Twitch Nedir? Nasıl Kullanılır? Nasıl Para Kazanılır?

Twitch Nedir? Nasıl Kullanılır? Nasıl Para Kazanılır?

Twitch, daha çok e-spor ve video oyunu yayınları için kullanılan aynı zamanda karşılılıklı etkileşim de sunan canlı yayın platformudur. Dünyanın dört bir yanındaki milyonlarca insan, oyun becerilerini, yemek pişirme becerilerini, yaşam tarzlarını ve ilgilendikleri diğer her şeyi paylaşmak için bu akış hizmetini kullanıyor.

Ayrıca kendi kanalınızla aksiyonun bir parçası olabilir veya her canlı yayına ekli sohbeti kullanarak favori rakiplerinizle etkileşime geçebilirsiniz.

Twitch’in en büyük avantajlarından biri kendi kanalınızı kurmanın çok basit olmasıdır. Çeşitli cihazları kullanarak hızlı bir şekilde hesap oluşturabilir, akış oluşturabilir ve harika canlı video içerikleri yayınlamaya başlayabilirsiniz.

Ek olarak, Twitch bir dizi farklı endüstri ve niş alanda ürün ve hizmetleri pazarlamak için popüler bir araçtır. Bu, markalara kendi alanlarında Twitch’i erken benimseyenler olma fırsatı veren büyüyen bir trenddir.

Dünyanın en popüler akış platformu hakkında bilmeniz gereken her şeye bir göz atalım.

Twitch Nedir?

2011 yılında Twitch, başlangıçta video oyunları ve oyuncuların becerilerini paylaşmaları için bir akış hizmeti olarak bir video akış ağı olarak kuruldu. Artık talk show’lar, TV şovları ve çok daha fazlası için bir akış hizmeti ağı haline geldi.

Twitch, canlı yayın için en büyük çevrimiçi akış hizmetidir ve her ay iki milyondan fazla yayıncı toplar ve birçoğu bu hizmetle geçimini sağlar. 2014 yılında Twitch, Amazon tarafından satın alındı ve o zamandan beri çevrimiçi devle çok çalıştı ve Twitch Prime ve Amazon ödemesi gibi özellikler ekledi.

Bugün, Twitch oyun endüstrisinin çok ötesine geçti ve ana akım haline geldi. Sadece son birkaç yılda Twitch’te görüntülenen içerik miktarının büyümesine bir göz atın.

Twitch, günlük 15 milyondan fazla aktif kullanıcısı ile dünyanın en büyük çevrimiçi video oyunu akış platformudur. Twitch akışlarının platformda para kazanmaya başlamak için yalnızca izleyicilerini bulmaları gerekir. Muazzam bir kitleye ulaşmak için bu kadar çok fırsatla, muhtemelen kendi işinizi pazarlamak için Twitch’i nasıl kullanabileceğinizi merak ediyorsunuzdur.

Twitch Nasıl Çalışır?

Video oyunu oyuncuları video yükler ve genellikle sesli bir yorumla oyunu oynarken kendilerini yayınlarlar. Twitch’teki yayınların çoğunda, yayıncıların canlı olarak oyun oynayan ve konuşan yayıncılar, sohbet yoluyla izleyicileriyle etkileşime girerler. Bir sohbet kutusu, hedef kitleleriyle bağlantı kurmalarına yardımcı olur. Platform, Amazon üzerinden ödeme kabul eder ve PayPal.

Oyun içinde, belirli oyunlar ve oyun türleri için çeşitli niş pazarlar vardır. Platform ayrıca eSpor turnuvaları ve oyunla ilgili talk show’lar da yayınlıyor.

Mixer’a rakip olan Twitch, yayıncıların aktif, katılımcı bir kitle oluştururken ve sürdürürken zahmetsizce video yüklemelerine olanak tanır.

Twitch Kullanmak Ücretli Mi?

Kullanıcılar canlı yayın video oyunu aksiyonunu, müzik performanslarını ve diğer içerik türlerini Twitch’te ücretsiz olarak izleyebilir. Kullanıcılar kendi hesaplarını kurma ve kendi içeriklerini yayınlamaya başlama seçeneğine sahiptir. Reklamsız görüntüleme ve özel ifadeler gibi bazı özelliklere yalnızca Twitch Prime üyeleri veya kanal aboneleri tarafından erişilebilmesine rağmen, platformun temel işlevleri tüm kullanıcılar için ücretsizdir. Ayrıca Twitch, içerik oluşturucuların abonelikler, reklamlar ve bağışlar yoluyla çalışmalarından para kazanmalarını sağlar. Genel olarak Twitch, kullanıcılara çeşitli akış seçenekleri ve içerik oluşturucuların para kazanma şansı sunan ücretsiz bir platformdur.

Twitch Nasıl Kullanılır?

Oyuncular çok büyük ve oldukça segmentli bir gruptur ve reklam potansiyeli çok büyüktür. Twitch ve oyun endüstrisine girerek, markalar geniş bir kitleye ulaşabilir. Twitch yayınlarınızı daha iyi hale getirmek için dikkat etmeniz gerekenler:

  • Pazarlama Hedefleri Belirleyin: Akış bir iştir. Her işletmede, hedeflerinizi ve bu hedeflere nasıl ulaşacağınıza dair bir strateji belirleyerek başlamanız gerekir. Hedeflerinizi ölçülebilir tutun, yanlış yorumlamaya açık hiçbir şey bırakmayın. Belirlediğiniz hedefler, genel iş ihtiyaçlarınız ve pazarlama stratejiniz ile uyumlu olmalıdır. Ayrıca, ölçülebilir ve zamana bağlı olmaları gerekir.
  • Ortalama Bir Twitch Kullanıcısını Anlayın: Twitch’in genç bir kullanıcı tabanı var ve erkekleri çarpıtıyor, bu yüzden pazarlamanızı platforma almadan önce bunu göz önünde bulundurun. Pazarlama dolarlarınızı doğru yere koyduğunuzdan emin olmak için kanalları ve etkileyicileri araştırmak isteyeceksiniz.
  • Önce Eğlendirin, Sonra Reklam Verin: Sonuç olarak, insanlar eğlenmek için Twitch’e gidiyorlar. Twitch kullanıcılarının yaklaşık % 80’i sponsorlukları kullanarak Twitch yayıncılarını onaylasa da, satılmak istemiyorlar.
  • Doğru Etkileyiciyi Bulun:Twitch izleyicileri en sevdikleri yayıncılara sadıktır. Bir pazarlamacı olarak amacınız, ortak olmak için doğru etkileyiciyi veya markayı bulmaktır, böylece bu sadık kitleye ulaşabilirsiniz. Aradığınız etkileyici türü, genel pazarlama hedeflerinizden büyük ölçüde etkilenecektir. Tür, kitle, sayılar ve dil gibi faktörleri göz önünde bulundurun.
  • Hedef Kitlenizle Etkileşim Kurun: Twitch canlı yayını ile etkileşim şarttır. Twitch izleyicileri, yayın boyunca açık olan sohbet penceresini kullanabilir ve yayıncı, izleyen kişilerle konuşacaktır. Twitch yayıncıları, hemen etkileşim kurarak ve yanıt vererek hızlı bir şekilde sadık bir hayran kitlesi oluşturabilir.
  • Kendi Orijinal Twitch İçeriğinizi Oluşturun: Ne Twitch influencer marketing ne de geleneksel reklamcılık sizinle konuşmuyorsa, orijinal içeriğinizi her zaman oluşturabilirsiniz. 

Twitch’de Nasıl Para Kazanılır?

Oyun oynamayı seviyorsanız, muhtemelen Twitch’te nasıl para kazanacağınızı bilmek istersiniz.

Özellikle de en çok takip edilen Twitch yayıncılarınınyılda yedi rakam çıkardığını duymuş olabileceğiniz gibi, EA’nın Apex Legends lansmanının bir parçası olarak birkaç saatlik oyun için 1 milyon dolar kazandığı bildirilen Tyler Blevins (AKA ‘Ninja’) gibi.

Bunu akılda tutarak, akışlarınızdan birkaç dolar kazanmanız mümkün olabilir.

Yayıncılar, kitle fonlaması yapılan abonelikler, izleyici bağışları ve ‘Twitch Bits’ (başka bir izleyici bağışı biçimi) aracılığıyla Twitch’te para kazanır. Ayrıca reklamlardan, marka sponsorluklarından, bağlı kuruluş pazarlamasından, ürünlerden ve oyun satışlarından para kazanıyorlar. 

Bağış

Birçok Twitch kullanıcısı, en sevdikleri yayıncıları para bağışlayarak desteklemeyi sever. Bir Satış Ortağı veya Ortak olana kadar Twitch Bit’lerini kabul edemeseniz de üçüncü taraf bir hizmet aracılığıyla bağış kabul edebilirsiniz.

PayPal, Streamlabs, Muxy veya Donorbox gibi hizmetlerle kanalınıza bir “Bağışta Bulun” düğmesi ekleyerek bağış toplamaya başlayabilirsiniz.

İzleyicilerin bağış yapmasını kolaylaştırmanın iki ana yolu vardır:

  • Profilinizin “Hakkımda” bölümüne bir bağış paneli ekleyin.
  • Nightbot veya Moobot gibi bir hizmetle sohbette bağış bağlantınızı tanıtın.

YouTube Kanalı

Akışlarınızın en iyi kısımlarını bir YouTube kanalına yükleyerek, YouTube reklamlarından biraz para kazanmaya başlamak mümkündür.

Örneğin, oyun derlemeleri, yayınlarınızdan ilginç veya komik klipler ve hatta yeni içerikler yükleyebilirsiniz.

Tıpkı Twitch gibi, YouTube’da para kazanmak da oldukça zor olabilir. Bununla birlikte, YouTube’a video yüklemenin başka bir önemli avantajı daha vardır: Twitch akışlarınıza yeni takipçiler çekmenin harika bir yoludur.

Patreon

Twitch’te nasıl para kazanacağınızı bulmak, çok fazla takipçiniz olmadığında zordur. Ayrıca, Satış Ortağı olana kadar Twitch aboneliklerinden yararlanamazsınız.

Ancak, yayınlarınızı seven birkaç düzenli izleyiciniz varsa, oluşturduğunuz ödüller karşılığında Patreon’da her ay size para bağışlamaları için onları teşvik edebilirsiniz.

Örneğin, kullanıcılar için özel video içeriği sunabilir veya en iyi oyun ipuçlarını ve püf noktalarını paylaşabilirsiniz.

Twitch profil açıklamanıza Patreon sayfanıza bir bağlantı eklediğinizden ve Patreon ödüllerinizi yayınlar sırasında izleyicilere tanıttığınızdan emin olun.

Bağlı Kuruluş Pazarlaması

Ortak olmadan Twitch’te para kazanmanın bir başka harika yolu da bağlı kuruluş bağlantılarını paylaşmaktır (Twitch Satış Ortağı olmakla karıştırılmamalıdır).

Bağlı kuruluş pazarlaması, teklifleri çevrimiçi olarak tanıtma ve satmaya yardımcı olduğunuz her şey için bir ücret veya komisyon alma sürecidir.

Amazon Associates muhtemelen yayıncıların bağlı kuruluş pazarlamasıyla para kazanmalarının en yaygın yoludur. Bu program, Amazon’daki ürünlere bağlantı kurmanıza ve izleyicilerinizin yaptığı satın alma işlemlerinden bir kesinti yapmanıza olanak tanır.

Twitch yayıncıları arasında popüler olan diğer ortaklık programları arasında Play Asia ve LootCrate bulunmaktadır.

Gelirinizi artırmak için, bağlı kuruluş bağlantılarınızı sosyal medya profillerinizde bir sohbet robotu kullanarak sohbette ve akışlar sırasında tanıtın.

Marka Sponsorlukları

Sponsorluk anlaşmaları yapmak için bir Twitch Satış Ortağı veya Ortağı olmanıza gerek yok (bu yardımcı olsa da) – tek yapmanız gereken, markaların ulaşmak isteyeceği nispeten geniş bir katılımcı kitleye sahip olmak.

Oyun donanımı ve moda markalarından içeceklere ve müzik aletlerine kadar her türlü markayı ve ürünü Twitch kitlenize de tanıtabilirsiniz.

Markalar genellikle birlikte çalışmak istedikleri yayıncılara ulaşır, ancak markaları doğrudan tanıtmanızı engelleyen hiçbir şey yoktur.

PowerSpike ve HelloGamers gibi markalar ve yayıncılar arasında sponsorluk anlaşmaları yapan hizmetlere de göz atmak isteyebilirsiniz.

Ürün Satışı

Etkileşimde bulunan bir hayran kitleniz olduğunda, izleyicilerinizden bazıları tişörtler, çıkartmalar, kupalar ve dizüstü bilgisayar kılıfları gibi oluşturduğunuz ürünleri satın alabilir.

Markalı ürünler satmak için bir Shopify mağazası oluşturun. Ayrıca Printify veya Printful gibi isteğe bağlı bir baskı uygulaması kullanın. Bonus olarak, bir Shopify mağazası kullanarak çeşitli ürünleri dropshipping yaparak da para kazanabilirsiniz.

Fiverr veya Upwork gibi bir platformda bir tasarımcı kiralamak mümkündür veya Hatchful veya Canva gibi bir araç kullanarak tasarımlar oluşturmak mümkündür.

Abonelik

Twitch, izleyicilerin favori İştiraklerine abone olmalarına ve aylık ücret karşılığında özel avantajlara erişmelerine olanak tanır.

Genellikle, abonelik avantajları arasında özel sohbet odaları, yalnızca abonelere özel akışlar, benzersiz ifadeler ve ürün indirimleri bulunur.

Kullanılabilir üç abonelik katmanı vardır: aylık 4,99 $, 9,99 $ ve 24,99 $.

En iyi yanı Twitch İştirakleri bu ayın %50’sini kazanır ve diğer yarısı Twitch’e gider. Sonuç olarak, abonelikler genellikle yayıncıların en önemli ve istikrarlı gelir biçimidir.

Twitch Bitleri

Bir Twitch Satış Ortağı olduğunuzda, bağışları doğrudan platform üzerinden Twitch Bits şeklinde kabul edebileceksiniz.

İzleyiciler, reklamları izleyerek veya anketleri doldurarak Bit satın alabilir veya bunları kazanabilir. Bitler farklı boyutlarda ve renklerde gelir.

Bitler aslında sanal tezahüratlar veya ipuçlarıdır.  İzleyiciler, yayından zevk aldıklarında ve içerik oluşturucuyu desteklemek istediklerinde bunları sohbetteki yayıncılara verir.

Twitch İştirakleri, kendilerine verilen her bit için 0,01 $ alırlar. Bu kulağa çok fazla gelmeyebilir, ancak izleyici kitleniz büyüdükçe zamanla artabilir.

Oyun Satışı

Bir Twitch Satış Ortağı olarak, kanalınızda oyun satarak para kazanabilirsiniz.

Tek yapmanız gereken, Twitch mağazasında bulunan bir oyunu oynayarak kendinizi izlemek. Ardından, profilinizde otomatik olarak görüntüleyenlerin oyunu ve oyun içi eklentileri satın almalarını sağlayan bir “Şimdi Satın Al” düğmesi görüntülenir.

Twitch İştirakleri, kanalları üzerinden satın alınan oyun satışlarının %5’ini alırlar – bu yüzden sevdiğiniz oyunları tanıttığınızdan emin olun!

Twitch Reklamları

Videodan önce gösterilen reklamlar, izleyiciler bir yayına katılmadan önce Twitch’te gösterilir. Ayrıca, İş Ortakları istedikleri zaman yayın sırasında videonun ortasında gösterilen reklamları tetikleyebilir (örneğin, birçok İş Ortağı banyo molası verdiklerinde veya yiyecek bir şeyler aldıklarında reklam gösterir).

Twitch reklamları, aşağıdakiler gibi çeşitli faktörlere bağlı olarak görüntüleme başına genellikle 0,002 ila 0,01 ABD Doları arasında bir değere sahiptir:

  • Eşzamanlı görüntüleyenlerin sayısı
  • İzleyicilerin coğrafi konumları
  • İzleyicilerin cinsiyetleri ve yaşları
  • Oyun yayınlanıyor
  • Mevsimsellik (örneğin, reklamlar genellikle tatillerde daha değerlidir)

Bunun ne kadar olduğu hakkında bir fikir vermek için, 1.000 izleyiciyle 0,007 dolar kazanacak olsaydınız, 7 dolar kazanırsınız.

Bu nedenle, reklamlar genellikle Twitch’te para kazanmanın en karlı yolu değildir, ancak çok sayıda izleyiciniz varsa iyi bir para toplanabilir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir