Tiktok SEO Nedir Tiktok SEO Nasil Yapilir

Tiktok SEO Nedir? Tiktok SEO Nasıl Yapılır?

TikTok SEO, TikTok’ta hesabınızın iyi sıralanmasına yardımcı olan bir dizi uygulamadır. Anahtar kelime araştırma uygulamaları ve içerik optimizasyonu bunun için kilit noktalardır.

İnsanlar SEO’nun yalnızca Google için olduğunu düşünürdü, ancak TikTok’taki sonuçlarınızı artırmak için kullanabileceğinizi biliyor musunuz?

Bazı markalar TikTok’u bir pazarlama kanalı ve şimdi bir arama motoru olarak benimsemek için hızlı olsa da diğerleri hala TikTok alanında faaliyet göstermekte tereddüt içindedir.

Markaları geride tutan ana endişelerden biri, platformun nasıl çalıştığı ve TikTok’un algoritması için içeriğin en iyi nasıl optimize edileceği konusunda anlayış eksikliğidir. Ancak yine de Tiktok’ta olmak gerçekten çok önemlidir? Bu konuda daha fazla bilgi edinelim. Tiktok SEO nedir, nasıl çalışır kısaca bakalım.

Tiktok SEO Nedir?

TikTok SEO, kullanıcılar platformda ‘içerik aradığında’ görünürlüğü artırmak için TikTok’a yüklediğiniz içeriği optimize etmektir. 

Google Prabhakar Raghavan’ın Kıdemli Başkan Yardımcısı’na göre, 18 ila 24 yaş arasındakilerin% 40’ı Google yerine arama motorları olarak TikTok ve Instagram gibi sosyal medya uygulamalarını kullanıyor.

Amacı, TikTok SEO, internetteki diğer popüler sosyal medya platformlarına benzer şekilde işletmeler için başka bir pazarlama yoludur.

TikTok SEO Nasıl Yapılır?

Arama Motoru Optimizasyonu, kavranması en kolay kavram olmayabilir, ancak bunu uygulamak için yaptığınız eylemler aslında nispeten basittir.

TikTok’ta öne çıkmak için aşağıdaki adımları takip ediniz:

  • TikTok Anahtar Kelime Araştırması

Diğer SEO biçimlerinde, anahtar kelime araştırması biraz daha kolaydır, çünkü anahtar kelime hacimleri elde etmek için kullanabileceğiniz bir dizi araç vardır. Bu araçlar henüz TikTok için mevcut değil. Bu nedenle Tiktok için anahtar kelime araştırmasına yardımcı olmak için sezgilerinizi kullanmanız gerekir.

İlk adım, sıralamak istediğiniz anahtar kelimeleri beyin fırtınası yapmaktır TikTok. İşletmemle ilgili ana konular, ürün adları, hizmet adları ve müşterilerinizin yaşadığı sorunlar hakkında bir beyin fırtınası yapın.

İlgili konuyu TikTok içindeki arama çubuğuna girmeyi ve ‘otomatik önerinin’ belirli fikirleri bulmak için ne önerdiğini de görebilirsiniz.

  • Anahtar Kelimenizle İlgili İlginç Video İçeriği Oluşturun

Potansiyel bir müşterinin videolarınızdan birini kaydırmasının ne kadar kolay olduğunu düşündüğünüzde, içeriğinizin ilgi çekici olduğundan emin olmanın önemi daha da netleşir.

TikTok video içeriğiniz için ipuçları verelim;

  1. Hedef kitlenizi 2 saniye içinde bağlayın.
  2. Videolarınıza prodüksiyon değeri verin.
  3. Videolarınızı benzersiz hale getirin.
  4. Videolarınızın alakalı olduğundan emin olun. (tıklama tuzağı değil)
  • Keşfedilebilirliği Artırmak İçin Doğru Hashtagleri Kullanın

Hashtagler yeni bir teknoloji fenomeni değildir, içeriği anlamak ve kullanıcıların ilişkili içeriği bulmalarına yardımcı olmak için sosyal medya platformları tarafından kullanılmıştır.

Bunlar TikTok SEO’nun en önemli yönüdür ve başarılı olmak istiyorsanız odaklanmanız gerekir.

Son aylarda Google, doğrudan uygulamaya yüklenen video klipler de dahil olmak üzere TikTok’a gönderilen kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği dizine ekliyor.

  • Açıklamadaki Metin

Video içeriğinizi optimize etmeniz gereken bir başka fırsat da TikTok video açıklamasında.

Video açıklamasında kullandığınız metin, hem kullanıcıların hem de TikTok’un (ve hatta Google’ın!) içeriğinizin ne hakkında olduğunu anlamasına yardımcı olacaktır.

Hedef anahtar kelimenizi eklediğinizden emin olun ve ayrıca hangi anahtar kelimeleri içerdiklerini anlamak için En iyi içeriği keşfedin’de araştırma yapın.

  • Video Kapağındaki Metin Başlığı

TikTok aramasının en üstüne doğru sıralanan bir dizi video için, anahtar kelimelerini hem video kapak resminin hem de videonun ilk karesinin ilk kelimelerine eklediklerini fark ettik.

Bu nedenle, sıralamak istediğiniz anahtar kelimeyi de bu noktalara eklemenin iyi bir fikir olduğunu düşünüyoruz.

  • İçeriğinizle İlgili Bir Açıklama Yapın

Daha önce içeriğinizin benzersiz olması gerektiğini söylemiştik. Bu, ilgi çekici TikTok içeriği oluşturmanın önemli bir parçası olduğu için bir öneri değildir.

En büyük zorluk, çoğunluğunun TikTok yaratıcılarının aynı formülü takip etmesi, aynı zorlukları ve temaları tekrar tekrar tekrarlamasıdır. Bu bazıları için işe yarasa da, kalabalık pazarda öne çıkmak için yeterli değil. Kendinizi gerçekten farklılaştırmak için farklı bir şey yapmanız gerekir. Sesinizi bulmanız ve hedef kitlenizle bağlantı kuran bir hikaye anlatmanız gerekir.

İçin içerik oluştururken TikTokAmacın yalnızca görüş çekmek olmadığını unutmayın; kitlenizle etkileşim kurmaktır. Başarılı bir içerik üretici olmak istiyorsanız, kitlenizi neyin motive ettiğini ve onlarla nasıl bağlantı kuracağınızı anlamanız gerekir.

İçeriğiniz diğer tüm TikTok içerik oluşturucularıyla aynı olursa, kitlenizin yayınladığınız herhangi bir şeyi kaydırmamak için hiçbir nedeni yoktur.

  • Düzenli Olarak Yayınlamayı Unutmayın

Kalite ve nicelik, çaba göstermeniz gereken şeydir. Her yayınladığınızda mükemmel sanat eserini yaratmaya çalışmak için çok fazla zaman harcıyorsanız, zaten başarısız oldunuz.

TikTok’un algoritması, günde birden fazla video yayınlayan içerik oluşturucuları tercih ediyor. Yani, düzenli olarak yayınlamıyorsanız, hızla toz içinde kalırsınız.

Tabii ki, içeriğinizin yüksek kalitede olması gerekir, ayrıca haftada bir kez sadece bir video yayınlamak yerine yüksek hacimli içerik üretmeye odaklanmanız gerekir.

  • Tiktok Kitlelerinizi Web Sitenize Yönlendirin

TikTok kullanıcıları kedi ve köpek videolarının yanı sıra bir şeyler görmek istiyor. Gerçek işletmeler, markalar ve ürünler arıyorlar. 

Bu trendden nasıl yararlanacağınızı çözemediyseniz, bunun nedeni TikTok takipçilerinizi web sitenize yönlendirmemiş olmanız olabilir. Onları yönlendirirseniz, sitenize gelen trafiği artırmış olursunuz. Ayrıca kitlenizle güven inşa edeceksiniz ve bu önemlidir.

Yönlendirdiğinizde TikTok takipçileri, onlara sizi Twitter, Facebook, Instagram vb. Cihazlarda takip etmeleri için bir neden verirsiniz. Bu, markanızın büyümesine ve daha güvenilir hale gelmesine yardımcı olur. TikTok kullanıcılarınızı yönlendirdiğinizde, onlara web sitenize gelmeleri için bir neden vermiş olursunuz. Ve web sitenize bir kez girdiklerinde, onlara etrafta dolaşmaları için başka bir neden veriyorsunuz.

  • Pazarlama Kampanyaları İçin Diğer İçerik Oluşturucularla İşbirliği Yapın

TikTok, herhangi bir sosyal medya platformu gibi, işbirliği için harika bir fırsat sunuyor. Bunun, ürününüzle ilgilenebilecek etkileyicilere veya hatta sizinle içerik oluşturmaktan karşılıklı olarak fayda sağlayabilecek rakiplere ulaşmak anlamına gelip gelmediği; içerik söz konusu olduğunda kendinizi kutuya koymayın.

Kaynaklar

https://blog.hootsuite.com/tiktok-seo/ Erişim Tarihi: 9 Oca 2023, 19:40

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir