Sosyal Medya ve Marka Yönetimi

Sosyal Medya ve Marka Yönetimi Nasıl Yapılır?

Sosyal medya yönetimi, firmanın sosyal medya platformlarında yer alan hesapları için gerekli planlamalar yaparak sistemli bir şekilde reklam ve tanıtım çalışmaları gerçekleştirilmesidir. Sosyal medya uygulamalarında çok sayıda işletme hesabı da bulunuyor. Özellikle Facebook ve Instagram gibi sosyal medya devleri bu alanda en çok dikkat çeken platformlar oluyor.

Markalar, kullanıcıları ile iletişim kurma ve satış yapma sürecinde sosyal medyayı etkin şekilde kullanıyorlar. Bu nedenle sosyal medya ve marka yönetimi terimleri çok iç içe oluyor.

Artık markaların kurumsal bir firma haline gelmesi için sosyal medyada görünür olması ve burada da etkili bir strateji izlemesi gerekiyor. Ekibimiz uzun yıllardır çok sayıda sosyal medya ve marka yönetimi ihtiyacı olan firmalara sosyal medya marka yönetimi konusunda danışmanlık ve destek hizmetleri veriyor.

Sosyal medyada markanızı etkin şekilde tanıtmak, marka bilinirliğini arttırmak için gelin birlikte yeni stratejiler geliştirelim.

Sosyal Medya ve Marka Yönetimi Neden Önemlidir?

  • Dünyanın tamamında 2.5 milyar üzerinde sosyal medya kullanıcısı bulunuyor.
  • Her 2 internet kullanıcısından 1 tanesinin kesinlikle en az 1 sosyal medya hesabı bulunuyor.
  • 2021 yılı içinde 200 milyon üzerinde yeni sosyal medya kullanıcısı ortaya çıktı.
  • Her gün mobil kullanıcı sayısı 1 milyon civarında artıyor.
  • Sosyal medyada markalar hakkında konuşan 10 kişiden 7 tanesi markanın resmi hesaplarını takip etmiyor. (Bu durum sizleri sektörünüzde zirveye çıkaracak anahtar olabilir.)
  • Dünyada neredeyse her evde en az bir tane sosyal medya hesabı olan kullanıcı bulunuyor.
  • Facebook üzerinde küçük işletme sayısı 100 milyon civarında ve bu işletmelerden sadece 8 milyonu sosyal medya reklamları için bütçe oluşturuyor.
  • Twitter’da bir markaya yönelik atılan tweetlere cevap geldiğinde marka bağlılığı oluştuğunu belirten kişi sayısı oranı %79 üzerinde.

Tüm bu veriler sosyal medyada marka yönetiminin ne kadar gerekli bir husus olduğunu ortaya koyuyor. Hesabınız için profesyonel marka yönetimi talep ediyorsanız gelin birlikte çalışalım.

Sosyal Medya ve Marka Yönetimi Nasıl Yapılır?

sosyal medya marka yönetimi

  • Öncelikle markanızın doğru sosyal medya platformlarında olması için gerekli analizleri yapıyoruz.
  • Sosyal medya hesaplarınızda ve paylaşımlarınızda markanızın kimliğiyle uyumlu olacak tutarlı mesajlar oluşturuyoruz.
  • Tekrar düşmemek ve kopya olarak görülmemek adına her zaman kaliteli ve özgün içerik politikası yürütüyoruz.
  • Sosyal medya hesaplarınızda düzenli gönderi yayını yapıyoruz. Takipçilerinize belirli bir plan dahilinde nitelikli içerik üretimi ile düzenli paylaşım yapıyoruz. Büyük markalar her zaman yayın planı ile hareket eder.
  • Sosyal medya hesaplarınızda kullandığımız görsellerin kaliteli, özgün, dikkat çekici ve estetik olmasına özen gösteriyoruz.
  • Görsel içerikler yanında video içerikler ile de takipçilerinizin etkileşimini arttırıyoruz. 
  • Sosyal medyada her zaman trendleri takip ediyor ve sektörünüzde bu alanda öncülerden olmanızı sağlıyoruz.
  • Hedef kitleniz ile direkt olarak iletişim kurmanızı sağlayacak etkileşim oranı yüksek paylaşımlar ve kampanyalar oluşturuyoruz.
  • Sosyal medya hesaplarınızda her zaman profesyonel araçlar kullanarak analizler yapıyoruz. Bu sayede mevcut dönüşüm oranlarını takip ederken geliştirilmesi gereken özelliklere yönelik yeni stratejiler oluşturuyoruz.
  • Sosyal medya hesaplarında sadece ürün ve hizmetleriniz ya da markanızla ilgili içeriklerin yer alması bize göre değil. Ekibimiz sektörünüzle alakalı takipçilerinizi meraklandıracak ya da eğlendirecek özgün içeriklere de yer veriyor.

Sosyal medya ve marka yönetimi ile birlikte sizler de kurumsal yapınızı geniş kitlelere ulaştırabilir ve sektörünüzde büyük bir marka olduğunuzu herkese kanıtlayabilirsiniz.

Sosyal Medya ve Marka Yönetimi Nasıl Olmalı?

Geleneksel pazarlamada, sosyal medya platformlarında ya da dijital pazarlamalarda markalaşma kısa süreli bir süreç olarak algılanmamalıdır.

Markalaşma sürece belirli bir zaman dilimini kapsamalı ve kurumsal değerler üzerine kurulmalıdır. Markalaşma sürecinde mutlaka profesyonel destek almalı ve belirli stratejiler üzerine çalışmalısınız.

Aynı zamanda markalaşma süreci etkili bir şekilde denetlenmeli ve belirli bir program dahilinde olmalıdır. Sosyal medya ve markalaşma sürecinde yapılan hatalardan biraz bahsedelim;

  • Birçok firma kulaktan dolma bilgiler ile sosyal medyada işbirliğine girerek olumsuz sonuçlar alıyor.
  • Markalar başarısız olduklarında sosyal medyada alakasız, ilgi çekmeyen ve hedef kitleye hitap etmeyen gereksiz videolar çekiyor.
  • Özgüveni olmayan markalar sosyal medya paylaşımlarında yer alan görsellerde logosunu çok büyük bir alana yığıyor.
  • Sosyal medya hesabı belirli bir profesyonel ekip tarafından yönetilmelidir. İşletmede görev yapan her birey sosyal medya hesabına içerik girerse profesyonellik ortadan kalkar.
  • Sosyal medya markalaşma sürecinde düşük bütçeli kişilerle çalışarak markanızın bilinirliğini ve kurumsal yapısını yıpratabilirsiniz.

Markalaşma sürecinde öncelikle ekip doğru kurulmalıdır. Aynı zamanda ekibin etkili bir şekilde yönetilmesi ve etkili bir denetleme mekanizmasının kurulması gerekiyor.

Bunun yanında markalaşma sürecinde işletmeler stratejik planlama yapmalı ve her zaman bu plan dahilinde hareket etmelidir. Markanızı sosyal medyada öne çıkarmak için ekibimizden her zaman destek alabilirsiniz.

Sosyal Medya ve Marka Yönetimi İçin Neden Biz?

Her işletme ortaya çıktığı andan itibaren sosyal medyada markalaşmalı, aktif olarak buradan iletişim kurmalı ve pazarlama faaliyetlerine burada da yatırım yapmalıdır. Sosyal medyada ne kadar profesyonel ve planlı bir şekilde çalışırsanız dönüşüm oranı yüksek, harcayacağınız bütçe de çok düşük olur.

Sosyal medya ve marka yönetimi sürecinde doğru yatırım yapmak ve markanızı sosyal medyada lider konuma getirmek için ekibimizle çalışabilirsiniz.

Ekibimizin size sağlayacağı markalaşma süreci genel olarak şöyledir;

  • Markanız için etkili bir sosyal medya stratejisi oluşturuyoruz.
  • Markanızın sosyal medyada iyi bir yerde konumlanması için çalışıyoruz.
  • Sosyal medya reklam stratejinizi oluşturuyor ve bütçenizi en etkili şekilde kullanmaya odaklanıyoruz.
  • Sosyal medyada içerik stratejisi geliştiriyor ve sosyal medya içerik takvimi oluşturarak içerik üretimi konusunda sizlere destek oluyoruz.
  • Sosyal medyada online itibar yönetim planı ile markanızın bağlılık oranını arttırıyoruz.
  • Sosyal medya üzerinden müşteri ilişkileri ve satış sürecini yönetiyoruz.
  • Web siteniz ile sosyal medya entegrasyonlarını sağlıyoruz.

Sosyal medya ve marka yönetimi sırasında sadece sizin ihtiyaçlarınıza göre hareket ediyoruz. Detaylı bilgi için hemen bizi arayabilirsiniz.

Kaynak:

https://sproutsocial.com/insights/social-media-branding/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir