WordPress SEO Nasıl Yapılır?

WordPress SEO Nedir? Nasıl Yapılır?

Web sitesi yönetimi konusunda bilgi sahibi olmayanlar ve kodlama bilgisi olmayanlar için çeşitli içerik yönetim sistemleri var. WordPress dünya genelinde en yaygın kullanılan yönetim sistemlerindendir. WordPress paneli üzerinden web sitenizi zorlanmadan yönetebilir ve doğru stratejiler ile SEO’ya uygun hale getirebilirsiniz. Öncelikle WordPress’te SEO’ya uygun, arama motoru dostu bir tema seçerek işe başlamanız gerekiyor.

Tüm SEO ölçümleriniz, stratejilerinizin uygulanması ve analizleriniz SEO eklentileri sayesinde sağlanır. WordPress tabanlı web sitenizde doğru eklentileri kullanırsanız, doğru analiz çalışmalarını yaparsanız ve doğru şekilde hareket ederseniz arama motorlarında üst sıralarda konumlanabilirsiniz. Eklentiler size içeriklerinizi SEO’ya uygun hale getirme konusunda yol gösterir. Aynı zamanda site hızı, site haritası, kullanıcı deneyimi iyileştirme, site hatalarını bulma ve düzeltme gibi birçok arama motoru sıralama kriteri WordPress SEO sayesinde eklentiler üzerinden kolayca düzenlenebilir.

WordPress SEO Nedir?

WordPress SEO, sitenizi ön plana çıkarmak için SEO çalışmalarının WordPress alt yapısında uygulanması sürecidir. WordPress dünyanın en çok kullanılan, içerik yönetimi altyapısı olarak günümüzde pazarın liderliğini üstlenmiş durumdadır. Arama motorlarının tüm gereksinimlerini karşılıyor olmasının yanında sürekli güncelleniyor olması sistemin, SEO konusunda da rakipsiz olmasını sağlıyor.

Arama motorları görünürlüğü elde edebilmek için WordPress ile inşa edilmiş bir siteye sahip olmak tek başına yeterli değildir. Bu bir kod yapısıdır ve üzerine temalar ve eklentiler gelmek suretiyle sitenin inşa edilmesi gerekir. Bu inşa esnasında ve sonrasında senin yine arama motorlarının gereksinimlerini karşılayabiliyor olması zorunluluk arz eder.

WordPress SEO, son olarak bu işlemlerin bütününü ifade eden uygulamalardır. Herhangi bir statik web sitesi ile WordPress siteler arasındaki en belirgin ayrım, içerik yönetimi araçlarının görsel olarak tasarlanıp değiştirilebiliyor olmasıdır. WordPress üzerinde SEO yaparken SEO eklentileri kullanılabilir ve temel düzeyde herkes kendi sitesinin arama motoru optimizasyonu işlemlerini yapmaya çalışabilir. Ancak elbette nitelikli bir arama motoru optimizasyonu uzmanlar tarafından gerçekleştirilmelidir.

WordPress SEO’ya Başlamadan Önce Yapılması Gerekenler Nelerdir?

İşletmenizin WordPress SEO çalışmalarına başlamadan önce dikkat etmeniz gereken noktalar bulunmaktadır. Bunlardan en önemlilerini aşağıdaki şekilde sıralayabiliriz:

  1. Sitenizi Google Search Console a eklemeniz gerekmektedir.
  2. Sitenizin SSL sertifikası yok ise SSL sertifikası kurulumu yapılmalı.
  3. Robots.txt ve Sitemap.xml yoksa eklenmeli.
  4. Gerekli SEO eklentileri kurulmalı.
  5. Önemsiz sayfalar nofollow yapılmalı.
  6. Gereksiz eklentileri kaldırın.
  7. WordPress sürümünü kontrol edin.
  8. Sunucunuzun wordpress ile uyumlu çalıştığına emin olun.
  9. Mümkünse herhangi birine başlamadan önce yedek alın.

26 Adımda WordPress SEO Çalışması Nasıl Yapılır ?

1- Tema

Birçok tema ve sayfa oluşturucu yavaştır (özellikle Elementor ve Divi). Bunun nedeni, web sitenize onu yavaşlatabilecek ve temel web yaşamsal değerlerini etkileyebilecek ekstra CSS ve JavaScript eklemeleridir.

Bu sayfa oluşturuculardan birini kullanıyorsanız, temel web vitals raporunuzda büyük olasılıkla CSS ve JavaScript hataları ve hatta muazzam ağ yükleri vardır. Kullanılmayan CSS / JS’yi Asset CleanUp veya Perfmatters’ı (ve Elementor’un DOM Çıktısını Optimize Et + Geliştirilmiş Varlık Yükleme) kullanarak sayfa oluşturuculardan devre dışı bırakarak bunları optimize edebilirsiniz, ancak oluşturucular sitenizi yavaşlatabilir.

2- SEO Eklentileri

Wordpress SEO Eklentileri
WordPress SEO Eklentileri

Doğru WordPress SEO eklentilerini seçmek çok önemlidir.

Rank Math genellikle Facebook anketlerinde 1 numaralı birincil SEO eklentisi olarak derecelendirilir. Ayrıca daha şişirilmiş, çok sayıda reklamı olan Yoast’ı sollar ve Rank Math kadar çok özellik içermez.

  • Rank Math – Son Facebook anketlerinde # 1 ve Yoast’a dahil olmayan birçok özellik ile birlikte geliyor. Şu anda SEO özelliklerinden yoksun başka bir SEO eklentisi kullanıyorsanız, Schema Pro ve Automatic Image Alt Attributes gibi ekstra SEO eklentileri yüklemeniz gerekebilir.
  • SEOPress – Rank Math’ın uyumluluk sorunları olduğu için Oxygen Builder ile yaygın olarak kullanılır.
  • Schema Pro – ücretli, güvenilir şema eklentisi (işaretlemeyi düzgün bir şekilde ekleyen birkaç eklentiden biri). Rank Math, Schema Pro veya Google’ın Veri İşaretleyicisi’ni kullanarak şema eklemenizi öneriyoruz.

3- Search Console

Search Console, SEO’yu geliştirmenize ve sorunları bulmanıza yardımcı olabilir.

  • Google Search Console’a kaydolma
  • SEO eklentisi ayarlarınıza doğrulama kimliğinizi girin
  • Site haritasını Google’a ve diğer Web Yöneticisi Araçları’na gönderme 
  • Sıralamada, TO’larda, tıklamalarda, gösterimlerde düşüş gösteren içeriği belirleme
  • Bir sayfayı/yayını yayınlamayı bitirdikten sonra, Google’ın URL Denetleme Aracı’na gönderin
  • Sayfa deneyimi, mobil, güvenlik, site haritaları, şema, yapılandırılmış verilerle ilgili sorunları düzeltme
  • LCP, CLS, FID’yi düzeltmeniz gerekip gerekmediğini öğrenmek için mobil çekirdek web vitals raporunu kullanın.

4- Anahtar Kelime Araştırması

Bana eski moda deyin, ancak anahtar kelimelerimi Google Otomatik Tamamlama’dan öğrenmenizi öneriyoruz. İnsanların aradığı şeyle ücretsiz ve doğrudur.

Google’ın kelime öbeğini tamamlamasını sağlamak için bir anahtar kelime yazmaya başlayın (çok daha az rekabetçi oldukları için genellikle 3+ kelimeli uzun kuyruklu ifadeler aramalısınız). Ayrıca, ifadenin herhangi bir yerinde bir alt çizgi karakteri _ kullanabilirsiniz ve Google boşluğu doldurur.

5- Anahtar Kelimeler Ekleyin

Anahtar kelimenizi odak anahtar kelimesi olarak ayarlayın, ardından SEO eklentiniz size önerilerde bulunacaktır.

Yeşil ışıklara takıntılı olmayın ve anahtar kelimeleri alt başlıklara, resim alternatif metnine veya içeriğe doldurmayın. Bunları burada kullanmak her zaman mantıklı değildir ve anahtar kelime yoğunluğunun önemi zaten azalmıştır. Anahtar kelimenizi gerçekten yalnızca birkaç yerde kullanmanız ve ardından devam etmeniz gerekir. Ayrıca, birçok SEO eklentisi yalnızca anahtar kelimenizin tam eşleşmelerini algılar ve bu da kırmızı ışıklara yol açabilir.

Anahtar Kelimeler Nereye Eklenir?

  • Yazı başlığı (ideal olarak önde)
  • SEO başlığı (ideal olarak önde)
  • Meta açıklaması
  • Kalıcı bağlantılar (kısaltılmış, ideal olarak önde)
  • İçerik gövdesinde birkaç kez (ilk birkaç cümlede bir kez)

6- Yeşil Işıklara Takıntılı Kalmayın

Yaygın bir yanlış anlama, yeşil ışıkların (SEO eklentinizin size söylediği anahtar kelimenizi eklemek) size daha yüksek sıralamalar vermesidir.

Bu doğru değil. Aslında, anahtar kelime doldurma içeriğinizin spam gibi görünmesine neden olabilir ve hatta bir ceza ile sonuçlanabilir. SEO eklentileri genellikle yalnızca tam anahtar kelime eşleşmelerini algılar. Böylece her zaman tam odak anahtar kelimenizi kullanmak zorunda kalmazsınız. Elbette, anahtar kelimeyi SEO başlığının önünde kullanın, başlık gönderin, kalıcı bağlantıyı kısaltın ve içerik gövdesinde birkaç kez geçirin.

7- İçindekiler

Sitenizdeki uzun, çok konulu sayfaların iyi yapılandırılmış olduğundan ve farklı mantıksal bölümlere ayrıldığından emin olun. İkincisi, her bölümün açıklayıcı bir adla ilişkili bir bağlayıcıya sahip olduğundan emin olun ve sayfanızın tek tek bağlantılara bağlanan bir İçindekiler içerdiğinden emin olun

Neden İhtiyacınız Var?

  • Uzun içeriği teşvik eder (3.000’den fazla kelimeyi hedefleyin)
  • İnsanlar gönderinizdeki belirli kısımlara bağlantı verebilir
  • İnsanlar içeriği gözden geçirebilir ve ihtiyaç duyduklarını bulabilir
  • İnsanlar sayfada tıklayacaklar 
  • Google’da liste özellikli snippet’leri alma şansı

8- Öne Çıkan Snippet’ler

Öne çıkan snippet’ler listeler, paragraflar veya tablolar olabilir. İçindekiler liste olarak kullanılabilir. Bunlar büyük bir trafik kaynağı olabilir. Google’ın takdirine bağlıdır, ancak bunu, soruları kısaca cevaplamak ve doğru bilgi sağlamak için harika bir iş çıkaran herhangi bir 1. sayfa sonucundan çekerler.

Çoğu zaman, Google öne çıkan snippet’lerimi yayının içindekiler tablosundan, ilk birkaç cümleden (bir soruyu kısaca cevaplamaya çalıştığım) veya hatta SSS bölümümdeki bir cevaptan çeker.

9- SEO Başlıkları

Büyüleyici SEO başlıkları yazmak, tıklama oranlarını önemli ölçüde artırabilir.

İlk olarak, bir SEO başlığı yazmayı unutmanız durumunda varsayılan SEO başlığınızı (SEO eklenti ayarlarınızda) ayarlayın. Benimki %title% %sep% %sitename%. Ancak, önemli içerik için asla varsayılan SEO başlıklarına güvenmemelisiniz ve bunun yerine her birini manuel olarak yazmalısınız. Başlıklar TO’nuz için her şeydir!

SEO Başlıkları Yazmak İçin İpuçları

  • Bir sayı veya güç sözcüğü kullanma
  • Anahtar kelimenizi önde kullanma
  • Anahtar kelime önde değilse, başlığa serpin
  • Karakter sınırlarına uyun (yaklaşık 60 karakter veya 580 piksel)
  • Her şeyden önce, başlığı yazın, böylece insanların tıklaması cazip gelebilir.

10- Meta Açıklamalar

Dürüst olmak gerekirse artık meta açıklamalar sıralama kriteri olarak kabul görmüyor.

Google, bir kullanıcının sorgusunu içerikten bir alıntıyla eşleştirmede daha iyi hale geldi. Bir meta açıklama yazdığımda bile, Google genellikle başka bir şey kullanır. Bir meta açıklama yazmaktan çekinmeyin (cazip hale getirin ve odak anahtar kelimenizi ekleyin), ancak Google muhtemelen bunu kullanmayacaktır.

11- Şema

Schema, incelemeler, SSS’ler, tarifler ve diğer veri türleriyle arama sonuçlarında öne çıkmanıza yardımcı olur.

  • Bir Şema Yöntemi/Eklentisi Seçin

Şema eklemek için Rank MathSchema Pro veya Google Data Highlighter’ı öneriyoruz. Diğer birçok şema eklentisi işaretlemeyi düzgün bir şekilde eklemez. Bu, Search Console şema raporunuzda bulunabilecek şema hatalarına neden olabilir.

  • Ayarları Yapılandırma

İlk adım, Rank Math veya Schema Pro kullanıyorsanız şema ayarlarını yapılandırmaktır. Örneğin, Rank Math yalnızca ayarları yapılandırarak otomatik olarak makale, blog gönderisi, video ve yerel şema ekleyebilir. Bu, her bir sayfaya/gönderiye manuel olarak işaretlemeniz gerekmediği anlamına gelir.

  • Sayfalara veya Gönderilere İşaretleme Ekleme

İncelemelerin, SSS’lerin ve diğer işaretlemelerin posta bazında manuel olarak eklenmesi gerekir. Bir gönderiyi düzenleyin, Rank Math (veya Schema Pro) bölümüne gidin, şema türünü seçin, ardından gerekli verileri eklemeniz istenecektir. Rank Math free’nin her sayfaya / gönderiye yalnızca 1 şema türü eklemenize izin verirken, Pro sürümünün sınırsız şema türü eklemenize izin verdiğini unutmayın.

  • Şema Hatalarını Kontrol Edin

İşiniz bittiğinde, hataları kontrol etmek için URL’yi Google’ın Yapılandırılmış Veri Test Aracı’nda test edin veya Search Console’da şema raporunuzu görüntüleyin. 

12- Görüntüler

Görüntüler hem SEO hem de hız için optimize edilebilir. Resim SEO’su temel olarak yüksek kaliteli görüntüler veya ekran görüntüleri oluşturmayı ve bunlara genellikle anahtar kelimenizin en azından bazı bölümlerine sahip olan doğru dosya adları + alternatif metin vermeyi içerir. Sadece yeşil ışıkları karşılamak için resimlere tam anahtar kelimeler doldurmayın. Çoğu görüntü hızı optimizasyonu GTmetrix, Lighthouse veya PageSpeed Insights’ta bulunabilir.

Görüntü SEO Önerileri

  • Görüntü dosyası adını alternatif metin olarak kullanma
  • Yüklemeden önce resimleri etiketleme
  • Anahtar kelimeleri alternatif metne doldurmayın
  • Öne çıkan snippet’ler için görseller tasarlayın

13- Multimedya

Web sitenizde güzel grafikler, infografikler ve videolara yer vermelisiniz. YouTube özellikle büyük bir trafik kaynağı olabilir. Diyelim ki blogunuzda 10 temel konu hakkında 10 video oluşturdunuz, ardından videoyu blogunuza gömdünüz. Bu, yalnızca blogunuzla etkileşimi (yani sayfadaki zamanı) geliştirmekle kalmaz, aynı zamanda videolarınızla etkileşimi de artırır (ör. görüntülemeler, beğeniler, paylaşımlar, yorumlar). Her ikisi de sıralamalarını iyileştirmek için birlikte çalışır.

14- Sosyal Paylaşım

Facebook ve Twitter’da paylaşıldığında içerik formatınızı güzelce oluşturun.

Bu, 2 özel grafik oluşturmanızı gerektirir. Biri Facebook (1200×630 piksel) ve diğeri Twitter için (300×157 piksel ile 4096×4096 piksel arasında 2:1 en boy oranı)

Ardından bir sayfayı veya gönderiyi düzenleyin, SEO eklentisi bölümünüze ilerleyin ve Sosyal sekmesini tıklayın. Facebook / Twitter için resim ekleme ve isterseniz başlığı / açıklamayı değiştirme seçeneğini göreceksiniz.

15- Etki Alanı + Kalıcı Bağlantılar

Aşağıda, alanınız ve kalıcı bağlantılarınız için birkaç ipucu verilmiştir:

  • Akılda kalıcı bir alan adı seçin
  • Sitenizi HTTPS’den sunmak için SSL ekleme
  • SEO eklentinizde içerik kırıntılarını etkinleştirin
  • SEO eklentinizdeki ekleri yeniden yönlendirin
  • SEO eklentinizdeki URL’lerden /category/ öğesini çıkarın
  • www ile www olmayanı seçin (çoğu www olmayanı kullanır)
  • URL’leri değiştirdiğinizde otomatik yönlendirmeleri etkinleştirme
  • Alternatif olarak, daha hızlı bir sunucu düzeyinde yönlendirmeler ekleyin
  • Kalıcı bağlantıları okunamaz hale getiriyorsa dur sözcüklerini kaldırmayın
  • “Gönderi adı” kalıcı bağlantı yapısını kullanma (Kalıcı Bağlantılar > ayarlar)
  • Gelecek yıl değişecekleri için kalıcı bağlantılarda tarih kullanmaktan kaçının
  • Uygun olduğunda üst sayfaları kullanın (ör. https://example.com/services/web-design)
  • Gereksiz durdurma kelimelerini kaldırarak ve anahtar kelimeleri vurgulayarak kalıcı bağlantıları kısaltın

16- Kırık Bağlantılar

Dr. Link Check, ayda 7.500 bağlantıya kadar ücretsiz tarama yapar. Bağlantıları doğrudan kontrol panelinizde düzenleyebildiğiniz için hala Broken Link Checker kullanabilirsiniz. Yüksek CPU tüketir, bu yüzden işiniz bittiğinde silin.

17- Dahili + Dış Bağlantılar

Konuyla ilgili içeriğiniz varsa dahili bağlantıları tercih etmelisiniz. Dış bağlantılar, Google için kaynaklardan alıntı yapmaya benzer (Vikipedi’nin bunu nasıl yaptığına bakın). İdeal olarak her ikisinin bir karışımına sahip olmalısınız. Ne kadar çok içerik oluşturursanız, sitenize bağlantılar oluşturmanın doğal bir yolu olan dahili bağlantıları o kadar çok kullanabilirsiniz. Otomatik bağlantı eklentilerinin hayranı değilim çünkü bir şeye ne zaman ve nerede bağlandığım konusunda seçiciyim. Genellikle bir şeyi kısaca açıklayacağım ve okuyucular daha fazla bilgi istiyorsa öğreticilerimden birini bağlayacağım. Aşırı karmaşıklaştırmaya gerek yok.

18- Nofollow + Sponsorlu Satış Ortaklığı Linkleri

Bağlı kuruluş bağlantıları ideal olarak nofollow ve sponsorlu özelliğe sahip olmalıdır.

19- Noindex İstenmeyen Sayfalar

İstenmeyen sayfaların dizine eklenmemesi, önemli sayfaların PageRank’inin seyreltilmesini önler.

Çoğu SEO eklentisi size istenmeyen sayfaları noindex etme seçeneği sunar. Arama sonuçlarını, sayfalandırılmış sayfaları, arşivleri ve etiket sayfalarını dizine eklememeyi düşünün. Muhtemelen, sayfalar ve yayınlar yine de sıralanacak tek sayfalardır.

20- Eski İçeriği Güncelleyin

İçeriğin güncellenmesi kesinlikle sıralamaları iyileştirebilir. Yeni makaleler yazdığım eski içeriği güncellemek için daha fazla zaman harcıyorum (kısmen WordPress endüstrisinde birçok şey değiştiği için). Grafikleri geliştirmek, içeriği şişirmek, bir SSS bölümü eklemek ve yeni konularla alakalı kalmak birçok sektörde anahtardır. Güncel tutun!

21- Mobil + Tarayıcı Sorunlarını Kontrol Edin

Mobil cihazlara duyarlı bir tema kullanıyor olsanız bile, Search Console’da kontrol etmeniz gereken mobil sorunlarınız olabilir.

WebP görüntüleri (diğer birçok şeyin yanı sıra) tarayıcı uyumluluğu sorunlarına neden olabilir. Hata almadığınızdan emin olmak için sitenizi Chrome, Safari, Firefox ve diğer büyük tarayıcılarda manuel olarak kontrol ettiğinizden emin olun.

22- Yerel SEO

Yerel aramanın farklı sıralama faktörleri vardır. Bunlar temel olarak Google Benim İşletmem, alıntılar, NAP, incelemeler, coğrafi hedefli sayfalar, mobil cihazlar için optimizasyon, bağlantılar ve sayfa içi SEO’dan oluşur. Moz Local ve Whitespark harika kaynaklardır.

23- YouTube SEO

YouTube, videoları (görüntülemeler, beğeniler, yorumlar, izlenme süresi vb.) sıralamak için etkileşim sinyallerin kullanır.

YouTube Otomatik Tamamlama’da bir anahtar kelime bulun ve anahtar kelimenin rekabeti hakkında bilgi edinmek için VidIQ Chrome Uzantısı’nı kullanın. Tıpkı WordPress siteniz için bir anahtar kelime araştıracağınız gibi, iyi miktarda aylık arama yapan ancak çok yüksek rekabet içermeyen bir anahtar kelime istersiniz.

24- Kısa URL’ler Kullanarak Daha İyi Sıralama

URL’lerin boyutu ne kadar kısa olursa, o kadar iyi olur. Mümkünse, URL’de alakalı anahtar kelimeler de kullanmayı deneyin.
Uzun bir URL’ye sahip olmak, arama motoru sayfalarındaki sıralamaları etkilemez. Ancak, kullanıcıların web sitenizin bağlantısını spam olarak düşünmelerini sağlayabilir. Böylece, tıklama oranını düşürebilir. Bu nedenle, daha kısa URL’ler kullanmak daha iyidir.

Bir URL’yi nasıl kısaltırsınız?

URL’lerdeki dolgu kelimelerini filtreleyin ve başlıkları URL ile eşleştirin. URL okunabilir olmalı ve mümkün olan her yerde daha az kategori ve klasör olmalıdır. WordPress’te, URL’yi daha kısa hale getirmek üzere değiştirmek için kalıcı bağlantılar kullanın.

25- İnternet Sitenize HTTPS Security Layer Ekleyin

Pek çok kişi HTTPS’nin de önemli bir SEO sıralama faktörü olduğunun farkında değil. Web sitenizin güvenlik özelliğini yükseltirseniz, sayfa sıralamasında avantaj elde edecektir.
Web sitenizi bir HTTPS faktörüne yükseltmek, tarayıcınızla ve diğer harici web siteleriyle güvenli bir bağlantı sağlayacaktır. Web sitesi ile tarayıcı arasındaki herhangi bir veri alışverişini şifreleyecek ve böylece güvenli hale getirecektir.

26- WordPress’te Bir Önbellek Eklentisi ile Web Sitesi Hızını Artırın

  • Önbellek, gerektiğinde hızlı bir şekilde erişilebilen bir web sitesinin geçici olarak depolanan verileridir. Bu, web sitesi bilgilerinin kullanıcıların sabit diskinde depolandığı anlamına gelir. Bir kullanıcı web sitenizi birden fazla kez ziyaret ettiğinde, web sitesinin önbellek belleği siteyi kullanıcı için hızlı bir şekilde yükleyecektir.
  • Site hızı, Google’da bir sıralama faktörüdür. Basit mantık, kullanıcıların dikkat süresinin sınırlı olmasıdır. Web sitenizin hızı nispeten daha yavaşsa, izleyici sayfanızın yüklenmesini beklemeden anında farklı bir web sitesine tıklayacaktır. Bu nedenle, web sitenizin indirme hızının en iyi seviyede olduğundan emin olmalısınız. Neden web sitenizin trafiğini yavaş bir web sitesi hızıyla kaybetme riskiyle karşı karşıyasınız?
  • WordPress web siteleri için iyi bir hız sunsa da, bir önbellek eklentisi yardımıyla web sitesi hızında bazı iyileştirmeler yapabilirsiniz. WordPress’e bir önbellek eklentisi yüklemek, sayfalarınızı ve yayınlarınızı statik dosyalar olarak önbelleğe alır. Bu statik dosyalar yeni ziyaretçilere sunulacağı için web sitesi daha hızlı yüklenecektir. Dinamik anlık dosyalar oluşturmak, sunucular için daha fazla çaba ve zaman gerektirir.

Kaynaklar:

Wpbeginner https://www.wpbeginner.com/wordpress-seo/ Erişim Tarihi: 9 Kas 2022, 11:02

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir