Tanıtım ve Reklam Arasındaki Farklar Nelerdir?

Tanıtım ve Reklam Arasındaki Farklar Nelerdir?

Birçok küçük işletme, reklam ve tanıtımı aynı gider kategorisi altında toplar ve her iki süreci de aynı yöneticiye verir. Reklamcılık genellikle medyadaki kontrollü, ücretli mesajları ifade ederken, tanıtım satış veya sponsorluklar gibi ücretli ve ücretsiz pazarlama faaliyetlerini içerir. İşletmeniz her iki departmana da sahip olacak kadar büyümeden bu iki kanalı tek bir departman yürütebilir.  Ancak büyük işletmeler için tanıtım ve reklam arasında farklar bulunur.

İşletmenizin geleceği için tanıtım ve reklam çalışmalarını ayrı ayrı ele alın. Bu konuda bilgi sahibi olmak isteyenler için tanıtım ve reklam arasındaki temel farkları ele alacak ve iki alanı da detaylı olarak açıklayacağız.

Reklam Nedir?

Reklam uzun vadede gerçekleşir. Özenle hazırlanmış reklam mesajları, markaların yıllarca satış sağlayabilecek kalıcı imajlarını oluşturur. Reklam mesajlarının başarılı olması için hedef pazarların belirlenmesine yönelik birçok araştırma yapılmaktadır.

İşletmeler, reklamcılığı bir yatırım olarak düşünme ve üç aylık, altı aylık veya yıllık bazda reklam faaliyetleri için bütçe belirleme eğilimindedir. Örneğin, arama motoru reklamcılığı için veya topluluğunuzdaki reklam panolarına reklam yerleştirmek için bir bütçe ayırabilirsiniz.

Tanıtım Nedir?

Tanıtımlar, kısıtlı bir bütçeye sahip yeni küçük işletmeler için harikadır, çünkü operasyonların zayıf olduğu ilk aylarda nakit akışını artırabilirler. Tanıtımlar üzerine çok düşünebilirsin ama buna gerek yok. İşletmenizin sağlık ve güzellik ürünlerine odaklandığını ve bir tedarikçinin size sattığınız yeni bir losyondan 50 adet numune gönderdiğini varsayalım. Mağazanızın önüne bir masa kurarak müşterilerinizi ürünü denemeye davet edebilir ve numunelerini verebilirsiniz. Bazı müşteriler ve rastgele alışveriş yapanlar, kokuyu veya ürünün içeriğini beğenebilir ve ürünü anında satın alabilir. Tanıtım yaptığınızda amaç, anında satış elde etmektir.

Genellikle bir hedef pazar belirlemek veya uzun vadeli başarıyı ölçmek için herhangi bir çaba sarf etmezsiniz. Tanıtımlar genellikle reklamcılık kadar maliyetli değildir ve yürüttüğünüz işin türüne bağlı olarak günlük Tanıtımlar bile yapabilirsiniz. Amaç, anında satışların yanı sıra ileride satışla sonuçlanabilecek ağızdan ağza sözler elde etmektir. Bir ürünü tanıtmak, zaman içinde marka bilinirliği oluşturabilir, ancak amaç anında satış olduğundan markanız tüketicilerin beyinlerine hemen yerleşmeyebilir.

Reklam ve Tanıtım Arasındaki Farklar Nelerdir?

  • Tanım

Reklamcılık, bir ürün veya hizmeti hedef kitleye satmak amacıyla yapılan bir tür tanıtım faaliyeti iken, tanıtımlar bir marka, ürün veya hizmet hakkındaki bilgileri mümkün olduğunca çok kişiyle paylaşmak veya farkındalığı artırmak için çeşitli iletişim faaliyetlerini ifade eder.

  • Amaç

Reklamcılık, müşterilerin dikkatini bir ürün veya hizmete yöneltirken, tanıtım bir markaya, ürüne veya hizmete ilgi, farkındalık ve ilgi alanı yaratan bir dizi etkinliği içerir.

Reklamlar esas olarak bazı belirgin hedefler için kullanılır. Örneğin, müşterileri en iyi seçeneğe sahip olduğunuza ikna etmek için bir ürün veya hizmetin yeni bir sürümünü duyurmak. Diğer bir amaç ise marka imajı oluşturmak ve ürün kalitesine, hizmete, benzersiz özelliklere vb. vurgu yaparak satışları artırmaktır. Ayrıca, akılda tutulması gereken farkındalığı korumak ve diğer rakiplere karşı korunmak için marka mesajını köklü bir pazara güçlendiren “hatırlatma reklamları” da vardır.

Tanıtımın temel amacı, markaya kısa vadede bir satış itici gücü kazandırmaktır. İşletmeler bunu, satışları ve kar cirosunu artırmak için bir markanın mal ve hizmetlerine olan talebi artırarak başarırlar. Bir örnek, bir müşterinin ne satın aldığını izleyen ve benzer ürünler için kuponlar oluşturan müşteri ödüllendirme metodolojilerini kullanmaktır. Bu, müşterileri ek ürünler veya daha pahalı ürünler satın alarak harcamalarını artırmaya teşvik eder.

  • Maliyet

Tanıtımın temel amacı, markaya kısa vadede bir satış itici gücü kazandırmaktır. İşletmeler bunu, satışları ve kar cirosunu artırmak için bir markanın mal ve hizmetlerine olan talebi artırarak başarırlar. Bir örnek, bir müşterinin ne satın aldığını izleyen ve benzer ürünler için kuponlar oluşturan müşteri ödüllendirme metodolojilerini kullanmaktır. Bu, müşterileri ek ürünler veya daha pahalı ürünler satın alarak harcamalarını artırmaya teşvik eder.

Geleneksel medya kanalları üzerinden reklam vermenin çok maliyetli olduğu bilinmektedir. Başarılı reklam kampanyaları, küçük şirketler için çok pahalı olacak uzun vadeli finansal taahhüt de gerektirir.

  • İletişim

Reklam tek yönlü iletişimi içerirken, tanıtım iki yönlü iletişimi içerir.

  • İlişki

Ek olarak tanıtım bir dizi etkinlik içerir ve reklamcılık, tanıtımlar kapsamına giren böyle bir etkinliktir.

Reklamcılık genellikle son kullanıcıları hedefler. Farkındalık yaratmak, bilgi için bilgi sağlamak, marka bağlılığı yaratmak gibi birçok amaç için kullanılabilir. Bilgi rolünde, reklamcılık bir konumlandırmayı iletebilir veya bir konumlandırmayı değiştirebilir ve hatta bir ürünün yeni kullanımlarını teşvik edebilir

Son kullanıcılara odaklanan reklamlar, dağıtım kanallarını dolaylı olarak etkileyebilir. Bunun nedeni, reklamın bir ürüne ilgi uyandırmada etkili olması durumunda, kanalların ürünü taşımakla daha fazla ilgilenebilmesidir. Bu olduğunda, reklam ürünü kanallardan çeker. Bu nedenle, reklamcılığa “çekme stratejisi” deme eğilimindeyiz.

Bazen bir şirketin “iyi niyetini” artırmak için reklam kullanılır, bu nedenle bir şirket hakkında daha iyi hissederiz. Belirli bir ürünle doğrudan ilgili olmamakla birlikte bu tür reklamlar kapsayıcı bir marka kimliği oluşturmada yararlıdır.

Tanıtım genel bir terimdir. Aslında o kadar geneldir ki, tam olarak reklam niteliğinde olmayan (ücretli ve kişisel olmayan) iletişimlerin çoğu tanıtım olarak nitelendirilir. Ancak bu ayrım bazen bulanıktır, bu nedenle net bir tanım aramak işe yaramaz. Pek çok tanıtım türü olduğunu kabul etmek daha iyidir.

Bazı tanıtımlar doğrudan tüketicilere yöneliktir (ör. özel etkinlikler, numune alma, indirimler, kuponlar vb.). Bu tanıtımların kullanımı tipik olarak iletişim etkileri modelinin hiyerarşisine bağlanabilir.

Tüm bunlara ek olarak tanıtım ve reklam arasındaki farklar şöyledir;

  • Tanıtım, müşterileri ürün veya hizmeti satın almaya ikna eden tüm faaliyetleri içeren bir iletişim aracıdır. Reklamcılık, potansiyel müşterilerin dikkatini bir ürüne, markaya veya hizmete çekme misyonunu üstlenen bir etkinliktir.
  • Reklamcılık, pazarlama karmasının bir parçası olan tanıtımın bir parçasıdır. Dolayısıyla reklamcılığın aynı zamanda ürünü tanıtma ve marka bilinirliğini artırma eylemi olduğunu söyleyebiliriz.
  • Tanıtımın sonuçları hemen görülür. Reklamcılığın sonuçları uzun zaman alıyor.
  • Tanıtım, kısa vadeli satışları zorlamak için kullanılır. Reklam, marka imajı oluşturmak ve satışları artırmak için kullanılır.
  • Tanıtımın kısa vadeli etkileri vardır. Reklamcılığın uzun vadeli etkileri vardır.
  • Tanıtım ekonomik bir araçtır. Reklam pahalı bir araçtır.
  • Küçük ölçekli işletmeler için tanıtım şiddetle tavsiye edilir. Reklamcılık, orta ve büyük ölçekli işletmeler için uygundur.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir