Sosyal Medya Uzmanı Nedir? Ne İş Yapar?

Sosyal Medya Uzmanı Nedir? Ne İş Yapar?

Sosyal medya uzmanı, sosyal medya pazarlama çabalarını ve bir ürünün, markanın, şirketin, bireylerin varlığını izlemek, yürütmek, filtrelemek ve ölçmek için görev alan kişidir. Birkaç farklı sosyal medya ağında işverenleri için marka tanıtımları, şirket bilgileri ve pazarlama kampanyaları oluşturur ve sürdürürler. Sosyal medya uzmanları şirketlerinin sosyal medya platformları için yeni içerik üretmeyi, yeni fikirleri ve planları zorlamak için sürekli yenilikler yapmayı ve bu fikirlerin ne kadar iyi performans gösterdiğini ölçmeyi denetler.

Sosyal Medya Uzmanı Nedir?

Sosyal medya uzmanı, marka bilinirliği ve isim bilinirliğini artırmaktan, ayrıca reklam ve pazarlama stratejilerini yapmaktan sorumlu olan kişidir. Sosyal medya uzmanının birkaç ana sorumluluğu vardır. Bunlardan en önemlisi tüm sosyal medya platformlarında içerik oluşturmak ve yayınlamaktır. Bunun amacı bir kitleyi büyütmek, marka bilinirliği oluşturmak ve satışları artırmaktır.

Sosyal medya uzmanı ayrıca site metriklerini denetleyebilir, okuyucularla etkileşime girebilir ve yaratıcı tasarımdan sorumlu olabilir. Ayrıca her sosyal medya platformu için hedef kitleyi öğrenmeli ve anlamalıdırlar. Bu anlayışı geliştirmek bu kitleyle bir ilişki oluşturan ikna edici içerik oluşturabilecekleri ve ayrıca bu platformda çalışan belirli kampanyalar oluşturabilecekleri anlamına gelir.

Ayrıca strateji geliştirme, topluluk yönetimi, yaratıcı yönlendirme, müşteri hizmetleri, metin yazarlığı ve verileri analiz etmekten de sorumlu olabilirler.

Sosyal Medya Uzmanı Ne İş Yapar?

Bu pozisyondaki bir profesyonel, esas olarak bir markanın sosyal medya stratejisini ve bu görev tanımı içine giren tüm görevleri planlamaktan sorumludur. Bu, şirket hedefleriyle eşleşen uyumlu bir plan oluşturmak, bu hedeflere ulaşmak için taktikler geliştirmek ve bir markanın kitlesine uyacak şekilde farklı kanalları ve planları test etmek olarak tanımlanabilir.

Genel olarak bir sosyal medya uzmanından şu alanlarda çalışmasını bekleyebilirsiniz;

  • Sosyal Medya Stratejisi

Bu, bir marka için bir sosyal medya stratejisini tanımlamak, geliştirmek ve yürütmek anlamına gelir. Bir sosyal medya denetiminin ve rakip analizinin unsurlarını tanımlamayı, sosyal medya hedeflerini ifade etmeyi ve stratejiye rehberlik edecek içerik türlerini ayırt etmeyi içerecektir. Ayrıca, hangi sosyal medya platformlarının belirli stratejiler için en uygun olacağını da belirleyeceklerdir.

  • Sosyal Medya Reklamcılığı

Sosyal medya artık reklamlarla da yol alabileceğiniz bir alan oldu. Sosyal medyada reklama yatırım yapmıyorsanız kitlenizi büyütmeniz ve satış yapmanız çok zor.  Bir işletmenin bir sosyal medya reklam bütçesine ve çeşitli platformlarda kullanmak için bilgi birikimine sahip bir uzmana sahip olması çok önemlidir. Burada devreye sosyal medya uzmanı girer.

  • Sosyal Medya Platformu ve Araç Yönetimi

Sürekli değişen manzara nedeniyle sosyal medya pazarlama uzmanlarının, bir şirketin stratejisini geliştirmeye yardımcı olmak için trend özelliklerin nasıl kullanılabileceği konusunda titiz bir farkındalığa sahip olmaları gerekir. Trendler ve yönelimler hızlı bir şekilde gelip gitmez. Bu nedenle bir sosyal medya uzmanının bunların farkında olması ve zaman ve enerji harcamaya değer olup olmadıklarını tartması gerekir.

Sosyal Medya Uzmanı Görevleri Nelerdir?

Sosyal medya uzmanı görevleri çok sayıdadır. Dijital kanallarda birçok süreçte görev alır. Genel olarak görevleri şu şekildedir;

  • Yeni içerikler oluşturur ve belirli bir hedef kitleye yönelik önceden yayınlanmış içeriği (yazılı ve görsel) yönetir.
  • Müşteri adaylarını beslerken ve satışları artırırken müşteriyle ilgili bir dizi görevi üstlenir.
  • Karşılıklı tanıtım için yeni umutlar arar.
  • Etkileyici ve topluluk savunuculuğu çabalarını ilerletir.
  • Mevcut tasarımı (reklamlar, küçük resimler, açılış sayfaları, profil resimleri vb.) izler ve değişikliklerini takip eder.
  • Sosyal medyada daha fazla dağılmalarıyla reklam kampanyalarının oluşturulmasına katkıda bulunur.
  • Çevrimiçi incelemeler hazırlama ve bunlara yanıt verme sorumluluğunu üstlenir.
  • Üst yönetim için pazarlama kampanyalarının performansına dayalı raporlar hazırlar.

Sosyal medya uzmanı görevleri arasında, yeni oluşturulan pazarlama eğilimlerini analiz etmek, kullanıcı tarafından hazırlanmış içerikteki potansiyel tehditleri ve fırsatları ayırt etmek, kıyaslamak ve şirketi sosyal medya alanları aracılığıyla temsil etmek sayılabilir.

Sosyal Medya Uzmanı Sorumlulukları Nelerdir?

Sosyal medya uzmanı görevleri yanında bazı sorumluluklara da sahiptir. İster bağımsız çalışın ister bir ekibin parçası olun şu sorumlulukları yerine getirmelisiniz;

  • Müşteri tanımlama, rakip araştırması, platform tespiti ve mesajlaşma yoluyla çok yönlü sosyal medya pazarlama planlarını haritalandırın.
  • İnce ayarlı bir içerik seçimiyle onları cezbederek uzun vadeli müşteri ilişkileri kurun.
  • Şirket içeriğinin mümkün olan en yüksek düzeyde olmasını sağlamak için her sosyal medya platformundaki kurumsal sayfaları izleyin ve güncelleyin.
  • Sendikasyon ve editoryal faaliyetler için programlar oluşturun.
  • İlgili sosyal metrikleri / verileri izleyin, en iyi uygulamaları tanımlayın ve elde edilen bilgileri markanın pazarlama varlığını tanıtmak için kullanın.
  • Bölüm içi işbirliği açısından ekip çalışmasına değer katın.

Sosyal Medya Uzmanının Gereksinimleri Nelerdir?

Sosyal medya uzmanı olmak için aşağıdaki gereksinimlere sahip olmalısınız:

  • Pazarlama, Halkla İlişkiler, Yeni Medya, İşletme veya İletişimde kendini geliştirme
  • Akıcı İngilizce konuşma
  • Dijital / sosyal medya uzmanı olarak uygulamalı deneyim
  • Sosyal analiz araçlarına aşinalık
  • Kusursuz yazma, düzenleme, danışmanlık, iletişim ve sunum becerileri
  • SEO, web tasarım geliştirme, CRO ve web tasarım bilgisi oldukça tercih edilir.
  • Temel pazarlama kanallarının ve çevrimiçi pazarlamanın temellerinin tam olarak anlaşılması

Sosyal Medya Uzmanı Temel Becerileri

Başarılı bir şekilde performans gösterebilmek için, Sosyal Medya Uzmanı işine başvuranların aşağıdaki yetkinlikleri edinmeleri gerekir:

  • Yaratıcılık ve coşku
  • Mükemmel organizasyon ve zaman yönetimi becerileri
  • Çoklu görev yapabilme yeteneği
  • Olumlu tutum
  • Enfes kişilerarası ve iletişimsel beceriler (hem sözlü hem de yazılı)
  • Detaylara dikkat
  • Müşteri odaklı yaklaşım
  • Yeni teknolojiyi hızlı bir şekilde öğrenme ve yeni trendleri tahmin etme yeteneği

Sosyal Medya Uzmanı Hangi Alanlarda Çalışır?

Sosyal medya uzmanı olarak birincil sorumluluklarınızdan biri strateji oluşturmaktır. Bu, işvereniniz için bir sosyal medya pazarlama stratejisini tanımlamaktan, geliştirmekten ve uygulamaktan sorumlu olduğunuz anlamına gelir. Rakiplerin kullandığı unsurları tanımlayarak ve analiz ederek, sosyal medya hedeflerini daha geniş pazarlama hedefleriyle uyumlu hale getirerek, sosyal medya pazarlama stratejisi için bir rehber oluşturarak ve uygulama için uygun sosyal medya platformlarını seçerek iyi bir strateji geliştirebilirsiniz.

Ayrıca reklamlardan da siz sorumlu olacaksınız. İşletmelerin sosyal medya reklamları için bir bütçeye sahip olmaları önemli hale geldi. Bu nedenle bütçeyi doğru şekilde kullanmak için profesyonellere ihtiyaçları var. Sosyal medya uzmanı kuruluşların sosyal medya reklamlarını yürütmek için istihdam ettikleri güvenilir bir profesyoneldir.

Sosyal platformların dinamik doğasını anlamak oldukça gereklidir. Sosyal medya trendlerinin ve gelişmelerinin bir adım önünde olmak sizin sorumluluğunuzdadır. Bunun nedeni bu eğilimlerin işletmenin mesajlarını iletmek için kullanılması gerektiğidir.

Çeşitli sosyal medya platformları için içerik oluşturmak ve bunları yeterince dağıtmak sosyal medya uzmanı sorumluluğundadır. İçerik, sağlıklı bir sosyal medya varlığının anahtarıdır ve sosyal medya uzmanı etkileşimleri artırmak için uygun içeriği oluşturmakla görevlendirilmiştir.

Sosyal medya uzmanı işvereninizin çevrimiçi itibarını geliştirmekten ve yönetmekten de sorumlusunuz. Bu, şirkete ve topluma hizmet ettiğiniz anlamına gelir.

Kaynaklar:

Brainstation https://brainstation.io/career-guides/what-does-a-social-media-specialist-do Erişim Tarihi: 15 Şub 2023, 13:35

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir