Google, arama sonuçlarında kullanıcıya özel sonuçları gösterme noktasında uzun süredir çalışıyor. Bunun için en doğru hedefi kullanıcıya gösterme araçlarından bir tanesi de Yerel SEO olarak biliniyor.
Pek çok site ve işletme sahibi doğal olarak bu kavramın ne olduğunu merak ediyor ve “Lokal SEO nasıl yapılır?” ve “Ne işe yarar?” gibi soruları soruyor.
Lokal SEO, Google ve diğer tüm arama motorları tarafından kullanıcıların kendi alanlarında hizmet aramalarını mümkün kılan özelliklerden birisi olarak biliniyor. Bu sistemin esas nedeni, kullanıcıya temas edebileceği etki alanından sonuçlar göstermek olarak tanımlanıyor.
Örneğin, otomobil yedek parçası arayan bir kullanıcının, otomobilin üretici olan Almanya’daki firmaya ulaşması pek bir anlam ifade etmiyor. Ancak algoritma itibariyle o arama yapıldığında, doğal olarak kullanıcının karşısına en güçlü markalar çıkıyor.
İşte bu sorunun ortadan kaldırılması için kullanıcı ile ilgili sonuçların gösterilmesine yönelik işlemlerin içerisinde bölgesel SEO başlıca araç olarak kabul ediliyor.
Yerel SEO Ajansı Hizmet Özeti | |
Aylık Ortalama Maliyet | 10,000 – 25,000 TL |
İlk Dönüşler | 3. Aydan İtibaren |
İdeal Çalışma Süresi | Minimum 12 Ay |
Raporlama | Aylık |
SEO Stratejisi | White Hat SEO |
Garanti | Yükselme Garantisi Veriyoruz |
İçerik Üretimi | Ajans Sorumluluğunda |
Görsel Tasarım | Ajans Sorumluluğunda |
Fotoğraf ve Video Çekimi | Müşteri Sorumluluğunda |
Yerel SEO Nedir?
Yerel referanslama veya yerel SEO, alakalı yerel aramalardan daha fazla trafik çekebilmek için yapılan optimizasyon çalışmalarıdır ve doğal referanslamanın bir parçasıdır. Tebrikler, arama motorlarında görünürlüğünüzü artırmanıza izin verecek doğru stratejiyi buldunuz.
İlke basit! Google, kullanıcılara her zaman mümkün olan en iyi yanıtı verebilmek için, sonuçlarını ya IP’nize göre ya da isteğinize bağlı coğrafi kritere göre konumlandıracaktır.
Bir kuaför arıyorsanız, size Türkiye’nin diğer ucunda değil, evinizin çevresinde kuaförler sunar. Anlayacağınız gibi, yerel referanslar zanaatkarlar, girişimciler ve diğer KOBİ’ler ve hatta bölge genelinde şubeleri olan büyük markalar için gerçek bir nimettir.
Bu, yerel hedefinize daha görünür olmanızı ve mağaza ve/veya sitenizdeki trafiğinizi artırmanızı sağlayacaktır.
Yerel SEO’nun temeli, iyi optimize edilmiş bir Google My Business listesinden geçer. Google My Business listelemeniz, Google’daki kartvizitinizdir, işletmenizle ilgili en önemli bilgileri özetler, müşterilerinizle etkileşim kurmanıza veya sıcak haberleriniz hakkında sizi bilgilenmenize olanak tanır.
Bir Google My Business girişi oluşturmak 2 dakika sürer! Ancak mümkün olduğunca görünür olacak şekilde dikkatlice tamamlamaya dikkat edin.
Yerel SEO avantajları nelerdir?
Basit haliyle Yerel SEO sayesinde çevrede bulunan potansiyel müşterilere kısa süre içerisinde ulaşabilir, bölgedeki marka değerini arttırabilir ve satış potansiyeli yükseltilebilir.
- Çevredeki Potansiyel Müşterilere Erişim: Günümüzde birçok İnsan, internet üzerinden yakınında bulunan işletmeleri araştırmakta ve bu işletmeler hakkında bilgi sahibi olmakta. Bu nedenden ötürü ilde yer alan hatta mahallede yer alan müşterilere ulaşmak son derece efektif. Örneğin, “İzmir Web Tasarımı”, “Web Tasarım İzmir” ya da “Web Tasarım Konak” kelimelerini kullanabilir hem İzmir ilindeki potansiyel müşterilere hem de Konak ilçesinde ikamet eden potansiyel müşterilere ulaşım sağlanabilir.
- Müşteri Gözünde Güvenilirlik Son Derece Önemli: Tüketiciler, herhangi bir ürünü almadan önce ilk olarak ürünün satıldığı mağazayı araştırmakta ve internette yapılan yorumları okumaktadır. Bu sebepten dolayı Yerel SEO çalışması yapabilir, marka değerini arttırabilir ve doğru bilgiler ile müşterilerin güveni sağlayabilirsiniz.
- Bilgileri Mutlaka Doğru Girin: Yerel SEO hizmeti alındığı zaman mutlaka sisteme doğru ve eksiksiz bir şekilde iletişim bilgileri girilmeli. Bölgede bulunan potansiyel müşteriler genellikle telefon numarasına, adrese, mail bilgilerine ve fotoğraflara dikkat etmektedir. Söz konusu önemli olan bu bilgileri mutlaka zamanında güncellemek ve doğruluğundan emin olmak gerekir.
Yerel SEO Nasıl Yapılır?
Lokal SEO, Google’ın yapay zekasının siteniz üzerinde yapacağı analizlerle arama sonuçlarına yansıyan bir uygulama. Burada arama robotuna doğru bilgiyi sunuyor olmanız son derece önemli.
Sitenizde geçen yer isimleri, gireceğiniz harita kodları, telefon numaraları, adresler gibi verilerin bütünü analiz edilerek, sitenizin doğrudan yerel kaynaklara yönlendirilmesi mümkün olabiliyor. Burada Google İşletme araçlarındaki bilgileriniz de elbette etkili oluyor.
Lokal SEO tabii bazı işletmeler için iş ve işlemlere zarar verebilecek bir uygulama olarak kabul edilmelidir. Örneğin, online iş yapan işletmelerin lokal olarak tanımlanması doğru olmaz.
Tüm ülkeye satış yapma fikri ile açılmış bir işletmenin, sadece fiziki adresinin kurulu olduğu yerde görünür olması, bir strateji hatasının sonucu olacaktır. Bu durumda işletmenin arama sonuçlarında her yere görünmesi mümkün olmayabilir.
Bazı anahtar kelimeler veya sektörler için lokal SEO etkisinin çok fazla olmayacağı da söylenebilir. Rekabetin hiç olmadığı alanlarda ülke çapında görüntülenmek mümkün olabilir.
Ancak rekabetin var olduğu ve 81 ilde aynı alanda birçok sektör temsilcinin olduğu bir alandan söz ediyorsak, bu işletmelerin hepsinin listelenmesi mümkün olmayacağı gibi listelemede faydalı olabilecek işletmelerin geriye düşmesi de mümkün olabilir. Bu nedenle Google, özellikle aşağıdaki yönergelere göre lokalize eder.
- Yerel hizmet veren işletmeler: Doktorlar, avukatlar, muhasebeciler gibi serbest meslek erbaplarının yanı sıra belirli bir bölgede hizmet veren tüm küçük ve orta ölçekli işletmeler yerel hizmet veren işletmeler olarak tanımlanır.
- Yerel marketler: Belli bir bölgede ürün satışı yapan tüm işletmeler yerel marketler olarak tanımlanır. Bunlara bakkal, büfe ve benzeri küçük işletmeler de dahildir.
- Kamu kurumları ve kâr amacı gütmeyen kuruluşlar: Okullar, polis merkezleri, hastaneler, bakım evleri ve benzeri işletme olmayan kuruluşlar bu grupta yer alır.
Yerel SEO çalışmaları, işletmenizin bölgesel olarak daha rahat bulunmasını sağlamak için optimizasyon çalışmalarıdır. Yerel SEO çalışmaları için yapılması gerekenler şunlardır:
- Aramalarda Otomatik Lokalizasyon
Google, yukarıdaki bahsettiğimiz grup aramaları yaptığınızı fark ettiğinde, tarayıcınızın gönderdiği lokasyon bilgisine göre konumunuzu belirler ve lokalize edilmiş kaynakları listeler. Bunun için işletmelerin ve diğer yerlerin kendilerini nasıl tanımladıklarına bakılır. Kullanıcılar, “süpermarket” araması yaptıklarında, bu aramanın eki olarak bulundukları yeri çoğu zaman yazmazlar. Sistem kullanıcının konumuna göre otomatik gösterim yapacaktır.
- Haritalar ve Lokal SEO
Lokal SEO yapmak isteyen işletmeler, haritalara adres bilgilerini girmelidir. Bunun için Google Benim İşletmem sistemi kullanılır. Google benim işletmem içerisine işletmenizle ilgili bilgileri girerken, fiziksel bir mağazanız veya restoran benzeri bir yeriniz olup olmadığını belirtir, mesai saatlerinizi girer ve hatta menülerinizi ve ürünlerini dahi tanıtabilirsiniz. Bu sayede Google haritalarında konumuz işaretlenir ve yapılacak aramalarda konumuzla birlikte görüntülenirsiniz.
- İçerik ve Lokal SEO
Siteniz Google Benim İşletmem veri tabanında kayıtlı olsa dahi, arama sonuçlarında verimli bir listeleme alabilmesi için içerik bakımından lokal bilgileri içeriyor olmak durumundadır. Bunu;
- İçerik anahtar kelimeleri içerisinde yer adlarını geçirerek
- Alt başlıklarda yer isimlerini geçirerek
- Yer isimlerini başlık veya long tail olarak kullanan metinler yayınlayarak sağlayabiliriz.
Bu gibi uygulamalarda örneğin; “SEO Hizmeti İzmir” veya “İzmir SEO hizmeti” gibi sayfalar hazırlanır. Sistem bu sayfaları izleyerek sitenin ve firmanın lokasyonunu tespit eder ve siteye lokal aramalarda yer verir.
Lokalize Edilmiş Bir Site Diğer Aramalarda Görünür Mü?
Lokal SEO yapılan bir sitenin, genel (tüm yurtta ve global) arama sonuçlarında listelenebilmesi için SEO skorunun bir hayli yüksek olması gerekir. Ayrıca küçük işletme olarak tanımlanan bazı işletmelerin genel aramalarda görüntülenmesi de zaten söz konusu değildir.
Örneğin; İzmir Konak’taki bir tuhafiye dükkanının, Trabzon’da yapılan aramalarda listelenmesi zaten gerekli olmadığından, bunlar listeden çıkarılır. Ancak hem yerelde hem de ulusalda aranan ve/veya faydalı olabilecek bir işletmeden söz ediyorsak, bu işletmenin tüm aramalarda listelenmesi mümkündür diyebiliriz. Buna örnek olarak ise sadece bir veya birkaç ilde konuşlanmış bir ürünün yetkili servisini verebiliriz.
Yerel SEO Hizmeti Neleri İçerir?
Yerel SEO; öncelikle genel olarak SEO uyumluluğunun sağlanması ile başlayan bir uygulamadır. Bir sitenin algoritmaların tamamına uygun hale getirilmesi sağlanmadan, yerelde işlem yapılması etkisiz olacaktır. Zira bu uygulama aslında SEO’nun kapsamının geliştirilmesi uygulamasıdır. Her ne kadar yerel dendiğinde kapsam daralıyor gibi görünse de aslında durum bunun tam tersidir.
Yerel hedefleriniz ne kadar fazla ise yapılacak işlemler o kadar kapsamlı hale gelir. Örneğin; tüm İstanbul’a hitap edeceğiniz bir site için tek bir anahtara yoğunlaşırken, yerelde her ilçeye ayrı ayrı yoğunlaşmanız gerekebilir. Burada bir istisna, sadece tek bir ilçe için çalışacaksanız, harcadığınız eforun düşecek olmasıdır. Çünkü dar alanda rekabet azalır. Ancak bir markayı, tüm il ve ilçelerde ayrı ayrı öne çıkarma çalışması, oldukça ciddi bir çalışma demektir.
Yerel SEO Fiyatları
Temel
- 25 Anahtar Kelime
- Aylık 5 Yeni İçerik
- 30 Sayfaya Kadar Optimizasyon
- Teknik Hataların Giderilmesi
- UX İyileştirmeleri
- Aylık 1 Online Toplantı
7.490 TL / Ay
Bilgi AlStandart
- 40 Anahtar Kelime
- Aylık 8 Yeni İçerik
- 50 Sayfaya Kadar Optimizasyon
- Teknik Hataların Giderilmesi
- UX İyileştirmeleri
- Aylık 1 Online Toplantı
- Ciro ve Talep Takibi
14.490 TL / Ay
Bilgi AlKurumsal
- 70 Anahtar Kelime
- Aylık 15 Yeni İçerik
- 100 Sayfaya Kadar Optimizasyon
- Teknik Hataların Giderilmesi
- UX İyileştirmeleri
- Aylık 2 Online Toplantı
- Ciro ve Talep Takibi
- Haftalık Telefon Görüşmeleri
19.990 TL / Ay
Bilgi AlAgresif
- 100+ Anahtar Kelime
- 25+ Yeni İçerik
- 200+ Sayfa Optimizasyonu
- Teknik Hataların Giderilmesi
- UX İyileştirmeleri
- Aylık 2 Online Toplantı
- Ciro ve Talep Takibi
- Aylık 1 Yüz Yüze Toplantı
- Günlük Telefon Görüşmeleri
- Advertorial Reklam
- Infografik Görsel Üretimi
Kaynaklar:
Bluehost https://www.bluehost.com/blog/what-is-local-seo-and-why-your-business-should-care/ Erişim Tarihi: 14 Eki 2022, 09:13