Unique Visitor Nedir?

Tekil Ziyaretçiler (Unique Visitors) Nedir?

Tekil Ziyaretçiler, belirli bir süre boyunca web sitenize gelen yinelenmemiş (yalnızca bir kez sayılan) ziyaretçilerin sayısıdır. Örneğin, gün boyunca birden fazla kez ziyaret eden bir kişi, benzersiz bir ziyaretçi olarak sayılır.

Google Analytics’te “Kullanıcılar”, tekil ziyaretçileri ifade eder. “Kullanıcılar”, araca giriş yaptığınız anda varsayılan Google Analytics kontrol panelinde görünür. Web sitenize her yeni ziyaretçi geldiğinde, Google Analytics onlara tarayıcılarında çerez olarak depolanan benzersiz bir kimlik veya istemci kimliği atar.

Google’ın analitik programları veya diğerleri tarafından, örümceklerden, tarayıcılardan ve diğer botlardan gelen ziyaretler gibi insan kaynaklı olmayan ziyaretleri filtrelemek için özel önlemler alınır.

Tekil Ziyaretçiler (Unique Visitors) Nedir?

Siteye birim zamanda ilk defa gelen benzersiz kullanıcıların her birine tekil ziyaretçi denir. Bir web sitesine giren tüm kullanıcılar ziyaretçi olarak tanımlanır. Internet sitelerinin önbellekleri ve sunucular daha önce siteyi ziyaret eden kullanıcıları kaydedebilir.

Google analytics gibi sistemler de siteye giren kullanıcıların bu siteye ilk defa gelip gelmediğini tespit edebilirler. Kullanıcının zaman içerisinde önbellekteki verilerinin silinmesi halinde, uzun bir süre sonra tekrar tekil ziyaretçi olarak değerlendirilebilmesi de mümkün olabilir.

Tekil ziyaretçilerin geldikleri kaynak fark etmeksizin siteye ilk defa geliş durumları dikkate alınır. Bir sitenin tekil ziyaretçi alması önemli bir özelliktir ancak arama motoru optimizasyonu bakımından geri dönen kullanıcı, ilk defa gelen kullanıcıdan daha fazla etkiye yol açar. Zira geri dönen kullanıcı site deneyiminden memnun kalmış veya sitenin sunduğu ürün ya da hizmetleri kullanmaya niyet etmiştir. Bu durumda site faydalı site haline geleceğinden bu metrik önemsenir.

Ziyaretler ve Tekil Ziyaretçiler Arasındaki Fark

Ziyaretler ve unique visitor arasındaki fark oldukça basittir.

Ziyaret, raporlama döneminde web sitenizi ziyaret eden herkesi ifade eder. Bir kişi web sitesini 5 kez ziyaret ederse, bu 5 ziyaret olarak sayılır. Öte yandan, benzersiz bir ziyaretçi, raporlama döneminde web sitenizi ziyaret eden ayrı bir bireysel kullanıcıyı ifade eder.

Tekil ziyaretçiler, web sitesine kaç kez geri döndüklerine bakılmaksızın yalnızca bir kez sayılır. Genel olarak, her zaman tekil ziyaretçilerden daha fazla ziyaretiniz olacaktır.

Google Analytics’te “benzersiz ziyaretler” “kullanıcılar” olarak etiketlenirken, “ziyaretler” “oturumlar” olarak etiketlenir.

Tekil Ziyaretçileri Ölçmek Neden Önemlidir?

Benzersiz ziyaretçilerinizi birkaç nedenden dolayı tanımak önemlidir. Bu nedenler, pazarlama hedefleriniz veya işletme türünüz gibi çeşitli faktörlere bağlı olarak değişir.

Her şeyden önce, benzersiz ziyaretçiler size kitlenizin gerçek boyutunu söyler.

Örneğin, bir kişi bir web sitesini günde 3 kez ziyaret edebilir. Bu durumda, web sitesinde bir reklam varsa, aynı kişinin reklamı üç kez göreceği anlamına gelir.

Bu, reklam gösterimleri satan bir haber sitesi için iyi bir metrik olabilir. Ancak, bu bir SaaS web sitesinin ilgilenebileceği bir metrik olmayabilir. Bunun nedeni, daha fazla insanın ürünlerine kaydolmasını sağlamakla ilgilenebilmeleridir. Bu durumda, çektikleri benzersiz ziyaretçilerin sayısı, pazarlama kampanyalarının ne kadar iyi performans gösterdiğine dair daha net bir resim çizecektir.

İkincisi, müşterilerinizin davranışlarını anlamanıza da yardımcı olabilir. Örneğin, ziyaretçileriniz web sitenize geri dönmeye devam ederse,içeriğinizden veya sitede sunduklarınızdan keyif aldıklarınınbir işareti olabilir.

Öte yandan, çok sayıda benzersiz ziyaretçiniz olduğunu ancak geri dönen ziyaretçileriniz olmadığını fark ederseniz, sitede bir şeylerin yanlış olduğu anlamına gelebilir. Daha sonra sorunu araştırabilir ve düzeltebilirsiniz.

Tekil Ziyaretçiler Nasıl Hesaplanır?

Benzersiz bir ziyaretçi, web sitenize erişmek için kullanılan IP adresi tarafından belirlenir. Aynı IP adresi, belirli bir süre içinde aynı web sayfasına veya web sitesine birden çok kez ulaşırsa, yalnızca bir benzersiz ziyaret olarak sayılır.

Web analizi araçlarını kullanarak, herhangi bir zaman dilimindeki benzersiz kullanıcıları izleyebilir ve ölçebilirsiniz. Ancak, çoğu alan adı sahibi benzersiz ziyaretçileri günlük, haftalık ve aylık olarak izler.

Google Analytics’te Benzersiz Ziyaretler Nasıl Görüntülenir?

Google Analytics, benzersiz görünümleri analiz etmek için kullanılacak en iyi araçlardan biridir. Web sitenizin toplam tekil ziyaretçi sayısını görüntülemek için atmanız gereken adımlar şunlardır.

  • Kitle’ye (sol üstte) ve ardından Genel Bakış’a tıklayın.
  • Sayfanın üst kısmında bir grafik görünür. Son 30 gün içinde sitenize gelen kullanıcıları ve tekil ziyaretçileri gösterir.
  • Grafikte ayrıca eskiden ziyaretler olarak bilinen “oturumlar” da görüntülenir. Bu, benzersiz bir ziyaretçinin sitenize kaç kez geldiğidir.

Benzersiz Ziyaretler ile Benzersiz Sayfa Görüntülemeleri Arasındaki Fark Nedir?

Ziyaret, sitenizde belirli bir zaman dilimi içinde gerçekleşen işlemlerin birleşimidir. Örneğin, tek bir ziyaret birçok sayfa görüntülemesi içerebilir. Ziyaret, e-ticaret işlemi veya sosyal etkileşim gibi diğer eylemleri de içerebilir.

Ziyaret, bir ziyaretçi sitenize geldiğinde başlar ve ziyaret sona erdiğinde durur. Ziyaret, yeni bir takvim günü başladığında veya 30 dakika boyunca işlem yapılmadığında sona erebilir.

Bir ziyaretçi sitenize farklı bir tarayıcı veya cihaz kullanarak gelirse, bunun ayrı bir ziyaret olarak sayılacağını unutmayın.

Benzersiz sayfa görüntüleme, bir oturum sırasında her kullanıcı tarafından oluşturulan toplam sayfa görüntüleme sayısıdır. Bir oturum sırasında bir sayfanın kaç kez görüntülendiğinin ölçüsüdür.

Aynı oturum sırasında bir sayfayı yeniden yüklemek veya sayfaya yeniden gitmek, benzersiz bir sayfa görüntüleme olarak sayılır. Öte yandan, bu işlemler birkaç sayfa görüntülemesi olarak sayılabilir. Bir ziyaretçi, belirli bir zaman diliminde birkaç ziyarette bulunabilir. Her ziyaret, aynı sayfanın birçok sayfa görüntülemesinden, ancak yalnızca bir benzersiz sayfa görüntülemesinden oluşabilir. Bu metrikleri izleyerek, hangi içeriğin en popüler olduğunu belirleyebilir, web sitenizi daha iyi optimize edebilir, daha fazla potansiyel müşteri oluşturabilir.

Benzersiz Ziyaretçi Metriğinin Kullanımları

Benzersiz ziyaretçi figürü aşağıdakiler tarafından kullanılabilir:

  • Bir markanın erişimini ölçmek için strateji ve yatırım ekipleri
  • Bir rakibin içerik parçasının maruz kalma durumunu değerlendirecek yayıncılar
  • Başka bir şirketin kampanyasının etkisini ölçmek için reklam verenler

Tekil Ziyaretçi Hesaplama Örnekleri

Örnek olarak bir çevrimiçi alışveriş web sitesini düşünün. Web sitesi, ayın her günü 1.000 benzersiz kullanıcıyı listeler. Bu veriler tek başına aylık benzersiz kullanıcıların sayısı çıkarmak için yeterli değildir. Web sitesi, benzersiz kullanıcı trafiğini uzun bir süre boyunca izleyebilir ve sektördeki rakiplerinize karşı performansları üzerine güvenilir bir görünüm oluşturur.

Çevrimiçi işletmeler, statik konuşma oranlarını koruyarak benzersiz kullanıcıları ve yeni iş müşterilerini takip eder. 

Tekil Ziyaretçi Metrikleri

Bu metrik çok önemli olsa da aslında, en önemlisi olduğunu, başkalarıyla ilişkilendirilmesi gerektiğini iddia edebiliriz. Örneğin, yalnızca sponsorluk almak için ayda benzersiz ziyaret sayınızı artırmanın gölgeli tekniklerini kullanmaya çalışırsanız, diğer metriklerle aynı şeyi başaramayabilirsiniz.

İşte sizinle çalışmak isteyebilecek markaların analiz edeceği bazı markalar:

  • Ziyaret süresi
  • Hemen çıkma oranı
  • Toplam sayfa görüntüleme sayısı
  • Haftalık veya aylık ortalama ziyaret sayısı
  • Ziyaret başına etkileşimler

Ziyaret Süresi

İdeal olarak, web sitenizi ilk kez ziyaret eden biri, onları etrafa bir göz atmak isteyebileceklerine ikna edecek kadar yararlı bilgiler bulacaktır.

Bu, her ikisinin de sayfada biraz zaman geçirecekleri veya karşılaştıkları gönderide biraz zaman geçirecekleri ve iyice okuyacakları anlamına gelir (bu arada, bugünlerde çok fazla insan bunu yapmaz), ancak geçmişte başka hangi makaleleri yazdığınızı ve yayınladığınızı da görmek isteyebilirler.

Bir kullanıcının web sitenizi ziyaret etmesinin daha uzun bir süresi, yalnızca gelecekte çalışmak isteyebileceğiniz markalar için değil, aynı zamanda arama motorlarında sıralanma şekliniz için de önemlidir.

Hemen Çıkma Oranı

Hemen çıkma oranınız, bir arama sorgusunun ilk sayfasındaki 1-3’lerde bu konumu elde etmek söz konusu olduğunda önemli olabilir. Örneğin, ziyaretçiler Google veya Bing’de gördükleri bir sonucu tıkladıklarında, özellikle aradıklarını bulmaları gerekir.

Aksi takdirde, tarayıcılarındaki geri düğmesini tıklatacak ve ardından arama sayfasında farklı bir sonuç seçeceklerdir. Bu, arama motoruna web sitenizde bulduklarının yeterince iyi olmadığını etkili bir şekilde söyleyecektir.

Bazen, insanların bir makaleyi okumak isteyip istemedikleri ve onlarla alakalı olup olmadığı konusunda karar vermeleri sadece bir saniye veya daha az sürer. Tıklama oranı, arama motorları için son derece önemlidir.

Bir kullanıcı sitenizi neredeyse eriştiği kadar hızlı bir şekilde terk ederse, bu uzun vadede sıralamanızı etkileyecektir ve olumsuz bir şekilde.

Bazı web sitelerinin bir süredir kullandığı bir numara var ve içeriklerinin ilk paragrafından sonra bir ‘daha fazla oku’ düğmesinin tanıtılması.

Bu, insanların tökezlediği metnin son derece cazip olması gerektiği anlamına gelir, böylece düğmeye tıklar ve en azından web sitenizde daha fazla zaman geçirirler. Bu nedenle arama motorlarına insanların içeriğinizle daha fazla etkileşime girdiğini söylerler.

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Toplam görüntüleme sayısı aslında web sitenizde sahip olduğunuz sayfa yükleme sayısıdır. Bu ister yeni bir ziyaretçi ister geri gelen biri olsun.

Okuyucunuzun ne kadar sadık olduğunu değerlendirmek söz konusu olduğunda oldukça iyi bir göstergedir. Daha fazlası için geri mi geliyorlar yoksa gerçekten aradıklarını bulamadıktan birkaç saniye sonra sitenizi terk ediyorlar mı?

Ortalama Ziyaret Sayısı

Bu, okuyucunuzun web siteniz için ne kadar sadakate sahip olduğunu söylemek için kullanılabilecek başka bir ölçümdür.

Bu, sayfa görüntülemeleri ve benzersiz ziyaretçiler arasındaki bir kombinasyon olduğu için pek çok markanın bakmadığı, biraz kafa karıştırıcı bir metriktir; bu, pazarlama kampanyaları için biraz alakasız hale getirebilir ve bir web sitesine reklam koymanın değerini belirleyebilir.

Her Ziyaret Başına Etkileşim Sayısı

Bir kişi sizi bir arama sorgusu kullanarak bulduğunda ve web sitenizdeki bir sayfayı veya gönderiyi tıkladığında, buna “etkileşim 1” adını verirsiniz.

Ancak bütün mesele şu ki, bu eşsiz ziyaretçi her şey toplandığı için önemli olsa da her ikisi de web sitenizde biraz daha fazla zaman geçirmeli (umarım bir dakikadan fazla) ve ihtiyaç duydukları bilgileri bulduktan sonra diğer makalelerinizi gözden geçirmelidir.

Bu metrikten web sitesinin benzersiz ziyaretçisiyle ilgili olarak bahsetmemizin nedeni, şeylerin büyük şemasında önemli olabileceğidir. Örneğin, web sitenizi haftada iki veya üç kez kontrol eden ve her biri üç sayfaya bakan yalnızca bir ziyaretçi, hem etkileşim sayınızı hem de toplam sayfa görüntüleme sayınızı artıracaktır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir