Yeni Bir Markanın Tanıtımı Nasıl Yapılır?

Yeni Bir Markanın Tanıtımı Nasıl Yapılır?

Sektörünüz ne olursa olsun yeni faaliyet göstermeye başladıysanız markanızı özellikle dijitalde tanıtmanız gerekiyor. Bir marka bilinirliği stratejisine sahip olmadan hem arama motorlarında hem de sosyal medyada ciddi derecede potansiyel kitlenize ulaşamazsınız. Markasını etkili şekilde tanıtan işletmeler yeni başlasalar da kısa sürede çok etkili bir yol alabilirler.

İnternet yeni markaların ve küçük markaların rekabet gücünü arttıran çok önemli bir alandır. Bu nedenle piyasaya yeni girmiş olsanız da doğru stratejiler geliştirerek düşündüğünüzden çok daha kısa bir sürede markanızı daha fazla kişiye ulaştırma fırsatı elde edebilirsiniz. Yazımızda sizlere yeni bir markanın tanıtımı nasıl yapılır detaylı olarak bilgi veriyoruz.

Yeni Bir Marka Yaratmak

Yeni bir marka yaratırken dikkat etmeniz gerekenler aşağıdaki gibidir:

  • Markanızın Sesi Olmalıdır

Hedef kitlenize ulaşırken ne tür bir ton kullanıyorsunuz? Resmi misiniz yoksa gündelik dilde mi konuşuyorsunuz?  Eğlence için mi buradasınız yoksa stratejiniz sadece ticari mi?

Her formatta tam olarak aynı tonu kullanmanız gerekmez. Sosyal medyadaki marka sesiniz, örneğin basılı reklamlarda kullandığınız sesten daha açık yürekli ve eğlenceli olabilir. Sesiniz Facebook’tan TikTok’a biraz değişiklik gösterebilir.

Ancak müşterilerle ve ürününüz hakkında konuşma şekliniz nihayetinde kanallar arasında birbirini tamamlamalıdır. Bazı tutarlı anahtar kelimeler ve ifadeler seçin ve stil kılavuzunuzu oluşturun.

  • Bir Marka Hikayesi Yaratın

İnsanlar doğası gereği hikayeleri severler. Bu nedenle hikaye anlatımının marka tanıtımının kalbi olması şaşırtıcı değildir. oluşturmak ve tanıtmak için de bir marka hikayesi gereklidir.

İnsanlar insanlardan satın alır, şirketlerden değil. İnsanlar hatırlamak ve hikayelerle duygusal olarak bağlantı kurmak için her zaman hazırdır. Yani bunu göz önünde bulundurarak Tüketicilerin %70’i Marka tercihlerini ve satın alma kararlarını tamamen duygulara dayanarak yapar. Bu nedenle markanızı tanıtmak için harika hikayeler anlatmanız gerekir.

Buradaki anahtar, bu hikayeleri mümkün olduğunca ilişkilendirilebilir hale getirmektir. Hikayeyi çevrimiçi marka tanıtımınızın merkezine koyduktan sonra kanala özgü harika pazarlama için temel hazırdır.

  • Web Sitenizde SEO Optimizasyonu Yapın

Web siteniz, e-ticaret markanızın dijital merkezidir. Markanızı çevrimiçi olarak tanıtmak için herhangi bir çaba, onun etrafında dönmelidir. Bu, bu marka deneyimini gerçekten oluşturmak için birkaç temel adımı içerir.

Öncelikle, yazı tiplerinizin, renklerinizin, görüntülerinizin ve mesajlaşmanızın web sitenizde tutarlı olduğundan emin olmalısınız. Daha da önemlisi, e-postalarınız, sosyal medya varlığınız ve ürün ambalajınız gibi diğer kanallarınızla eşleşmeleri gerekir.

Web sitenizde şu adımlara dikkat edin;

  1. Ürün açıklamalarını yalnızca insanlara bilgi verecek şekilde kaliteli ve özgün yazın.
  2. Marka değerlerinizi ve yaptığınız şeyin neden önemli olduğunu göstermek için ana sayfanızı oluşturun.
  3. Markanıza daha fazla kişi çekebilmek için kaliteli açılış sayfalarına ye verin.
  4. İşletmenizin geçmişini ilgi çekici bir şekilde anlatan “hakkında” sayfası oluşturun.
  5. Kategori sayfalarınız için SEO çalışmaları yapın.
  6. Blog sayfası ile potansiyel müşterilerinize markanızı tanıtın.
  • Kaliteli Görseller Kullanın

Statik ve hareketli görüntülere odaklanmadan markanızı tanıtmak imkansızdır. Sonuç olarak Tüketicilerin %91’i  yazılı içerik yanında görselleri tercih ediyor.

Hedef kitlenizin ürün kalitenizi görmesi için kaliteli resimlere yer verin. Resimlerinizi optimize etmek için bazı hızlı optimizasyon teknikleri şunlardır:

  1. Doğru aydınlatmaya yatırım yapın.
  2. Uygunsa ürünlerinizin dijital modellerini kullanın.
  3. Ürünlerinizin daha fazla öne çıkmasını sağlamak için farklı arka planları göz önünde bulundurun.
  4. Farklı renkler, boyutlar ve stiller dahil olmak üzere tüm olası ürün varyasyonlarınızı gösterin.
  5. Hedef müşteriler tarafından kullanılan ürünlerinizi sanal bağlamda daha gerçek hale getirmek için gösterin.

Asla görüntülerle yetinmeyin; video aynı veya daha iyi bir etkiye sahip olabilir. Doğru videolar, kitlenize şirketin arkasındaki insanları tanıma ve ürünleri daha sürükleyici bir şekilde deneyimleme şansı verir.

  • Web Sitenizde Bir Blog Bölümü Oluşturun

Doğru şekilde yapıldığında, bloglama markanızı tanıtmak için güçlü bir taktiktir. Ancak bunu aşırı tanıtım amaçlı olmanın bir yolu olarak kullanmayın. Bunun yerine, blogunuzun mevcut ve gelecekteki e-ticaret müşterileri için yararlı bir araç haline gelebileceği içerikler paylaşın:

  1. İnsanlara ürününüzü nasıl kullanacaklarını öğretin.
  2. Ürününüzü kullanmanın yeni veya benzersiz yollarını sergileyin.
  3. Sık sorulan soruları yanıtlayın.
  4. Markanızı kişiselleştirmek için şirketinizin çekirdek üyeleriyle röportaj yapın.
  5. Ürünlerin arka planını, geliştirilip piyasaya sürüldüklerinde açıklayın.
  •  E-posta Pazarlamayı Kullanın

Düzenli e-postalar göndererek markanızı hedef müşterilerinizle birlikte aklınızda bulundurun. Müşterilerinize odaklanan alakalı ve yararlı bilgiler içeren haftalık bir e-posta bülteni gönderebilirsiniz. Bazen bir CTA veya harekete geçirici mesaj içeren promosyon teklifleri ekleyebilirsiniz, ancak kitlenize hafifçe yürüyün. Kimse her zaman satış odaklı mail istemez.  Bu yüzden önce bir arkadaş olmaya çalışmalısınız, daha sonra güvenilir bir yararlı bilgi kaynağı olarak güven oluşturduktan sonra satın almalarını isteyebilirsiniz. Herhangi bir kişinin e-posta adını listenize eklemeden önce her zaman izin isteyin.

  • Bir Sosyal Medya Yarışması Düzenleyin

Bir sosyal medya yarışması düzenlemek, markanızı büyütmek ve birisine ürünlerinizi ve hizmetlerinizi vermek için harika bir fırsattır. Sosyal medya yarışmaları, markanızı minimum tanıtım bütçesiyle çevrimiçi olarak artırmanın birkaç etkili yolundan biridir.

  • İnsanların Paylaşabileceği İçerikler Oluşturun

İnternette neyin viral olacağını tahmin etmek her zaman mümkün olmasa da içeriğinizi daha keşfedilebilir ve paylaşılabilir hale getirmek için kesinlikle adımlar atabilirsiniz.

İlk olarak tutarlı ve doğru zamanda yayınlamak gibi sosyal medya optimizasyonu en iyi uygulamalarını takip etmelisiniz. Ancak takipçilerinizin paylaşmak isteyeceği içerikler de oluşturun. Her zaman bir satış yapmaya çalışmak yerine içeriğinizde değer sağlamasına odaklanın. Kaynaklarınızı paylaşmanızı veya bir arkadaşınızı etiketlemenizi öneren bir harekete geçirici mesaj eklemeyi deneyin.

Ayrıca, web sitenizdeki ve blogunuzdaki sosyal paylaşım düğmeleriyle içeriğinizin paylaşılmasını kolaylaştırın. Bu da sosyal kanıt sağlamaya yardımcı olabilir.

  • Ücretsiz Ürün Denemeleri Fırsatları Verin

Ücretsiz bir şey sunmak şüpheci potansiyel müşterilerin ürününüzü denemesini sağlamanın iyi bir yoludur. Ayrıca markanız hakkında çevrimiçi bilinirlik yaratabilir. İnsanlara ücretsiz deneme veya “freemium” iş modeli sunabilirsiniz.

Ücretsiz deneme sürümünde, normal ürün veya hizmetinizin tamamını veya bir sürümünü sınırlı bir süre için (genellikle 7, 14 veya 30 gün) ücretsiz olarak sunarsınız.

Freemium iş modeliyle daha gelişmiş özellikler için ücretli bir plana yükseltme seçeneği ile ürününüzün temel bir sürümünü süresiz olarak ücretsiz olarak sunarsınız.

  • Sosyal Medya Platformlarının Algoritmalarına Göre Hareket Edin

Instagram, önerilen içerik algoritması değişikliklerini şimdilik geri çekmiş olabilir ancak yine de önerilen içerik Meta platformlarında kalmak için kullanılabilir. Mark Zuckerberg, son kazanç çağrısında buna dikkat çekti:

“Şu anda, bir kişinin Facebook akışındaki içeriğin yaklaşık % 15’i ve Instagram yayınlarından biraz daha fazlası takip etmediğiniz kişilerden, gruplardan veya hesaplardan önerilmektedir. Bu rakamların gelecek yılın sonuna kadar iki katından fazla olmasını bekliyoruz.”

Önerilen içerik, içeriğiniz henüz sizi takip etmeyen kullanıcılar tarafından görüldüğü için sosyal platformlarda keşif fırsatlarını artırır. Bu da marka bilinirliğini artırmak için iyi bir yoldur.

  • Çevrimiçi Reklam Bütçesi Oluşturun

Sosyal ağların tümü, marka bilinirliğinin araçlarını kullanan birçok markaya fayda sağladığını gösteriyor. Bu nedenle özellikle bilinirliğe odaklanan reklamlar sunarlar.

Marka bilinirliği reklam verme amacı, reklamları hatırlama olasılığı daha yüksek kişilere göstermek isteyen reklamverenler içindir.

Kaynaklar:

Kristen McCormick https://www.wordstream.com/blog/ws/2020/07/29/how-to-promote-a-product Erişim Tarihi: 13 Şub 2023, 17:34

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir