Sosyal Medya Pazarlama Süreci Aşamaları

Sosyal Medya Pazarlama Süreci Aşamaları

Sosyal medya pazarlaması, bir şirketin ürün ve hizmetlerini tanıtmak için sosyal medya platformlarını kullanan bir pazarlama şeklidir.

Sosyal medya pazarlaması, işletmelerin çevrimiçi platformlar aracılığıyla potansiyel ve mevcut müşterilerle bağlantı kurmasını sağlar. Bu yazımızda sizlere kılavuz olabilmesi adına sosyal medya pazarlama süreci aşamalarından bahsediyor olacağız.

  • Sosyal medya pazarlaması, mevcut ve potansiyel müşterilerle bağlantı kurmanın etkili bir yoludur. Sosyal medya platformlarının küresel doğası, onları küresel bir kitleye ulaşmak için mükemmel bir yol haline getiriyor. İşletmeler, dünya çapındaki müşterilerle kolayca bağlantı kurabilir ve onlarla ilişkiler kurabilir.
  • Bu strateji, onları ihtiyaç duydukları ürünlere bağladığı için yeni müşteriler çekmenin mükemmel bir yoludur. Ek olarak, sosyal medya pazarlaması, işletmelerin belirli sektörlerdeki diğer şirketlerle ortak olma fırsatları bulmasına yardımcı olur. Bu, şirketlerin potansiyel satıcılarla, ileride faydalı olabilecek ilişkiler kurmasını sağlar.
  • Bir markayı tanıtmak için sosyal medyayı kullanmak, potansiyel müşterilerle ilişkileri güçlendirir ve müşteri sadakatini sağlamlaştırmaya yardımcı olur. Bir işletmeye sosyal medya platformları aracılığıyla bağlanan müşterilerin sadık müşteriler olma olasılığı daha yüksektir. Muhtemelen işletme hakkında bilgi arayacak ve herhangi bir soruları veya geri bildirimleri varsa onlarla iletişime geçeceklerdir.
  • Sosyal medya platformları, müşterilerin markalarla bağlantı kurmasını ve işletmenin neler sunabileceğini görmesini kolaylaştırır. Bu, potansiyel müşterilerin bir işletmeyle iletişim kurmasını ve bilgi talep etmesini veya satın alma yapmasını kolaylaştırır. Sosyal medya pazarlaması yoluyla müşteri sadakatini teşvik etmek, işletmelerin müşterileriyle uzun vadeli ilişkiler kurmasına yardımcı olur.
  • Sosyal medya aracılığıyla pazarlama, şirketlerin tanıtım yapmasına ve potansiyel müşterilerden gerçek zamanlı yanıtlar almasına yardımcı olur. Şirketler, işleriyle ilgili haberleri iletmek ve ürün ve hizmetleri hakkında bilgi paylaşmak için sosyal medya platformlarını kullanır.
  • Potansiyel müşteriler, ürünler hakkındaki düşüncelerini paylaşmak ve bir şirketin hizmet seviyeleri hakkında geri bildirim talep etmek için bu platformları da kullanabilir. Bu, markalara potansiyel müşterilerin ne istediği konusunda anında geri bildirim sağlar ve haberleri kendileri yaymadan önce yanıt vermeleri için zaman tanır. Sosyal medyayı kullanarak bu düzeyde müşteri hizmeti sağlamak, şirketlerin müşterileriyle güçlü ilişkiler kurmasını sağlar.
  • Sosyal medya zaman alıcı olabilir ve büyük bir finansal yatırım gerektirebilir. Birçok işletme küçük başlar ve kârlılık hedeflerine ulaşmadan önce zaman içinde yavaş yavaş büyür. Bu, işletme sahiplerinden maliyetli olabilecek önemli ölçüde zaman, para ve kaynak gerektirir.
  • Ayrıca bu yatırımlar yapıldıktan sonra yıllar hatta on yıllar boyunca kâr getirmeyebilir. Yüksek bir yatırım, yatırımcılardan önemli finansal destek veya bankalardan kredi gerektirebilir ve bu da bazı bağlamlarda imkânsız olmasa da zor olabilir.

Sosyal Medya Pazarlaması Ne İşe Yarar?

Sosyal medya pazarlaması, işletmelerin olası satışlar oluşturması, müşteri ilişkileri kurması ve ürün ve hizmetlerinin görünürlüğünü artırması için yenilikçi bir yoldur.

Esasen, sosyal medya, halkla bilgi paylaşımı için bir platform sağlarken, insanların arkadaşları ve aileleriyle bağlantıda kalmasına yardımcı olur. Aynı zamanda, sosyal amaçlar için promosyon kampanyaları oluşturmak veya desteklediğiniz bir hayır kurumu ya da amaç hakkında bilgi almak için de idealdir.

Her şeyden önce, sosyal medya pazarlaması, mevcut muazzam miktarda aktif içerik olduğu fikrine dayanır.

İnsanlar Facebook, Twitter, Instagram ve YouTube gibi sosyal medya platformlarında hesaplar oluşturdular. Bunlar, şirketler tarafından iş hedefleriyle ilgili bilgilendirici içeriklerle potansiyel müşterilere doğrudan ulaşmak için kullanılır.

Bu, üyeleri şirket işleri hakkında bilgilendirmek için güncellemeler yayınlamayı, promosyon malzemeleri oluşturmayı ve sohbetler ve anketler aracılığıyla mevcut ve potansiyel müşterilerle etkileşim kurmayı içerir. Sosyal medyayı pazarlama amacıyla nasıl kullanabileceğinize gelince, olasılıklar sonsuzdur.

Örneğin, sosyal medya müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) için kolayca kullanılabilir. ‘Sosyal CRM’ terimi hem mevcut hem de potansiyel müşteri ilişkilerini takip etmek için sosyal medya kanallarını kullanmanın bir yolunu ifade eder.

Bu, şirketlerin müşteri hesaplarını verimli bir şekilde yönetmesine, müşterilerle iletişim kurmasına ve müşteri ihtiyaçlarını değerlendirmesine olanak tanır.

Birçok şirket sosyal medyayı reklam amacıyla kullandığından, sosyal medya pazarlama kampanyaları aracılığıyla müşteri ilişkilerini etkin bir şekilde yönetme konusunda birinci sınıf bir konumdadır.

Sosyal Medya Pazarlama Avantajları

Sosyal medyayı pazarlama için kullanmanın bir başka avantajı da maliyet optimizasyonudur. Gazete reklamları, televizyon reklamları ve doğrudan posta kampanyaları gibi geleneksel reklamcılık yöntemlerinden çok daha ucuzdur.

Sosyal medya ayrıca, özelleştirilmiş içerikle son derece spesifik insan gruplarına ulaşmanızı sağlar. Bu, mesajınızı pazarlamacılar, işletmeler veya tüketiciler gibi belirli toplulukların üyelerine hedeflemenize olanak tanır. Ayrıca, farklı amaçlar için oluşturabileceğiniz hesap sayısında bir sınır yoktur.

Sonuç olarak, küçük işletmeler bankayı bozmadan yüksek kaliteli pazarlama kampanyalarını karşılayabilirler.

Sosyal medya, diğer kampanyaların gerektirdiği haftalar veya aylar ile karşılaştırıldığında, yalnızca birkaç saniye içinde mükemmel pazarlama yeteneklerine sahiptir. Örneğin Instagram, halkla hızlı ve kolay bir şekilde resim paylaşmanıza olanak tanıyan popüler bir sosyal medya platformudur.

İnsanlar, başlangıcından bu yana yalnızca bu platforma 1 milyardan fazla fotoğraf yükledi. Bu, büyük ölçüde anlık başarı faktörü sayesinde pazarlamacılar arasında en popüler kanallardan biri olmasına yol açmıştır.

Birçok pazarlamacı bu kanalı bir bilgi kaynağı olarak kullanır; kullanıcılar, şirketlerin duygusal bağlantılar aracılığıyla doğrudan yeni müşterilere ulaşabilmesi için evcil hayvanlarının, arkadaşlarının ve ailelerinin resimlerini yayınlar.

İyi planlanmış bir sosyal medya pazarlama kampanyası, işinize birçok yönden yardımcı olabilir. Yalnızca şirketinizin görünürlüğünü artırmakla kalmaz, aynı zamanda yeni müşteri ilişkileri kurmanıza ve mevcut hesapları etkin bir şekilde yönetmenize yardımcı olabilir.

Dünyada sosyal medya için o kadar çok uygulama var ki, şirketten veya kamudan izin almadan herkes herhangi bir amaç için kullanabilir. İşletmenizi pazarlamaktan arkadaşlarınızla ve ailenizle bağlantı kurmaya veya halkla bilgi paylaşmaya kadar herkes sosyal medyayı kullanmaktan yararlanabilir.

Sosyal Medya Pazarlamasında Duygusal Manipülasyonun Kullanılması

Müşterileri geri tepebilir veya yabancılaştırabilir. Bazı şirketler, aldatıcı veya etik olmayan nedenlerle pazarlama kampanyalarında duygusal manipülasyon kullanır.

Örneğin, bazı şirketler 11 Eylül saldırıları veya Florida’daki 2016 Pulse gece kulübü çekimi gibi ulusal trajediler sırasında aldatıcı duygusal manipülasyon taktikleri kullanabilir.

Ayrıca, siyasi kampanyalar sırasında veya silah kontrol yasaları veya hayvan hakları gruplarının hayvan test tesislerine karşı protestoları gibi tartışmalı konular sırasında duygusal manipülasyon taktikleri kullanabilirler.

Sosyal medya platformları, dolandırıcıların potansiyel hakkında özel bilgilere erişmesine izin veren korsanlığa karşı hassastır. (Ya da mevcut müşteriler.)

Şirketler, sosyal medya platformlarını yalnızca pazarlama amacıyla kullanırken müşteri verileri üzerinde kontrol sahibi olacaklarından emin olmak için katı gizlilik politikalarına sahip olmalıdır.

Aksi takdirde, müşterileri hakkında potansiyel olarak taviz veren bilgiler de dahil olmak üzere bu veriler üzerindeki kontrolünü kaybetme ve bunu yapmak için önemli yükümlülük altına girme riskiyle karşı karşıya kalırlar.

Sosyal medya aracılığıyla pazarlama yapmak, şirketlerin müşterileri yanlış yönlendirmesine ve ürünleri veya hizmetleri hakkında aldatmasına da olanak tanır. Yanlış reklamcılık veya diğer aldatma biçimleri, müşterileri aldatabilir veya diğer işletmeler ve potansiyel müşteriler arasındaki itibarlarını zedeleyebilir.

Genel olarak, sosyal medya pazarlaması, müşterilerle ilişkileri geliştirdiği ve yardımcı olduğu için mevcut ve potansiyel müşterilerle bağlantı kurmanın etkili bir yoludur. (Müşteri sadakatini sağlamlaştırın.)

Aynı zamanda, ürünler hakkında düşüncelerini paylaşan veya bir şirketin teklifleri hakkında bilgi talep eden potansiyel müşterilerden gelen gerçek zamanlı yanıtlar yoluyla bir şirketin markasının tanıtımını yapmanın da etkili bir yoludur.

Bununla birlikte, sosyal medya pazarlaması zaman alıcı olabilir ve müşterileri geri tepecek veya yabancılaştıran aldatıcı uygulamalar nedeniyle yanlış kullanılırsa veya bir şirketin sunduğu ürünler veya hizmetler hakkında müşterileri yanlış yönlendirmek için kullanılırsa büyük bir finansal yatırım gerektirebilir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir