Sosyal Medya ve SEO İlişkisi

Sosyal Medya ve SEO İlişkisi

Dijitalde başarılı olabilmek için en etkili kanallar arasında arama motorları, web siteleri ve sosyal medya platformları geliyor. Web sitenize daha fazla ziyaretçi çekebilmek ve organik trafik elde edebilmek için arama motorlarına yönelik SEO stratejileri uygularsınız. Aynı zamanda başarılı sosyal medya yönetimi ile de SEO stratejilerinizi destekleyebilirsiniz. Web siteleri için sosyal medya kanalları önemli bir trafik kanalıdır.

Web sitelerinde yer alan sosyal medya bağlantıları aynı zamanda trafik hunisi olarak değerlendirilebilir. Doğru anahtar kelimeler ile optimize edilen sosyal medya hesapları ile SEO başarınızı arttırabilir ve sosyal medyada daha görünür hale gelebilirsiniz. Aynı zamanda sosyal medyada paylaşımlar yaparak web sitenize doğal bir backlink sağlayabilirsiniz.

Sosyal Medya ve SEO Arasındaki İlişki Tam Olarak Nedir?

sosyal medya üzerinden backlink ve seo

Sosyal medya bağlantılarının ve paylaşımlarının SEO üzerinde önemli bir etkisi olup olmadığı, on yıldan fazla bir süredir sıcak bir şekilde tartışılmaktadır. Direkt etkilerinin yanında yazarlara erişip backlink almanızı da sağlayacak bir yanı vardır.Bazı SEO uzmanları, Google’ın sıralamalar söz konusu olduğunda sosyal medyayı gerçekten dikkate almadığını açıkça söyleyecektir.

Son birkaç ay içinde, Facebook, Instagram ve Twitter gibi en iyi sosyal medya platformları, yayınlarındaki yayınların sıralamasını değiştirmek için algoritma değişikliklerine tabi tutuldu. Bu, sosyal medya ve SEO arasındaki bir korelasyondur: Sosyal medya pazarlamacıları doğrudan arama motorlarıyla ilgilenmese de arama motoru sonuç sayfalarında daha üst sıralarda yer almak isteyen web sitelerine benzer bir savaş veriyorlar. Bu nedenle, pazarlamacılar Facebook arama motoru optimizasyonu, Instagram arama motoru optimizasyonu ve Twitter arama motoru optimizasyonu yoluyla sıralamalarını en üst düzeye çıkarma sürecini göz önünde bulundurmayı yararlı bulmalıdır. 

  • Sosyal Medya Profilleri Sürekli Olarak En İyi Arama Sonuçları Arasında Yer Almaktadır.

Özellikle markalı anahtar kelimeler için, sosyal medya profilleri genellikle ön ve orta kısımdır ve herhangi bir markanın web sitesi sonucunu hemen takip eder.

Bu arada, Facebook, olumlu eleştirilerin ve potansiyel rezervasyonların bir toplayıcısı olarak hizmet verdiği için yerel işletmeler için potansiyel bir SEO altın madeninin temsil ediyor.

  • Google Analytics, Sosyal Medyayı Önemli Bir Trafik Kaynağı Olarak Vurguluyor.

Bu tartışmasız bir şekilde örgütlenme uğruna yapılırken, sosyal trafiğin kendi varlığı olarak ele alındığı gerçeği anlatıyor.

Kısacası, sosyal medya çalışmalarınızı, hedef kitlenizi ve arama optimizasyonunuzu Google Analytics’te öğrenebilirsiniz. Buna şunlar dahildir:

  • Sosyal trafik, diğer kanallardan gelen trafikten daha iyi (veya daha kötü) etkileşime giriyor mu?
  • Sosyal trafik hacminiz organik, e-posta vb. ile karşılaştırıldığında nasıldır?
  • Sosyal medya aracılığıyla paylaşılan hangi içerik parçaları en fazla trafiği yönlendiriyor?

Sorularının cevaplarını Google Analytics ile öğrenip trafiğinizi daha etkili yönetebilirsiniz.

  • Sosyal Medya Bağlantıları Trafik Hunisi Görevi Görür.
Twitter paylaşımları seo ve sıralamasının iilişkisi
Twitter paylaşımları ve Google sıralamasının ilişkisi kaynak

Artan sosyal paylaşımların daha fazla trafikle sonuçlanan potansiyel kartopu etkisini göz önünde bulundurun.

Sosyal paylaşımların SERP’lerde önemli bir etkisi var mı? Belki de değil. Buna rağmen, sosyal profillerin kendilerini bireysel içerik parçalarına yönlendirmek, yeni ziyaretçilerin önemli bir itici gücü olabilir.

Sosyal medyada aktif olan markalar, aktif veya pasif olarak daha fazla backlink oluşturma potansiyeline sahiptir. İçeriği tutarlı bir şekilde yayınlamak, daha fazla görünürlük anlamına gelir ve bu görünürlük, yolun aşağısında sizinle bağlantı kurabilecek kişilerle bağlantılar veya ilişkilerle sonuçlanabilir.

Ve başka hiçbir şey değilse, sosyal etkinliğiniz, kitlenizin ne okumak, paylaşmak ve etkileşimde bulunmak istediğini anladığınız için yerinde içerik stratejinizi etkilemek için potansiyel bir bilgi hazinesidir.

SEO İçin Sosyal Profillerinizi Nasıl Optimize Edersiniz?

https://www.youtube.com/watch?v=vivJ2z4Plh8&t

Bu süreçte anahtar kelime doldurma veya sözde hackling uygulamalarından bahsetmiyoruz.

Bunun yerine, sosyal profillerinizin SERP’lerdeki görünürlüğünü artıracak eyleme geçirilebilir optimizasyona odaklanacağız. İyi haber şu ki, bunu yapmak varlığınızı elden geçirmek veya büyük değişiklikler yapmanızı gerektirmez ve çok zamanınızı almaz. İşte sosyal medya SEO’sunun bazı temelleri:

  • Sosyal Profillerinizi Mümkün Olduğunca Çok Ayrıntıyla Doldurun.

Bazı platformlar, bilgilerinizi doldurmanız için diğerlerinden çok daha fazla alana sahiptir.

Her iki durumda da bu alanların boşa gitmesine izin vermeyin. Endüstri anahtar kelimelerini, konum bilgilerini ve sitenize bir bağlantı eklemek için bir noktaya değinmek önemlidir.

  • Anahtar Kelimeleri Profillerinize ve Yayınlarınıza Entegre Edin.

Anahtar kelimelerden bahsetmişken, sosyal medyanın genel olarak giderek daha fazla arama odaklı hale geldiğini düşünün.

Bunun kanıtı olarak Instagram’ın yakın zamanda güncellenen anahtar kelime aramasından başka bir yere bakmayın.

Anahtar kelime araştırması yapmak, yalnızca yayınlanacak potansiyel konuları bulmak ve aynı şekilde içeriğinizi görünürlük için optimize etmek için iyi bir fikirdir. Yazdığınız her bir başlığı veya açıklamayı optimize etmek zorunda değilsiniz.

Bununla birlikte anahtar kelimeleri yayınlarınıza doğal olarak entegre etmek için birçok fırsat vardır. Bu, özellikle çalışmak için çok sayıda karakterinizin olduğu LinkedIn veya Pinterest gibi platformlarda geçerlidir.

  • Bağlantıları Sitenize Geri Yönlendirin.

Muhtemelen bunu zaten yapıyorsunuzdur. Kendi bağlantılarınız sosyal içeriğinizin tek kaynağı olmasa da daha fazla trafik için aç olup olmadığınızı kesinlikle hesaba katmalıdırlar.

Blog gönderileri ve promosyonlardan indirilebilir öğelere ve daha fazlasına kadar, en çok tıklamayı neyin aldığını ve ziyaretçilerin siteye girdikten sonra nasıl davrandıklarını değerlendirmek için bağlantı izlemeden yararlandığınızdan emin olun. Bunu yapmak en popüler bağlantılarınızın sosyal medya aracılığıyla ne olduğuna dair bir bakışta size ipucu verir. 

  • Geri Bağlantılara Layık İçerik Yayınlayın.

Sosyal medyada infografikler ve orijinal raporlar güvenli paylaşımlardır. Bu yayınlar genellikle “son dakika haberleri” olarak sunulduğu ve sindirimi kolay olduğu için sosyal medyada en yüksek performans gösterenler arasındadır. Benzer şekilde, orijinal araştırma genellikle başka bir yere bağlanmamış birincil bir kaynağı temsil eder. Bu sayede insanlar o konuda ilk sizin profilinize gelirler.

  • Site İçi İçeriğinizin Paylaşılmasını Kolaylaştırın.

Sosyal paylaşım düğmeleri bugünlerde blogların temel taşlarıdır. Hızlı kopyalama bağlantıları ve tek tıklamayla paylaşım, sitenize bir şekilde, şekilde veya biçimde entegre edilmelidir.

  • Sosyal Verilerinizi İçerik Fikirlerine Dönüştürün.

Yeni içerik fikirleri için uğraşıyorsanız, sosyal feed’inizden başka bir yere bakmayın.

Potansiyel blog konularından en son trendlere ve anahtar kelimelere kadar, onları bulmak için sosyal medyadan daha iyi bir yer yoktur. Sosyal sohbetlerden sonra, sosyal konuşmalara bakın ve bunları anlamak için trafiğin devreye girmesini beklemek yerine eğilimleri anında değerlendirin.

  • Yayınlama Sıklığınızda İyi Ayarlayın. 

Tutarlı bir içerik takvimi oluşturmak, rastgele yayınlamaktan daha iyi sonuçlar üretecektir.

Sosyal medyada yayınlamak için en iyi zamanları öğrenin ve sitenize verilen bağlantıların içerik stratejinizin bir parçası olduğundan emin olun. Bir yan not olarak, blog yayınlarına bağlantılar yayınlamaktan ve geri dönüştürmekten korkmayın. Herhangi bir gönderiyi bir araya getirmek için gereken ayak işleri göz önüne alındığında, birden çok kez paylaşılmayı hak ediyorlar. Kendinizi tekrarlamak istemiyorsanız, içeriğinizi sosyal paylaşım uğruna yeniden düzenlemeyi düşünün.

  • Hedef Kitlenizle ve Potansiyel Bağlantı Oluşturucularla İlişkileri Geliştirin.

Etkileşimde bulunan bir topluluk oluşturmak, tıklamaları puanlama ve sitenize anlamlı trafik çekme olasılığınızın daha yüksek olduğu anlamına gelir. Aynı kişiler, istendiğinde içeriğinize çok ihtiyaç duyulan bir destek de verebilir.

Aynı şekilde sosyal medyayı bağlantı kurma için aktif bir yol olarak kullanabilirsiniz. Bağlantı istemekten bahsetmiyoruz, bunun yerine sektörünüzdeki diğer kişilerle yapılan konuşmalara katılmaktan bahsediyoruz. Örneğin, blogcuların Twitter’da içerik bağlaması ve paylaşması ve birbirlerinin yayınlarını bültenlerde, sosyal yayınlarda vb. kullanması yaygındır.

Kaynaklar:

Kipp Bodnar https://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/14624/ Erişim Tarihi: 9 Kas 2022, 09:58

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir