Sosyal Medya Yöneticiliği Bölümü Nedir? Mezunu Ne İş Yapar

Sosyal Medya Yöneticiliği Bölümü Nedir? Mezunu Ne İş Yapar?

Sosyal medya yöneticiliği bölümü, işletmeler için resmi sosyal medya hesaplarını yönetme, reklam ve kampanya süreçlerini yürütme konusunda eğitim verilen bölümüdür.

Bir sosyal medya yöneticisi bir işletmenin sosyal medya hesapları için stratejilerin planlanmasından, geliştirilmesinden, uygulanmasından ve yönetilmesinden sorumludur. Yetkinlikleri, işletmenin marka değerini çevrimiçi ortamda ne kadar etkili bir şekilde aktarabileceğini belirler.

Yetkin sosyal medya yöneticilerini işe almanın ilk adımı, yüksek nitelikli adaylardan oluşan bir havuza erişimdir.  Bu alanda kariyer yapmak isteyenler sosyal medya yöneticiliği bölümlerinde mezun olabilirler. Üniversitelerde yer alan bu bölüm son yıllarda yoğun talep görmektedir.

Sosyal Medya Yöneticiliği Bölümü Nedir?

Sosyal medya yöneticiliği bölümü, sosyal medya içerik üretimi ve profil/sayfa yönetimi alanlarında ihtiyaç duyulan nitelikli insan kaynağını yetiştirildiği Anadolu Üniversitesi tarafından açılmış bir ön lisans bölümüdür. Farklı üniversite ve enstitülerde de bu programın benzeri programlar bulunur. Ayrıca üniversite veya enstitü olmayan özel öğretim kurumlarında da bu alanda eğitim verilir.

Sosyal medya yöneticiliği bölümünün amacı, modern iletişim araçlarının efektif kullanımı ve hizmetlerin profesyonel olarak yönetilebilmesini sağlayacak meslek mensupları yetiştirmektir. Günümüzde dijital medyanın konvansiyonel medyadan çok daha etkin hale gelmiş olması, bu ve benzeri bölümlerin açılmasını zorunlu hale getirmiş, gelecekte bu tip programlara benzer lisans bölümleri de açılabileceği ifade edilmektedir.

Sosyal Medya Yöneticiliği Mezunu Ne İş Yapar?

Sosyal medya yöneticileri, sosyal medya platformlarında video, fotoğraf, infografik veya metin gönderileri kullanarak şirketi ve ürünlerini veya hizmetlerini tanıtarak bir kuruluşun çevrimiçi varlığını ve marka değerini oluşturur.

Bir sosyal medya yöneticisinin hayatındaki bir gün tipik olarak şunları içerir:

  • Sosyal medya kampanyalarının planlanması ve geliştirilmesi
  • İlgi çekici içerikler oluşturma veya geliştirmelerini sağlama
  • Sosyal medya hesaplarında içerik yayınlama
  • Farklı kanallardaki müşterilerle etkileşim kurma
  • Yayınlanan kampanyaları analiz etme
  • En son sosyal medya trendlerinin zirvesinde olma

Sosyal Medya Yöneticiliği Nasıl Yapılır?

Sosyal medya yöneticileri için en yaygın sorumluluklar aşağıdaki şekilde listelenir;

  • Müşteri beklentilerini geçmiş sosyal medya etkinliklerine göre analiz eder.
  • Sosyal medya kampanyaları geliştirir.
  • Sosyal medya kampanyaları için KPI‘ları ve KRA’ları tanımlar.
  • Sosyal medya içeriğini tüm kanallarda günceller.
  • Müşterilerle ve takipçilerle etkileşim kurar.
  • Buffer ve Hootsuite gibi sosyal medya pazarlama araçlarını kullanır.
  • Kampanyaları izleyin ve elde edilen verileri analiz eder.
  • SEO ve web trafiği metriklerini izler.
  • Güçlü bir ağ geliştirmek için sosyal medya etkileyicileriyle ilişkiler kurar.
  • İçerik geliştirme veya içerik geliştiricileri tarafından yapılmasını sağlar.
  • Sosyal medya trendlerini takip eder.
  • Üst düzey yönetim ve içerik geliştiricileri de dahil olmak üzere tüm paydaşlarla etkili iletişim kurar.

Sosyal medya yöneticiliği bölümü bitirirseniz bu yetkinlikler ile sizler de avantajlı şekilde vakit geçirebilirsiniz.

Sosyal Medya Yöneticiliği Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Bir sosyal medya yöneticisi iş tanımı, bir iş özeti, tipik sorumluluklar, aradığınız beceri ve nitelikler, eşit istihdam fırsatları beyanı, nasıl başvurulacağı burada açıklayacağız.

  • İş Özeti

Bir iş özeti, adaya işe alındıklarında ne yapmaları beklendiğini söyler. Bir sosyal medya yöneticisi tüm endüstrilerde çalışabilir. Ancak genellikle birkaçında uzmanlaşır veya deneyime sahiptir. Bu nedenle sektörünüze bahsetmek iyi bir fikirdir. Böylece önceden deneyime sahip daha fazla aday elde edebilirsiniz.

  • Hedef

Bu bölümde, neden bir sosyal medya yöneticisini işe aldığınızı belirtmelisiniz. Ayrıca, sosyal medya hesaplarınızı yöneten bir kişi veya ekibiniz olup olmadığını veya bunun yarattığınız yeni bir pozisyon olup olmadığını da belirtmelisiniz.

Burası aynı zamanda sosyal medya yöneticisinin başarmasını beklediğiniz daha fazla trafik, daha iyi dönüşüm veya daha iyi katılım gibi önemli sonuç alanları (veya KRA’lar) hakkında konuşmak için iyi bir zaman oluşturur.

  • Beceri ve Nitelikler

Giriş seviyesi veya üst düzey bir rol için işe alım yapıyor olsanız da gereken minimum beceri ve nitelikleri ekleyin:

  • Bir sosyal medya yöneticisi veya benzer bir rol olarak deneyim (spesifik olun ve deneyim yıllarının sayısını ekleyin)
  • Sosyal medya stratejileri oluşturma deneyimi
  • Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Pinterest gibi sosyal medya platformları için en iyi uygulamalar hakkında bilgi.
  • Mükemmel sözlü ve yazılı iletişim becerileri
  • İlgi çekici içerikler oluşturma
  • Organize ve çoklu görev yapabilme

 

  • Tercih Edilen Nitelikler

İşte iş tanımınızda bahsedebileceğiniz nitelikler şöyledir

  • Pazarlama, dijital pazarlama, internet pazarlamacılığı veya ilgili alanda yüksek lisans derecesi
  • Metin yazarı olarak önceki deneyim
  • İçerik yöneticisi olarak önceki deneyim

Şirket hakkında bilgi, çalışma kültürü, eşit istihdam fırsatları ve sunulan faydalar gibi diğer unsurları da dahil edebilirsiniz. Ayrıca, uzmanlıklarını oluşturan portföy veya veri noktaları gibi bir uygulamaya nelerin dahil edileceği hakkında da bilgi eklemelisiniz.

Sosyal Medya Yöneticiliği Hizmetleri Neler?

Sosyal medya pazarlaması, müşteriniz, içeriğiniz ve şirketiniz arasında birbirine bağlılık sağlamak için daha entegre süreçler gerektirir. Sosyal medya faaliyetleriniz için sonuç elde etmeyi umuyorsanız, içeriğinizin veya web sayfalarınızın bağlantılarını sosyal kanallarınızda paylaşmak yeterli değildir.

Sosyal medya yönetimi tanımını ezbere tam olarak anlamanın ve öğrenmenin yanı sıra ana süreçlerinde de ustalaşmalısınız.

Bu sayede rekabet avantajı elde etmek ve tüm pazarlama stratejinizi etkili bir şekilde desteklemek için sosyal medya pazarlamasından nasıl yararlanacağınızı daha iyi anlayabilirsiniz.

İşte Sosyal Medya Yönetimi İçin Gerekli Nitelikler;

  • Strateji Oluşturma: Sosyal medya hedeflerinizi, bunlara ulaşma adımlarını, ilgili bir zaman çizelgesini ve ilerlemeyi izlemek için metrikleri içeren harita veya plan yapmalısınız. Sosyal medya yönetimi tanımı, stratejiden bahsetmeden tamamlanmaz. Bu temel planınız olarak ön plana çıkar. Göz önünde bulundurulması gereken bazı önemli faktörler, hangi platformlardan yararlanılacağı, kitlenizin kim olduğu, ne tür içeriklerin üretileceği, hangi temel performans göstergelerinin (KPI’lar) ölçüleceği ve hangi sosyal medya yönetim yazılımının kullanılacağıdır.
  • Gelen Etkileşim İzleme: Tüm sosyal medya içeriği ve profilleriyle yorumlara, sorulara ve etkileşimlere yanıt verme ve hayranlar tarafından başlatılan sohbeti sürdürme süreci profesyonel planlanmalıdır. Araştırmalar her üç tüketiciden ikisinin marka ile iletişim kurma isteği olduğunu ortaya koymaktadır. Öyleyse, her fırsatta iki yönlü iletişimi kolaylaştırmak için çaba sarf etmek mantıklıdır. Bu, Instagram yönetim hizmetlerini dağıtırken veya çoğunlukla video içeriği kullanarak TikTok yönetim çözümlerini keşfederken bile tüm sosyal platformlarınız için geçerlidir.
  • Analitik İzleme: Sonuçların elde edilmesini sağlamak için verilerin ölçümlere göre toplanması ve kontrol edilmesi gerekir. Veriler ile birlikte kampanyalarınızı optimize edebilirsiniz. Seçtiğiniz platformlarda etkileşim metrikleri (beğeniler, paylaşımlar ve yorumlar), gösterimler ve tıklama oranları (hedeflenen sosyal medya reklamları için) gibi önemli metrikleri izleyebilirsiniz.

Sosyal Medya Yöneticiliği Neden Gereklidir?

İşletme sahipleri ve pazarlamacılar, sosyal medyanın herhangi bir dijital stratejinin önemli bir parçası olduğunu bilir. Bu nedenle sosyal medya bir markanın dijital varlığı için çok önemlidir.

Ancak sosyal medya pazarlamasına giriş yaparsanız sosyal platformlarda başarılı olmayı umuyorsanız, gezinmek ve uygulamak için birkaç unsur olduğu hemen ortaya çıkıyor.

Yalnızca küçük işletmeler için sosyal medya yönetiminin kapsamlı bir strateji oluşturmanızı, yüksek kaliteli içerik yayınlamanızı ve planlamanızı, müşteri yorumlarına yanıt vermenizi, kullanıcılarla etkileşim sağladığını belirtelim.

Birçok işletme için, şirket içinde tam kapsamlı Facebook veya LinkedIn yönetim hizmetlerini yürütmek için gereken kaynaklardan vazgeçmek zorludur.

Örneğin, YouTube yönetimi veya Pinterest yönetim hizmetlerinin ek maliyetleri muhtemelen dikkate alınmaz. Bu platformların her birinin sosyal medya yönetimi, birçok işletmenin sahip olmadığı bant genişliğini gerektirir.

Sosyal medya yöneticiliği üniversiteye giderseniz okuyabileceğiniz bir bölüm. Bu konuda daha detaylı bilgi almak için bize ulaşabilirsiniz.

Kaynaklar:

Simplilearn https://www.simplilearn.com/social-media-manager-job-description-article Erişim Tarihi: 28 Eyl 2022, 06:42

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir