TBT Ne Demek? Instagram’da TBT Nasıl Yapılır?

TBT Ne Demek? Instagram’da TBT Nasıl Yapılır?

Sosyal medyada sürekli olarak trendler değişiyor. Bazı trendler çok kısa süreli olurken bazı trendler de tüm alanlara yayılıyor ve adından yıllar sonra bile söz ettiriyor. Adından uzun süre boyunca söz ettiren ve böyle de devam edecek olan terimlerden biri de TBT oluyor. TBT, Perşembe günleri geri paylaşmak anlamına geliyor. İnsanlar geçmişteki anılarını Perşembe günleri TBT etiketi ile paylaşıyorlar.  Bu terim sayesinde birçok işletme konuşulma şansı yakalıyor.

Markalar bu tarz paylaşımlar sayesinde marka hikayelerini insanlara gösterebilir. Aynı zamanda etkili kullanıldığında etkileşimi arttırma, hedef kitlesini büyütme, marka bilinirliğini arttırma gibi konularda avantaj sağlıyor. Bir paylaşımın TBT olabilmesi için eski olmalı, ilgili olmalı ve insanlarda bir heyecan uyandırmalıdır.

TBT Ne Anlama Geliyor?

TBT, insanların geçmiş anılarını perşembe günü paylaşarak, geçmişteki zamana vurgu yapmasıdır. TBT’nin tam açılımı, bir sosyal medya ortamında kullanıldığında “Throwback Thursday” anlamına gelir.

Herhangi bir hevesli sosyal medya kullanıcısı muhtemelen daha önce kullanılan TBT kısaltmasını görmüştür. Ayrıca eski bir fotoğrafın kısaltmaya eşlik ettiğini de söylerlerdi. Bazen görüntüler oldukça utanç verici olabilir, ancak hafif bir notta, çünkü hepsi geçmişte kaldı. Bazı insanlar eski güzel zamanları hatırladıkları partilerden resimler paylaşırken, diğerleri hatırlamak veya hatırlatmak istedikleri kişilerin fotoğraflarını yayınlar.

Throwback Thursday, tanıştığımız insanları, bulunduğumuz yerleri ve her birimizin ne kadar ilerlediğini hatırlamanın bir yoludur. Anılarımızı canlı tutmanın güzel bir yolu olduğunu düşünmeyi seviyoruz. Modern toplum, nereye bakarsak bakalım bize sürekli yeni bilgiler atıyor. Sürekli yeni markalar, yeni yasalar ve ayak uydurmanız gereken trendler var. TBT gibi kısaltmalar olmadan, geçmişimizin çoğunu unuturduk.

TBT İfadesi İlk Ne Zaman Kullanıldı?

TBT kısaltmasının ne zaman ve nasıl ortaya çıktığına bir göz atalım. Çoğu sosyal medya platformu, etkileşimi ve platform trafiğini artırmak için bu eğlenceli kısaltmalarla gelir. İnsanların platformlarda yapacak eğlenceli şeyleri tükenirse, dünya yavaş yavaş kullanıcıları kaybeder ve modası geçmiş olur. Trafik oluşturmak, uygulamaların gelir elde etmesini sağlamanın en iyi yoludur.

TBT muhtemelen ilk olarak etkileyiciler, ünlüler ve hatta markalar tarafından etkileşimli ve ilgi çekici bir kampanya oluşturmak için kullanıldı. Kısaltma, farkındalık yaratmak ve insanlara herhangi bir şeyin veya herhangi birinin büyümesine yardımcı olan destek için teşekkür etmek için fırsatlar yaratır. Tabii ki, bu birisi yıllık resimleri paylaşma fikrini almadan önceydi. Bazı insanlar hashtag’i bir arkadaşını utandırmayı amaçlayan eski okul resimlerini yayınlamak için kullanır.

Hashtag, motivasyon dönüşümsel resim ve videolarını paylaşmak için birkaç kez kullanılır. İlk adımı atmaktan ve küçükten başlamaktan korkan herkes için, bu tür TBT yayınları ileri hareketi motive etmenin harika bir yoludur.

TBT Neden Önemlidir?

Her şeyden önce, hashtag zamanla kanıtlanmıştır. TBT sürekli olarak trend oluyor. Herkes diğer sosyal medya platformlarında da buna aşinadır.

Size etkileşim, yeni kitle ve marka bilinirliği gibi sosyal medya operasyonları için en önemli varlıkları getirebilir. Nostalji tabanlı pazarlama, Instagram ve Facebook’taki mevcut algoritmalarla özellikle etkili olabilir.

  • Etkileşimi Artırabilirsiniz

Eski çekimler sohbetlere yol açıyor. Sosyal medya uzmanları, insanları nostaljiyi ortaya çıkarmaya teşvik eder, çünkü anında duyguları uyandırır. Sonuç olarak, onları yorumlarında duygularını tartışmaya hazırlar.

  • Hedef Kitlenizi Büyütebilirsiniz

Gerçekten de vintage fotoğraflar çok fazla ilham veriyor. Hafızaya yapılan herhangi bir referans, farklı geçmişlere sahip çeşitli grupların çıkarlarına hitap eder. Bunu takiben, insanlar içeriği daha fazla paylaşmak için ilham alırlar. Birçok kullanıcı hashtag’leri takip etme eğilimindedir ve “TBT” en uygun olanlardan biridir. Böylece, hashtag’i kullandığınızda, markanızı tamamen yeni bir kitleye tanıtır.

  • Marka Bilinirliğinizi Arttırabilirsiniz

TBT, insanları nereden geldiği konusunda bilgilendirerek güçlü bir işletme imajı oluşturmanıza olanak tanır. Geri dönüşlerin hikaye anlatımı öğeleri vardır. Bu nedenle eski fotoğrafları ve videoları açıklamalarla paylaşarak markalarınız hakkında çok şey söyleyebilirsiniz. Taktik, işletmenize iyi temellendirilmiş bir pozisyon sunar. Buna cevaben, insanlar sizi daha sağlam ve güvenilir olarak algılarlar çünkü onlara sizi böyle algılamaları için temel verirsiniz.

TBT Kuralları Nelerdir?

Throwback Perşembe içeriği, adından da anlaşılacağı gibi, yalnızca Perşembe günleri paylaşılmalıdır. Bu, taktiğin önemli bir unsurudur, bu nedenle ilgili hafta içi günde bir resim veya video yayınlamanızı öneririz.

  • Eskilik

İçeriğin eski olması gerekir. İşletmenizin doğum günü internet dışı döneme dayanıyorsa, marka geçmişini ve genel yolculuğu kapsayan mükemmel bir kampanya oluşturabilirsiniz. Ancak, yakın zamanda bir iş kurduysanız veya sadece eski fotoğraflarınız yoksa, geriye dönük bir yaklaşım kullanabilirsiniz. Örneğin, grafik tasarım kullanarak sektörünüzde eskiden gerçekleşen bazı geçmiş sahneleri yeniden oluşturabilirsiniz.

  • Biçim

Etkileşimi artırmak için mesajı iletecek bir formata karar verebilirsiniz. Herhangi bir formatı seçebilirsiniz; fotoğraf, video, metin veya ses olabilir. Aslında, herhangi bir içerik formatı canlı bir hafıza getirebilir.

  • Frekans

“TBT” açıkça haftada bir kez ortaya çıkmalıdır. Kampanya süresi gerçekten ne kadar vintage çekime sahip olduğunuza veya yeniden oluşturabileceğinize bağlıdır. Miny kampanyası yayınlayabilir veya aylarca sürecek bir seri oluşturabilirsiniz.

  • Hashtag’ler

İçeriğinizin etiketler bölümünde görünmesini sağlamak için hashtag’leri #TBT #ThrowbackThursday koymayı unutmayın.

İlk olarak, iş hikayenizi temsil eden önemli şeyler bulun. Başkalarının paylaşmak istediği bir gönderi oluşturmak için, içeriğinizin aşağıda belirtilen ölçütlere uyduğundan emin olun:

  • Geçmiş: İdeal olarak, içeriğiniz o kadar eski olmalıdır ki, açıktır. Eski bir içeriği hedefleyin (en az birkaç yıl). Ancak, görselleri eski moda olarak stilize edebilirsiniz.
  • İlgililik: Hedef kitlenizin anılarını işletmenizle ilişkilendirebildiğinden emin olun.
  • Merak: Sektörünüzün karşılaştığı geçmiş koşullar ve bunların üstesinden nasıl geldiğiniz hakkında bazı ilginç gerçekler ekleyin.
  • Heyecan: Diğer nostaljik duygulara atıfta bulunan noktaları vurgulayın. Bir tartışma potansiyeli ortaya çıkarır.

Neden TBT Kısaltmasını Kullanmalısınız?

Şimdi, bu harika trendi normal sosyal medya yayınınıza nasıl uygulayabileceğinize bakalım.

TBT gönderisini kullanarak gönderi paylaşırken her zaman övünmek zorunda değilsiniz; her zaman orada birine ilham verecek ve yükseltecek bir gönderi paylaşabilirsiniz. Throwback Thursday’in sadece bir video veya fotoğraf olması gerekmediğini biliyor muydunuz; Bir video kaydedebilir, hatta geçmişinizden metinler paylaşabilir ve hayranlarınızla benzersiz bir şekilde etkileşime geçebilirsiniz.

2006 yılında tespit edilen TBT hashtag’ini taşıyan ilk yayınlarla, insanların paylaşacak şeylerin tükendiğini düşünürsünüz. İşte burada yanılıyorsunuz. Her gün bir şeyler olur. Anılar biriktirmeyi ve büyümeyi asla bırakmayız ve bu yüzden her zaman anlatacak bir hikaye vardır.

Perşembe gününün hashtag için sadece kafiyeli etki için seçilmiş olabileceği bizim için kayıp değil. Çoğu insan hashtag’i Perşembe günleri kullanır. İşte hashtag’i kullanmanız için birkaç neden;

  1. Artan Etkileşim ve Katılım

Twitter ve Instagram, hashtag kullanıldığında kitle katılımında önemli bir artış olduğunu bildirmişti. Bu, uzun zaman önceki fotoğrafların ne kadar eğlenceli olduğuna bağlanabilir. Birinin şimdi genç benliğine kıyasla ne kadar farklı göründüğünü görmek inanılmaz. İnsanlar genellikle iyileştirmenin sırrının ne olduğunu sormaya meyilli olurlar, bu da büyük olasılıkla katılımda belirgin bir artış olmasının nedenidir.

  1. İyileştirilmiş Hedef Kitle Metrikleri

TBT fotoğrafları genellikle birden fazla düzeyde oldukça ilişkilendirilebilir. Kendinizi ilişkilendirilebilir kılmak, daha fazla insanın sizi takip etmek ve hayatın engellerinden geçerken sizden öğrenmek istemesini sağlar. Kullanıcılar belirli hashtag’leri bile takip edebilir, bu nedenle TBT hashtag’ini kullanmak, içeriğinizin birçok kullanıcı tarafından tanınma şansını artırır.

  1. Geliştirilmiş Marka Bilinirliği

Bu bir bumerang etkisidir çünkü ne kadar çok takipçi alırsanız, markanız o kadar çok pazarlanır. Birçok marka farkındalığı artırmak için sosyal medya platformlarını kullanıyor, bu nedenle içerik oluşturma önemli bir iş piyasası haline geldi. Birisi her zaman eski eşyaların veya yerlerin eğlenceli bir resmini paylaşabilir ve markaları veya işletmeleri hakkında bir şeyler paylaşabilir. Hiçbir şey ters gidemez, ancak her şey yolunda gider ve size çok ihtiyaç duyulan satışları sağlar.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir