Uluslararası SEO Nasıl Yapılır, Kritik Noktalar Nelerdir?

Uluslararası SEO Nedir, Nasıl Yapılır ?

Arama motoru optimizasyonu (SEO), arama sonuçlarında sitenizin üst sıralarda yer alması ve daha kolay bulunmasını sağlamak için yapılan düzenlemelerdir. Google’ın artık günde 3,5 milyardan fazla arama görmesiyle, markaların yeni müşteriler yakalaması için büyük bir fırsat var. Bu nedenle hem yerel hem de uluslararası düzeyde çalışmalar gerçekleştirerek yeni müşteriler bulabilirsiniz.

Uyarı, mevcut SEO uygulamalarının tercüme edilemeyebileceği ve bazı durumlarda markanıza diğer ülkelerde zarar verebileceğidir.

Dünyada yaklaşık 8 milyar insan var ve bunların 4.66 milyarı internet kullanıyor. Her web sitesi uluslararası izleyicilerden para kazanamaz, ancak sizinki potansiyele sahipse, uluslararası SEO erişiminizi önemli ölçüde artırabilir. Sonuçta, tıpkı sizinki gibi içerik arayan on milyonlarca insan var, ancak doğru ülkeyi veya doğru dilde hedeflemiyorsa, o zaman bulamayacaklar. Uluslararası SEO, içeriğinizi, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi küresel arama sonuçlarına getirmenize yardımcı olur ve işinizi büyütmenin mükemmel bir yoludur.

Hizmet Özeti
Aylık Ortalama Maliyet10,000 – 25,000 TL
İlk Dönüşler3. Aydan İtibaren
İdeal Çalışma SüresiMinimum 12 Ay
RaporlamaAylık
SEO StratejisiWhite Hat SEO
GarantiYükselme Garantisi Veriyoruz
İçerik ÜretimiAjans Sorumluluğunda
Görsel TasarımAjans Sorumluluğunda
Fotoğraf ve Video ÇekimiMüşteri Sorumluluğunda

Uluslararası (Global) SEO Nedir?

Uluslararası SEO, hedeflenen ülke dillerinde web sitesinin arama motorları üzerinde üst sıralarda yer almasını sağlamak amacıyla yapılan çalışmalardır. Burada amaç markayı farklı pazarlara açmak ve uluslararası düzeyde yeni müşteri kazanmasını sağlamaktır.

Uluslararası SEO ve Yerel SEO Karşılaştırması

Yerel ve uluslararası SEO arasındaki en büyük fark ölçektir. Yerel SEO, dar bir coğrafi alandaki anahtar kelimelere ve hedef kitlelere odaklanırken, uluslararası SEO farklı coğrafi bölgelerdeki kitleleri hedefler.

Yerel SEO ve uluslararası SEO arasında dört ana farklılaştırıcı vardır:

  • Maliyet: Ölçekleri ve kapsamları nedeniyle, uluslararası SEO çabaları önemli maliyetlerle birlikte gelir.
  • İçerik: Uluslararası erişimi sağlamak için, yerel bir SEO stratejisi için yaptığınızdan çok daha fazla içerik oluşturmanız gerekir.
  • Yakalama: Uluslararası SEO, yakalamaya çalıştığınız hedef pazarı genişletir, bu da markanızın müşteri beklentileriyle uyumlu olmasını sağlamak için derinlemesine araştırma gerektirir.
  • Rekabet: Anahtar kelimeler ve müşteriler için rekabet, uluslararası SEO çabaları için çok daha fazladır. Aynı yerel etki alanındaki diğer işletmelerle rekabet etmek yerine, çok uluslu şirketlere karşı çıkabilirsiniz.

Uluslararası SEO Yurtdışı Pazarlamasında Neden Önemlidir?

Uluslararası SEO Çalışması Sonucu Ülkelere Göre Trafik Raporu
Yurtdışı SEO Çalışması Sonucu Ülkelere Göre Trafik Raporu

Bu soru duruma göre değişir. Mevcut şehriniz veya eyaletiniz gibi yerel pazarınızın dışına çıkmayı düşünmüyorsanız uluslararası SEO muhtemelen zaman ve para kaybı olarak görülebilir.

Aslında, işletmeniz tamamen yerelse uluslararası SEO stratejilerinizi olumsuz etkileyebilir. Uluslararası sayfalara giren müşteriler, çok küçük bir coğrafi bölgeye hizmet ettiğinizi görürlerse web sitenizden hemen çıkabilir.

Öte yandan, ülke sınırlarının ötesine genişlemek istiyorsanız, uluslararası SEO’ya yatırım yapmanız mutlaka gereklidir. Küresel sahnede rekabet eden çok sayıda şirket ve alakalı anahtar kelimeler için üst sıralarda yer almadaki artan zorluk dikkate alınırsa stratejiniz kapsamlı, zaman alıcı ve profesyonel olmalıdır.

Uluslararası SEO Nasıl Yapılır?

https://www.youtube.com/watch?v=qQpAkTGrg5I

Uluslararası SEO stratejisi geliştirmek için yapılması gerekenler şu şekildedir:

  • Bölgeler Arası Anahtar Kelimeler

Şu alıştırmayı yapın: Anonim pencereyi kullanarak ülkenizi Google’da arayın. Örneğin, ülkeniz Amerika Birleşik Devletleri ise: google.us, İngiltere ise: google.uk. Her ülkenin belirli bir Google alanı vardır. Ardından, anahtar kelimelerinizden birini seçin ve iki farklı Google alanında arayın. Çoğu zaman, aynı anahtar kelimeye sahip aynı içerik farklı yerlere yerleştirilecektir.

  • Ülkeler Arasında Orijinal Ve Kaliteli İçerik

Eski ve unutulmaz öncül: orijinal ve kaliteli içerik! Uluslararası SEO hakkında ne kadar konuşursak konuşalım, bu temel SEO için geçerli olan aynı kural olmaya devam ediyor. Böylece özgünlük ve kalite hakim olmaya devam ediyor. Yerel stratejinizi takip ederseniz, alıcı personelinizin kaliteli içerik olarak gördüğü şeyleri belirlemek mümkündür.

Belirli bir zamanda hangi konuların ele alınmasının önemli olabileceğini görmek için Google Trendler gibi araçları da kullanabilirsiniz. Her zaman rekabetin ne yaptığıyla karşılaştırmayı, zayıflıkları ve fırsatları tanımlamayı unutmayın. Artık sadece bölgenizden çok fazla bilgiye sahip olduğunuza göre, birkaç ülkede kalite ve özgünlük araması yapmanın nasıl bir şey olduğunu hayal edin? Uluslararası SEO’nun büyüsünün tam olarak nerede olduğu: daha fazla ülke, daha fazla analiz, karşılaştırma noktaları ve birleştirmek ve oluşturmak için daha fazla bilgi.

  • Mobil Uyumlu İçerik ve Web Sitesi

Oluşturulan herhangi bir içerikte her zaman önceliklendirilmesi gereken inkar edilemez bir arama ve tarama eğilimi. Tıpkı temel SEO’da olduğu gibi, doğru mu? Google, mobil uyumlu içeriğe öncelik veriyorsa, sitenizin iyi performans göstermesi ve mobil cihazlarda iyi kullanılabilirlik sunması gerekir.

  • Hreflang Özelliğini Unutmayın

Son olarak, SEO’yu uluslararası SEO’dan ayırmamızı sağlayan bir şey! Hreflang etiketi, Google’ın ziyaretçiye gösterilmesi gereken URL’yi dillerine ve coğrafi konumlarına göre tanımlamasına olanak tanıyan özelliklerdir. Bir web sitesine eriştiğinizde, sizi otomatik olarak doğru sayfaya yönlendirir. Bu vazgeçilmez etiketi uygulamak için, Google’ın kendisi tarafından sunulan bu öğreticiyi takip edebilirsiniz.

  • Sonuçlarınızı İzleyin ve Ölçün

Herhangi bir SEO tekniği de dahil olmak üzere herhangi bir Dijital Pazarlama stratejisinde olduğu gibi, sonuçların izlenmesi ve ölçülmesi kritik öneme sahiptir. Uluslararası SEO’da, her harekete de dikkat etmelisiniz. Ülkenizdeki veya başka bir yerdeki herhangi bir etkinlik sonuçlarınıza yansıyacaktır. Ve eğer sürdürmek, geliştirmek veya değiştirmek istiyorsanız, bu asla dışarıda bırakamayacağınız bir öncüldür. Şimdiye kadar, temel ilkelerde, uluslararası SEO sadece herhangi bir eski SEO’dur. Yani, konuya daha derine inmenin zamanı geldi!

  • Pazarlarınızı Tanıyın

Birçoğunuz hangi pazarları hedeflemek istediğinizi bileceksiniz. Bu genellikle belirli pazarlarda faaliyet gösterme yeteneği gibi SEO dışı faktörler tarafından belirlenir. Buna rağmen, hangi pazarların işletmeniz için en güçlü potansiyele sahip olduğunu anlamaya değer. İşletmeniz:

  1. Doğal olarak gelecekte bu pazara hizmet etmeye karar verin.
  2. Büyük arama talebine sahip bir pazarda eksik olun.
  3. Düşük arama rekabetine sahip bir pazarda eksik olun.
  • Teknik Gereksinimleri Anlama

Ayrıntılı anahtar kelime araştırmasına çok fazla kapılmadan önce, teknik yaklaşımınızı planlamanız gerekir. Doğru teknik temellere sahip olduğunuzdan emin olmak, her uluslararası SEO stratejisi için hayati öneme sahiptir.

  • Her pazar özel URL’ler gerektirir

Birkaç pazarı etkili bir şekilde hedeflemek için, her açılış sayfası, her dil için ayrılmış URL’lerde bulunan içeriğin ayrı bir sürümünü gerektirir. Hiper odaklı bir yaklaşım için sayfanın ülkeye özgü sürümlerine sahip olmanız da önerilir. Aynı URL’de bulunan kopyayı dinamik olarak çevirmek işe yaramaz. Google, tarayıcılarının içeriğinizin tüm sürümlerini verimli bir şekilde keşfetmesine, okumasına ve dizine eklemesine olanak tanıdığından özel URL’lerin kullanılmasını önerir.

  • URL Yapısına Karar Verme

URL yapısına karar verirken göz önünde bulundurulması gereken birkaç seçenek vardır. Tüm uygun seçeneklerin artıları ve eksileri vardır.

  • Ülke Başına Birden Fazla Dil Oluşturmayı Düşünün

Kullanıcıların ilk dilinin birkaç dilden biri olabileceği ülkelerde hizmet veriyorsanız ülke başına birden çok dilde içerik sağlamayı düşünmeniz gerekebilir. Örneğin, Kanada’daki tüm potansiyel müşterilere hizmet vermek istediğinizi varsayalım. Hem İngilizce hem de Fransızca konuşan kullanıcıları hedeflemeniz gerekir. Sonuç olarak, Fransızca-Kanada sürümünün yanı sıra İngilizce-Kanada sürümünü de kullanıma sunmanız gerekir.

  • İçerik Dağıtım Ağı Yükleme

Artık birden fazla ülkedeki kullanıcılara hizmet verdiğinize göre, bir İçerik Dağıtım Ağı (CDN) uygulamak için hiç bu kadar önemli bir zaman olmamıştı. CDN’ler, kullanıcılarınızın sayfayı tek bir merkezi sunucunun aksine yerelleştirilmiş bir sunucudan yüklemesini sağlayan bir grup dağıtılmış sunucu kullanır. Bu, sayfa yükleme sürelerini düşük tutmaya yardımcı olur ve daha tatmin edici bir kullanıcı deneyimi sağlar.

  • Seçtiğiniz Pazarlar İçin Anahtar Kelime Araştırması Yapın

Artık teknik temeller için planlarımız olduğuna göre, bir sonraki adım, seçtiğimiz pazarların her birinde anahtar kelime araştırması yapmaktır. Uluslararası stratejinizi yalnızca tek bir dilde uygulamaya karar verseniz bile bu önerilir. Daha önce, dil aynı kalsa bile, terminolojinin ülkeden ülkeye değiştiğinden bahsetmiştim. Bu da potansiyel müşterilerinizin aradığı anahtar kelimeler üzerinde bir etkiye sahip olacaktır. Nüfus ve arama talebi değiştiğinden, arama hacmi de ülkeden ülkeye farklılık gösterecektir. Bu, anahtar kelime verilerine dayalı projeksiyonlar yaparken dikkate almamız gereken bir şeydir.

  • Kopyayı Yerelleştirme ve Her Açılış Sayfasının Optimizasyonu

Bu aşamada yerli bir uzmanı dahil etmek zorunludur. Anahtar kelime araştırmasını kendiniz yaparak biraz bütçe tasarrufu yapmaktan kurtulabilirsiniz. Bununla birlikte, içerik oluşturma söz konusu olduğunda, kolunuzu tutmak için hiçbir püf noktası yoktur. Yerel nüans ve terminoloji oldukça önemli ölçüde değiştiğinden yerel terminolojiyi anlamamak maliyetli olabilir. Bu sadece kullanıcı deneyimi için değil, Google için de önemlidir. Kullanıcılara en iyi deneyimi sunan sayfalarla hizmet vermek Google’ın görevidir. Bu nedenle Google, kullanıcının hem ülkesi hem de dili ile alakalı içerik sunmayı tercih edecektir. Yerelleştirilebilecek her şey yerelleştirilmelidir. Sayfa içi içerik ve meta verilere ek olarak;

  1. Para
  2. Saat dilimleri
  3. Telefon numaraları (mümkünse)
  4. Ofis adresi (mümkünse)
  • Dahili Bağlantınızı Doğru Bir Şekilde Alın

İçeriği uluslararası olarak kullanıma sunarken yapılacak en kolay hatalardan biri, dahili olarak yanlış sürüme bağlanmaktır. Bu, yalnızca kullanıcılarınızın yanlış sürüme geçmesine yol açmakla kalmaz, aynı zamanda Google’a çakışan sinyaller de gönderebilir.

  • Backlink Profilinizi Hedeflediğiniz Ülkelerin Her Birinde Oluşturun

İç pazarınızda güçlü bir varlığınız olup olmadığına bakılmaksızın, içinde sunmak istediğiniz yeni pazarlarda da otorite oluşturmanız gerekecektir. Örneğin, ABD’deki son derece etkili bir siteden gelen bir backlink, Meksika’da aynı ağırlığa sahip olmayabilir. Oldukça sık, bu adım göz ardı edilir. Bu kılavuzda sonuncu görünmesine rağmen, yazılmamalıdır. Web yöneticilerinin önceki adımları doğru bir şekilde izlemeleri, yalnızca bu son adımı göz ardı etmeleri ve yerelleştirilmiş bağlantıların eksikliğiyle ilişkili trafikle sonuçlanmaları oldukça yaygındır. Bu nedenle, backlink profilinizi ve dijital varlığınızı sadece iç pazarınızda değil, hedeflenen tüm pazarlarda oluşturmayı unutmayın.

Uluslararası SEO Ajansı Olarak Neden Current Works?

Uluslararası SEO, birçok dilde çalışma yapılan ve teknik detayları oldukça karmaşık olan bir çalışma biçimidir. Bu alanda yeterli Ar-ge Verisi olmayan işletmelerin başarılı sonuçları elde etmeleri oldukça güçtür. Ayrıca SEO, büyük ölçüde içerik pazarlaması altyapısına bağlı olduğundan SEO yapılacak dillerde içerik temin edebiliyor ve bu içerikleri gerekli olması halinde güncelleyebiliyor olmak gerekir. Current Works, 51 dilde SEO yapabilecek kabiliyete sahiptir. Kendi bünyemiz ve ortaklarımız ile birlikte, dünyanın hemen her ülkesine SEO yapabiliyoruz. Bu alanda yıllardır devam ettirdiğimiz çalışmalarımızın yanı sıra, özel olarak Ar-Ge için kullandığımız kendimize ait projelerimizden elde ettiğimiz sonuçları, sadece kendi müşterilerimiz için kullanıyoruz.

Sağlık Turizmi, İhracat ve seyahat turizmi alanında gerçekleştirdiğimi projelerimiz ile elde ettiğimiz sonuçlar sayesinde, dünyanın en uzak köşelerinden dahi ülkemize turist veya müşteri çekebildik. Milyonlarla ifade edilen kullanıcı trafiği ile birlikte, yine milyonlarla ifade edilen ciroları müşterilerimizin kazanmasına, sahip olduğumuz deneyim ve bilgi birikimi ile yardımcı olduk. Hali hazırda kapsamı genişleyerek devam eden uluslararası SEO ve uluslararası pazarlama işlemlerimiz, sözleşmeler kapsamında sistematik olarak yapılıyor.

Uluslararası SEO Fiyatları

Temel

  • 25 Anahtar Kelime
  • Aylık 5 Yeni İçerik
  • 30 Sayfaya Kadar Optimizasyon
  • Teknik Hataların Giderilmesi
  • UX İyileştirmeleri
  • Aylık 1 Online Toplantı

7.490 TL / Ay

Bilgi Al

Standart

  • 40 Anahtar Kelime
  • Aylık 8 Yeni İçerik
  • 50 Sayfaya Kadar Optimizasyon
  • Teknik Hataların Giderilmesi
  • UX İyileştirmeleri
  • Aylık 1 Online Toplantı
  • Ciro ve Talep Takibi

14.490 TL / Ay

Bilgi Al

Kurumsal

  • 70 Anahtar Kelime
  • Aylık 15 Yeni İçerik
  • 100 Sayfaya Kadar Optimizasyon
  • Teknik Hataların Giderilmesi
  • UX İyileştirmeleri
  • Aylık 2 Online Toplantı
  • Ciro ve Talep Takibi
  • Haftalık Telefon Görüşmeleri

19.990 TL / Ay

Bilgi Al

Agresif

  • 100+ Anahtar Kelime
  • 25+ Yeni İçerik
  • 200+ Sayfa Optimizasyonu
  • Teknik Hataların Giderilmesi
  • UX İyileştirmeleri
  • Aylık 2 Online Toplantı
  • Ciro ve Talep Takibi
  • Aylık 1 Yüz Yüze Toplantı
  • Günlük Telefon Görüşmeleri
  • Advertorial Reklam
  • Infografik Görsel Üretimi
Bilgi Al

Kaynaklar:

Valentina Giraldo https://rockcontent.com/blog/international-seo/ Erişim Tarihi: 7 Eki 2022, 08:16

Referanslarımız

Hepsini İncele

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir