Twitter SEO İpuçları - Twitter Algoritması Nasıl Çalışır?

Twitter SEO İpuçları – Twitter Algoritması Nasıl Çalışır?

Twitter’da her dakikada 300 bin üzerinde Tweet atılıyor. Aynı zamanda dünyada en popüler sosyal medya uygulamalarının başında Twitter geliyor. 2015 yılında Google ve Twitter, Google’ın Firehouse bilgi akışına tam erişim sağlayacağı bir anlaşma yaptı. SEO stratejilerinize katkı sağlamak istiyorsanız Twitter’ı da kullanabilirsiniz.  Twitter üzerinde konuşulmak ve öne çıkabilmek için bazı Twitter SEO stratejileri vereceğiz.

Öncelikle gündemi takip ederek Tweetlerinizi özellikle kendi sektörünüzde bu yönde atmalısınız.  Aynı zamanda Twitter profilinizin tam ve eksiksiz olması çok önemlidir.  Kaliteli takipçi kazandığınızda etkileşimi e üst seviyeye çıkarabilir ve Twitter üzerinde profilinizi daha görünür hale getirebilirsiniz. Farklı stratejiler ile profilinizin daha fazla ziyaret edilmesi, daha fazla retweetlenmesi ve daha fazla takip edilmesini sağlayabilirsiniz.

Twitter SEO Nedir?

Twitter SEO, bu platformda hesapları bulunan kullanıcıların öne çıkmak için kullanabileceği yöntemleri içerebileceği gibi, Google tarafında avantaj elde etmek için kullanılabilecek yöntemlerdir. Twitter algoritması, kullanıcıların öne çıkması noktasında belli kuralları içerir. Bir Twitter kullanıcısının, kışta daha çok yer alması için öncelikle ilgi çeken gönderiler paylaşması ve hashtag kullanımında uygun yöntemleri tercih etmesi gerekir.

Çok paylaşılan ve beğenilen gönderiler sürekli hale gelir ise ilgili Twitter hesabının tüm gönderileri önerilen gönderiler ve akışta daha sık gösterilir. Bu durum Twitter’da yükseliş anlamına gelecektir. Hesabın sürekli aktif olması ve bağlantılar alıp vermesi de görünürlük noktasında fayda sağlar.

Twitter’da paylaşımda bulunmak veya güçlü bir Twitter hesabına sahip olmak, doğrudan Google üzerinde avantaj sağlamayabilir. ancak sosyal medyadan alacağınız her bağlantı kıymetli birer bağlantı olması sebebiyle nihai arama motoru optimizasyonu skorumuza öyle ya da böyle etki edecektir.

Twitter Algoritması Nasıl Çalışır?

Twitter kullanıcıları, Ana Sayfa veya En Son tweet zaman çizelgeleri arasında geçiş yapma seçeneğine sahiptir. Takip ettiğiniz kişilerden gelen tweetlerin sıralı zaman çizelgesi, En Son Tweetler zaman çizelgesinde gerçek zamanlı olarak görüntülenir. Ana Sayfa akışında, daha önce de tartışıldığı gibi, yayınlar Twitter sıralama algoritmasına göre karıştırılır.

Kullanıcılar bir masaüstü bilgisayardaki yıldız simgesine tıklayabilir veya Ana Sayfa ve En Son Tweet zaman çizelgeleri arasında geçiş yapmak için mobil cihazdaki görünümler arasında geçiş yapabilir.

Tüm sosyal algoritmalar, materyalleri çeşitli sıralama kriterlerine göre sıralamak için makine öğrenimini kullanır. Gerçek şu ki, makine öğrenimini kullandığı için, Twitter bile algoritmalarının kesin sonuçlarından emin değil. “Sorumlu makine öğrenimi projesinin” bir parçası olarak, Twitter şimdi algoritmalarının sonuçlarını araştırıyor.

Şu anda, Twitter’ın zaman çizelgesi algoritması üç ana bölümden oluşmaktadır:

  • Twitter algoritması tarafından sıralanan Tweetler
  • “Kaçırdıysanız” bölümü
  • Ters kronolojik sırada Tweetler

Twitter’ın gerçekten nasıl çalıştığını anlamak için bu üç bileşeni anlamamız gerekiyor.

Twitter’ın gerçekten nasıl çalıştığını anlamak için bu üç bileşeni anlamamız gerekiyor.

  • Sıralanmış Tweetler

Zaman çizelgenizin ilk alanı, tweet’lerin olağan sıralı akışından ayırt edici bir başlıktan yoksun olsa da, zaman damgaları farklılıkları vurgular. Twitter’ın, algoritmasının kriterlere göre son derece alakalı olduğunu belirlediği tweet’leri gösterdiği yer burasıdır.

Bunlar, takip ettiğiniz veya çoğunlukla etkileşimde bulunduğunuz kullanıcılar tarafından takip edilen hesaplardan, bu hesapları kendiniz takip etmeseniz bile içeriğe sahip olabilir. Benzer şekilde, etkileşimde bulunduğunuz kullanıcılar bir Tweeti beğendiyse veya yanıtladıysa, zaman akışınızda da görünebilir.

  • Kaçırdıysanız Bölümü

Twitter algoritması, “Kaçırdıysanız” başlığı altında, düzenli olarak bağlandığınız kullanıcılardan daha önceki tweet’leri sunar. Bunlar, seçilen tweetlerin ilk koleksiyonunu atladığınızda görünür. Ancak, bu tweet’ler, son ziyaretinizden bu yana gözden kaçırmış olabileceğiniz en alakalı tweet’lerin küçük bir seçimini içermeyi amaçladığından feed’inizde her zaman görünmezler.

  • Ters Kronolojik Sırada Tweetler

Twitter algoritması önemli tweet’leri tanımlar ve önce bunları görüntüler. Bundan sonra, takipçilerinizin en son ve önemli güncellemelerini görmek için diğerleri ters kronolojik sırada görünecektir.

Twitter Algoritması Zaman İçinde Nasıl Değişti?

Twitter 2006 yılında başlatıldı. O zamandan beri, algoritması birçok değişiklikten geçti. İşte yıllar içinde nasıl dönüştüğünü görmek için Twitter algoritması zaman çizelgesinin tamamı aşağıda;

  • Twitter’ın ilk sürümü, platformun tüm tweet’leri ters kronolojik sırada görüntülediği2006yılında gerçekleşti.
  • 2014, Twitter’da önerilen konuları ve önerilen yazarları ve tweet’leri tanıttı.
  • 2015 yılında, “Siz Uzaktayken” bölümü, kullanıcıların Twitter’da aktif değilken kaçırdıkları tüm tweet’leri gösterdi. Kullanıcının etkileşimlerine göre seçildiler.
  • Twitter,2016 yılında tweet’lere güncellik, kullanıcı etkileşimleri ve katılımlarına göre bir puan veren ilgili modelin lansmanını duyurdu.
  • 2017 yılında algoritmadaki en önemli değişikliklerden biri geldi. “Siz uzaktayken” bölümü, bazı varyasyonları olan “Kaçırdıysanız” ile değiştirildi.
  • En iyi tweet’ler ve En son tweet’ler, zaman çizelgesine sipariş vermek ve önce en popüler tweet’leri görüntülemek için 2018’de tanıtıldı.
  • 2019’da Twitter, sonunda Twitter listeleri olarak yeniden markalanan özelleştirilmiş Zaman Çizelgeleri fikrini tasarladı. Bu sayede, kullanıcılar tercih ettikleri içeriğe göre listeler arasında geçiş yapabilirler.
  • Filolar, 24 saat sonra süresi dolan kısa videolardır. Bunlar 2020’de tanıtıldı.
  • 2021’de Twitter, kullanıcıların canlı ses yoluyla sohbet etmelerini sağlayan “Twitter Alanları”nı oluşturdu.

Twitter SEO Nasıl Yapılır?

Twitter SEO Arama Sonucu
Örnek Twitter SEO Arama Sonucu
  •  Tam Bir Profile Sahip Olun

Kullanıcı adınız sitenizin adını veya sunulan hizmetleri yansıtmalıdır, çünkü twitter yayınlarında belirtilecek ve görüntülenecek olan şey budur. Mümkün olduğunda, Twitter tanıtıcınız marka adınızla tam olarak eşleşmelidir. Spam hesapları genellikle bu tür adları tanıtıcıları olarak kullanacağından, marka adınızın yanı sıra bir dizi rastgele sayı içeren tanıtıcılardan kaçının. Bir avatarın veya portrenin varlığı da önemlidir, çünkü bu, hesabınızı genellikle avatarı olmayan spam hesaplarından ayırır. Hesabınızı doğrulamak SEO için de faydalı olacaktır. Profil biyografinizdeki bilgileri web sitenizin içeriğiyle alakalı hale getirin ve web sitenize geri dönen bir bağlantı ekleyin.

  •  Popüler Konular Hakkında Tweet Atın

Sektörünüzle alakalı sıcak konular hakkında tweet atmaya bakın. İşletmenizle alakalı bir şey etrafında gelişen büyük bir haber hikayesi varsa, bu konu hakkında tweet atmak görünürlüğünüzü artıracaktır. Bu, daha fazla takipçiye, retweet’e, favorilere ve tıklamalara yol açabilir ve bunlar arama motoru güvenilirliğini artırır. Twitter, ana sayfanızdaki en iyi trendleri listeler, ancak yükselen trendlerin daha geniş bir görünümünü elde etmek için Trendspottr gibi araçları da kullanabilirsiniz.

  •  Etkileşiminizi En Üst Düzeye Çıkarın

Hedef kitlenizle bağlantıda kalmak için sık sık tweet gönderin. Twitter’da daha aktif olduğunuzda, etkinizi artıran ve organik aramayı olumlu yönde etkileyen daha fazla takipçi kazanırsınız. Birisi sizden bahsettiyse veya sizinle bağlantı kurduysa, onlara teşekkür edin. Ayrıca, oluşturduğunuz en yeni şeye bağlantı vermelerini de isteyebilirsiniz. İçeriğinizle en fazla etkileşimi garanti altına almak için işletmenizin tweet atması için en iyi zamanın ne olduğunu belirlemek için SocialBro gibi araçları kullanın. Ürününüzün veya hizmetinizin çözebileceği sorunlar hakkında tweet atan kullanıcıları bulmak için Twitter’ın arama işlevini kullanın. Bu kullanıcılarla düşünceli ve düşünceli bir şekilde etkileşime girerek, bir takipçi ve hatta bir marka elçisi kazanırken bir satış yapabilirsiniz.

  •  Kaliteli Takipçileri Hedefleyin

Daha fazla takipçi SEO için yararlıdır, ancak daha da yararlı olan etkili, kaliteli takipçileri çekmektir. Geçmişte, insanlar takipçi satın almak da dahil olmak üzere gerekli olan herhangi bir yolla takipçi sayılarını artırmaya çalıştılar. Arama motorları bu uygulamayı aldı ve cesaretini kırmaya çalıştı. Günümüzde arama motorlarının, kendi sektörünüzde veya nişinizde sahip olduğunuz etki seviyesini belirlemek için hem kimi takip ettiğinizi hem de sizi kimin takip ettiğini dikkate aldığına inanılmaktadır.

Twitter’daki yazar kalitesi, web sayfaları için PageRank’e çok benzer. Bir web sayfasında, her biri PageRank’i 0 olan farklı bir sayfadan düzinelerce bağlantı varsa, muhtemelen yüksek PageRank’e sahip bir web sayfasından tek bir bağlantıyla aynı SEO değerini sağlarlar. Twitter’da saygın ve etkili bir kişi tarafından tweetlenen bir bağlantı, itibarınız ve SEO’nuz için etkili olmayan veya spam hesaplardan gelen düzinelerce tweet’ten daha değerli olacaktır. Alanınızda takip edebileceğiniz ve etkileşimde bulunabileceğiniz etkileyicileri bulmak için Twitter’ın gelişmiş aramasını kullanın. Onlardan gelen retweetler, takipçi sayınızda büyük bir artışa yol açabilir.

  • Tweetlemeyi Kolaylaştırın

Twitter butonunu web sitenize ve içeriğinize ekleyerek tweetlemeyi kolaylaştırdığınızdan emin olun. Ana sayfanız, okuyucuların kolayca bulabileceği ve sitedeki profilinize doğrudan bir bağlantı içeren bir Twitter rozeti içermelidir. Web sitenizdeki Twitter rozetinin etrafındaki “takip et” düğmesi, daha fazla takipçiyi teşvik edecektir. Okuyucuların bu içeriği paylaşmasını kolaylaştırmak için şirket blogunuza ve e-posta bültenlerinize paylaşım düğmeleri de ekleyebilirsiniz. Bu, içeriği düşünürken takipçilerine anında tweetlemelerini sağlar. İçeriğiniz ne kadar harika olursa olsun, insanların Twitter’a kendileri gitmeleri ve kendi yayınlarını yazmaları gerekiyorsa, bağlantıları tweetleme olasılıkları çok daha düşüktür.

Kaynaklar:

Neil Patel https://neilpatel.com/blog/seo-with-twitter/ Erişim Tarihi: 9 Kas 2022, 10:22

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir