Trendyol SEO Nedir? Trendyol Aramalarda Nasıl Üste Çıkılır?

Trendyol SEO Nedir? Trendyol Aramalarda Nasıl Üste Çıkılır?

Trendyol SEO, arama motoru optimizasyonunun Trendyol için yapılması işlemidir. SEO günümüzde e-ticaretin en kritik adımlarından biri olduğu için her işletmenin bunu bilmesi gerekir. Türkçe’de “arama motoru optimizasyonu” anlamına gelen kısaltma, ilk etapta arama motorlarına yönelik kullanılan bir terimdi.

İlerleyen süreçte bu terim e-ticaret sitelerinde arama sonuçlarının belirli bir algoritmaya göre düzenlenmesi olarak da kullanılmaya başladı. “Trendyol SEO Nedir?” İşte tam da bu nedenle soru yaygınlaştı. Bu uygulamaların mantığı Google SEO mantığı ile aynı çerçevede değerlendirilebilir.

Trendyol platformunda hazır giyim, elektronik, hırdavat ve mobilya başta olmak geniş bir ürün yelpazesi sunan pazaryerleri arasında yer almaktadır. Trendyol’un rekabet ortamında öne çıkmak ve satışları artırmak için bazı hususlara dikkat etmek gerekiyor. SEO çalışmaları da bu konulardan biridir. Trendyol’da SEO’nun nasıl kullanıldığına daha yakından bakalım.

Trendyol SEO Çalışması Nedir?

Trendyol "Deri Ceket" SEO Sonucu
Trendyol “Deri Ceket” SEO Sonucu

Trendyol SEO, mağazaların ve ürünlerin Trendyol’da ve arama motorlarında yapılan aramalarda üst sıralarda gösterilmesini sağlayan bir süreçtir. Oldukça gelişmiş bir algoritmaya sahip olan Trendyol arama motoru, kullanıcı profili, alışkanlıkları ve alışveriş geçmişi için en alakalı arama sonucunu listeler. Örneğin “kot pantolon” araması yapıldığında kullanıcının cinsiyeti, yaşı, stili, önceki alışverişlerinde yaptığı beden seçimi gibi veriler kullanılabilir.

Bu nedenle 20’li yaşlarındaki bir kadın kullanıcı ile 40’lı yaşlarındaki bir erkek kullanıcının aynı kelimeden çıkaracağı sonuçlar oldukça farklı olabilir. Trendyol üyeliği olan her kullanıcının arama kayıtları, ihtiyaçlarına en uygun sonuçların elde edilmesine yardımcı olur. Mağaza düzenini başarıyla oluşturan mağaza sahipleri, içeriklerini SEO’ya uygun hale getirerek kullanıcılara hizmetlerini en doğru şekilde anlatarak ürünlerini genel sıralamada daha üst sıralara taşırlar.

Trendyol Algoritması Nasıl Çalışır?

Trendyol algoritması tamamen kullanıcı deneyimi odaklıdır. Trendyol algoritması, arama sonuçlarındaki ürünleri kullanıcıların yaşına ve kullanım davranışlarına göre sıralıyor.

Trendyol algoritması bir kişinin incelemekte olduğu ürün ve sayfaları takip eder ve herkese en uygun ürünleri sıralar. Hatta farklı uygulamalarda Trendyol kullanıcılarının ilgi alanlarına en uygun ürün reklamlarını gösterir.

Trendyol SEO çalışmanızı tasarlarken Trendyol algoritmasını göz önünde bulundurduğunuzdan emin olun ve bu algoritmanın çalışma prensiplerini yerine getirerek Trendyol arama sonuçları için üst sıralarda yer alın.

Trendyol Aramalarında Üst Sıralara Nasıl Çıkılır?

Trendyol, müşteri memnuniyetini en üst sırada tutan bir platformdur. Bu yüzden bir mağaza değerlendirme sürecinde bazı metriklere başvurur. Bu kriterleri karşılayan mağazalar Trendyol’da üst sıralarda yer almaktadır. Trendyol’da yapılan bir aramada en üstte yer almak için yapabileceğiniz Trendyol SEO çalışmaları şunlardır ;

  • Ürün Başlıkları

Trendyol’da daha üst sıralara çıkmak istiyorsanız ürün ismine özel önem vermelisiniz. Ürün ismini yazarken kolay bulunabilen ve ürünü tam olarak yansıtabilecek kelimeleri belirlemelisiniz. Bir ürün adı yazmadan önce pazar yeri araştırması yapabilir, aynı tür bir ürünü satan satıcılar tarafından eklenmiş olan başlıklara da göz atabilirsiniz.

Trendyol üzerinde arama kısmına ürün adını yazın ve rakiplerinizin tercihlerini analiz edin. Trendyol’da ürün ismi belirlerken ürünün ağırlığını, boyutunu, rengini ve modelini ortaya koyacak ifadelere yer verin. Örneğin Yeşil Kadın Basic Slim Fit V Yaka Uzun Kollu Tişört gibi.

  •  Ürün Açıklaması

Doğru ürün açıklaması Trendyol’da iade oranınızı yükseltebileceği gibi sizi üst sıralara taşıyabilecek bir unsurdur. Trendyol SEO’da başarı elde etmek istiyorsanız ürüne ait içerikleri, ürünün detaylarını, ürüne ait hammaddeleri, kimlerin kullanabileceği, hangi ihtiyaçlara hizmet ettiği gibi kriterlere yer vermelisiniz. Ürün açıklamalarında ürününüzle ilgili aranabilir anahtar kelimeleri de geçmelisiniz.

  • Ürün Görselleri

Trendyol’da bir ürünün her zaman kaliteli görsellere sahip olması gerekir. Bunu gerçekleştirmek adına ürünlerinizi satarken net, anlaşılır ve yüksek çözünürlüklü fotoğrafları tercih etmelisiniz. Tüketiciler, kaliteli ürün görsellerine sahip olmayan ve kendilerini güvensiz hisseden mağazalardan alışveriş yapmak istememektedir.

Kaliteli görseller seçmek müşterilerinize işinizi ciddiye aldığınızı gösterecek ve Trendyol’da iyi bir izlenim bırakacaktır. Ek olarak seçeceğiniz bir görselin arama yapan kişilere ürün hakkında fikir vermesi esastır. Görüntüler efekti tam olarak yansıtmalı ve tüm detayları göstermelidir.

  • Fiyatlandırma

Trendyol Türkiye’nin en önemli pazar yerleri arasında bulunuyor ve binlerce mağazaya ev sahipliği yapmaktadır. Bu da işletmelerin büyük bir rekabet ortamında kendini bulmasına yol açıyor. Bu nedenle Trendyol’da ön planda olmak isteyen işletmeler fiyat politikasını da doğru şekilde belirlemelidir. Öncelikle sattığınız ürünün maliyetini araştırın. Daha sonra piyasadaki duruma ve rakiplerin fiyat politikasına göz atın. Ardından doğru fiyatları hemen belirleyin.  Burada indirim yaparsanız ve rekabetçi fiyatlar sayesinde daha fazla müşteri çekebilirsiniz. 

  • Kargo

Trendyol aramalarında üst sıralarda yer almanın en etkili yollarından biri müşterilere ücretsiz kargo fırsatı sunmaktır. Pazar yerleri, aramalarda genellikle ücretsiz kargo seçeneği olan ürünleri gösterir. Bu kampanyayı sizler de müşterilerinize sunun ve daha görünür hale gelin. Ücretsiz kargonun yanı sıra gelen siparişlerin doğru bir şekilde paketlenmesi ve hızlı bir şekilde kargoya verilmesi de önemlidir.

  • Stok

Trendyol arama algoritması genellikle bir ürünü sıralama sırasında çok yüksek sayıda aktif stok olmasına bakmaktadır. Ürün azalmış veya stokta kalmamışsa veya ürünün en çok satan çeşidi stokta kalmamışsa aramalarda üst sıralarda gösterilmeyecektir.

Trendyol bu kritere bakarak stoğu fazla olan ürünleri üst sıralarda sıralamayı tercih ediyor. Ayrıca ürünleri satarken stok numaralarını doğru girdiğinizden emin olmalısınız. Stoğu az olan ürünü stoklu olarak gösterirseniz gelen siparişleri karşılayamayabilirsiniz ve sipariş iptal oranınız artabilir. Bu, satıcı puanınızı düşürür.

  • Soru-Cevap

Mağazanızda araştırma yapan bir tüketici her zaman ürünlerinizle ilgili sorular sorabilir. Bu soruların tamamına hızlı ve doğru yanıt vermeniz müşteri memnuniyetini arttırır. Bu sayede mağazanız daha üst sıralarda listelenebilir. Bu soruları doğru ve hızlı bir şekilde cevaplamanız müşteri memnuniyetini ve mağaza performansını artırarak üst sıralarda görünmenizi sağlar.

  • Satıcı Puanları

Trendyol, bir müşterinin yaptığı aramada satıcı puanı daha yüksek olan mağazayı daha önce sıralama eğilimindedir. Yüksek bir satıcı puanına sahip olmak, müşteri memnuniyeti açısından güvenilir bir mağaza olmak demektir. Satıcı puanı, tedarik hatası, iade oranı, kargoya teslim süresi, müşteri ilişkileri, paketleme puanı gibi kriterlere bakılır.

Ek olarak olarak 24 saat içinde geri dönüş oranına göre de hesaplama yapılır. Bu yüzden yüksek satıcı puanı elde edebilmek için düzenli stok kontrolüne, doğru ürün açıklamalarına yer verin. Aynı zamanda ürünü ürünlerinizi en kısa sürede kargoya verin, düzenli ve estetik paketlemeler yapın ve her zaman ulaşılabilir bir mağaza olmaya özen gösterin. 

Kaynaklar:

Yengec https://yengec.co/blog/trendyol-seo Erişim Tarihi: 8 Ara 2022, 14:18

  1. Avatar
    Mehmet diyor ki:

    hocam merhaba, uzun zamandır Trendyol’dan satış yapmaya çalışıyorum fakat üst sıralara çıkamadım. Bu işin backlink almak ya da instagram takipçi gibi bir hilesi yok mu ?

    • Ömer Yoluk
      Ömer Yoluk diyor ki:

      Trendyol gibi büyük bir platformda satış yapmak, sadece backlink almak ya da Instagram takipçisi gibi “hileler” kullanarak üst sıralara çıkmakla mümkün değildir. Trendyol’un satıcılarından biri olarak, başarılı olmak için birkaç öneri sunabilirim:

      Ürün açıklamalarınızı ve ürün fotoğraflarınızı optimize edin: Ürünlerinizi mümkün olduğunca ayrıntılı ve çekici bir şekilde tanımlayın. Müşterilerin ürünlerinizi ararken bulmasına yardımcı olacak anahtar kelime ve başlıklar kullanın.

      Fiyatlarınızı rekabetçi tutun: Trendyol’da satış yapan diğer satıcıların fiyatlarını takip edin ve fiyatlarınızı rekabetçi bir seviyede tutun.

      Müşterilerinize iyi bir hizmet sunun: Müşterilerinize hızlı ve sorunsuz bir şekilde yanıt verin. Siparişleri zamanında gönderin ve müşterilerinize sürekli olarak kaliteli bir hizmet sunun.

      Trendyol’un sunduğu reklam hizmetlerini kullanın: Trendyol, satıcılarına reklam hizmetleri sunar. Bu hizmetlerden yararlanarak ürünlerinizi daha fazla kişiye gösterip satışlarınızı artırabilirsiniz.

      Sosyal medya hesaplarınızı kullanın: Sosyal medya hesaplarınızı kullanarak Trendyol’da satış yaptığınızı duyurun ve ürünlerinizi paylaşın. Böylece daha fazla kişiye ulaşabilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir