UTM Kodu Nedir, Neden Önemlidir?

UTM Kodu Nedir, Neden Önemlidir?

UTM (Urchin İzleme Modülü) kodları, kullanıcıların URL’ye giden bir bağlantıyı tıklamasıyla web sitesi trafiğinin nereden geldiğini izlemesi için sağlanan kodlardır. Bu kodlar sayfa takibine yardımcı olmak için bir URL’nin sonuna eklenen parçacıklarıdır. Pazarlamacılar, kampanyanın başarısını belirli bunu oldukça kullanmaktadırlar. Kullanıcılar URL’nin bağlı olduğu web sayfasıyla eşleşecek şekilde özelleştirirler. Kod yalnızca bir amaca hizmet eder: analitik aracınızın ziyaretçinizin kaynağını izlemesine yardımcı olmak. 

UTM Kodu Neden Önemli?

Kullanıcılar sosyal medyada çok zaman harcamaktadırlar. Bunun sonucunda yeni bağlantı yayınlanmaktadır. UTM kodları, web trafiğinizin nereden geldiğini görebilmeniz sağlamaktadır. Bunun için bu bağlantıların her birinin performansını da izlemesine yardımcı olmaktadır. Sosyal medyada ne kadar trafik oluştuğunu ve bu trafiğin detayları takip edilmektedir.

UTM bağlantısı ile web trafiği hakkında sorabileceği en önemli sorulardan bazılarını şunlardır: 

  • Trafik nereden geliyor?
  • Bana nasıl geliyor?
  • Neden bana geliyor?
  • Unique Visitor Nasıl Sayılmaktadır?

Ziyaretçi Analizi, benzersiz ziyaretçileri, seçilen zaman aralığında (bugün, son 7 gün, son 4 hafta) kullanıcı tarafından seçilerek sayılmaktadır. Bir ziyaretçi seçilen zaman aralığında aynı web sitesine 2 kez gelirse, bir kez benzersiz ziyaretçi ve bir kez de geri gelen ziyaretçi olarak sayılamaktadır.

UTM kodları basitçe anlatmak gerekir ise bir sayfa ya da kategori linklerinin sonuna eklenen kısa kodlardır. Bu kodlar, yani UTM kodları kullanıcılar için Google Analytics aracında siteye ya da sayfaya gelmiş olan trafiğin kaynağını net bir şekilde görebilmeye ve anlamlandırmaya olanak sağlar.

Linklerin sonuna eklenmiş olan bu kısa kodlar, yani UTM kodları sayesinde dijital ortamlar üzerinden yapılmış olan kampanyalar ve reklamlara karşı kullanıcıların davranışları ve tepkileri kolaylıkla gözlemlenebilir. Buna ek olarak kullanıcılar UTM kodları sayesinde kullanıcıların siteye hangi banner, yazı, mail ya da buna benzer bağlantılardan hangisini kullanarak geldiği ve buna benzer birçok detayı inceleme olanağı bulabilirler.

Bu duruma basit bir örnek vermek gerekir ise örneğin ”sepete ekle” ya da ”satın al” gibi butonlar bulunduran e ticaret sitelerinde bu butonların sonuna eklenecek olan UTM kodları sayesinde hangi butona daha çok basıldığı kolaylıkla tespit edilebilmektedir. Bu da hem firmalar hem geliştiriciler hem de dijital reklamcılar için son derece önemli bir durumdur.

UTM Kodu Nasıl Oluşturulur?

UTM Kodları, her veri yolu için farklı şekillerde oluşturulabilir. Biz Facebook için UTM kodu oluşturma örneğini ele alalım. 

Yeni bir UTM oluşturmak için Facebook’a giriş yapılmalıdır. Bu kısımda Reklam Yöneticisi‘ne tıklanmalıdır. Normal bir şekilde yeni reklam kampanyası oluşturtmalıdır. Son olarak reklam görselini eklenmektedir.  Reklam kimliği oluşturularak, profil oluşturulmalıdır. Bu alanda bir URL Parametresi seçeneği seçilerek tıklanmalıdır. Kampanya çeşidine göre ilgili alanlarda doldurularak UTM kodu oluşturulabilmektedir. Bu anlalar yabancı kelimelerle ile doldurulmaktadır. URL Parametrenizi oluşturduktan sonra uygula seçeneği tıklanmaktadır. Sistem, hedef linkinize otomatik olarak oluşturduğunuz UTM’yi ekleyecektir. 

UTM Kodu kullanırken dikkat edilmesi gerekenler şu şekildedir:

  • URL’leri oluşturtmasında akılda tutulması gereken bazı en iyi uygulamalar şunlardır:
  • URL’lerinizi ve bağlantılarınızı tutarlı, temiz ve okunması kolay hale getirilmelidir
  • UTM bağlantılarınızın kişilerin listeleri tutulmalıdır.
  • UTM parametrelerinizde spesifik olmalıdır. Böylece etiketleriniz neyi, izlediğinizi açıkça belirtir.
  • Tüm küçük veya büyük harflere sadık kalınmalıdır. UTM kodları büyük/küçük harfe duyarlıdır.
  • Adları kısa ama açıklayıcı tutun.

UTM Kodu Faydaları Nelerdir?

Harika bir pazarlamacı olmanın önemli yönleri, başarıyı bir şekilde ölçmektir. Hangi UTM kullanırsanız kullanın, şirketinize kitlenize kendinizi kanıtlamak istersiniz.

Bütçe arttırılması ve zamandan tasarruf sağlamak için UTM oluşturulmaktadır. Kampanyalarını başarısını izleyen UTM kodu oluşturmak projelere katkı sağlamaktadır. Analitik aracına kaynağına dökümüne güvenmek, başarıya ulaşmak için yeterli değildir. UTM bağlantıları, trafiğin belirli kaynağını incelemenizi sağlayan daha ayrıntılı veriler sağlar. Bunun sonucunda oldukça fayda sağlanmaktadır.

Günümüzde dijital pazarlama faaliyetleri geleneksel reklamcılık faaliyetlerinin bir hayli önüne geçmiştir. Bu faaliyetler internet siteleri üzerinde bu siteleri ziyaret eden kullanıcıların bazı davranışları gözlemlenerek yapılır. Bu davranışların gözlemlenmesi için firmaların ve dijital reklamcıların bazı araçlara ihtiyaçları vardır. UTM kodu ise bu araçlar arasında en önemlilerinden biri olarak bilinir.

Dijital pazarlama çalışmalarında kullanıcılara verilmiş olan en önemli avantajlardan biri bu çalışmaların tamamen ölçülebilir bir yapısının olmasıdır. Yapılan bu ölçümler bir firmanın internet sitesinin, dolayısı ile o firmanın gelecekteki pazarlama ve reklam faaliyetlerini belirleyebilir. UTM kodları ise bahsi geçen internet siteleri için kullanıcıların birtakım hareketlerini gözlemlemeye yarayan son derece önemli bir araçtır.

İnternet sitesi linklerinin sonuna eklenen bu kısa UTM kodları sayesinde kullanıcılar internet sitelerine gelen trafiği ve bu trafiğin kaynaklarını çok detaylı bir biçimde gözlemleyebilir. Buna ek olarak siteye ekledikleri butonlar, seçenekler ve sayfaların sonuna getirdikleri UTM kodları ile kullanıcıların bu sitede hangi butona daha çok tıkladıkları gibi bilgilerin de tespitini kolaylıkla yapabilirler.

Örneğin bir internet sitesinde bulunan ”satın al” ya da ”sepete ekle” gibi butonların sonuna bir UTM kodu eklenebilir. Eklenen bu UTM kodu sayesinde kullanıcıların bu butonların hangisine daha fazla tıkladıkları ya da ne durumda bu butona tıkladıkları gibi bilgiler site sahipleri için erişilebilir hale gelir. Bu durum ise firmanın sonraki satış ve pazarlama stratejilerini belirleme gibi önemli konularda yol gösterici bir özelliğe sahip olabilir. Bu nedenle UTM kodlarının son derece işlevsel faydalara sahip oldukları söylenebilir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir