Yeni Açılan İşyerinin Reklamı Nasıl Yapılır?

Müşteri Getiren İşyeri Reklamı ve Tanıtımı Nasıl Yapılır?

Ticari işletme veya serbest meslek işletmesi olması fark etmeksizin yeni açılan işyerinin reklamı nasıl yapılır? sorusu, yaygın biçimde sorulur.

İşyeri reklamı yapılırken belirli stratejiler üzerinden doğru fikirlerle hareket etmek oldukça önemlidir. 

İlk olarak farklı sloganları inceleyerek iyi bir başlangıç yapabilirsiniz. Bu sloganlar arasından firmanızı en iyi tanıtan sloganı seçtikten sonra belirlediğiniz hedef kitleye uygun iletişim kanallarına yönelik videoları, yazıları, görselleri ve metinleri paylaşarak etkileşime geçebilirsiniz. Yaptığınız bu çalışmaları broşürler ve afişlerle de destekleyebilirsiniz.

Tüm bu çalışmalar için işin uzmanı olan ajanslardan destek alarak kurumsal bir reklam çalışması için uzmanların sunacağı fikirleri inceleyebilirsiniz. 

“Yeni açılan işyeri reklamı nasıl yapılır?, Yeni açılan işyeri reklamı örnekleri nelerdir?” gibi soruların yanıtlarını yazımızın devamında bulabilirsiniz.

Current Works Reklam Ajansı olarak işyeri reklamı konusunda uzman ekibimizle profesyonel hizmet veriyoruz. İşyeri reklam çalışmaları hakkında bilgi ve fiyat teklifi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Hizmet Özeti
Aylık Ortalama Maliyet 10,000 – 25,000 TL
İlk Dönüşler 2. Aydan İtibaren
İdeal Çalışma Süresi 12 Ay
Tek Seferlik Hizmetler Web Tasarım, Kurumsal Kimlik Tasarımı
Aylık Hizmetler SEO, Sosyal Medya Yönetimi, Google Reklam Yönetimi, İçerik Pazarlama
Ek Hizmetler PR, Grafik Tasarım, Influencer Pazarlama, Görüntülü Reklamlar, Yeniden Pazarlama
Hedef Kitle Lokal veya Ulusal

İşletme Reklamı Neden Gereklidir?

reklam calismasi yapilirken

Reklam gerekliliği hakkında daha net fikre sahip olmak için reklam kavramını anlamak gerekir. Reklam ve pazarlama tam olarak aynı şey değildir. 

Reklam; marka, kişi, ürün veya kurumsal kimliğin kitlesel iletişim yöntemleri kullanılarak duyurulmasıdır. Pazarlama kanallarından bir tanesi olan reklam uygulamaları, çıkış ve tutundurma süreçlerinde belli periyotlarda uygulanabilen ücret karşılığı yapılan tanıtım faaliyetleridir. 

Reklam, işletmenin bizzat kendisinin yaptığı bir tanıtım gideri kalemidir. Yani bu uygulamalar bütçe yayında kalabilmek için bütçe gerektirir. Pazarlama faaliyetleri ise temel faktörler oluşturulduktan sonra, daha küçük bütçelerle sürekli marka tutundurma süreçleridir.

Bu süreçte de elbette reklam yapılır ancak reklamların sürekli yapılması çok ciddi bütçeler gerektireceğinden, pek çok şirket çoğunlukla köşe taşı durumlarda reklama başvurur. Örneğin; yeni bir şube açılışı, bir ürünün piyasaya çıkışı, bir hizmetin başlangıcı, köşe taşı durumlara örnek olabilir.

Bunun yanı sıra reklam, satış arttırmak için de yaygın biçimde yapılır. Ürünün veya hizmetin pazar hakimiyetini arttırmak için belli dönemlerde reklam yapılması gereklidir.

Yeni açılan bir işletmede ise bunların tamamına gereksinim duyulur. Yeni açılmış olmak, bir köşe taşı durumdur. Bununla birlikte işletme doğal olarak pazarda satış yapmak ve olabildiğince fazla pazar payına erişmek ister.

Buradan bakıldığında, yeni açılmış işyerleri için reklam ve pazarlama çalışmalarının, diğerlerinden daha yoğun olması gerektiği gerçeği net biçimde ortaya çıkar.

Reklam yeni açılan işletmeler için gereklidir. Çünkü eğer işletme tekel olduğu bir alanda faaliyet göstermiyor ise kitlelerin onun hakkında bilgi sahibi olabilmesi için işletmenin çaba göstermesi gerekir. Ancak örneğin; bir markanın bir şehirdeki tek yetkili servisi olan bir işyerinin yoğun reklam gereksinimi olmayabilir.

Yeni açılan işyeri, öncelikle rakiplerinin arasında yer almak için tanıtım yapar. Elbette çok büyük bütçeler ve özel bir kadro ile sektöre girecek bir işletme için şartlar doğrudan asimetrik olacaktır ancak, genellikle yeni işletmeler yarışa geride başlar.

Bu durumda, bir sektör oyuncusu olduğunu göstermek ve hatta farkını göstermek, bilinirlik sağlamak ve hatta rakiplerinin müşterilerini kendisine çekmek için en etkili araçtır.

Şirketinizin Farklı olduğunuzu gösterin

Yeni işletmelerin ait oldukları pazarda yer edinmelerinin en önemli etkeni, yeni ve farklı olmaları beklentisidir. Bunu yeterince etkili biçimde ifade edebilen işletmeler, gerçekten farklı olmasalar dahi sektörden bu etki ile uzun yıllar faydalanabilir ve belli ölçekte Pazar payını sadece bu efektle elde edebilirler.

Gerçek anlamda farklı işletmeler ise zaten bir süre sonra kitleler tarafından yeterince pazarlanır hale gelecektir. Bu bakımdan işyerlerinin sektörü öncelikle çok doğru analiz etmeleri ve kendilerinden önceki işletmelerin sevilmeyen özelliklerini benimsememeleri oldukça faydalıdır.

Dükkan Reklamı Nasıl Yapılır?

Eğer 90’lar veya öncesinde yaşıyor olsaydık, 

  • Gazete reklamları
  • El ilanları
  • Baskılı ürünler
  • Bloknotlar
  • Takvimler
  • Radyo reklamları
  • Televizyon reklamları
  • Panolar ve billboardlar

gibi reklam alanları, kullanabileceğimiz yegane alanlar olabilirdi. Ancak günümüzde burada bahsettiğimiz unsurların neredeyse tamamı, verimsiz reklam araçları haline gelmiş durumdadır. Maliyetleri ile sağladıkları fayda kıyaslandığında, el ilanı ve benzeri unsurların tamamen işlevsiz olduğunu söylemek mümkündür. 

Televizyon reklamları ve radyo reklamları ise belli çapın üzerindeki, bu boyutta reklam bütçesi sarf edebilecek işletmeler için mümkündür. Küçük ve orta ölçekli işletmelerin bu kanalları kullanabilmeleri neredeyse imkansızdır.

Ancak bugünlerde elimizde çok daha kuvvetli bir reklam ve pazarlama alanı zaten var. İnternet ve internet medyası, günümüzde her boyutta işletme için her seviyede reklam yapılabilen bir ortam olarak karşımıza çıkıyor.

Burada çok daha önemli olan ise dijital medya araçlarının, konvansiyonel medya organlarının dahi reklam mecrası olarak kullanmasıdır. Televizyon dizilerinin reklamlarının sosyal medya platformlarında yapıldığını hepimiz anımsarız.

Artık besin zincirinin en üstünde televizyonlar değil, dijital medya var demek, bu bakımdan son derece doğrudur. Tabii bu aktör, televizyonlar gibi sadece büyük oyunculara izin vermiyor. Bir mahalle bakkalı dahi, dijital medya kullanarak reklamını basit bütçelerle yapabiliyor.

Pekiyi dijital medya yeni açılan işyerinin reklamı için faydalı bir mecra mıdır?

Dijital medyada yeni açılan şirket tanıtımı

internetten isletme tanitimi yollari

 

Yeni açılan bir işletme, belli bir bütçeyi kuruluş için sarf etmiş, artık faaliyet sürecinde para kazanmak durumunda olan işletmedir. Astronomik pazarlama bütçelerine katlanmadan etkili tanıtımlar yapmak, bu işletmeler için gerekliliktir.

İnternet, yani dijital medya ise bunun için mükemmel bir ortamdır. Zira platform, tüm işletmelere eşit uzaklıktadır ve herkesin kendi tanıtımı için katlanacağı birim bütçe aynıdır.

Hatta dijital medya üzerinde ücretsiz bazı aksiyonlar dahi mümkündür. Çok daha önemlisi, dijital medyada coğrafi bir sınır yoktur ve buna bağlı olarak milyonlara aynı anda ulaşabilmek mümkündür.

Dijital medyanın bir diğer avantajı ise reklam yasağı bulunan sektörlerde, yasal sınırlar dahilinde kalmak üzere tanıtım yapabilme fırsatı sunmasıdır.

Örneğin; Avukatlar, Eğitim Kurumlar ve Sağlık Kuruluşları, televizyonda reklam veremez.  Ancak bu kuruluşlar ismi reklam olmasa da, internet üzerinde milyonlarca kişiye erişebilecekleri tanıtım faaliyetleri sürdürebilirler.

Dijital medyanın çok önemli bir avantajı ise sosyal medya ve video paylaşım platformları ile sürekli hedef kitle ile entegre kalabilmeyi sağlamasıdır. Bu müşteri ilişkilerinin en önemli bileşenidir ve bu sayede pazarlamanın en önemli etabı tamamlanmış olur.

Dijital Medyada Reklam ve Pazarlama

Günümüzde bir işletmenin dijitale açılmadan hayatta kalabilmesi oldukça zordur. Haritalar üzerinde tanımlaması yapılmamış bir oto tamircisi dahi, yapılmış olanlardan daha az müşteriye erişirken; bir hastanenin dijital medya platformlarında var olmaması, söz konusu dahi olamaz.

Tabii dijital medyada sadece var olmak yeterli değildir. Elbette dijital medya pazarlaması için de belli bir bütçe sarf etmek gerekir.

Ancak şu bir gerçektir ki, dijital medya pazarlama bütçeleri, geleneksel pazarlama araçlarına ayrılan bütçelerin sağlayacağı müşteri trafiğinin onlarca katı fayda sağlayabilecek potansiyele sahiptir. Dijital medyada reklam ve pazarlama yapmak için adımlarımızı sırasıyla özetleyelim.

İnternette var olun: Sitenizi kurun

Bir internet sitesi, dijital kimliğiniz olacaktır. Kurumsal kimlik araçlarının günümüzde en önemli bileşeni internet sitesidir. Herhangi bir potansiyel müşteri firma isminizi duyduğunda ilk yapacağı; akıllı cihazından veya bilgisayarından Google’a girip, firmanızı, sizi, markanızı veya ürününü aratmak olacaktır.

Bu sayede hakkınızda derinlikli bilgi edinerek, satın alma kararı verebilir. Tabii bunu sağlayabilmek için etkili bir web sitesine sahip olmanız gerektiğini de eklemek gerekir.

İnternette Görünür Olun: SEO Yapın

SEO (Search Engine Optimization), geleneksel ifade ile Arama Motoru Optimizasyonu uygulamalarının genel ismidir. Ancak bugünlerde bu sadece bir optimizasyon yöntemi olarak görülemez.

Google, arama motoru kavramını bir sonraki seviyeye çıkardığından beri, Arama Motoru Optimizasyonu aslında işletmeleri zorunlu olarak nitelikli pazarlama yapmaya sürükleyen bir uygulamalar bütünü olarak özetlenebilir.

Google, işletmelerden kurumsal kimliklerini en iyi şekilde tanıtacak web sitelerine sahip olmalarını ister. İçerikleri bakımından besleyici ve kullanıcının ilgisini çeken web siteleri, Google tarafından, o işletme, ürün, marka veya ürün grubu, hizmet grubu veya meslek ile ilgili yapılacak aramalarda öne çıkarılır.

Web sitelerinin kendileri ile ilgili anahtar kelimelerle yapılacak aramalarda öne çıkmalarını sağlayan SEO uygulamaları içerisinde, diğer pazarlama bileşenlerinin tümü bulunur. Bunlar;

  • Marka bilinirliği (dijital ayak izi),
  • Sosyal medya etkinliği (doğrudan müşteri teması),
  • Video platformlarında etkinlikler (interaktif iletişim),
  • Infulencer pazarlaması (marka bilinirliği),
  • Google reklamcılığı (doğrudan reklam),
  • Platform reklamları (doğrudan reklam) şeklinde sıralanır.

Burada listelenen unsurların tamamı birer SEO faktörü olmakla birlikte, pazarlamanın genel standartları olarak kabul edilir. Yani aslında SEO; pazarlamadır.

SEO İle Yeni açılan işyerinin reklamı yapılabilir mi?

Yeni açılan bir işyeri, mükemmel bir pazarlama alt yapısı kurmak istiyorsa, kendisini Google’ın bilge kollarına bırakmalıdır. Google, işletmelerin en iyi pazarlama tekniklerini kullanmaları için pazarlamanın modern ilkelerini SEO algoritmalarına dahil etti ve her geçen gün bunu güncelliyor.

Yeni açılan bir işyeri için hiç kuşkusuz biçimde dijital medya reklamcılığı ve bahsettiğimiz dijital pazarlama kanalları en etkili yöntemlerdir. 

SEO ise genel olarak bunların hepsini kapsayan bir uygulamalar bütünü olduğundan, yeni bir işletme için çok önemli bir fırsattır.

Sosyal medya reklamları, web sitelerinden reklamlar, influencer reklamları, Google reklamları gibi dijital araçların yanı sıra, eser miktarda geleneksel reklam çalışması, yeni açılan işletmelerin beklenmedik bir hızla büyümelerini sağlayabilir. 

Siz de işletmenizin çağı ve kendi geleceğini yakalamasını istiyorsanız, hemen bir dijital pazarlama uzmanı veya dijital pazarlama şirketi ile iletişime geçin. Sadece kendi çevrenizde değil, ülke ve hatta dünya çapında satış operasyonları gerçekleştirmek; sandığınızdan çok daha kolay…

İşyeri Reklamı Seçenekleri

  • Açılış Töreni Düzenlemek

Reklam yapmak isteyenler firmalarının açılacağı güne özel tören düzenleyerek ilk etapta müşterileri kendilerine çekmekte büyük kolaylık sağlayacaktır. Açılış törenlerinde resmi olduğu kadar samimi olmak da oldukça önemlidir.

Resmi bir açılış törenine uygun müzikler ve yiyeceklere kadar her detay atlanmadan yapılmalı bir o kadar da müşteri kitlesiyle samimi olunmalı bunun ayarını iyi tutturmak da önemli bir detaydır. Her hangi bir aksilik yaşanmaması  adına  planlama ve organizasyon önceden yapılmalıdır.

Açılış organizasyonlarında özellikle vurgulanması gereken noktalar şunlardır: Açılışın yapılacağı yer işyeriniz olabileceği gibi müşterilerin kolaylıkla ulaşabileceği farklı bir yer tutarak dikkat çekici olunabilir.

İstediğiniz sayıda müşterinin gelmesini ve açılışta promosyon yapmayı düşünüyorsanız da işyerinizde açılış düzenlemeli ziyaretçilerinizin alışmasını sağlayabilirsiniz. O güne özel promosyonlar vererek müşterilerin memnuniyetini kazanabilirsiniz.

  • El İlanları/Broşürler

Reklam araçlarını kullanmada diğer rakip firmalara karşı dikkat çekici olmak istiyorsanız eğer el ilanları da işinize yaracaktır. Reklam yöntemlerinden en kolay ulaşılabilirliğe sahip olan el ilanı hem düşük maliyetlidir hem de bilgilerin daha çok kitleye ulaştırılmasında kolaylık sağlar.

Hızlı bir şekilde hedef kitleye el ilanlarınızı ulaştırabilir, reklamınızı yaparak daha geniş kitleye hitap edebilirsiniz. Birçok kurum ilk etapta el ilanı reklam yöntemini kullanmış hatta hala da daha pratik olması nedeniyle kullanılmaya devam etmektedir. 

El ilanlarında yapılan tasarımlarla kitleye mutlaka doğru mesaj aktarılmalı ve işyeri içeriği, işyeri ile ilgili bilgiler net ve doğru anlaşılır bir şekilde yazılmalıdır. İyi ve dikkat çekici bir işletme adı bulmak yaratıcılığınızı konuşturarak akılda kalıcı bir işyeri adı bularak ilanlarınızda farklı tasarımlara yer vererek reklam yapılırsa eğer merak içinde olanlar açılışa katılacaktır.

Reklamlar için yazı puntoları ve logolarınızın akılda kalıcılığı da oldukça önemlidir. Yaratıcı ve farklı logo tasarlayabilir bu konuda danışmanlık hizmeti veren firmalardan da profesyonel yardım alarak logonuzu ve işyeri adınızı daha akılda kalıcı bir hale getirebilirsiniz.

  • Tabela ve Yönlendirici İşaretler

İşyerinizin bulunduğu yerde size ait tabelaların ve yönlendirme levhalarının etkili biçimde kullanılması gerekmektedir. Bazı işyerlerinde hizmet sunduğu iş yerine özel levha yaptırmak da dikkat çekicilik açısından oldukça önemlidir. İlgi çekici reklam tasarımları yaparak, daha fazla müşterinin dikkatini çekerek müşteri sayınızı arttırabilirsiniz.

  • Magnetler

Reklam seçeneklerinden birisi de yapışkanlı magnetlerdir. Birçok işyeri ilk olarak magnet kullanarak promosyon ürünlerini müşterilerine ulaştırmaktadır. Kalıcı olması sebebiyle her zaman el altında olacak uzun bir süre reklamınızı yapacak olan magnetler de reklam ve tanıtım da dikkat çeken yöntemlerden birisidir.

İşyerine ait telefon ve adres bilgilerini ve yetkili kişinin adını yazarak magnetler promosyon olarak dağıtılabilir. Tüm bu reklam seçenekleri işyerinin müşteriye en kolay ve hızlı bir şekilde duyurulması için kullanılmaktadır.

Kaliteli ve iyi hizmet sunarak müşterilere ulaştırılmasında önemli rolü olan reklam kanallarının amaçları her zaman nihai tüketiciye işyerinin varlığının bildirilmesidir. Ancak bu şekilde istenilen başarıya ulaşılabilir.

  • Toplu Taşıma Araçları Reklamları

İşyerinin bulunduğu bölgeye hareket eden veya şehir merkezinde yer alan işyerleri için herhangi bir yöne giden toplu taşıma araçlarının reklam panolarında duyuru yapılması faydalı olacaktır. Bu duyurular, pano tipi reklamlar içerisinde en işe yarayan ortamlar olarak kabul edilmektedir. İşyeri reklamı seçeneklerinin buralarda sıkça yayınlandığını bu nedenle görürüz.

  • Web Siteleri 

Geleneksel ve fiziksel reklam araçlarının yanında ve çok daha üzerinde etki elde etmek isteyen işyerleri için dijital dünya oldukça önemli bir hal almıştır. Sürücü adaylarına ulaşabilmek için işletmenin kurumsal kimliğini bütünüyle dijitale taşıyıp, iyi bir web sitesi ile müşterilere ulaşabilirsiniz.

Şimdiki dönemde büyük, küçük hemen hemen herkes ihtiyaçlarını internet üzerinden karşıladığından dolayı, sizin de işyerinizi dijital platforma taşımanız müşteri kazanma açısından oldukça önemli bir rol almıştır. Tabi ki bunu yaparken, müşterilerin sizi bulabileceği standartlarda nitelikli siteler kurmanız büyük önem taşır.

  • Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

Müşterilerin işyeri sitelerini bulabilmesi için, işyeri sitesinin Google aramalarında üst sıralarda çıkıyor olması gerekir. Müşteri Google üzerinde, işyerleri ile ilgili arama yaptığında ilk birkaç sırada yer almayan sitenin etkili sonuçlar elde etmesi oldukça zordur hatta çoğu zaman etki etmez.

Arama motoru optimizasyonu da tam olarak isteğinizi karşılayan uygulamaları ifade etmektedir. Sitenizin sizinle ilgili arama sonuçlarında üst sıralarda yer alması için uzmanlar tarafından sunulan hizmetler, bu kapsamda ele alınmaktadır.

  • Online Gazete ve Dergiler

Gazeteler ve dergilerde yapılacak reklamların, dijital sürümlerini online olarak yayınlayabilirsiniz. Bu zamanda dijital gazete ve dergilerin çok daha yaygın okunuyor olması, işyerinize doğrudan müşteri sağlayabilirken, dijital ayak izinizi ve marka bilinirliğinizi de artırır. Basın bültenleri tamamen yasal olduğundan dolayı bu yayınlar ile tanıtım ve reklam işlerinizi kolaylıkla yapabilirsiniz.

  • AVM ve Benzeri Alanlarda Tanıtım Çalışmaları 

Alışveriş merkezleri, spor salonları, toplantı salonları, sinemalar ve benzeri tüm mekanlar, tanıtım ve reklam yapmak için oldukça etkili yerlerdir.

Bu alanlarda tanıtım stantları kurarak, doğrudan müşteri ile temas kurabilir veya bu mekanlardaki reklam panolarında reklamlar verebiliriz. Bu ortamlar artık çok sık kullanılıyor olduklarından dolayı promosyon araçları, el ilanları ve broşürlerin dağıtımı için de oldukça etkili alanlardır.

  • Sosyal Medya Platformları

Sosyal medya, dijital medyanın büyük bir kısmını oluşturmaktadır. Etkili sosyal medya hesapları ile sürekli aktif bir çizgi takip edilmesi halinde, geometrik olarak genişleyen bir etki alanına sahip olabilir, müşterilerin diğer kullanıcılar üzerinden organik olarak size ulaşmalarını sağlayabilirsiniz. 

Kullanıcılar her ne kadar aramaları Google üzerinden yapıyor olsa da değerlendirmelerini sosyal medya aracılığıyla gerçekleştiriyorlar. Ve yine bu uygulamalar da tüm kurallara uygun yapılmaları halinde yasal uygulamalardır.

Kaynak:

https://www.bigcommerce.com/articles/offline-to-online/promote-online-store/#10-marketing-tactics-to-promote-your-online-store

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir