sosyal medya neleri kapsar

Sosyal Medya Neleri Kapsar?

İster deneyimli bir sosyal medya pazarlamacısı ister sosyal medya pazarlamasına girmek isteyen bir pazarlamacı veya sosyal medyadan yararlanmak isteyen bir işletme sahibi olun en popüler platformları bilerek sosyal medya yönetimini gerçekleştirmeniz gerekiyor.

Peki sosyal medya neleri kapsar? Yazımızın devamında sizlere kılavuz olabilmesi ve markanızın sosyal medyadaki erişimini en üst düzeye çıkarabilmeniz için sosyal medyanın kapsama alanlarından bahsettik.

Aynı zamanda doğru insanlarla etkileşime girebilir ve sosyal medya hedeflerinize kolayca ulaşabilirsiniz.

Tabii ki, sadece sosyal medya platformlarının büyüklüğü dikkate alınmamalıdır. Aynı zamanda sosyal medya platformunun işletmeniz ve sizin için uygun olup olmadığına da bakmanız gerekir.

Marka imajınıza uyuyor mu, hedef kitleniz bu sosyal medya sitesini kullanıyor mu ve aynı anda kaç sosyal medya platformunda yönetim yapabilirsiniz?

Tüm bu sorulara cevap verdikten sonra yer almak istediğiniz sosyal medya platformlarına karar verebilirsiniz. Öncelikle sosyal medya neleri kapsar bir bakalım. Sıralamalarımızı aylık aktif kullanıcı sayılarını dikkate alarak oluşturduk.

Sosyal Medya Hangi Uygulamaları Kapsar?

  • Facebook — 2,9 milyar Aylık Aktif Kullanıcı

Facebook, her ay iki milyardan fazla insanın kullandığı en büyük sosyal medya platformu olarak öne çıkıyor. Bu ortalama dünya nüfusunun % 36,9’unun Facebook kullanıcısı olduğu ortaya koyuyor.

200 milyondan fazla işletme Facebook araçlarını kullanıyor. Bu işletmeler genellikle küçük ölçekli işletmeler olarak dikkat çekiyor.

Aynı zamanda yedi milyondan fazla reklam veren aktif olarak işlerini Facebook’ta tanıtıyor. Bu da sosyal medyada var olmak isteyenler için Facebook’u önemli hale getiriyor.

Facebook üzerinden faaliyet yürütmek zor değildir. Çünkü neredeyse tüm içerik formatları Facebook’ta harika çalışır. Burada metin, resim, video içerikleri ve hikayeler paylaşabilirsiniz.

Facebook algoritması insanlar arasında, özellikle de aile ve arkadaşlar arasında konuşmalar ve anlamlı etkileşimler başlatan içerikleri öne çıkarır.

  • YouTube — 2,2 milyar Aylık Aktif Kullanıcı
currentworks youtube kanali
Current Works Youtube Kanalı

YouTube, kullanıcıların her gün milyarlarca saat video izlediği bir video paylaşım platformudur. İkinci en büyük sosyal medya sitesi olarak biliniyor. Ayrıca YouTube ana şirketi olan Google’dan sonra ikinci en büyük arama motoru olarak kabul edilmektedir.

Bu nedenle işinizi tanıtmak için video pazarlamayı kullanıyorsanız kesinlikle YouTube profiliniz olmalıdır. Başlamak için markanız için nasıl YouTube kanalı oluşturacağına bakmalısınız.

Videolarınızın daha fazla kişi tarafından keşfedilmesine yardımcı olmak için YouTube SEO’sunu bilmeli ve Youtube reklamlarına da hakim olmalısınız.

  • WhatsApp — 2 milyar Aylık Aktif Kullanıcı

WhatsApp, 180’den fazla ülkede insanlar tarafından kullanılan bir mesajlaşma uygulamasıdır. Başlangıçta insanlar ailelerine ve arkadaşlarına kısa mesaj göndermek için WhatsApp’ı kullandılar. Daha sonra zamanla insanlar WhatsApp aracılığıyla işletmelerle iletişim kurmaya başladı.

WhatsApp’ın işletme platformu, işletmelerin müşteri desteği sağlamasına ve satın alma işlemleriyle ilgili güncellemeleri müşterilerle paylaşmasına olanak tanır.

Küçük işletmeler için WhatsApp Business uygulaması bulunurken kurumsal işletmeler için WhatsApp Business API daha uygun olur. En yaygın kullanılan mesajlaşma platformu olan WhatsApp  işletmeniz için harika bir müşteri hizmetleri kanalı haline getirilebilir.

  • Instagram — 2 milyar Aylık Aktif Kullanıcı

current works instagram hesabı

Instagram görsel bir platformdur ve ürünlerinizi veya hizmetlerinizi fotoğraf veya videolarla sergilemenize yardımcı olur.  Bu uygulamada fotoğraflar, videolar, hikayeler, makaralar, canlı videolar ve IGTV gibi çok çeşitli içerikleri paylaşabilirsiniz.

Bir marka olarak  profilinizin ve yayınlarınızın zengin analizlerini ve üçüncü taraf araçlarını kullanarak Instagram yayınlarını planlama olanağı sağlayan bir Instagram işletme profili oluşturabilirsiniz. İşletme hesabı ile takipçi kitlenize kolaylıkla ulaşabilirsiniz.

  •  Facebook Messenger — 1,3 milyar Aylık Aktif Kullanıcı

Messenger eskiden Facebook’ta bir özellikti. Ancak 2011’den beri Messenger genişletilmiş özelliklere sahip bağımsız bir uygulama haline geldi.

İşletmeler  burada reklam verebilir, sohbet robotları oluşturabilir, bültenler gönderebilir. Bu özellikler işletmelere müşterileriyle etkileşim kurmaları için yeni yöntemler ortaya koymaktadır.

  • WeChat — 1,26 milyar Aylık Aktif Kullanıcı

WeChat, 2011 yılında Çin’in en büyük teknoloji şirketlerinden biri olan Tencent tarafından piyasaya sürüldü. WeChat de başlangıçta WhatsApp ve Messenger gibi bir mesajlaşma uygulaması olarak geliştirildi. Ancak hepsi bir arada bir platform haline gelmeyi başardı.

Mesajlaşma ve aramanın yanı sıra  kullanıcılar burada çevrimiçi alışveriş yapabilir, faturaları ödeyebilir, yiyecek satın alabilir, para transfer edebilir, rezervasyon yapabilir, taksi rezervasyonu yapabilir. Bunun gibi birçok işlemi yapmaya olanak tanıyan bir uygulamadır.

WeChat, Çin’deki ve Asya’nın diğer bölgelerindeki en popüler sosyal medya platformudur. Bu nedenle, markanızı Çin’de büyütmek istiyorsanız WeChat iyi bir alternatiftir çünkü Facebook ve Twitter gibi popüler sosyal ağlar burada yasaktır.

Resmi WeChat hesabında veya WeChat Moments’ta reklam yayınlayabilirsiniz. Markanızın milyonlarca Çinli tüketiciye ulaşmasına yardımcı olabilecek birçok WeChat tabanlı özellik kullanabilirsiniz.

  • TikTok — 1 milyar Aylık Aktif Kullanıcı
currentworks tiktok hesabi
Current Works TikTok Kanalı

 

TikTok, kısa formlu bir video paylaşım uygulamasıdır. Bu uygulama Çin’de Douyin ismiyle biliniyor. Sadece 2017’de piyasaya sürülmesine rağmen dünyanın en hızlı büyüyen uygulamalarından biridir. Son zamanlarda Google’ı en çok ziyaret edilen internet sitesi olarak geçti.

TikTok, kullanıcıların 15 ila 60 saniye uzunluğunda videolar oluşturmasına ve paylaşmasına olanak tanır. Bu uygulama videoları geliştirmek ve daha çekici hale getirmek için geniş bir ses efektleri, müzik snippet’leri ve filtreler kataloğuna sahiptir.

Dudak senkronizasyonu, dans ve meydan okumalardan makyaj eğitimlerine kadar hemen hemen tüm ilgi alanlarıyla ilgili videolar bulabilirsiniz. ABD’deki TikTok kullanıcılarının yaklaşık% 47.4’ü 10-29 yaşları arasındadır. Bu nedenle hedef kitleniz gençse, TikTok işletmeniz için harika bir platformdur.

  •  Telegram — 550 milyon Aylık Aktif Kullanıcı

Telegram, medya boyutlarında herhangi bir sınırlama olmaksızın birden fazla cihazda çalışan ücretsiz bir mesajlaşma uygulamasıdır.

Telegram’ın ayırt edici özelliği, katılımcılar arasında paylaşılan sohbetler, gruplar ve medya dahil olmak üzere tüm etkinlikler için uçtan uca şifrelemesidir.

Güvenliğe odaklanması, WhatsApp’ın gizlilik politikasında ana şirket Meta ile bilgi paylaşmasına izin verecek değişiklikleri duyurduğunda kısa sürede daha fazla müşteri çekti.

Birebir müşteri desteği sağlamada etkilidir. Aynı zamanda markaların Telegram’dan yararlanabileceği farklı seçenekler de bulunuyor.

Örneğin, markalar Telegram platformu için sohbet robotları oluşturabilir. Aynı zamanda 200.000 kişiye mesaj yayınlamak için Telegram’ın kanal özelliği çok doğru bir seçenek olacaktır.

  • Snapchat – 538 milyon Aylık Aktif Kullanıcı

Snapchat, arkadaşlar arasında paylaşılan fotoğraflara ve kısa videolara odaklanır. Bu kısa videolar snap adıyla biliniyor. Dikey video formatını popüler hale getirdi ve sonunda Instagram ve TikTok gibi diğer sosyal medya platformları gibi popüler hale geldi.

Özellikle Instagram hikayelerinin ortaya çıkması, Snapchat’in büyümesini ve pazarlamacıların Snapchat’i genel olarak markaları için kullanma seçeneklerini ortadan kaldırdı.

  • Pinterest — 444 milyon Aylık Aktif Kullanıcı

Pinterest, ilham almak ve yeni ürünler ve fikirler keşfetmek için tercih edilen bir platformdur. Pinterest’te kullanıcılar web sitelerine, ürün sayfalarına, blog gönderilerine ve internetteki diğer içeriklere bağlantı veren fotoğrafları paylaşabilirler. Web sitenize trafik çekmek için harika bir platformdur.

Pinterest kullanıcılarının sabitledikleri ürünleri satın alma olasılıklarının 7-10 kat arasında daha fazla olduğunu biliyoruz.

Sosyal platformdaki popüler konular olan moda, güzellik, ev, bahçe ve makyaj konuları burada yer alıyor. Bu nedenle markanız bu sektörlerden herhangi birinde faaliyet gösteriyorsa Pinterest mutlaka varlık göstermeniz gereken bir platformdur.

  • Twitter – 436 milyon Aylık Aktif Kullanıcı

Twitter kullanıcıları haber, eğlence, spor, politika ve daha fazlasını yayınlamayı sever. Twitter’ı diğer sosyal medya sitelerinin çoğundan farklı kılan özelliği  gerçek zamanlı bilgileri sadece 280 karakterde (Japonca, Korece ve Çince için 140) güçlü bir şekilde vurgulamasıdır.

Birçok marka Twitter’ı alternatif bir müşteri hizmetleri kanalı olarak kullanıyor. Twitter’daki reklam verenlere göre, sosyal müşteri hizmetleri taleplerinin yüzde 80’inden fazlası Twitter’da gerçekleşiyor.

  • Reddit — 430 milyon Aylık Aktif Kullanıcı

Popüler upvoting özelliği ile bilinen Reddit, güncel olayların, ünlülerin “bana bir şey sor” etkinliklerinin ve niş konuların derinlemesine tartışıldığı bir platformdur.

Burada dünyadaki hemen hemen her şey için subredditler (yani, özel forumlar) vardır. Bununla birlikte Subreddit’lerin farklı katılım seviyeleri bulunur. Bu nedenle markanızın bir parçası olabileceği popüler alt dizinler olup olmadığını görmek için araştırma yapmalısınız.

Örneğin, işletmeniz bir güzellik markasıysa, r / beauty’ye katılabilirsiniz. Amaç, sorular sorarak ve cevaplayarak, ipuçlarını ve kaynakları paylaşarak ve tartışmalara katılarak ilgili potansiyel müşteriler ile etkileşim kurmaktır.

İçeriğinizi Reddit’e gönderebilir ve tartışmalara katılmanız mümkün olabilir. İçerik fikirleri bulabilir ve reklam verebilirsiniz.

  • Skype — 300 milyon Aylık Aktif Kullanıcı

Skype, insanların ücretsiz görüntülü çağrılar yapıp almalarını ve birden fazla platformda diğer Skype kullanıcılarına anlık mesajlar göndermelerini sağlayan bir video, ses ve metin iletişim uygulamasıdır.

Skype, 2013 yılında bağımsız bir şirket olarak başladı. Ancak şimdi Microsoft’a ait ve Microsoft tarafından geliştiriliyor.

Skype Kurumsal, küçük işletmeler için harika olan tüm standart Skype özelliklerine ve gelişmiş işlevlerine sahiptir.

Örneğin, Skype Kurumsal çevrimiçi toplantılara 250 kişiye kadar eklemenize olanak tanır. Size kurumsal düzeyde güvenlik sağlar. Ayrıca çalışan hesaplarını yönetmenize olanak tanır ve Microsoft Office uygulamalarıyla ortak çalışma opsiyonuna sahiptir.

  •  LinkedIn — 250 milyon Aylık Aktif Kullanıcı

LinkedIn, basit bir iş arama motorundan ve özgeçmiş sitesinden, endüstri uzmanlarının içeriği, ağı paylaştığı ve kişisel markalarını oluşturduğu profesyonel bir platforma dönüşmüştür. Ayrıca işletmelerin endüstrilerinde düşünce liderliği kurmaları ve en iyi yeteneklerini görmede etkilidir.

LinkedIn aynı zamanda kullanıcıların gelen kutularına kişiselleştirilmiş reklamlar gönderme yeteneği de dahil olmak üzere reklam fırsatları sunar.

S.S.S.

Sosyal Medya Türleri Nelerdir?

Sosyal medya türleri olarak vakit geçirebileceğiniz çok sayıda platform bulunuyor. Özellikle sosyal medyada bloglar ve kişisel paylaşım alanında birçok platform var. Görsel paylaşımı ya da kişiler tarafından üretilen içeriklerin paylaşıldığı platformları bulabilirsiniz. Bunun dışında görsel ve video paylaşımlarının yapıldığı birçok platform da bulunuyor. Aynı zamanda sosyal yorum yapılan ya da lokasyon paylaşımı yapılan siteleri de bulabilirsiniz.

Sosyal Medya Neler Var?

Sosyal medya üzerinde vakit geçirecekseniz popüler veya az popüler çok sayıda uygulama var. Öncelikle yüksek yaş grubu olan kitle genellikle Facebook üzerinde vakit geçirmektedir. 30’lu yaşlarda olan yetişkinler ise daha çok Twitter ve Instagram platformlarında vakit geçirmektedir. Genç nesil ise Tiktok isimli sosyal medya uygulamasında daha fazla yer alıyor.

Sosyal Medya Uygulamaları Nelerdir?

En popüler sosyal medya uygulamaları arasında Facebook ve Instagram zirvede yer alıyor. Bunun dışında mesajlaşma uygulaması olarak global düzeyde WhasApp, Türkiye’de popüler olarak da BİP uygulaması bulunuyor. Aynı zamanda Telegram da çok popüler bir mesajlaşma uygulaması. Youtube video paylaşım olarak en popüler uygulamalardan. Tiktok, Reddit, Twitter gibi birçok platform da ilgi görüyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir