Yönlendirme Trafiği Nedir ve Nasıl Oluşturulur?

Yönlendirme Trafiği Nedir ve Nasıl Oluşturulur?

Yönlendirme trafiği, sizi Google’da aramadan başka sitelerden alanınıza gelen kullanıcıları tanımlar. Birisi bir sosyal ağdan veya web sitesinden bir bağlantıyı ziyaret ettiğinde ve başka bir siteye girdiğinde, Google’ın izleme sistemleri ziyaretçiyi yönlendirme olarak tanır. Şirketler ayrıca bu trafik kaynaklarının nereden geldiğini tam olarak izlemek için UTM kodlarını kullanır.

Yönlendirme trafiği, backlinklerden gelir. İşletmeler doğru geri bağlantıları aldıklarında, web sitesine tutarlı ek trafik kaynakları da sunarlar. Bağlantılar genellikle bir sosyal gruptan diğerine geçirilir.

Yönlendirme trafiği, web sitenize arama motorları dışındaki kaynaklardan gelen kullanıcıları ifade eder. Söylemeniz veya satmanız gereken sitelerden genellikle sitenizi öneren bir bağlantı yayınlayın.

Yönlendirme trafiği, arama motorlarının dışında sabit bir trafik kaynağı sağlar ve yönlendiren ve açılış sayfaları arasında iyi bir sinerji varsa, daha hedefli ziyaretçileri yönlendirebilir. Yönlendirme trafiği önemlidir, çünkü web sitenizin sayfa sıralamasını artırır ve google arama sonuçlarındaki sıralamanızı yükseltmeye yardımcı olur.

Yönlendirme Trafiği Nedir?

Yönlendirme trafiği, diğer web sitelerinden, bloglardan, forumlardan ve sosyal medyadan kaynaklanan bir web sitesi trafiği kategorisidir. Yönlendirme trafiği, bir kullanıcı başka bir web sitesinden kendisine yönlendiren bir bağlantıya tıkladığında web sitenizin analitiğinin izlendiği trafiktir.

Yönlendirme trafiği, web sitesi sahipleri ve pazarlamacılar için önemli bir ölçümdür çünkü bir sosyal medya kampanyasının, yönlendirme pazarlama kampanyasının veya bir web sitesinin aynı nişteki diğer web siteleri tarafından ne kadar beğenildiğini gösterebilir. Yönlendirme trafiği, yaklaşan projeler için potansiyel işbirlikçileri veya etkileyicileri bulmak için de kullanılabilir.

Genel olarak, yönlendirme trafiği, bir web sitesine gelen trafiğin kaynaklarını anlamak için çok önemli bir ölçüdür ve bir web sitesinin pazarlama girişimlerinin başarısı hakkında bilgilendirici bilgiler sağlayabilir.

Yönlendirme Trafiği Neden Önemlidir?

Yönlendirme trafiği, güvenilir web sitelerinden web sitenize potansiyel olarak nitelikli ziyaretçiler gönderdiğinden gelen pazarlamacılar için önemlidir.

Bu da içeriğinizi yeni insanların önüne çıkarır ve web sitenize bu ziyaretçiyi bir müşteri adayına dönüştürme fırsatı ve satış ekibinize bu potansiyel müşteriyi yeni bir müşteriye dönüştürme fırsatı verir.

Yönlendirme trafiğinin SEO avantajları da vardır. Birisi web sitenizi başka bir siteden ziyaret ettiğinde, genellikle bir bağlantıya tıklar veya bir tür sosyal aktiviteyi tamamlarlar.

Google ve diğer arama motorları, güvenilir web sitelerinden geldikleri sürece bu bağlantıları ve sosyal sinyalleri olumlu sıralama faktörleri olarak kabul eder.

Yönlendirme Trafiğinin Riskleri Var Mıdır?

Yüzlerce domaini tek bir siteye yönlendirmeniz Google tarafından ya da SEO anlamında size zarar vermez. Toplu halde domainleri 301 yönlendirmesi ile trafiğe dönüştürüşseniz, Google bu domainlerin kaliteli olan backlinklerin seçip sadece bunları sizin sitenize yönlendirecektir. Bu noktada size zarar verecek olan ya da spama kaçan backlinkler, çöp siteler elenmiş olacaktır.

Her şeyden önde domainlerin kendi değerleri ve indeks bilgilerinin olması gerekir. Kimi zaman, isim değerleri nedeniyle satın alınan alan adlarından siteye yönlendirme yapılmak istenir. Bu durumda domainler sadece yönlendirme olarak kullanılacağından, SEO bakımından negatif veya pozitif bir değerleri olmaz. Tabi altında herhangi bir veri olmayan alan adının sitenize yönelmesi için adresin tam değerlere sahip olması gerekir.

Direkt yönlendirme bir negatif etken değilken, paravan sitelerden yönlendirme ile ilgili soru işaretleri söz konusudur. Kimi site sahipleri siteleri dışında, siteleri ile alakalı içerikleri olarak siteler kurup buradan bağlantı alarak SEO yapmak ister. Teoride bu yöntem, sizinle alakalı sitelerden bağlantı alacağınız için faydalı olarak tanımlanır ve pek çok SEO uzmanı bu uygulamaları yapar. Zira bunlar sektörel ve nitelikli bağlantılardır. Bir şekilde paravan siteler de listeleme alabileceğinden, bu sitelerden gelen bağlantılar SERP üzerinde etkili olabilir. Bu durumda yine altını çizerek söylemek gerekir ki, “teorik olarak” yükselme olasılığı söz konusudur.

Ancak, pratikte durum tam olarak böyle değildir. Paravan blog uygulaması da Google’ın yasak olarak tanımladığı uygulamalar içerisinde yer alır. Sitenize bağlantı göndermek dışında niteliği olmayan siteler, Google tarafından tespit edilebilir ve size zararlı bağlantı olarak işaretlenir. Bunun için paravan blogların uygulamaları son yıllarda çok azalmış hatta neredeyse yok olmaya yüz tutmuş durumdadır.

Tıpkı satın alınan bağlantı veya satın alınan trafik gibi, gelen bağlantıların size ait başka bir siteden olması durumu bir manipülasyon ile ilişkilendirilir ise sitenizin SEO skoru yine sıfırlanabilir.

Yönlendirme Trafiği Özellikleri Nelerdir? 

Yönlendirme, herhangi bir ağdaki yolun tayin edilmesi işidir. Bir bilgi teknolojisi ağı, düğüm adı verilen birçok bilgi teknolojisi aracı ve bu araçları birbirine bağlayan veri yollarından oluşur. Ağdaki bağlı cihazlar, birçok farklı kanal üzerinden birbirine bağlanabilir.  Yönlendirme bu veri yolunun önceden belirlenmesi işleminin adıdır.

Veri her ağda belli paket yapılar içerisinde hareket eder. Veri paketlerinin varış noktası ile ilgili tanımlama bilgileri bulunur. Bu bilgiler pedin ilgili hedefe giderken nasıl yönlendirileceğini belirler ve defalarca yönlendirme yapılabilir. Yönlendirici gelen verinin üst bilgisinden hareketle varış noktasının parametrelerini arar.   Bu süreç, bağlantıya giden en uygun yolun tespiti sürecidir. Burada tespit edilen rota üzerinden veri ilgili alıcıya ulaştırılır. Aradaki bu cihaza ağ yönlendiricisi denir. Web uygulamalarında da durum buna benzer ama daha majör yazılımsal sistemler ürerinden çalışır. 

Ağ yönlendirmesi ile yönlendirme trafiği benzer yapılar olmakla birlikte farklı özelliklere sahiptir. Trafik anlamında yönlendirme, web okuyucusunun bir kaynaktan diğerine doğru iletilmesi anlamına gelir. Yani veri yönlendirmesinden çok okuyucunun yönlendirilmesi durumu söz konudur. Okuyucu, site sahibinin öngördüğü biçimde web trafiği yönünü verilen bağlantıya doğru sürdürür. 

Web trafiği yönlendirmesi, linklerle yapılır. Site içerisinde eklenecek otomatik yönlendirme kodları ile de yönlendirme yapılabilir ancak günümüzde bu uygulamalar yasal olarak kabul edilmez. Kullanıcının kendi iradesi ile yönlenmesi gerekiyor olduğundan, bu süreçlerin link ile yapılması uygundur. 

Geçmişte siteler içerisine yerleştirilen kodlar ile otomatik yönlendirme yapılabilirdi, bu durum artık neredeyse hiç kullanılmaz. Ancak sitenin geçici veya kalıcı olarak alan adı veya adres linkleri değişmiş ise 301 yönlendirmesi gibi kodlar ile yönlendirme yapılmasında yasal olmayan bir durum yoktur. Google da bu uygulamaları kabul eder.

Yasal olmayan uygulamaları, yapılacak yönlendirmelerin, kullanıcıyı manipüle etmesi ve/veya gelen bağlantıların satın alınmış olmalarıdır. Bu gibi durumlarda kesin olarak yönlendirilen trafik, zararlı trafiktir demek mümkün olur.

Sitenize bağlantı almak istiyorsanız, sitenizin faydalı bir kaynak haline gelmesini sağlamalısınız. Bu şekilde nitelikli trafik elde edebilirsiniz.

Yönlendirme Trafiğinin Avantajları

Yönlendirme trafiği, gelen pazarlamacılar için izlenmesi gereken önemli bir ölçümdür. İçeriğinizi yeni kişilerin önüne çıkarırken güvenilir alanlardan web sitesine potansiyel olarak değerli ziyaretçiler gönderir.

UTM izleme ile hangi sitelerin ve sosyal profillerin web siteniz için en fazla trafiği oluşturduğunu ayırt etmek de mümkündür.

Yönlendirme trafiği SEO ile de ilgilidir. Birisi başka bir siteden bir web sitesini ziyaret ettiğinde, genellikle bir bağlantıyı tıklar veya belirli bir sosyal etkinliği tamamlarlar.

Google algoritması, bu bağlantıları, kullanıcıların bilginin otoritesine ve alaka düzeyine olan güvenini işaret ettiği için olumlu sıralama faktörleri olarak görür.

Yönlendirme trafiğinin avantajları şunlardır:

  • Geliştirilmiş marka görünürlüğü ve bilinirliği
  • Tutarlı geri bağlantılar yoluyla daha iyi SEO
  • Ağ oluşturma fırsatlarının ve gelecekteki potansiyel müşterilerin geliştirilmesi
  • Yeni, farklı bir kitleye ulaşma yeteneği

Yönlendirme Trafiği Nasıl Oluşturulur, Örnekleri Nelerdir?

Web sitenize gelen trafiği artırmanın ve arama motoru sıralamalarınızı yükseltmenin en iyi yollarından biri diğer web sitelerinden yönlendirmeler almaktır. Yönlendirme trafiği, bir web sitesi olası alıcıları web sitenize gönderdiğinde ortaya çıkar.

Potansiyel müşterilerinizi artırmanın en basit yolu budur. Arama motorunda olmayan bir bağlantıyı tıklayarak web sitenize gelen herkes yönlendirme trafiğine dahil edilir.

Yönlendirme trafiğinizi oluşturmak için altta listelenen adımları izleyiniz:

1- Sosyal Medyadan Yararlanın

Pazarlamacıların yaklaşık % 90’ı, sosyal medyanın markaları için büyük avantaj sağladığı konusunda hemfikir. Sosyal medya pazarlaması, diğer dijital pazarlama çabalarından farklı olarak web trafiğini artırma eğilimindedir.

Müşteri etkileşimi eylem planınızı sağlamak için her tweet attığınızda, paylaştığınızda, beğendiğinizde veya gönderdiğinizde, yönlendirme trafiğinizi artırırsınız.

Sosyal medya en önemli yönlendirme pazarlama kanalıdır. Sosyal medyada müşteri edinme maliyeti kontrol edilebilir. Çünkü erişiminizi artırmanın organik yolları vardır.

Instagram ve Facebook, sponsorlu reklamlar yayınlamanıza da izin verirken, algoritmalarını anlarsanız, ücretli reklamlar olmadan yönlendirmeyi artırabilirsiniz.

Bununla birlikte, yönlendirmeleri sabit tutmak için sosyal medyada tutarlı olmanız ve katılım oranlarınızı yüksek tutmanız gerekir.

Etkileyiciler ve mikro etkileyiciler çağında, insanların sosyal medya sayfalarından ve nihayetinde web sitelerinden gelen yönlendirmeler, yönlendirme trafiğinizin büyük bir parçası olabilir.

2- Ortaklık Programları

İnternette backlink oluşturmanın birkaç yolu vardır. Sağlam bir SEO stratejisi, çeşitli yöntemlerle kaliteli geri bağlantılar oluşturmayı içerir. Ancak en iyi yol benzer bir hedef gruba sahip web sitelerinde bağlantılara sahip olmaktır. Bu şekilde güven oluşturmak için çalışmak zorunda kalmazsınız.

Birinin oluşturduğu aşağıdakilerden yararlanmak için bir ortaklık programı başlatın ve bunu yönlendirme trafiğini artırmak için kullanın.

Bağlı kuruluş pazarlamasının en büyük avantajı, bağlı kuruluşa yalnızca birisi web sitesindeki veya sosyal ağ profilindeki bir bağlantıyı tıklarsa ödeme yapmanızdır.

3- Misafir Bloglarda Yazın

Kendi sektöründe bir isim oluşturmak için yıllarını harcayan birçok saygın web sitesi var. Bunlar, sektörünüzdeki endüstri uzmanları veya sektörünüzden blogcular olabilir. Büyük bir trafiğe sahiplerse web sitelerinde konuk bloglama, sayfanıza birinci sınıf yönlendirme trafiği çekmenize yardımcı olabilir.

Özellikle elinizde sayılar olduğunda ve hangi konuk blogunun en fazla trafiği oluşturduğunu görebildiğinizd, düzenli bir misafir gönderme programı sürdürmek en iyisidir.

Konuk gönderimi, marka otoritesi ve aynı zamanda SEO’nuza yardımcı olur. Konuk blogu yazarken aşağıdaki yönergeleri aklınızda bulundurun:

  • İlgi çekici bir konu seçin.
  • Müşterilerin merak ettikleri hakkında yazın, böylece insanlar web sitenizi ziyaret etmek için bir neden bulurlar. Değer sunmanız gerekir.
  • Her konuk bloguna kendiniz ve işletmeniz için kısa bir biyografi ekleyin.
  • Web sitenize bağlantılar ekleyin, ancak aşırıya kaçmayın. Bağlantı doldurma insanları uzaklaştırır.
  • Büyük bir okuyucu kitlesine ve trafiğe sahip web sitelerini seçin. Rakip olmamalı ve nişinizle ilgili olmalıdırlar.

Konuk bloglama zaman alıcıdır ve birisinin sizi onlar için blog yazmanızı kabul etmesi biraz zaman alır. Bununla birlikte sürekli çaba ve sebatla yönlendirme trafiğini yönlendirmenin kanıtlanmış yollarından biridir.

4- Pinterest

Yönlendirme pazarlaması için en etkili yollardan biri Pinterest’te varlık göstermektir. Pinterest hakkında yapılan araştırmalar yönlendirme trafiğini artırmada Twitter’dan daha iyi olduğunu göstermektedir.

Sosyal ağları ve faydalarını tartışırken, Pinterest onlardan sosyal bir yer imi sitesi olarak öne çıkıyor. Bu bir sosyal medya platformudur ancak bir sosyal ağ değildir. İnsanlar Pinterest’e fikir ve öneriler bulmak için gider ancak paylaşmak için gitmez.

Pinterest, yönlendirme pazarlama stratejinizde önemli bir oyuncu olabilir. Pinterest’te kitleniz olanlardan bilgi alın ve içeriğinizi ile infografiklerinizi sabitlemeye başlayın.

İştirakler ve etkileyiciler, içeriğinizi Pinterest panolarında da tanıtabilir. Resimlerinizin yüksek kalitede olduğundan ve Pinterest için optimize edildiğinden emin olun.

5- Çevrimiçi Dizinler

Çevrimiçi dizinler, işletmeleri ve iletişim bilgilerini ve web bağlantılarını listeler. Adınızı ve web sitenizi bu çevrimiçi dizinlere eklemek, yönlendirme trafiği almanın kolay bir yoludur.

Her dizinde görünmek zorunda değilsiniz ancak sektörünüzle alakalı olanları ve önemli miktarda trafiğe sahip olanları bulun.

Genellikle, ürününüz veya hizmetinizle ilgili bir Google araması için en iyi sonuçlara ulaşanlar en iyi araçtır. Arama motoru sıralamalarını yenmek için SEO’yu kullanamazsınız. Bununla birlikte, web sitenizi bu dizinlerde listeleyebilir ve değerli trafiği web sitenize yönlendirebilirsiniz.

6- Bloglara Yorum Yapma

Doğru yapılırsa, bloglarda yorum yapmak, yönlendirme trafiğini artırmanın harika bir yolu olabilir. Web sitenizi yorumlara sokmak ve web sitenizin fark edilmesini sağlamak için profesyonel hareket etmeniz gerekiyor. Başka birinin bloguna yorum yapıyorsanız, blog gönderisine değer katmak istersiniz.

Blogu bağlantılarınızla spam yapmayın çünkü takipçilerinizin tepkisi değişebilir. Web sitenizi tanıtmak için tek satırlık yerine sohbete katkıda bulunan anlamlı bir yorum bırakmaya çalışın.

Ayrıca, yorum yaptığınız blog sayısını da sınırlayın. Organik olarak etkileşime girebileceğiniz kişileri bulun ve yönlendirme trafiğini toplamak için bunları kullanın.

7- İnfografiklerin Yayınlanması

Görseller insan beynine metinden daha hızlı bağlanır.

Görsel içerik daha hızlı dikkat çeker ve günümüz tüketicilerinin kısa dikkat sürelerine hitap eder. İnfografikler, karmaşık verileri basit grafiklere ve çizelgelere dönüştürmenin etkili bir yoludur. Dikkat çekmek ve ayrıca yönlendirme trafiği için kendi infografiklerinizi oluşturun.

Harika bir infografik parça oluşturmak zaman alır, ancak internette paylaştığınızda veya başkaları tarafından bloglarına yerleştirildiğinde, yönlendirme trafiğini artırmanın harika bir yolu olabilir.

8- E-posta Pazarlama

E-posta bültenleri test zamanına dayandı ve web sitenize trafik çekmenin en etkili yolu olmaya devam ediyor. E-posta pazarlaması tutarlı olmalıdır. Bu nedenle en azından haftada bir kez bir e-posta bülteni gönderin.

Tüm giden e-postalarınız web sitenizi tanıtmak için bir fırsat olarak kabul edilebilir. E-posta imzanıza en son blogunuzun bağlantısını ekleyin.

Kaynaklar:

Michael Kiel https://blog.hubspot.com/marketing/how-to-increase-referral-traffic-and-get-more-leads Erişim Tarihi: 26 Eki 2022, 08:00

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir