Tekstilde Müşteri Nasıl Bulunur?

Dijital Pazarlama ile Tekstilde Müşteri Nasıl Bulunur?

Tekstil, ülkemizin uluslar arası arenada en güçlü olduğu ticari faaliyet alanlarından birisidir. Ulusal satış süreçlerinden çok daha fazla uluslar arası satışlar yapılır ki, “Tekstilde müşteri nasıl bulunur?” sorusunun cevabı aslında bu düzlemde aranır.

Üretici veya toptancı boyutunda kurumsal satışları yapabilmek için pazarlama etkinlikleri yapmak ise günümüzde, geçmişe göre çok daha efektiftir.

Tekstil üreticisi, toptancısı veya perakende satıcısı olmanız fark etmeksizin, müşteri bulmak için yapacaklarınızı iki ana dalda inceleyebiliriz. Bunların birincisi; geleneksel yöntemler, diğer ise dijital medya çözümleridir. 

Geleceksel yöntemler ile perakendeci satıcıların elinde çok fazla enstrüman yoktur. Bir mağaza açarak, tabela ile müşteri çekmek dışında çok fazla etkinlikten söz edemiyoruz.

Bir giyim mağazasının gazeteye reklam vermesi, ancak zincir mağazalar için mümkün olabilir ki, küçük çaplı perakendeciler için bu mümkün değildir. Ancak internetten de satış yapan, herhangi bir boyuttaki perakendeci, dev zincir mağazalara kafa tutabilecek hacimlere ulaşabilir.

Üreticiler ve büyük tedarikçiler için ise hala bazı geleneksel yöntemler kullanılabilir durumdadır. Her ne kadar etkinlikleri dijital pazarlama kadar fazla olmasa da, bu yöntemlerden de bahsetmek doğru olacaktır.

Hizmet Özeti
Aylık Ortalama Maliyet 10,000 – 25,000 TL
İlk Dönüşler 2. Aydan İtibaren
İdeal Çalışma Süresi 12 Ay
Tek Seferlik Yatırımlar Web Tasarım, Kurumsal Kimlik Tasarımı
Müşteri Bulma Kanalları SEO, Sosyal Medya Yönetimi, Google Reklam Yönetimi, İçerik Pazarlama
Ek Hizmetler PR, Grafik Tasarım, Influencer Pazarlama, Görüntülü Reklamlar, Yeniden Pazarlama
Hedef Kitle Lokal, Ulusal, Uluslararası

Fuarlara Katılım

Fuarlar, işletmenin kendini pazarlamasında ve yurt dışından müşteri bulma konusunda en önemli mecralardan biridir. Covid-19 pandemi döneminde her ne kadar eski cazibesini kaybetmiş olsa da fuaye alanları aktif bir şekilde ticaretin içinde yer alacaktır.

Burada dikkat edilmesi gereken nokta doğru fuara katılmanın yanı sıra fuar öncesinde, fuar esnasında ve fuar sonrasında ne yapılacağının planlanmasıdır. Kendi sektörünüz ile ilgili fuarların araştırmasını özenle yapmalısınız.

Fuara katılan yani stand kiralayan katılımcılar bir diğer hedefiniz olmalıdır. Örneğin bir iplik üreticisi olduğunuzu varsayarsak o halde müşteri kitleniz de kumaş üreticileri olacaktır, dolayısıyla kumaş üreticilerinin olduğu bir fuar sizin hedefiniz olmalıdır.

Fuara katılım gösteren katılımcıların listesine ulaşarak ihracat için ürün ve hizmetlerinize uygun müşteri arayışına başlayabilirsiniz.

Kurumlardan Destek Alın

Ataşelikler/müşavirlikler, ihracata yeni başlayan işletmelerin ilk başvurduğu müşteri bulma yöntemlerinden biridir. Bunlar dünya genelinde çeşitli yerlerde ülkemizi temsil eden kurumlardır.

Yurt dışındaki ataşelik ve müşavirliklerimizden tamamen ücretsiz olarak sektörünüzün ürünlerine özel müşteri verisi göndermelerini talep edebilirsiniz. Tek yapmanız gereken bakanlığın ilgili internet sitesine üye olup talep oluşturmak. 

Ticari heyetler, alım heyetleri ve heyet ziyaretleri bir başka yöntem olarak karşımıza çıkmaktadır. Sizinle aynı sektöre faaliyet gösteren işletmeler ile toplanıp ihracatçı birlikleri, ticaret odaları ve sanayi odalarına heyet ziyaretleri düzenleyebilirsiniz.

Bu tarz toplu organizasyonların masrafı destek kapsamlı olacağından bireysel olarak yapacağınız yurtdışı firma ziyaretlerinden daha az maliyetli olacaktır. Bağlı olduğunuz kurum ve kuruluşların sayfalarını takip etmek ve bültenlerine abone olmak yine sizin için yararlı olacaktır.

Dijitale Açılın

Bir web sitesi kurmak, herhangi bir boyuttaki işletme için günümüzde bir zorunluluktur. İşletmelerin kurumsal kimliklerini dijital medyaya taşımamaları halinde, uzun vadeli bir sektör varlığı elde edebilmeleri mümkün değildir.

Zira artık tüketicilerin, en temel ihtiyaçlarını dahi internetten araştırması ve hatta satın alması söz konusudur. Bunun aynısı kurumsal alışveriş dünyasında da geçerlidir. Perakendeciler, toptancı veya üreticileri artık internetten araştırır ve hatta satın alımlarını gerçekleştirir. 

Dijital medyanın kullanım oranının %100’e yaklaştığı günümüzde, tekstilde müşteri bulmak için kullanılacak en etkili alan da yine burası olacaktır. Ayrıca, marka bilinirliği tekstil için son derece önemli olduğundan, milyonlarca kişinin kullandığı dijital ortamlarda var olmanın, bunun üzerindeki etkisi yadsınamaz.

Tabii kuracağınız sitelerin müşterileriniz üzerinde etkili özelliklerinin olması ve arama motorları ile uyumlu olması gerekir. Bu konu hakkında profesyonel destek almanız faydanıza olacaktır.

Arama Motorlarında Görünür Olun

Arama motorlarına uyumlu bir site kurduktan sonra yapmanız gereken, Google tarafından belirlenen dijital pazarlama stratejilerine uygun tanıtım yapmaktır.

Burada bir veya birkaç maddede SEO kavramını açıklamak oldukça zordur. Ancak sitenizin arama yapan kullanıcılar tarafından bulunabilir olması ve/veya sitenizin yapılan aramalarda ilk sıralarda çıkmasını sağlamak gibi bir açıklama yapılabilir.

Google’a göre SEO, müşteri memnuniyeti ve müşteri bağlılığını sağlamaktır. Bunun dijital tezahürü ise kullanıcıların sizin dijital kaynaklarınızla ne kadar ilgilendiğidir. SEO kurallarına uygun bir site yapıp, içini herhangi bir içerikle donatmanız bunun için yeterli değildir.

Sitenizdeki içeriklerin; tatmin edici, okunan, paylaşılan ve kaydedilen içerikler olması hayati öneme sahiptir. Bunun için SEO uyumlu içerikler hazırlatırken, bunların pazarlama ilkelerine uygun olmasını da sağlamanız gerekir. 

Basın Yayın Kuruluşlarından Yer Alın

Gazete, dergi, radyo gibi geleneksel yöntemlerden, online ortamlara kadar bir çok alanda reklam verebilirsiniz. Yurtiçinde bile yeteri kadar kullanılmayan en önemli müşteri bulma yöntemlerinden birisidir.

Bir bakıma müşteri bulmadan öteye kendinizi müşteriye buldurma yöntemi diyebiliriz. Bu sayede çok geniş kitlelere ulaşabilir, müşteri portföyünüzü genişletebilirsiniz.

Yaygın medya ortamlarının online bileşenlerinde düzenli basın bültenleri yayınlamak, firmanız veya markanız için uzun vadede marka bilinirliği sağlayacağından, oldukça faydalı bir pazarlama bileşeni olarak tanımlanır. Basın bültenleri birer reklam olmayıp, etkili bir tanıtım faaliyetidir.

Sosyal Medyayı Kullanın

Facebook, instagram, linkedin, twitter gibi sosyal medya ortamları günümüzde en çok kullanılan sosyal mecralardır. Bu nedenle müşteri bulma açısından olmazsa olmaz yöntemlerden birisi diyebiliriz.

Bazı ülkelerde özellikle de Ortadoğu ve Afrika ülkelerinin pazarlarında Facebook grupları oldukça etkin bir rol oynamaktadır. İnstagram sayfaları ise hedef kitleye ve ürüne göre yer yer efektif olabilmektedir.

Buradaki en önemli platformlardan birisi olan Linkedini bir sosyal medyadan daha çok ticari bir platform olarak düşünebilirsiniz. Birçok alıcının, ithalatçının ve ihracatçının hesabının olduğu bu mecrayı ihracat amaçlı da kullanabilirsiniz. 

Arama motorları deyince aklımıza ilk olarak Google gelmekte, birkaç farklı alternatif arama motorunun daha olmasına rağmen dikkat edilmesi gereken husus Google’da aratılacak anahtar kelime ve kelime gruplarıdır.

Bu bakımdan bir internet sitesi oluşturma ve SEO çalışmaları yapmak kendinizi ve işletmenizi büyük kitlelere tanıtmanın en kolay ve ekonomik yollarından birisidir.

B2B Platformlarda Yer Alın

Dış ticaret gerçekleştirme amacıyla oluşturulmuş B2B siteler (alibaba.com, all.biz) uluslararası ticarete en önemli giriş kapılarından birisidir. Bu sitelerin tek amacı üyelerine dış pazarda tedarikçi sağlamak ve onlara müşteri bulmaktır.

İthalat veya ihracat yapan firmalar B2B sitelere kaydolup ilan vermekte ve ürünlerini tanıtarak tedarikçi veya müşterilere ulaşmaktadır. Bunlara ek olarak rakipleri incelemek, fiyat ve teklifleri karşılaştırmak, pazar araştırması yapmak ve reklam vermek amacı ile de bu sitelerden yararlanılmaktadır.

Arama motoru benzeri bir sistem kullanılan B2B sitelerinde dikkat etmeniz gereken nokta, doğru kelime ve kelime gruplarını kullanarak binlerce satıcının bulunduğu bir pazarda firmanızın üst sıralarda görünürlüğünü sağlamak olmalıdır.

Bize Ulaşın

Sanayi ve perakende sektörü için bugüne kadar sürdürdüğümüz çalışmaları size de memnuniyetle sunabiliriz.

“Tekstilde müşteri nasıl bulunur?” sorunuza ve sektörünüz veya pazarlama çalışmaları hakkında diğer tüm sorularınıza cevaplar vermek ve size hemen destek sunmaya başlamak için iletişim hatlarının diğer ucundayız. Bize online kanallardan veya telefon hattımız üzerinden ulaşabilirsiniz.

Kaynak:

https://www.cbi.eu/market-information/apparel/finding-buyers

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir