Veteriner Kliniği Reklamı Nasıl Yapılır?

Veteriner Kliniği Reklamı Nasıl Yapılır?

Bir veteriner kliniği açmak ve işletmek kesinlikle çok zor bir iştir ve herkesin yapabileceği bir çalışma ortamı değildir. Ancak bunca emek ve zahmetle açılan kliniklerin para kazanması ve sahibine de para kazandırması gerekmektedir. Dolayısıyla bu noktada iş sahiplerine çok büyük bir görev düşmektedir.

İş sahipleri yani veteriner işletmecileri, belirli adımları uygulayarak veteriner kliniği reklamını en iyi seviyede yapmalıdır. Eğer kendisi bu konular ile fazla ilgilenmiyorsa da ilgilenecek profesyonel bir firma ile anlaşması kliniğinin yararına olacaktır. 

Klinik reklam çalışmaları, klinik olarak faaliyet gösteren işletmelerin mevcut müşterilerini koruması ve yeni müşterileri de kazanması açısından oldukça önemlidir.

Her klinik alanında reklam çalışmaları birbirinden farklıdır ve verilen hizmetlerde aynı olmamaktadır. Veteriner kliniği reklamı, bazı klinikler için gösterişli ve detaylı olurken bazıları için gösterişten uzak ve sade olabilir.

Önceden sağlık sektörünün reklam çalışma yapması ya da pazarlama ilçesinde bulunması gerekmezdi. Bu yüzden web siteleri ya da sosyal medya hesapları işletme sahipleri zevklerine göre dizayn edilmiş biçimdeydi.

Günümüzde teknolojinin ilerlemesi birlikte bireylerin de teknolojiden fazlaca yararlanması dolayısıyla sağlık sektörü de reklam ve dijital pazarlamadan yararlanmaya başlamıştır.

Veteriner kliniği de sağlık sektörü arasında yer alan kliniklerden bir tanesidir. Dolayısıyla veteriner kliniklerinde çeşitli pazarlama faaliyetleri ve dijital reklamcılık çalışmalarına girmektedir.

Klinik sahibinin sosyal medya profillerini düzgün bizimle aktif olarak kullanması gerekmektedir. Veteriner kliniği reklamının nasıl yapılacağını anlamak için ilk olarak reklam hakkında bilgi sahibi olmak önemlidir.

Hizmet Özeti
Aylık Ortalama Maliyet 10,000 – 25,000 TL
İlk Dönüşler 2. Aydan İtibaren
İdeal Çalışma Süresi 12 Ay
Tek Seferlik Hizmetler Web Tasarım, Kurumsal Kimlik Tasarımı
Aylık Hizmetler SEO, Sosyal Medya Yönetimi, Google Reklam Yönetimi, İçerik Pazarlama
Ek Hizmetler PR, Grafik Tasarım, Influencer Pazarlama, Görüntülü Reklamlar, Yeniden Pazarlama
Hedef Kitle Lokal veya Ulusal

Reklam Nedir?

Reklam, çeşitli şirketlerin ürün ve hizmet niteliklerini, belirli bir tema çerçevesinde, düzeni belli olan bir bütünlük ile insanları aktarmasıdır.

Hizmet ve ürün özellikleri tek başına aktarım, özellikle de günümüzde yeterli olmaktan çok uzaktır.

Yapılan bir reklamın, insanların dikkatini çekmesi, güven duymalarını sağlaması, etkilenmelerini sağlaması ve ürünleri beğenmelerini mümkün hale getirmesi gerekmektedir.

Tüm bu süreçler olmazsa reklamın başarılı olma olasılığı çok düşüktür. Bu nedenden dolayı yürekten, bu işi olması gerektiği şekilde yapabilmek amacı doğrultusunda, insana dair pek çok gelişmeden faydalanmak durumunda kalmaktadır.

Reklam, çeşitli toplulukların sahip olduğu sosyolojik yapısı, ekonomisi, kültürel özellikleri, psikolojik gelişmeleri hesaba katılarak, bu toplulukları etkiler ve dikkatini çekmeye çalışır bir duruma gelmiştir.

Hizmeti ve ürünü satabilmek için reklam, yukarıda da ifade edilmiş olan sonuçlara ulaşmak ve insanları etkilemeye yönelik çaba göstermektedir.

Reklam, tüm bu insanları etkileme ve dikkat çekme işlemini; kitle iletişim araçlarını kullanarak yapmaktadır. Bunlar; sinema, televizyon, radyo reklamları veyahut basılı araçlar olan; dergi, gazete, katalog gibi çeşitlilik gösteren kitle iletişim araçlarıdır.

Kliniklerin Sosyal Medya Yönetimi ve Dijital Pazarlama Süreçlerinde Dikkat Etmesi Gerekenler

internetten isletme tanitimi yollari

  • Veteriner kliniklerinde sosyal medya hesaplarının kurulumu ve bağlantılarının yapılması
  • Sosyal medya hesapları ile kliniği web sitesi arasındaki bağlantılarının kurulması
  • Kurumsal kimlik çalışmalarının sona erdirilmesi
  • Kliniklerin sosyal medya sayfasına düzenin sağlanması
  • Yine klinikleri sosyal medya hesaplarını bio düzenlemesinin yapılması
  • Hitap edilen durum, rakip, hedef kitle araştırmasının sağlanması
  • Etkili sosyal medya yönetimi
  • Kliniklerin sosyal medyadan aldığı etkileşimlerinin arttırılması
  • Sosyal medya unsurlarının algoritmasına uygun hareket edilmesi
  • Sosyal medya içeriği üretimi ve hashtag çalışmaları yapılması
  • Kliniklerin sosyal medyada sponsorlu reklamları yönetimi ve optimizasyonları.

veterinerKliniklerde Site Ziyaretçileri Reklamları

Site ziyareti reklamları, Facebook ya da Instagram gibi sosyal medya sayfalarında kendi seçilecek bir internet tanıtımının yapılmasına olanak tanımaktadır.

Sitenin trafiğini artırmak için bu reklam, bağlantı açıklayabilecek insanlara erişmekte ve belirli bir internet sayfasına birilerini atmaya yardımcı olmaktadır. Sosyal medyayı aktif kullanmanın önemini de bu gibi noktalarda görmemiz mümkündür.

Veteriner Kliniği Reklam Çalışmaları

Veteriner kliniği reklamı hakkında konuşurken kurumsal kimliği etkili bir şekli oluşturmanın ne kadar önemli olduğuna bahsetmek gerekmektedir.

Sağlık alanındaki reklam yönetmeliğine göre çeşitli alanlarda olan reklam kısıtlaması sebebiyle veteriner kliniklerinin de önünde engeller çıkmaktadır. Dolayısıyla klinik sahiplerinin de dikkat etmesi gerekmektedir.

Kurumsal kimlik çalışmalarını belirleyecek de isim ve logo için daha sevimli ve canlı renkler seçilebilmektedir. Çünkü canlı renkler donuk renklere göre her zaman daha fazla dikkat çekmektedir.

Kurumsal kimlik çalışmaları tamamladıktan sonra web sitesi çalışmalarına sıra gelmektedir. Veteriner Web sitesinin tasarımı klinik ile uyumlu bir biçimde yapılmalıdır. Bunun nedeni müşterilere web sitesi ziyareti esnasında kliniğe giriyormuş gibi hissetmektedir.

Web sitesi kullanışlı ve basit bir şekilde tasarlanmalıdır ki herkes bu siteyi rahatça kullanabilsin. Müşteriler zor ve karmaşık sitelerde kaybolmayı sevmemektedir.

Eğer kişilerin kliniklerinde petshop kısmı da bulunuyorsa web sitelerine alışveriş kısmı da eklenebilmektedir. Müşterilerin sitelerinden yapacakları online alışveriş, kişilere kolaylık sağlayacak ve veteriner kliniklerinin de daha çok tercih edilmelerini sağlayacaktır.

Veteriner klinikleri, web sitesi kurulduktan sonra tabii ki müşterilerin onlara ulaşması ve yaygınlaşmak için kampanya çalışmaları yapmalıdır. Ayrıca SEO hizmetinden yararlanması da veteriner kliniğini daha tanınmış bir hale getirecektir.

SEO hizmeti sayesinde arama motorlarında daha üst sıralara çıkacak ve daha fazla ziyaretçi alacaktır. Böylelikle veteriner kliniği çok daha fazla tanınacaktır. Dolayısıyla SEO hizmeti almak reklam yapmaya çalışan bir veteriner kliniği için olmazsa olmaz uygulamalar arasında yer almaktadır.

SEO Hizmeti Nedir?

SEO, web sitelerini daha çok görünürlük elde etmesini sağlamak için yapılan çalışmalardır.

Google ve diğer ücretsiz arama sitelerinde, hizmet verilen web sitesinin üst sıralara çıkılması sağlanarak yer olarak ziyaretçi sayıları artırmayı hedeflemektedir. Veteriner kliniği reklamı için SEO çalışmaları yaparak ziyaretçi sayılarınızı artırabilirsiniz.

Web sitelerinin arama motorlarında daha iyi performans göstermek için yapılan çalışmaları tamamına verilen isimdir. Bu çalışmalar için uzmanlar ile çalışılmaktadır ve SEO hizmeti alan web siteleri her zaman diğer web sitelerinden çok daha öne olmaktadır.

googleda veteriner aramasi
Google’da veteriner
araması

SEO Neden Önemlidir?

SEO hizmetinin gayesi, internet sitelerinin Google ya da hedeflenen arama motorunda kelime bazlı olarak üst sıralara taşımaktır. Yukarı sıralarda yer alan sayfalara, diğer sayfalara oranla daha fazla tıklanma olmaktadırlar. Fazla ziyaretçi akışı da her girişimciyi mutlu etmektedir.

Asıl önemli nitelikli kullanıcı sayısının artmasıdır. Yani arama motoru optimizasyonunu daha fazla ziyaretçi almak için değil daha fazla nitelikli ziyaretçi almak için yapmak söz konusudur. Veteriner kliniği reklamı yaparken bu noktalara dikkat ederek nitelikli ziyaretçi sayınızı artırabilirsiniz.

Bu noktada tecrübe sahibi olunmadığı zaman bir SEO uzmanı ile çalışmaya başlamak gerekmektedir. Doğru uzmanı bulup bulmadığınız konusunda emin olmak çok önemlidir. Çünkü bilinçsiz yapılan çalışmalar siteye yarar sağlamaktan çok ciddi zararlar verebilmektedir.

Çoğu uzman genel olarak şu hizmeti sunmaktadır:

  • Sitenin genel yapısını inceleme
  • Sitelerin içeriklerini inceleme, revize ve yeni içerik önerilerinde bulunma
  • Web sitesinin Google ve diğer motorlarına göre geliştirmesi için çeşitli önerilerde bulunma
  • Belirlenen anahtar kelimelerin araştırılması
  • Rakip ve sektör analizi yapılması
  • SEO eğitiminin verilmesi
  • Site dışı stratejilerin geliştirilmesi uygulanmaya başlanması
  • Profesyonel ve SEO hakkında çok bilgi sahibi olmayan kişiler tarafından bile anlaşılabilir bir raporun hazırlanması.

Veteriner Kliniği Reklamı İçin Neden Pazarlama Ajansı ile Çalışmalısınız?

Veteriner kliniği reklamı yapmak, işletmenizin tanıtımını artırmak ve potansiyel müşterileri çekmek için çok önemlidir. Ancak, reklam stratejinizi belirlerken ve uygularken doğru yaklaşımı benimsemek, doğru kitleyi hedeflemek ve reklam bütçenizi en iyi şekilde yönetmek için profesyonel bir pazarlama ajansı ile çalışmak faydalı olabilir.

  1. Uzmanlık ve deneyim: Bir pazarlama ajansı, veteriner kliniklerine özgü reklam stratejileri konusunda uzmanlaşmış ve deneyimli bir ekip tarafından yönetilir. Bu sayede, işletmenize en uygun ve etkili reklam stratejilerini belirlemekte yardımcı olabilirler.
  2. Pazar araştırması: Pazarlama ajansları, veteriner klinikleri için özel olarak tasarlanmış pazar araştırması yapabilirler. Bu araştırmalar, işletmenizin hedef kitlesinin ihtiyaçlarını ve isteklerini belirlemenize yardımcı olabilir ve bu bilgiyi kullanarak reklam stratejinizi optimize edebilirsiniz.
  3. Reklam bütçesi yönetimi: Pazarlama ajansları, veteriner klinikleri için reklam bütçesini en iyi şekilde yönetebilirler. Bu, işletmenizin bütçesine uygun fiyatlarla reklam yapmanıza yardımcı olabilir ve aynı zamanda reklam kampanyalarınızın etkisini artırabilir.

Kaynakça:

https://imatrix.com/blog/veterinary-advertising

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir