Yeniden Pazarlama Nedir ve Neden İhtiyacınız Var?

Yeniden Pazarlama Nedir ve Neden İhtiyacınız Var?

E-ticaret alanında faaliyet gösteren işletmeler sürekli olarak potansiyel müşterilerine ulaşarak onlara ürün ve hizmetlerini satmaya çalışırlar. Genellikle işletmeler yeni müşteri adayları bulmaya ve onları ürün ve hizmetleri satın almaya ikna edecek stratejiler geliştirir. Çok az sayıda işletme daha önce ürün ve hizmetlerini satın almış olan müşterileri tekrar kazanacak hamleler yapar. 

İşletmenizden daha evvel ürün veya hizmet satın almış olan kitleye yönelik uygulanan pazarlama stratejileri yeniden pazarlama olarak adlandırılıyor. Bu kitle zaten markanızın ismini biliyor ve sizlerden daha önce deneyim yaşadığı için markanıza aşina oluyor. İnsanlara markanızı yeniden hatırlatacak ve onları tekrar satın almaya itecek stratejilerin tamamı yeniden pazarlama kapsamına giriyor.

Yeniden Pazarlama Nedir?

Yeniden pazarlama, markanıza ilgi gösteren kullanıcılara odaklanan bir dijital pazarlama stratejisidir. Bu, bir web sitesi ziyareti, reklamlarınızdan birine tıklama, bir Google araması, işlenmemiş bir sipariş veya sizi sosyal medyada takip etme şeklinde olabilir.

Bunu potansiyel bir müşteri adayının takibi olarak düşünün. Yeniden pazarlamanın amacı, insanlara markanızı hatırlatmak, ilgilerini bir teşvikle yeniden alevlendirmek, onları meşgul etmek ve umarım onları bir satın alma işlemi yapmaya teşvik etmektir.

Google, Microsoft, Facebook, Instagram, E-posta, Whatsapp ve SMS gibi çeşitli kanallar aracılığıyla yeniden pazarlama yapabilirsiniz.

E-posta ve dijital pazarlamada, yeniden pazarlama, çevrimiçi satıcılar ve satıcılar tarafından, web sitesinde istenen bir eylemi gerçekleştirmeyen site ziyaretçilerini izlemek için kullanılan teknikler, stratejiler ve genellikle otomatik e-posta sistemlerini ifade eder.

Yeniden Pazarlama Etkili Midir?

Yeniden pazarlama, kullanıcı ile ürün ya da hizmet arasındaki en net korelasyonu kullanarak yapılır. Dolayısıyla en etkili pazarlama yöntemlerinden bir tanesi olarak kabul edilebilir. Müşteri sadakati etkinliklerinin yanı sıra, ürün veya hizmetle ilgi düzeyi çok yüksek olan bir kullanıcı grubuna bu yöntemle ulaşabilmek mümkündür. Her ne kadar yeniden pazarlamanın marka bağlılığı yaratma özelliğine vurgu yapılıyor olsa da aslında burada en önemli etken; bu pazarlama türünde hazır tüketicilerin olması durumudur.

Kullanıcı bir ürünü araştırmış ise buna ihtiyaç duyar teorisi çoğunlukla geçerlidir. Bununla birlikte kullanıcının ürünü sepetine eklemiş olması da bu ürünle ilgili olduğunu gösterir. Sepete eklenen ancak satın alınmayan ürün, ilerleyen zamanda başka bir kaynaktan satın alınabilir. Bu nedenle bu kullanıcı benzer ürünlere yönlendirilebilir. 

Kullanıcıyı siteye yönlendirmek için geri planda çalışan kaynak kodlarla işlem yapar ve reklam platformlarının sunduğu yeniden pazarlama araçlarını çalıştırırız. Kullanıcıya e-posta pazarlaması ile yollanacak bir kupon, doğrudan reklamlar ile yapılan bir öneri ya da bir tavsiye mesajı kullanıcının kalbini kazanabilir ve kullanıcı ile marka arasında bir sadakat oluşmasına fayda sağlayabilir. Hemen her alanı dijitalleşen günümüz dünyasında insanların hala kalpleriyle de karar verdiğini bütün dijital pazarlamacılara bu vesile ile hatırlatmak isteriz.

Yeniden Pazarlamaya Neden İhtiyacınız var? 

Birinin blogumuza abone olmasının nedenini anlayarak, geri döndükten sonra daha iyi bir müşteri deneyimi oluşturmak için bu bilgileri kullanabiliriz. Birisi web sitesine göz attığında ve daha sonra çevrimiçi olarak kullanılamadığında, bu kişinin siteye bıraktığı telefon gibi veriler sayesinde sitenin reklamı iletilebilir, mesajla veya müşteriyle birebir görüşme sağlanabilmektedir.

Yeniden pazarlama kampanyaları ayrıca web sitesi ziyaretçilerini geri gelmeye, harekete geçmeye veya mağazanızdan satın almaya teşvik eden ikna edici metinler kullanır. Bu pazarlama türü, daha yüksek dönüşüm oranlarına veya siteye geri dönen insan sayısının artmasına neden olur.

Çoğu şirket yeniden pazarlamanın gücüne uyandı ve şimdi bu şirketlerin bu dijital pazarlama biçiminde neden bu kadar başarılı olduğunu görmenin zamanı geldi. Yeniden pazarlama kampanyası kullanmanın harika bir diğer nedeni, marka erişimini artırmaktır. Yeniden pazarlama kampanyaları riskleri küçük ancak kâr marjları yüksek alanlardan biridir.

Yeniden pazarlama kampanyası, bir perakendecinin müşterileriyle iletişim kurmasını sağlar. Birçok pazarlamacı genellikle marka bilinci oluşturma, reklamcılık veya yeni ürün geliştirmenin trafiği artırmanın tek veya en iyi yolu olduğunu düşünür. Yeniden pazarlama hızlı ve belirgin sonuçlar sağlayacak önemli bir yatırım olabilir.

Pazarlamacıların SEO içeriği ve anahtar kelime odaklı kampanyaları oluşturmak için küçük ama sabit bir bütçe ayırmalarının birçok nedeni vardır, çünkü bunlar içeriklerinin arama motorlarında nasıl sıralandığını bilmelerini ve ayrıca hangi anahtar kelimelerin kullanıcıları getirdiği konusunda onları bilgilendirmelerini sağlar.

Yeniden Pazarlama Kampanyaları Neden Önemlidir?

Bir araştırmaya göre, web sitenize gelen ziyaretçilerin % 96’sı satın almaya hazır değil. Bu, dönüşüm sağlamadıkları için esasen kaybettiğiniz çok sayıda web sitesi ziyaretçisidir.

Yeniden pazarlama kampanyaları, bu ziyaretçileri teklifiniz için dönüşüm sağlamaya ikna etme amacıyla belirli reklamlarla hedeflemenize olanak tanır. Yeniden pazarlama kampanyalarıyla, başlangıçta henüz dönüşüm gerçekleştirmeye hazır olmayan ziyaretçileri hatırlatır ve ikna edersiniz.

Bu tür reklamlar, ürününüze daha önce ilgi duyduğunu ifade etmiş kişilere reklam sunmanıza olanak tanıdığı için işe yarar. Sosyal medya kanallarının, arama motorlarının ve e-postaların yardımıyla, onlara bir sorunu çözmek istediklerini ve ürününüzün neden en iyi çözümü sunduğunu hatırlatabilirsiniz.

Yeniden pazarlama kampanyaları, kapsamın genişlemesinin öne çıktığı şirketlere çeşitli avantajlar sağlar. Bu teknikler sayesinde markayla potansiyel olarak ilgilenen daha fazla kullanıcıya ulaşılabiliyor.

Bu veriler, Google Ads veya Facebook Ads gibi reklam oluşturucular tarafından sağlanan yeniden hedefleme araçları sayesinde gözlemlenebilir ve incelenebilir. Öte yandan, bu kitle çok daha kişiselleştirilmiş içeriğe sahip olacak. Yeniden pazarlama listeleri, içerikleri çok sayıda seçenek arasından maksimum değere özelleştirmenize olanak tanır.

Ağ tarafından yapılan takip, sırayla bir marka hatırlatıcısı görevi görür. Bir web sitesini ziyaret eden kullanıcılar, o web sitesinden diğer sayfalarda daha fazla içerik görecek ve böylece potansiyel bir müşteri haline gelerek hatırlayacaktır.

Yeniden pazarlama sayesinde toplanan tüm veriler, herhangi bir şirketin pazarlama hedeflerine odaklanmaya ve uyarlamaya hizmet eder. Listeler veya kullanıcı işe alım siteleri oluşturmak için farklı seçenekler sayesinde, davranışsal verileri görüntüleyebilir ve gelecekteki kampanyalarda kullanabilirsiniz. Bu tür bir kampanyanın gerçekleştirilmesinin ana nedenlerinden biri, potansiyel olarak dönüşüm sayısını artırmasıdır. Yeniden pazarlama ile kullanıcılara bir satın alma işleminin en yüksek olduğu anda ulaşılır.

Hangi Platformlarda Yeniden Pazarlama Yapılabilir?

Günümüzde dijital reklam sağlayan hemen her platformda yeniden pazarlama yapılabilmesi mümkündür. Öncelikle Google Ads. yeniden pazarlama konusunda en kapsamlı araçlara sahip yapıdır. Google kapsadığı arama ağı ve görüntülü reklam ağı sayesinde çok geniş bir alanda yeniden pazarlama yöntemi ile reklam yapabilmeyi mümkün kılar. Bu sistemin en efektif şekilde çalıştığı platform da yine Google platformudur. Google benzeri reklam sağlayan diğer platformlar da görüntülü reklam ağlarında bu sistemi kullanır. Bunların yanında sosyal medya reklamlarında da yeniden pazarlama yapabilme imkanı vardır. Her ne kadar sosyal medya reklamlarında Google kadar gelişmiş araçlar bulunmuyor olsa da burada yapılan reklamların ilgi alanına göre yayınlanması durumunda bu sisteme benzer bir yayın ilkesi ile tüketiciye sunulduğu söylenebilir.

Yeniden Pazarlama Türleri

Yeniden pazarlama stratejinizin bir parçası olarak kullanabileceğiniz çeşitli taktikler vardır. İşte en yaygın türlerden bazıları. Hedef kitlenizle en iyi hangi stratejinin işe yaradığını görmek için birkaç aracı test etmeniz gerekir.

  • Google Görüntülü Reklam Ağı Yeniden Pazarlama

Bu belki de en yaygın yeniden pazarlama türüdür. Görüntülü Reklam Ağı yeniden pazarlaması, sitenizi daha önce ziyaret etmiş kullanıcılara ulaşmak için görüntülü reklamları kullandığınız yerdir.

Amaç, çerezler aracılığıyla toplanan bilgileri sitenize trafik çekmek için kullanmak ve ardından bunları reklamlarla hedeflemektir.

  • Arama Ağı Yeniden Pazarlama

Markanıza ilgi gösteren trafiği hedeflemek için Google aramalarından toplanan izleme bilgilerini kullandığınız yer burasıdır. Ancak bunları bir görüntülü reklamla hedeflemek yerine, arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) ücretli reklamcılık kullanırsınız.

  • Dinamik Yeniden Pazarlama

Dinamik yeniden pazarlama, ziyaretçilere bir web sayfasına nasıl göz attıklarına bağlı olarak ziyaretçiler için özel olarak uyarlanmış reklamlar sunmayı içerir. Bu yeniden pazarlama türü, reklamı görüntüleyen ziyaretçi için özel olarak oluşturulan reklam mesajlarını içerir ve terk edilen öğelerin geri alınması için web sayfanıza geri dönme şanslarını artırır.

Örneğin, e-ticaret web sitesi dinamik yeniden pazarlama reklamları, bir ziyaretçinin terk edilmiş alışveriş sepetine yerleştirdiği alışveriş öğelerinin tamamını içererek, söz konusu öğeyi tekrar gördüklerinde reklamı tıklama olasılıklarını artırabilir.

  • Standart Yeniden Pazarlama

Bu tür yeniden pazarlama, Google Görüntülü Reklam Ağı uygulamalarını ve Facebook gibi sosyal medya web sitelerini kullanan farklı web sitelerinde gezinen geçmiş ziyaretçilere (web sayfanıza gelen ve daha sonra çıkan ziyaretçiler) görüntülü reklamlar göstermeyi içerir.

Standart yeniden pazarlama, sunduğunuz ürün veya hizmetlerle alakalı terimleri aramak için Google gibi arama motorlarını kullanan ziyaretçileri de hedefler.

  • E-posta Yeniden Pazarlama

E-posta yeniden pazarlaması, yeniden pazarlamanın en geleneksel yöntemi olarak değerlendirilebilir. Sitenize veya bülteninize abone olan kullanıcılara promosyon belirten mail gönderme şeklinde olur. Bu stratejiyi, sitenizde alışveriş sepetini terk eden kullanıcılarla iletişim kurmak veya mevcut müşterilere ek ürünler sunmak adına birçok marka kullanmaktadır.

  • Video Yeniden Pazarlama

Video yeniden pazarlama, yakın zamanda videolarınızı gören ziyaretçilere veya web sitenizde bulunan kullanıcılara yeniden pazarlama reklamları göstermeyi içerir.

Video yeniden pazarlama reklamlarını YouTube’da, potansiyel müşterilerinizin görüntülediği videoların başında veya aralarında (reklamı atlama seçeneğine sahip olacakları) görüntüleyebilirsiniz. Ayrıca, video önerileri buldukları sağ kenar boşluğunda bir yeniden pazarlama reklamı da görüntüleyebilirsiniz.

Yeniden pazarlama stratejisi nasıl kurulmalıdır?

Yeniden pazarlama, bir ürün veya hizmet grubuna ilgi duyan veya herhangi bir şekilde bu ürün ya da hizmetlerle temas halinde olan potansiyel tüketicilere benzer ürünlerin pazarlamasının yapıldığı uygulamalardır. Yeniden pazarlama stratejisi kurulurken, öncelikle bu uygulamaların doğasının gereği olarak ilgili hedef kitlenin tespitinin yapılması gerekir. Belirlenen hedef kitlenin çok nitelikli şekilde segmentasyonunun yapılmasının ardından, yeniden pazarlama sistemi oluşturulmalıdır.

Yeniden pazarlama sistemi, yalnızca dijital mecralarda yapılması zorunlu bir pazarlama tekniği değildir. Fiziksel mağazalar ve hizmet verenler de bu yöntemleri kullanabilir. Bu noktada yeniden pazarlama stratejisinin üzerine konuşlanacağı bir pazarlama iletişimi sistemi kurulması teme dinamiktir.

  • Müşterilere hangi kanallardan ulaşılacak?
  • Dağıtım frekansı nasıl olacak?
  • Hangi müşteriler hariç tutulacak?
  • Hangi müşteri grubuna hangi reklamlar gösterilecek?

Sorularını sorarak, öncelikle sistemin temel fonksiyonlarını planlamak, stratejinin temelidir.

Müşteri listeleri, e-posta listeleri (bülten abonelikleri), sosyal medya takipçileri ve etkileşime girenler, Google ads. tarafından sunulan otomatik yeniden pazarlama altyapıları gibi yöntemleri kullanarak reklam oluşturabilirsiniz. Stratejik planlamada tekil olarak ürün odaklı değil, tüm ürünleri kapsayan bir yapılanmayı tercih etmek ve sizin ürün ya da hizmetlerinizi tercih etme olasılığı yüksek tüketici gruplarının tercih ettiği iletişim kanallarını kullanmak, ilk adım olacaktır.

Yeniden Pazarlamanın Avantajları

  • Artan Etkileşim ve Erişim

Potansiyel kullanıcıları bir platformdan diğerine takip edebilir ve markanızı buna göre tanıtabilirsiniz. Ayrıca, sitenize ilgi gösteren daha fazla potansiyel müşteriye de ulaşabilirsiniz. Bu, hedef kitlenizle etkileşimde kalmanıza yardımcı olur.

  • Gelişmiş Marka Bilinirliği

Teşviklerle düzenli olarak check-in yaparak potansiyel ve mevcut müşterilerin zihninde taze kalabilirsiniz.

  • Uygun Maliyet

Hedef kitlenizle bağlantıda kalmanız, reklamlarınızın alaka düzeyini artırmanız ve marka bilinirliğini ve genel satışları artırmak için stratejik olarak doğru kullanıcıları hedeflemeniz için uygun maliyetli bir tekniktir.

  • Daha Yüksek Dönüşüm Oranları

Bir kullanıcıya web sitenizi ne kadar çok gösterirseniz, özellikle yeniden pazarlama çabalarınızı kişiselleştirirseniz, satın alma olasılıkları o kadar artar.

Satın alma sürecinin farklı noktalarında farklı ilgi alanlarına sahip kullanıcıları hedefleyebilirsiniz. Etkili bir şekilde yapıldığında, dönüşüm oranlarınız üzerinde olumlu bir etkisi olabilir ve reklamlarınızın YG’sini artırabilir.

Kaynaklar:

Elad Cheika https://www.outbrain.com/blog/remarketing-guide/ Erişim Tarihi: 26 Eki 2022, 06:58

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir