YouTube Reklamcılığı Nedir? Nasıl Yapılır?

YouTube Reklamcılığı Nedir? Nasıl Yapılır?

YouTube reklamcılığı; markaların, firmaların ve şirketlerin belirlemiş oldukları hedef kitlelerine ulaşmak için sıklıkla kullandığı bir reklam yöntemidir. Bu sitenin Google ile bağlı olan algoritması site kullanıcıları yaşlarına, cinsiyetlerine ya da bunun gibi daha spesifik özelliklere göre birtakım gruplara ayrılır. YouTube üzerinden reklamı verilecek olan firma ve bu reklamı verecek olan reklamcı markanın hangi hedef kitle için yayınlanacağını dilerlerse kendileri belirleyebilirler. 

Görüntülü reklam ağında videolu, görsel/banner veya metin reklamı yaparak, çok büyük kitlelere hemen her ürün ve hizmet tanıtılabilir. Ayrıca sistem yeniden pazarlama özelliğine de sahip olduğundan, hedef kitlenin son derece rafine bir grubu kapsayacağı da kabul edilebilir. Youtube’da reklam vermek için ise bir hesap oluşturmaktan fazlasına ihtiyacınız bulunmuyor. Ancak elbette burada yayınlayacağınız reklamları doğru planlamalı ve optimize etmelisiniz. Bunun için de profesyonel destek almanız faydalıdır denebilir.

Günümüzde markaların kendilerine bir hedef kitle belirleme ve bu hedef kitleye ulaşmaya çok fazla ihtiyacı vardır. Artık modern teknolojilerin getirdiği internet ya da sosyal medya gibi yeni platformlar özellikle reklam sektöründe kendini çok fazla hissettirmiştir. YouTube reklamcılığı da bu yeni teknolojilerden dijital reklamcılık alanında en fazla kullanılan reklamcılık yöntemlerinden biri olarak bilinir.

YouTube reklamcılığı özellikle son yıllarda popülaritesi bir hayli artmış olan bir dijital reklamcılık yöntemidir. Bu isimden de kolaylıkla tahmin edilebileceği gibi YouTube reklamcılığı genel anlamda YouTube web sitesi üzerinde gösterilen reklamları kapsamaktadır. Dijital pazarlamanın kısımlarından birisi olan dijital reklamların, en etkili türlerinden birisi olan Youtube reklamcılığı, birçok firma için zemin olarak kabul edilebilir. Hemen tüketici grubunun kullandığı bu platformda reklam vermek oldukça faydalı bir pazarlama aksiyonu olarak kabul edilebilir.

YouTube reklamcılığı sayesinde bir markanın bilinirliği hızlı bir şekilde kolayca artabilmektedir. Kullanıcılar bu şekilde kendi internet sitelerine de trafik çekebilmektedirler. Hatta internet üzerinde bir siteye yeni kullanıcılar çekmenin en iyi yöntemlerinden biri YouTube reklamcılığıdır. Tüm bunlara ek olarak YouTube üzerinden reklam yapmakta olan firmalar 100’den fazla ülkeye hizmet veren bu sitede hedef kitlelerini de hızla büyütebilir ve geliştirebilirler. 

YouTube Reklamcılığı Nasıl Yapılır?

Youtube reklamcılığı geleneksel yöntemlere göre daha yeni ancak çok daha etkili olabilmekte olan dijital reklamcılık yöntemlerinden en çok tercih edilenlerinden biridir. Tüm internet aleminin en çok kullanılan, en çok tıklanılan ve en çok vakit geçirilen internet sitelerinden biri olan YouTube kullanıcı sayısını gün geçtikçe daha da artırmaktadır. Bu nedenle reklam göstermeye fazlası ile uygun olan bu platform zaten uzun yıllardır bu alanda da faaliyet göstermektedir.

YouTube reklamcılığı, basitçe açıklamak gerekirse firmaların sıklıkla kendilerine yeni kullanıcılar bulmak için kullandığı dijital reklamcılık yöntemlerinden biri olarak bilinir. Bu reklamcılık yöntemi sayesinde kişiler site algoritmasının belirlemiş olduğu birtakım kriterlere göre bazı gruplara ayrılırlar. Hedef kitle denilen bu gruplar firmaların ya da üreticilerin ürünlerini pazarlamak istedikleri kitledir. Günümüzde YouTube bu hedef kitleyi en iyi belirleyen araçlardan birine sahiptir.

Reklamı yapılmak istenen firma bir dijital reklamcı ya da bir ajans aracılığı ile yapacağı reklam türünü ve reklamın diğer detaylarını belirler. Sonrasında reklamcı verecek olan kişi ya da firma bu reklamın hedef kitlesini, yani sitenin reklamı kimlere göstereceğini belirler. Daha önceden yaş, cinsiyet ya da daha özel kişisel tercihleri belirlenmiş olan kişiler bu reklamlar aracılığı ile reklam verenin, yani firmanın internet sitesine ya da mağazasına yönlendirilir. Burada ürün firmadan firmaya çok geniş bir yelpaze içerisinde değişim gösterebilmek ile amaç diğer geleneksel ve dijital reklamcılık yöntemlerinde olduğu gibi ürünü alıcısı ile buluşturmaktır.

Youtube Reklamcılığı Yöntemleri Nelerdir?

Youtube reklamcılığı yöntemlerinden bahsetmeden önce Youtube reklamcılığının ne olduğunu bilmek gerekir. Youtube reklamcılığı markaların, firmaların ve kişilerin hedef kitlelerinde yer almakta olan kişilere kolayca ulaşmak, böylece marka değerini, takipçi sayılarını, abone sayılarını ve buna benzer değerlerini artırmak için çok yaygın bir biçimde kullandıkları bir dijital reklamcılık biçimidir. Günümüzde en etkili dijital pazarlama yöntemlerinden biri olarak bilinen Youtube reklamcılığı aynı zamanda en maliyetli dijital pazarlama yöntemlerinden de biridir.

Kullanıcılar bu Youtube reklamları ile marka bilinirliklerini en kısa yoldan kolaylıkla artırabilirler. Doğru bir hedef kitle çalışması ve pazarlama stratejisi ile internet sitelerine ya da sanal mağazalarına yüklü oranda trafik çekebilir ve ani sıçrayışlar yaşayabilirler. Youtube reklamcılığının önde gelen birkaç yöntemi bulunmaktadır. Bu reklamlardan en ünlü olanı Display Ads olarak da bilinen görüntülü reklamlardır. Görüntülü reklamlar videoların başlarında, sonlarında ya da aralarında kullanıcılara sunulan reklamlardır. Bu reklamlar yapı olarak billboardlara benzerler.

Youtube reklamcılığında aslan payı Skippable Video Ads ve Non Skippable Video Ads olarak bilinen video arası reklamlarıdır. Bu reklamlar geleneksel reklamcılıktaki televizyon reklamları ile benzer bir yapıda, video formatında olurlar. Herhangi bir Youtube videosunun başında, sonunda ya da ortasında yayınlanabilirler. Bunlardan ilki olan Skippable Video Ads 5 saniye içinde geçilebilirken Unskippable Video Ads kelime anlamı olarak da geçilemeyen reklamlar anlamına gelir. Geçilemeyen reklamlar genelde 5 saniye ile 20 saniye arası bir zaman aralığına sahiplerdir.

Youtube Reklamcılığı Yaparken Dikkat Edilmesi Gereken 5 Husus

Youtube reklamcılığı günümüzde dijital reklamcılık yöntemlerinden en etkili ve en yaygın kullanılanlarından biri olarak oldukça dikkat çeker. Milyonlar, hatta milyarlarca kullanıcıya sahip olan Youtube sitesi her türlü profilden kişiye ev sahipliği yapmaktadır. Bu faktörler de bu siteyi reklam vermek için adeta altın bir kapı yapmaktadır. Youtube reklamcılığı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır. Aşağıda belirtilen 5 hususa dikkat etmeniz gerekir:

  • Hedef Kitlenizi Belirleyin

Hedef kitlesi belirleme diğer dijital reklamcılık yöntemlerinde olduğu gibi Youtube reklamcılığında da son derece önemli bir faktördür. Hedef kitlenin doğru belirlenmesi markanın bir anda hiç beklemediği bir sıçrayış ile yükselmesine neden olabilir.

  • İzleyiciyi Sıkmayın

Özellikle Skippable Video Ads ve Non Skippable Video Ads ismi verilen video reklamları üzerinde etkili olan bu faktör de son derece önemli bir faktördür. Video reklamları için, geleneksel reklamcılık yöntemlerinden biri olan televizyon reklamcılığı gibi akıcılık ve reklamın sıkıcı olmaması çok önemli bir yere sahiptir.

  • Web Siteniz Hızlı ve Akıcı Olmalı

Youtube reklamları diğer dijital reklamlar gibi genelde kullanıcıları belli bir siteye yönlendirme amacı ile verilirler. İster video reklam olsun ister banner benzeri reklamlar amaç kullanıcıyı Youtube sitesi üzerinden kendi sitenize çekmektir. Kullanıcı sitenize geldikten sonra burada vakit geçirmesi için sitenin konforlu ve akıcı bir yapıya sahip olması çok önemlidir.

  • Rakiplerinizi Kontrol Edin

Youtube reklamcılığı için dikkat edilmesi gereken bir başka husus firmanın rakiplerinin reklam ve pazarlama faaliyetlerini takip ve kontrol etmek ve buna göre etkili satış ve pazarlama stratejileri belirlemek, rekabet dışı kalmamaktır.

  • Net Bir Mesaj

Reklamın bariz ve anlaşılır olması alıcı için çok önemlidir. Reklamlar genelde kısa vakit alan ve kullanıcının kafasında fark ettirmeden yer edebilen kavramlardır. Bu nedenle reklamın ürün hakkında çok net ve açıklayıcı bilgilere sahip olması çok önemlidir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir