacak ve Kullanıcı Etkileşimini artıracaktır.

Trend olan etiketleri değil, videolarınızla alakalı etiketleri kullandığınızdan emin olun! Alakasız etiketler kullanmak başınızı belaya sokar ve ayrıca cezalandırılmanıza neden olabilir. #hashtags akıllıca kullandığınızdan emin olun.

  • İlgi Çekici Videolar Hazırlayın

YouTube arama motorundaki en önemli sıralama faktörlerinden biri kullanıcı etkileşimidir. Başlıkların ve Açıklamaların optimizasyonunun yanı sıra, ürettiğiniz videoların kalitesine de özellikle dikkat etmeniz gerekir.

Videolarınız SEO için ne kadar iyi optimize edilmiş olursa olsun, videonuz kullanıcı katılımıyla sonuçlanmazsa, daha üst sıralarda yer alması pek mümkün değildir.

Hedef kitlenizi tanıdığınızdan emin olun ve ardından onlara hitap edecek videolar oluşturun. Nihai hedef, kullanıcınızı meşgul etmektir, bu da daha fazla beğeni ve paylaşımla sonuçlanacaktır. Ve sonunda, daha iyi sıralamalar!

Kullanıcı Etkileşimini artırmak için yapabileceğiniz bir diğer şey, videolarınızla ilgili yorumlarına yanıt vermektir. Kullanıcı bir memnuniyet duygusu alır ve yorumlarda aktifseniz kanalınıza abone olma olasılığı yüksektir. Her yoruma cevap vermeniz gerekmez, ancak bir çözüme ihtiyacı olan kişilere yardım ettiğinizden emin olun.

  • Göz Alıcı Küçük Resimler

İşte yaratıcılığınızı kullanmanız gereken yer. Kendinizi kullanıcının yerine koyun ve hangi küçük resmin sizi videoyu açmaya ikna edeceğine karar verin.

Küçük resimleriniz kullanıcının dikkatini çekmeli ve rakiplerinizden sıyrılmalıdır. Tıklama tuzağı küçük resimlerini KULLANMAYIN. Bazı insanlar videonun bir parçası bile olmayan bir küçük resim oluşturur. Bu tıklamayı alabilirsiniz, ancak kullanıcı hayal kırıklığına uğrarsa hemen geri dönecektir.

YouTube bundan hoşlanmıyor ve bu anahtar kelimeler için sıralama yapmadığınızdan emin olacak. Bu nedenle, Küçük Resimleri ilginç ve aynı zamanda videonuzla alakalı hale getirdiğinizden emin olun.

  • Konuşurken Anahtar Kelimeler Kullanın

Bu, videolarınızı YouTube’da sıralamanıza yardımcı olmak için kullanabileceğiniz gizli bir numaradır. Hiçbir video izlediniz ve altyazıları (otomatik olarak oluşturulan) açtınız mı? Bu konuyla ilgili şarkıları veya videoları dinlediğinizde, videoyu yükleyen kişi altyazı yüklememiş olsa bile, YouTube size otomatik olarak oluşturulan altyazıları gösterir. Bunların hepsi konuşma tanıma teknolojisi sayesindedir.

Bu teknolojiyi kullanarak YouTube, neden bahsettiğinizi * öksürük * duyabilir. Temel olarak, sesinizi kelimelere ayırır ve bu kelimeleri anlar. Şimdi YouTube’un bu teknolojiyle konuştuğunuz tüm önemli birincil anahtar kelimeleri aldığını hayal edin. Sıralamanız kesinlikle bundan faydalanacaktır.

  • Kanal Sayfanızı Optimize Edin

Genellikle göz ardı edilen bu teknik kesinlikle size fayda sağlayacaktır. Videolarımızı optimize etmenin yanı sıra, kanal sayfamızın iyi optimize edildiğinden de emin olmamız gerekir. Bazen bir YouTube kanalının bazı sorgular için sıralandığını fark ettiniz mi?

  • Çalma Listelerinizi Optimize Edin

YouTube kanal sayfanız gibi, oynatma listelerinizin de optimize edilmesi gerekir. İlk olarak, kanalınızda rastgele video yayınlamayın. Özellikle farklı konularda videolarınız varsa.

Örneğin, Dijital Pazarlama Hizmetlerini gösteren bir kanalınız varsa SEO, SEM, SMM, E-posta Pazarlama ve ASO hizmetleri gibi birçok farklı konu vardır. Buna yönelik bir çalma listesi optimize edebilirsiniz.

Gizli İpucu: Sektörünüz için uygun Anahtar Kelime Araştırması yapın. Ve bu anahtar kelimelere göre çalma listeleri yapın. Bu, daha üst sıralarda yer almanıza ve bir oynatma listesi için belirli bir anahtar kelime kümesine odaklanmanıza yardımcı olacaktır.

Kullanıcılar belirli kursları veya öğreticileri arıyorsa, tek bir video yerine oynatma listelerine tıklama olasılıkları daha yüksektir. Bu, YouTube’a oynatma listenizin kullanıcılar için gerçekten yararlı olduğunu gösterecektir. Bu şekilde, daha üst sıralarda yer alabilecek ve maksimum Kullanıcı Katılımı elde edebileceksiniz.

  • Altyazıları Kullanın

Video yükleyen kişilere, daha geniş bir kitleye ulaşmak için altyazı ve altyazı yükleme seçenekleri sunulur. Sağır olan veya işitmede zorluk çeken insanlar için tasarlanmıştır. Altyazılarınız birincil anahtar kelimelerinizi içereceğinden bu özellikten emin olmak önemlidir. Bunu her ikisi için de avantajınıza kullanın, kitlenize ulaşın ve daha iyi sıralamalar elde edin.

Konuşurken anahtar kelimeler kullanmanın mantıklı olacağı yer burasıdır. Doğru altyazılar ve altyazılar sağladığınızdan emin olun ve anahtar kelime doldurmaya kendinizi şımartmayın.

  • Dosya Adınızda Anahtar Kelime Kullanın

İşte bu size sunduğumuz en gizli Youtube SEO ipuçları arasında bulunuyor. Yüklediğiniz dosya adında anahtar sözcükler kullanın. Evet, doğru duydunuz. Sadece bir düşünün, YouTube videonuzun ne hakkında olduğunu dosya adınızla bilecektir. Bu nedenle, birincil anahtar kelimenizi dosya adınız olarak koyduğunuzdan emin olun.

YouTube SEO’ya bir video yüklemek isterseniz “sefsdhsgsd444.mp4” yerine “YouTube-seo.mp4” dosya adını koyarsanız daha etkili bir SEO stratejisi geliştirmiş olursunuz.

  • Youtube Hikayeleri ve Yayınları’ndan Yararlanın

YouTube tarafından son zamanlarda kullanıcıları için eklenen birkaç yeni özellik var. YouTube SEO için çok önemli olduğunu kanıtlayabilecek özelliklerden biri de YouTube Hikayeleri ve Yayınlarıdır. Instagram hikayelerine ve yayınlarına benzer şekilde, YouTube’a Hikayeler yükleyebilirsiniz. Anketler de dahil olmak üzere gönderiler de yükleyebilirsiniz.

Bu, en önemli sıralama faktörlerinden biri olan Kullanıcı Katılımınızı büyük ölçüde artıracaktır. İlgi çekici gönderiler oluşturun ve kullanıcılarınıza hitap edecek Hikayeler yükleyin.

  • Video SEO Yerleştirme

YouTube videolarınız ürünlerinizi veya hizmetlerinizi doğrudan tanıtıyorsa, bunları blog yayınlarınıza yerleştirmek her zaman iyi bir fikirdir. Bu hem kendi sitenizde hem de konuk yayınlarında yapılabilir. Bu, çok ince olan ancak büyük bir etki yaratabilecek birkaç YouTube SEO ipucundan biridir. İlk olarak, videonuzu organik izleyiciler haline gelebilecek çok daha geniş bir kitleye sunar. İkincisi, YouTube videolarınızı istediğiniz yere yerleştirebilirsiniz. Ancak, blog gönderileri bunu yapmak için en iyi araçtır.

  • Videonuzu Sosyal Medyada Tanıtın

Videolarınızı sosyal medya kanallarında tanıtmak, YouTube SEO’nun en önemli unsurlarından biridir. YouTube videonuzu optimize etmek, herhangi bir blogu optimize etmeye oldukça benzer. Ne kadar çok görüntüleme alırsanız, o kadar yüksek sıralarsınız.

Bu nedenle, videonuza çok fazla göz atmanız ve bunları organik görünümlere dönüştürmeniz gerekir. Bu geniş yelpazeyi elde etmenin en iyi yolu? Sosyal medya kanalları. Web sitenizin Instagram, Twitter ve Facebook gibi popüler sosyal medya platformlarında bir marka sayfası olmalıdır. Burada, YouTube kanalınızı ve ortaya koyduğunuz yeni içeriği düzenli olarak tanıtabilirsiniz.

Quora’da yanıt olarak alakalı bir video yayınlamayı da deneyebilirsiniz. Videonun orijinal soruyu yanıtlamaya nasıl yardımcı olabileceğine dair küçük bir bağlamla, videonuzda iyi bir organik görüntüleme yığını elde etmenin kolay bir yoludur.

  • İnsanları Yorum Yapmaya Ve Kanalınıza Abone Olmaya Teşvik Edin
yorum sayısı ve youtube sıralaması
yorum sayısı ve youtube sıralaması

YouTube için, videonuzun oluşturduğu etkileşim miktarı önemlidir. Bu nedenle, izleyicilerinizi videolarınızı beğenmeye, yorum yapmaya ve kanalınıza abone olmaya teşvik etmeniz her zaman önerilir.

İzleyiciler videonuza bir beğeni veya yorum bıraktığında, YouTube algoritmalarına içeriğinizin kaliteli olduğuna dair bir sinyal gönderir.

Umutsuz olarak ortaya çıkmadığından ve videolarınızda organik olarak yazıldığından emin olun. Örneğin, videonuz “sağlıklı bir diyetin nasıl sürdürüleceği” ile ilgiliyse videoyu olumlu bir notla sonlandırın ve izleyicilere bunu yapabileceklerini söyleyin. Ardından, sağlıklı beslenme deneyimlerini paylaşmalarını ve daha fazla ipucu için kanalınıza abone olmalarını isteyin.

  • E-Posta Listenizden Yararlanın

E-posta listeleri çok etkili bir pazarlama şeklidir. Listedeki herkese yeni videolarınızın YouTube bağlantısını göndererek e-posta listenizi tam potansiyeliyle kullanın. Birkaç saniye içinde binlerce e-posta gönderebilir ve birkaç gün içinde videolarınızdaki görüntülemeleri etkili bir şekilde artırabilirsiniz!

  • İzlenme Süresi Raporu’nu Kontrol Edin

İzlenme süresi, kullanıcıların herhangi bir videoyu izlemek için harcadıkları toplam süredir. Bağlam içinde ifade etmek gerekirse, on dakikalık bir videonun yarısının tamamlanması, iki dakikalık bir videonun tam tamamlanmasından daha üst sıralarda yer alacaktır. Bu nedenle, hangi videoların daha fazla izlenme süresi elde ettiğini görmek için izlenme süresi raporlarınızı düzenli olarak kontrol etmeniz gerekir.

  • Anahtar Kelimelerinizin Düşük Rekabet Olduğundan Emin Olun

Bu, özellikle yeni YouTube kanalları için geçerli olan YouTube SEO ipuçlarından ve püf noktalarından biridir. Videolarınızın büyük bir takipçi kitlesine sahip kanallarla rekabet etmesini istemezsiniz.

Bu rekabeti önlemek için, metanızda anahtar kelimeler ve yüksek anahtar kelime zorluğu olmayan açıklamalar kullandığınızdan emin olun. Bunu yapmanın kolay bir yolu, düşük zorlukta anahtar kelimeler bulmanıza yardımcı olabilecek KWFinder gibi araçları kullanmaktır. Burada zorluk puanı 40’ın altında olan anahtar kelimeleri hedeflemelisiniz.

Youtube SEO hizmeti neleri içerir?

Youtube SEO, Youtube’da bir kanalın veya videonun nasıl bulunabileceğini optimize etmek için yapılan çalışmalara denir. Bir video veya kanalın daha üst sıralarda görünmesini ve daha çok izlenmesini sağlamaya yardımcı olur.

Youtube SEO hizmeti aşağıdaki maddeleri kapsar;

  • Video başlığı: Videonuzun Youtube aramasında nasıl görüntüleneceğini etkileyen önemli bir unsurdur. Video başlığı, anahtar kelimelere uygun ve anlaşılır olmalıdır.
  • Video açıklaması: Video hakkında bilgi vermeli ve izleyicilere extra malzeme vermelidir.
  • Kapak fotoğrafı: Videonuza ait özelleştirilmiş kullanıcıların ilgisini çekecek bir kapak fotoğrafı tasarlanması gerekmektedir.
  • Etiketler: Anahtar kelimeniz ve video içeriği ile alakalı etiketler girilmelidir.

Kaynaklar:

Brightedge https://www.brightedge.com/glossary/youtube-seo-and-search-trends Erişim Tarihi: 9 Kas 2022, 11:25

  1. Avatar
    Anıl diyor ki:

    Ömer hocam, youtube seoda en merak ettiğim fakat net cevabı bulamadığım bir konu var. Youtube sıralaması ile videoların sitelere eklenmesi arasında bir bağlantı var mı ? Sizin videolara baktım neredeyse hepsini yazılara eklemişsiniz faydasını gördünüz mü ?

  2. Ömer Yoluk
    Ömer Yoluk diyor ki:

    Anıl Bey Merhaba sorunuzun kısa cevabı evet videoların sitelere eklenmesi ve Youtube aramalarında üstte çıkmanız arasında bir bağlantı var.

    Videolarınızı içerik olarak alakalı sitelere koyacak olursanız kullanıcılar daha fazla izleyecektir.
    Daha fazla kişiye eriştiğiniz için yorum ve etkileşim alacaksınız.
    Yorum ve etkileşim oranınız arttıkça Youtube sıralamanız iyileşecektir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir