Sosyal Medya Takvimi Nasıl Hazırlanır?

Sosyal Medya İçerik ve Paylaşım Takvimi Nasıl Yapılır?

Sosyal medya takvimi oluşturmak, hiç şüphesiz markalar ve çeşitli işletmeler için çok önemli bir konu. Aylık ve haftalık periyotlarla planlanma yaparak, sosyal medya takvimi oluşturmak, markanızı sosyal medya platformlarında daha görünür kılacaktır.

Sosyal medya hesaplarınızda plansız ve programsız içerikler üretip paylaşmak, planlanmış ve önceden hazırlanmış bir içerik takvimine göre daha az katkı sağlayacaktır.

Bu yazıda “sosyal medya içerik ve paylaşım takvimi nasıl hazırlanır, etkili bir sosyal medya takvimi nasıl hazırlanmalıdır?” sorularına yanıt vermeye çalışacağız. 

  • Sosyal medya takvimi oluştururken, aylık ve haftalık periyotlar belirleyebilirsiniz. Her iki seçenekte de sosyal medya takvimi oluşturmak için bazı araçlar vardır. Bu araçları kullanarak sosyal medya planlamanızı başarılı bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz.
  • Sosyal medya hesaplarınızda düzenli bir şekilde paylaşımlar yapabilir ve daha geniş kitlelere hitap edebilirsiniz.
  • Facebook Business Suite, Buffer, Tweet Deck, HubSpot, Google Drive, Loomly, Trello, Sprout Sosyal, Evernote, HootSuite, Agorapulse, Story Chief, Temiz Ses gibi sosyal medya takvim araçlarını kullanarak sizlerde sosyal medya takviminizi oluşturabilirsiniz.

Sosyal medya takvimi, etkili içeriklere sahip değilseniz, hiçbir anlam ifade etmez. İçerik oluşturmak için iyi bir planlama yaptıktan sonra sosyal medya takvimi oluşturmak sizlere hem uzun hem kısa vadede yarar sağlayacaktır.

İçeriklerinizin kalitesine güveniyorsanız, sosyal medya yönetimi ve takvim araçlarını kullanabilirsiniz. Bu araçlar sosyal medya stratejinizi geliştirmede sizlere birçok katkı sağlayacaktır. 

Günümüz şartlarında sosyal medya artık, markalar, işletmeler ve bireylerin varlığını ispat etmek için kullandıkları platformlar değildir.

Etkili kullanıldığında sosyal medya günümüz şartlarında en büyük pazarlama stratejilerinden biridir. Tüm markalar ve işletmeler sosyal medya dünyasında olmak zorundadır.

Rekabetin yüksek olduğu bugünlerde sosyal medya takvimini iyi oluşturan ve içerik planlamasını doğru stratejilerle belirleyen markalar rakiplerine göre daha verimli çalışmalar gerçekleştirmekte ve daha yüksek kitlelere hitap etmektedir. 

Sosyal medya takviminin belli başlı kuralları vardır. Ancak bu kuralların işletmenize, şahsınıza ya da markanıza uygunluğu son derece önem arz etmekte.

Belli şartları karşıladıktan sonra sizlerde kendi sosyal medya içerik takviminizi kolayca oluşturabilirsiniz. Aşağıda başlıklar halinde sosyal medya takviminizi nasıl oluşturmanız gerektiğini açıklayacağız.

İçerik sayısı ve paylaşım yoğunluğu

 

Sosyal medya takvimine başladığınızda içeriklerinizi hangi aralıklarda paylaşmanız gerektiğine karar vermektir. Bu çalışmaları yaparken farklı kaynaklar üzerinde analizler ve araştırmalar yaparak sosyal medya hesaplarınızın paylaşım yoğunluğuna ve sayısına karar verebilirsiniz. 

  • İçeriklerinizi hazırlamak bu anlamda en önemli detaylardan biridir. İçeriklerinizin kurumsal kimliğinize uygunluğu, kendi duruşunuza özgü olması gibi detaylar saptandıktan sonra içeriklerin hazırlanması için belli bir süreye ve iş gücüne ihtiyaç vardır. İşletmenizin var olduğu sosyal medya mecralarının farklı dinamikleri vardır. Bu dinamiklere uygun içerikler üretmek için daha fazla iş gücüne ihtiyaç olabilir. 
  • Bulunduğunuz sektör sosyal medya takvimi oluştururken oldukça önemli bir unsurdur. Bazı sektörlerde neredeyse her gün, hatta günde defalarca paylaşım yapılırken, bazı sektörlerde birkaç günde bir paylaşım yapılabiliyor. Paylaşım sıklığı sektörden sektöre değişim göstermektedir. Sektörünüzdeki rakiplerinizin analizini iyi yaparak, içerik stratejinizi geliştirebilirsiniz.
  • Son kullanıcılara hitap etmek adına paylaşım yoğunluğunuzu artırmanız gerekir. Hedef kitlenizi iyi analiz ettikten sonra, içeriklerinizi ziyaretçileriniz ve hedef kitlenizin hoşuna giden içerik kategorilerinden seçin. Kurumsal bir firma olduğunuzu düşünelim. Rakipleriniz sizden daha az paylaşım yapıyorsa ve paylaşım yoğunluğunuz rakiplerinizden çok daha fazlaysa bu durumda içerik yoğunluğunuzu azaltabilirsiniz.
  • Sosyal medya üzerinden paylaşım yaparken hedeflerinizi bilmeniz gerekir. Paylaştığınız her içeriğin bir hedefi olmalıdır. Bu hedefleri stratejilerle oluşturmalı ve paylaşımlarınızı bu stratejilere uygun yapmalısınız. 
  • İçeriklerinizi rakip ve sektör analizlerinin sonuçlarına göre belirlemelisiniz. İçerikleriniz için etkili konu başlıkları, alt başlıklar ve anahtar kelimeler oluşturmalısınız. 
  • İçeriklerinizi oluştururken, içerik dili çok önemli bir konudur. İçeriklerinizin hedef kitle üzerindeki etkisi, uyandırdığı duygular, verdiği mesaj ve bilgi gibi konularda içerik üretirken dikkat edilmesi gereken konulardır.
  • İçeriklerinizin yayın zamanı en önemli unsurlar arasında yer alıyor. Sosyal medya paylaşım zamanınızı, hedef kitleniz üzerinde bir araştırma yaparak belirlemeniz gerekir. Hedef kitlenizin hangi saat aralıklarında sosyal medyada vakit geçirdiğine dair birtakım analizler yapmak, içerik stratejinizi geliştirme ve yayınlama konusunda etkili olacaktır. Hesabınızın hangi saat aralıklarında daha fazla kitleye hitap ettiğini belirleyip, paylaşımlarınızı bu çalışmalara göre yapın. 
  • İçeriklerinizin hangi sosyal medya platformlarında yayınlanacağı konusu da değinilmesi gereken konulardan biridir. Tüm sosyal medya platformları için içerik üretebilirsiniz. Fakat tüm sosyal medya mecralarında olmaktansa, hedef kitlenizin yoğun olduğu bazı sosyal medya platformlarını tercih etmek işletmenizin yararına olacaktır. 
  • Aylık ya da haftalık sosyal medya takvimi oluşturabilirsiniz. Haftalık, günlük ve aylık periyotlarla kaç içerik oluşturabileceğiniz belirleyin. Bütün bu içeriklerinizi bir sosyal medya takvimi oluşturup, takvim üzerinde bir araya getirebilirsiniz. Sosyal medya takviminizi günlük, haftalık ve aylık olarak hazırlayabilirsiniz. Ayrıca sonraki ayların içerik takvimini planlayıp, uzun dönemli ve zamandan tasarruf edebileceğiniz stratejiler geliştirebilirsiniz. İçerik takvimi oluştururken, içeriklerinizin tamamen hazır hale getirilmesi gerekir. Aylık planlama yaparken içeriklerin önceden hazırlanmamış olması belli başlı aksaklıkların oluşmasına sebep olabilmektedir. 

Sosyal medya içerik takviminin, potansiyel müşteri ve hedef kitle üzerindeki etkisi nedir?

Sosyal medya platformlarında yer alıyorsanız, her zaman hassasiyetle yaklaşmanız gereken bir hedef kitle olduğunu bilmelisiniz. Oluşturduğunuz içerikleri, hedef kitlenizi araştırmadan hazırlayıp paylaşıyorsanız, bu içeriklerin hiçbir etkisi olmayacaktır.

İçeriklerinizin etkileşim almasını istiyorsanız, hedef kitlenizin dikkatini ve ilgisini çekecek içerikler paylaşmalısınız. Bu da hedef kitleniz üzerinde yapacağınız analiz ve araştırmalar sonucunda mümkün olabilir.

Ayrıca hedef kitlenizin sosyal medyada en çok zaman geçirdiği saat dilimi, en çok beğenilen içerikler, en fazla istenen duygu, hedef kitlesinin beklentisi gibi konular üzerinde araştırmalar yapmalısınız. Bu soruların cevaplarını bulduktan sonra oldukça efektif bir sosyal medya takvimi oluşturabilirsiniz.

Ayrıca dipnot, hedef kitleniz sosyal medyayı her gün ziyaret edip, saatlerce vakit geçiriyorsa, sektörünüzün dinamiklerine uygun olarak, gerekiyorsa her gün paylaşım yapmanız gerekebilir. 

İçerik sınıflandırması 

Hazırlanan içeriklerinizi aşağıda belirtilen kategorilerde sınıflandırabilirsiniz:

  • Kurumsal içerik

Markaların ve firmaların ürün ve hizmetlerinin tanıtılması ve tercih edilmesinde etkili olan marka ve firma odaklı içeriklerdir.

  • Video içerikleri

Hizmet ve ürünlerin tanıtım ve reklam hedefli kitlelere erişimini sağlayan videolu içeriklerin oluşturularak paylaşılmasıdır. 

  • Yararlı içerikler

Firma ve markaların içeriklerinin tercih edilmesinde etkili olan içeriklerdir.

  • Fotoğraflı içerikler

Firma kimliği, ürün ya da hizmetlerin fotoğrafa alındığı içeriklerdir.

  • Haber ve duyuru içerikleri

Markaların ürün ve hizmetleriyle alakalı paylaşımlar yaptığı, markaların etkinlikleri hakkında bilgi verdiği içeriklerdir. 

  • Soru cevap içerikleri

Sosyal medya hesaplarının etkileşimini artırmak amacıyla sayfalarınızı beğenen sizleri takip eden bireylerin ilgi alanlarına girebilecek ve yanıt vermelerine yardımcı olacak içeriklerdir. Bu içeriklerdeki ana hedef etkileşimi artırmaktır.

  • Kampanya içerikleri

Hedef kitle ve potansiyel müşterileri ürün ve hizmetlere yönlendiren, markalara karşı merak uyandıran kampanyalı içeriklerdir.

Sizlerde sosyal medya takvimi oluştururken bu içerik türlerinin hepsinden yararlanabilir ve markanızın daha fazla etkileşim almasını sağlayarak, marka değerinizi yükseltebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir