Subdomain (Alt Alan Adı) Kullanımı ve SEO Üzerine Etkisi

Subdomain (Alt Alan Adı) Kullanımı ve SEO Üzerine Etkisi

Subdomain yani Alt etki alanları, başka bir etki alanının parçası olan bir etki alanı türüdür. Bunu ana web sitenizden ayrı bir şube olarak düşünebilirsiniz. Örneğin, daha önce bir WordPress blogu okuduysanız, etki alanının (veya URL’nin) blogun adı + “.” + worddpress.com (yani, blogname.wordpress.com) olduğunu fark etmiş olabilirsiniz. Bu durumda, wordpress.com etki alanıdır ve blogname.wordpress.com alt alandır.

Alt alan adları, prototip sitelerinden iki farklı tema kullanmaya kadar çeşitli nedenlerle kullanılabilir. Bu makalede, bir alt alan adının ne olduğunu, bir alt alanın ne zaman kullanılacağını, alt alan adlarının arama motoru optimizasyonunu (SEO) nasıl etkilediğini ve alan adı kayıt kuruluşunuz veya web barındırıcınız aracılığıyla nasıl bir tane kuracağınızı aktaracağız.

Subdomain Nedir?

Subdomain Örneği
Subdomain Örneği

Alt alan adı, işletme alan adınızın bir uzantısı veya eklentisidir. Alt alan adları, web sitesinin farklı işlevsel bölümlerini düzenlemek için kullanılır.

Bir örnekle açıklayacak olursak; yoursite.com bir alan adınız olduğunu varsayalım. Mağazanızın ve blogunuzun ana web sitenizden bağımsız olarak tasarlanabilmesi, organize edilebilmesi ve optimize edilebilmesi için blog.yoursite.com veya store.yoursite.com gibi alt alan adlarına sahip olabilirsiniz. Alan adı web sitenize farklı işlevler eklemeye devam ettikçe, bunları ana web sitesinden ayırmak için yeni alt alanlar kullanabilirsiniz.

Alan adlarının ve alt alan adlarının URL’leri ayrı varlıklar olarak ele alınır ve bu da bizi bir alt alanın alan URL’sinde nasıl göründüğü sorusuna getirir.

Bir alt alanın kullanımları, sahip olduğunuz web sitesinin türüne ve paylaşmaya çalıştığınız bilgilere bağlı olarak değişir. Bir alt alan adı, ziyaretçileri TLD’nizin ana alanını veya gezinmesini kalabalıklaştırmadan web sitenizin açılış sayfası gibi belirli bir alanına yönlendirebilir. Bir alt alan adı kullanmak, kullanıcıları web sitenizin belirli bir bölümüne yönlendirmeye yardımcı olurken, oluşturduğunuz her SLD için derinlemesine ölçümler ve veriler de sağlayabilir.

Subdomain Yapısı Nasıldır?

subdomain yapisi

Yeni bir URL oluşturmak için alt alan adınızın sonuna eklenir. Bu URL oluşturulduktan sonra, herhangi bir web sitesinde olduğu gibi kendi sayfalarına sahip olabilir.

Bir alt alan adı hakkında bilmeniz gereken bazı önemli noktalar şunlardır:

  • Bir alan adı en fazla 500 alt alana sahip olabilir
  • store.product.yoursite.com, test.forum.yoursite.com vb. gibi birden fazla alt alan adı düzeyi oluşturabilirsiniz.
  • Her alt alan adı en fazla 255 karakter uzunluğunda olabilir, ancak çok düzeyli alt alanlar için her düzey yalnızca 63 karakter uzunluğunda olabilir.

Subdomain Hangi Durumlarda Kullanılır?

Alt alanlar şunlar için kullanılır:

  • Site hiyerarşisini kolaylaştırma
  • Kullanıcı navigasyonunu iyileştirme
  • Bir web sitesinin prototipini veya test sürümünü oluşturma
  • Bir alan adı için farklı işlevlere sahip iki farklı tema kullanmak (örneğin, bir blog, forum, e-ticaret mağazası, vb.)
  • Konuma veya dile özgü siteler oluşturma
  • Mobil cihazlara özel site oluşturmak için kullanabilirsiniz.

Subdomain Nasıl Oluşturulur?

Alt alan adı oluşturma işlemi, alt alan adınızın kayıtlı olduğu yere bağlı olarak biraz değişecektir. Ancak, genellikle bir alt alan adı oluşturma işlemi aşağıdakine benzer bir şekilde görünür:

Alt alan adını şu şekilde ayarlayabilirsiniz:

  • Alan adı kayıt kuruluşunuza veya web barındırıcınıza gidin (ör. Guzelnet veya İsimtescil)
  • Hesap kontrol panelinizden etki alanlarını seçin
  • Alt alanları bulma ve seçme
  • Yeni alt alanınızı oluşturma

Daha fazla bilgi için, alt alan adı oluşturma hakkında ayrıntılı talimatlar için alan adı kayıt kuruluşunuzu veya web barındırma sağlayıcınızın yardım merkezini ziyaret edin. Ek olarak, sağlayıcınız yol boyunca herhangi bir sorun yaşamanız durumunda destek yoluyla daha fazla yardımcı olabilmelidir.

Subdomain Avantajları Nelerdir?

Bir alt alanın kendi web siteniz için uygun olup olmadığını belirlemeden önce, çalıştırdığınız sitenin türünden bağımsız olarak bir SLD kullanmanın hem artılarını hem de eksilerini tanımak en iyisidir. Bir web sitesi için bir alt alan adı kullanmanın en önemli avantajlarından bazıları şunlardır:

  • Seo’yu Geliştirir

Doğru alt alan adı, pazarlama kampanyası ve biçimlendirme ile web sitenizin genel SEO’sunu veya arama motoru optimizasyonunu geliştirmek mümkündür. Web sitenizin optimizasyonu sizin için önemliyse, alt alanlar web sitenizin genişlemesini daha kısa sürede hızla ölçeklendirmenize yardımcı olabilir.

  • Web Sitenizi Düzenlemenizi Sağlar 

Sağlam ve içerikle dolu büyük ve geniş bir web siteniz var mı? Öyleyse, bir alt alan adı, web sitenizin içeriğini ve web siteniz için oluşturduğunuz herhangi bir site haritasını düzenlemenin en iyi ve en hızlı yollarından biridir. Düzenli bir web sitesi, ziyaretçilerinizin web sitenizde daha iyi gezinmesine ve web sitenizin SEO’sunu artırmasına yardımcı olur.

  • Navigasyonu Geliştirir 

Navigasyon, bugün başarılı ve çalışan herhangi bir web sitesinin en önemli unsurlarından biridir. Düzgün kodlanmış ve optimize edilmiş gezinme olmadan, web sitenizin genel hemen çıkma oranını artırırken kullanıcıları geri çevirme olasılığınız çok daha yüksektir. Alt alan adlarını kullanmak, ziyaretçilerinizin web sitenize kolayca ve kendilerini kaybolmuş veya sıkışmış bulmadan göz atabilmelerini sağlarken gezinmeyi iyileştirmeye yardımcı olur.

  • Belirli Demografileri Hedeflemenizi Sağlar

Belirli bir grup bireyi veya belirli bir demografiyi hedeflemekle ilgileniyorsanız, bunu yapmak için genellikle bir alt alan adı ve etkili bir pazarlama stratejisi kullanabilirsiniz. Alt alan adları, belirli kitleleri yaş, konum, cinsiyet ve hatta hedef kitlenizle en alakalı belirli hobiler veya ilgi alanları gibi demografik özelliklere göre yönlendirmeye yardımcı olabilir.

Subdomain Dezavantajları Nelerdir?

Subdomain yani alt alan adlarını kullanmanın dezavantajları da vardır. Akılda tutulması gereken eksilerden bazıları şunlardır:

  • SEO Stratejinizi Karmaşıklaştırabilir 

Alt alanları web sitenize nasıl dahil etmeyi seçtiğinize bağlı olarak, mevcut herhangi bir SEO stratejisine müdahale edebilirler. Alt alanlarınızı nasıl biçimlendirdiğinize ve alt alanların kendilerinin amacına bağlı olarak SLD, web sitenizin genel SEO’sunu bugün mevcut olan en iyi performans gösteren arama motorlarında etkileyebilir.

  • Zaman ve Taahhüt Gereksinimleri Olabilir

Kendi alt alanlarınızı geliştirmeyi seçmek, hemen hemen herkes ve her tür web sitesi için mümkündür, ancak bol miktarda zaman ve taahhüt gerektirecektir. Web sitenizin alt alanlarını geliştirmeye, programlamaya ve paylaşmaya ayıracak zamanınız yoksa, sizin ve siteniz için doğru olan alternatif bir navigasyon rotası aramaktan daha iyi olabilirsiniz.

  • Her Zaman Tek Bir Ana Site Kadar Etkili Değildir

Ne yazık ki, alt alanlar kadar yararlı olsalar da her zaman geleneksel TLD’ler kadar etkili değildirler. Web sitenizin boyutuna ve amacına bağlı olarak web sitenizi çok sayıda alt alan adını kullanacak şekilde genişletmek yerine, ana etki alanına odaklamanın en iyisi olduğunu görebilirsiniz. Bununla birlikte, alt alan adlarının kullanımı, bugün mevcut olan daha büyük ve daha sağlam web siteleri veya çevrimiçi topluluklar için son derece yararlı olabilir.

Kaynaklar:

Neil Patel https://neilpatel.com/blog/subdomain-seo/ Erişim Tarihi: 9 Kas 2022, 09:48

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir