Web Sitesine Trafik Cekmek Icin Yapmaniz Gereken 10 Rutin Kontrol Nedir

Web Sitesine Trafik Çekmek İçin Yapmanız Gereken 10 Rutin Kontrol Nedir?

Web sitenizi kurduktan sonra artık web sitenizde kullanıcı başka bir deyişle müşteri çekmek gerekiyor.  Bu durumda web sitesi sahipleri neler yapabileceklerini bilmeyebiliyor. Bu nedenle de web sitenizde trafik çekebilmek için yapabilecekleriniz konusunda bir içerik hazırladık.

Web sitenize trafik çekebilmek için sürekli olarak yapmanız gereken rutin kontroller bulunuyor. Bu bölümde sizin için web sitesine trafik çekmek için yapmanız gereken 10 rutin kontrol hakkında bilgi vereceğiz.

  1. Anahtar Kelime Araştırması Yapın

Önemli anahtar kelimeleri makalelerinize tutarlı bir şekilde dahil edin. Anahtar kelimeleri, okuyucunun dikkatini dağıtmak için aşırı kullanmak yerine doğal olarak kullanın. Anahtar kelimeleri materyalinizin meta açıklamaları, URL’ler, sayfa başlıkları ve başlıklar gibi çeşitli yerlerine dahil edin.

Anahtar kelime araştırması için Ahrefs ve SEMrush gibi programları kullanabilirsiniz. Bu araçlar, anahtar kelime arama sıklığı, rakip şirketler tarafından kullanılan anahtar kelimeler, tıklama başına ödeme reklam maliyetleri, benzer anahtar kelimeler ve daha fazlası gibi temel anahtar kelimeleri planlamanıza yardımcı olabilecek değerli bilgiler sağlar.

Başka bir seçenek, web sitenizin arama sonuçlarında görünmesini engelleyen potansiyel sorunları bulmak için anlayışlı analiz ve denetimler yapabilen bir SEO hizmetiyle çalışmaktır.

  1. Kullanıcılar İçin  Kaliteli İçerik Üretin(SEO)

Materyal yayınlamak yeterli değildir; kalabalığın arasından sıyrılan içerikler sunmalısınız. Bilgileriniz, Google arama aracılığıyla kullanıcıların sorularına doğru, kapsamlı ve kesin yanıtlar sunmalıdır.

Blog yazılarının önemini ihmal etmeyin. Araştırmalar, blogları olan web sitelerinin, arama motorları tarafından dizine eklenen önemli ölçüde daha fazla sayfa aldığını göstermektedir. Ayrıca, ayda 16’dan fazla yayını olan web siteleri, ayda 3.5’ten az makalesi olanlara göre 5 kat daha fazla trafik alır.

Kısacası sık sık yayın yapmalı, kitlenizin ne okumak istediğini öğrenmeli ve içeriğinize biraz kafa yormalısınız.

  1. Misafir Blog Yazıları Yazın

Diğer web siteleri için konuk yazıları yazmak, geri bağlantılar oluşturmak, yönlendirme trafiğini artırmak ve arama motoru sonuç sayfası (SERP) sıralamalarını iyileştirmek için harika bir yoldur.

Bir konuk yazısı yazmadan önce, sektörünüzdeki web sitelerini iyice araştırın, bir sitenin materyalinin en yüksek standartta olduğundan emin olun ve etki alanı otoritesini ve konuk bloglama politikalarını kontrol edin. Onlara sizi de etiketleyip etiketlemeyeceklerini ve gönderiyi sosyal medyada paylaşıp paylaşmayacaklarını sorun.

  1. Aktif Sosyal Medya Hesaplarını Koruyun

Sosyal medya platformları, müşterileri çekmede önemli bir rol oynamaktadır. Web sitesi trafiğini artırmak için bunları aşağıdaki şekillerde kullanın:

  • Sosyal medya platformlarınızda içerik yayınlayın (blog içeriği, e-kitaplar, teknik incelemeler, infografikler, videolar vb.).
  • Yorumlarına yanıt vererek, içeriklerini yeniden yayınlayarak ve yayınlarınızda etiketleyerek takipçilerinizle etkileşim kurun.
  • Uygun hashtag’leri kullanın
  • Tanıtımını yapmak için yeni içerik yayınlandığında biyografinizdeki bağlantıyı güncelleyin.
  • Yeni içeriği vurgulamak için kapak resmini değiştirin.
  • Konuyla ilgilenebilecek etkileyicileri etiketleyin.
  • Ziyaretçilerin materyalin bağlantısını tıklamasını sağlamak için, materyalden cazip ayrıntılar ekleyin.
  • Kullanıcılardan gelen sorulara yanıt verin ve içeriğinizin bağlantılarını ekleyin.
  1. Reklam Yoluyla Web Sitesi Trafiğini Artırın

Sponsorlu arama, sosyal medya ve görüntülü reklamlar, web sitesi trafiğini artırmak için etkili stratejiler olabilir. Elbette, bu seçeneklerin her birinin dezavantajları vardır. Örneğin, arama ağındaki Google Ads için ortalama tıklama başına maliyet 1 ila 2 ABD Doları arasında değişir ve kullanıcılar görüntülü reklamları engelleyebilir. Bu nedenle, bir seçeneğe çok para yatırmadan önce bütçeleri ve hedefleri belirlemek çok önemlidir.

Tıklama başına ödeme (PPC) reklamları yayınlarken, yalnızca bir kampanya ve en çok hedeflemek istediğiniz anahtar kelimeleri içeren birkaç farklı reklam grubuyla başlamanız önerilir. Kampanyalar yayınlanmaya başladıktan sonra, kitlenin farklı terimlere nasıl tepki verdiğini izleyin. Bir anahtar kelime yalnızca web sitesi trafiğini artırmayan gösterimler oluştururken, bir diğeri tıklamalara ve dönüşümlere yol açabilir.

  1. Haber Bültenleri Dağıtın

Web sitesi trafiğini artırmanın etkili bir yöntemi, içeriği e-posta bültenleri aracılığıyla tanıtmaktır. İşte takip etmeniz gereken birkaç e-posta pazarlaması en iyi uygulaması:

  • Materyalden ilgi çekici ayrıntıları e-postanın konu satırına ve gövdesine ekleyin.
  • Okuyucuların daha fazla içeriğe erişmek için tıklatabilmesi için bir düğme veya bağlantı ekleyin.
  • E-postalar mobil cihazlara duyarlı olmalıdır. Birçok e-posta mobil cihazlarda açıldığından, bağlantıların tespit edilmesi kolay olmalıdır.
  • Kişiselleştirme stratejileri kullanın; Abonenin adını ekleyin.
  • E-postaya çekici bir görünüm kazandırmak için profesyonelce oluşturulmuş şablonları kullanın.
  • Hangi e-posta sürümlerinin daha fazla açılma ve tıklama aldığını görmek için A/B testi çalıştırın.
  1. Influencer’lara Ulaşın

Sektördeki etkileyiciler, hayranlarının sevdiği materyalleri yayınlamaya isteklidir. İşletmelerin etkileyicilerle etkileşime girmesinin birkaç yolu vardır:

  • Etkileyicinin materyalini veya araştırmasını kullanıyorsanız, bunları sosyal medya yayınlarınızda etiketleyin.
  • Etkileyiciyle bir röportaj veya Soru-Cevap oturumu isteyin ve içerik yayınlandığında onları etiketleyin. Büyük olasılıkla içeriğinizi izleyicileriyle paylaşırlar.
  • Birden fazla etkileyiciyle bir toparlama oluşturun. İçeriği sosyal medya hesaplarınızda yayınlayın ve her katılımcıyı toparlamada etiketleyin.
  • Sponsorlu içeriği sosyal medya profillerinde yayınlamak için etkileyicilere ödeme yapabilirsiniz.

Nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız, uygun endüstri etkileyicilerini tanımlamak için araçlar kullanabilir veya sizin adınıza etkileyici sosyal yardımlarını ele almak için bir dijital pazarlama şirketiyle iletişime geçebilirsiniz.

  1. Yararlı Endüstri Araçları veya İçeriği Üretin

Potansiyel müşterilere yararlı bir şey vermek, trafiği artırmak için harika bir stratejidir. Sektörünüzdeki kullanıcılara fayda sağlayacak çeşitli kaynaklar ve materyaller oluşturabilir ve daha sonra bunları web sitenizde ücretsiz olarak sağlayabilirsiniz.

Kapılı içerik / araçlar yayınlayarak (kullanıcının iletişim bilgileri karşılığında materyalleri ve araçları sağlayarak) kârınızı artırabilir ve yeni müşteri adayları oluşturabilirsiniz.

Web sitesi trafiğini artırmaya yönelik bir başka strateji, iş adamlarının etkileşime girdiği ilgili LinkedIn gruplarında veya forumlarında bilgi veya araçları tanıtmaktır.

  1. Basın Bültenlerini Tanınmış Medya Kuruluşlarına Dağıtın

Bir basın bülteni sendikasyon web sitesinde basın bültenleri yayınlamak ve ne olacağını görmek için beklemek yeterli değildir. Şirketlerin basın bültenlerini yoğun bir şekilde tanıtmaları ve kendi sektörlerindeki önemli web sitelerine ve dergilere iletmeleri gerekir.

Bu şekilde, çok sayıda yeni potansiyel müşteri kazanabilir ve şirket için yönlendirme trafiğini artırabilirsiniz.

  1. Backlinklerden Yararlanın

Artık pek çok şirket web sitesi trafiğini artırmaya çalıştığına göre, geri bağlantı almak için birçok olasılık var. İlgili web siteleriyle iletişime geçin ve içeriğinizi kaynak olarak sunun. Her iki tarafa da fayda sağlayan bir backlink değişimi önererek başka bir teşvik ekleyebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir