Sosyal Medya İçin İçerik Oluşturma Yolları

2023’de Sosyal Medya İçin İçerik Oluşturma Yolları

Pazarlama çalışmalarına sosyal medyayı dâhil etmek için öncelikle bilinmesi gereken yollar vardır. Bu yollardan biri farklı platformlar için birbiriyle uyum gösteren sosyal medya içeriği oluşturmaktır. Sosyal medya için içerik oluşturma yolları, dijital pazarlama yöntemlerinden biridir.

Dijital ortamın revaçta olduğu bu dönemde sosyal medya içeriği çok etkili bir reklam aracıdır. Bu içerikler, fazla etkileşim alan sosyal medya hesapları için müşterilerle direkt iletişim kurmayı sağlar. Bu özelliği ile diğer dijital pazarlama tekniklerine kıyasla bir adım öndedir.

Kullanıcı sayısı itibarıyla diğer mecralardan önde olan; Facebook, Instagram ve Twitter hesapları bu içerikler için oldukça avantajlıdır. Bu uygulamalar üzerinden mevcut ve potansiyel müşteriler ile daha yakın ilişki kurulur.

Böylelikle sosyal medyanın yapılan satışlar üzerinde oldukça etkili olduğu görülür. Bu pazarlama gücünün doğru bir şekilde kullanımı, firmaların mevcut seviyesinin iki katına çıkmasını sağlayabilir.

Ayrıca bu içerikler, arama motorlarının üst sıralarında yer almayı da etkiler. Güçlü sosyal sinyale sahip bu içerikler, büyük arama motorlarından (Google, Yandex Bing) yüksek not alırlar.

Böylece müşterilerin bu markalara daha hızlı erişebilmesini sağlar. Bunlarla da kalmayıp Web sitesinin trafik yoğunluğunun olumlu yönde değişmesine de sebep olur.

Sosyal Medya İçin İçerik Oluşturma Yolları Nelerdir?

https://www.youtube.com/watch?v=c6G7ntoT1m0

Bu içeriği hazırlamanın ilk adımı anlatılmak istenen konunun belirlenmesidir. Söz konusu hizmet veya ürünün değinilmesi gereken noktaya odaklanılması gerekir. Pazarlamanın en belirleyici kısımlarından biri müşteri ile Empati kurabilmektir. Söz konusu ürün hakkında doğru bilgiler verilmelidir.

Aksi takdirde alınan olumsuz dönütler, firmanın Prestijine oldukça büyük zararlar verir. Markanın gücünü yüksek oranda sosyal medya üzerinden yapılan geri dönüşler oluşturur.

Bu içerikler de metinden ziyade görsel içerikte oldukça önemlidir. Büyük sosyal mecralarda sadece metinden oluşan içeriklerin görsel bulunduran içeriklere oranla çok düşük düzeyde etkileşim aldığı görülür. Bu nedenle sosyal medya içerikleri, görsel ve videolar ile zenginleştirilmelidir.

Görsellerin ilk bakışta dikkat çekme özelliği, kullanıcıları içeriği okumaya iter. Ayrıca kullanılan İmajların türü arttıkça kullanıcıların diğer duyuları olaya dâhil olur ve akılda kalma ihtimali artar. Bu imajların boyutları ve düzenli bir şekilde gözükmesi de önemlidir.

İçerik oluşturma adımından önce araştırma yapma adımı gelir. Bu adım her ne kadar çok zaman alsa da en önemli adımdır. Özellikle gündemi sürekli olarak takip etmek ve bunları içeriğe dâhil etmek etkili bir içerik oluşmasını sağlar.

Bu içerikleri hazırlarken yazım kurallarına hâkim olunmalı ve oldukça özen gösterilmelidir. Bununla beraber samimi bir dil kullanımı ve açık bir anlatıma sahip bir yazı, içerik için bir artıdır. Bu gibi detaylar sayesinde müşterilerin firma hakkındaki fikir ve düşünceleri olumlu yönde olur. Sonuç olarak müşterilerin firmadan alışveriş yapmaya eğilimleri artar.

Bu hususlar sosyal medya üzerinden oluşturulacak içeriğin temel yapı taşlarıdır. Bunlara uyulması ile oluşturulacak içeriğin ana hatları sağlam olur.

Sosyal Medya İçeriği Oluştururken Dikkat Edilmesi Gereken Unsurlar Nelerdir?

Başarılı bir içerik oluşturmak, içerik üreticilerin temel amaçlarından biridir. Çünkü bu başarılı içerikler ile söz konusu marka ve firmalar ön plana çıkar. Böylece satışları artan marka veya firmalar dijital pazarlamada Prestij kazanırlar.

İçeriği oluşturan cümlelerin kısa ve anlaşılır olması oldukça önemlidir. Bu nedenle içeriğin uzunluğuna dikkat edilmeli ve sade bir anlatıma sahip olmalıdır.

Örneğin büyük bir sosyal medya platformu olan Twitter’da, 280 kelimelik bir karakter sınırı mevcuttur. Bu nedenle bu gibi mecralarda içeriğin kısa ve öz olması bir zorunluluktur. Ayrıca kelime sınırı kısıtlaması olmayan platformlara bakınca sonuç değişmiyor.

İstatistiklere bakıldığında içerik uzunluğu ile etkileşim arasında ters bir orantı olduğu görülür. Etkileşimlerde, yorum sayısında pek bir değişim olmasa bile kısa metinler genel anlamda daha çok etkileşim alır.

Özetle içerik uzunluğu müşterilerde dikkat dağılmasına ve can sıkılmasına yol açar. Bunun beraberinde müşterinin içeriği yarıda bırakıp okumamasına neden olur.

İçeriklerin analizini kolaylaştırmak için link eklenmesi gerekir. Ayrıca link ekleme işleminde linki doğrudan URL adresiyle yazmaktansa kısa tutmak daha avantajlıdır. Böylece müşteriler marka veya firmaya trafik oluşturmayı sağlar.

Google Analytics sayesinde eklenen linklere tıklanma oranı öğrenilir. Bu oranın bilinmesi içerik üreticisinin daha iyi ilerlemesine katkıda bulunur.

Hashtag kullanımı da oluşturulacak içerik için bir hayli önemlidir. Böylece hedef kitlenin radarına girilir ve etkileşim artar. Az sayıda Hashtag kullanımı daha makuldür.

İstatistikler sonucunda az sayıda Hashtag içeren içeriklerin daha fazla etkileşim aldığı görülür. Bunun yanında fazla sayıda Hashtag kullanımı Online itibarı zedeler. Aynı zamanda kullanılacak Hashtag’in içerikle alakalı ve güncel olması etkileşimin artmasını sağlar.

Söz konusu marka veya firmada bulunan içeriklerin dil ve üslup konusunda aynı olması gerekir. Böylece firma tutarlı olur ve sosyal medyadaki Prestijini korur.

Oluşturulan içeriklerin tanıtımı yapılmalıdır. Çünkü gün içerisinde çok sayıda içerik oluşturulup sosyal medyada yerini alır. Kullanıcıların böyle büyük bir havuzda içeriği bulması oldukça zor olur. Yapılan tanıtımlar sayesinde kullanıcılar bu içeriğe rahatça ulaşabilir.

Sosyal Medya İçeriği Oluştururken Kullanılacak Araçlar

Bir içerik oluştururken söz konusu içeriğin özgün ve kaliteli olması gerekir. İçeriği zenginleştirmek için birçok araçtan faydalanılabilir. Bu araçlardan bazıları şunlardır:

  • Canva

Birçok şablon sunan bu uygulama ayrıca grafik tasarımı yapma imkânı da sunar. Güçlü görsellere ulaşmayı sağlayan bu uygulama içeriği kaliteli hâle getirir. Ücretsiz bir şekilde kullanılabilecek bu uygulama sosyal medya içeriğine katkıda bulunur.

  • Hemingway

Bu uygulama içeriği oluşturan yazıları daha anlaşılır hâle getirir. Bu özelliğiyle sade ve açık bir anlatımın önemli olduğu içeriklere katkıda bulunur. Bu sayede karmaşık cümleleri düzeltir ve yazıyı daha okunabilir hale getirir. Ücretsiz olan bu uygulamadan oluşturulan içeriği iyileştirmek için faydalanılabilir.

  • Headline Analyzer

Oluşturulan içerikte önemli konulardan biri de başlıktır. Bu uygulama içeriğinizin başlığını ele alarak iyileştirme yapar. Başlığı, genel yapı itibariyle değerlendiren bu uygulama içeriğe katkıda bulunur. Bunlarla da kalmayıp, okunabilirlik ve gramer gibi etkenleri de göz önünde bulundurur ve puan verir. Ücretsiz olan bu uygulama bu özellikleriyle içeriğe katkıda bulunabilir.

Sosyal Medya İçerik Yönetimi Nedir?

Sosyal medya içerik yönetiminin başarılı bir şekilde uygulanmasıyla markalar maddi kazanç sağlar. Bununla da kalmayıp hizmetlerine ve ürünlerine daha çok zaman ayırır. Çünkü sosyal medya içerik yönetiminin doğru kullanımı sonucu fazla zaman harcamanın önüne geçilir.

Büyük bir kitleye ulaşmada, markanın isim ve kalite yapması sosyal medya içerik yönetimi ile mümkündür. İyi bir sosyal medya içerik yönetiminin yanı sıra içeriğin kalitesinin önemi de büyüktür. Sosyal medya içerik yönetiminin katkıları şunlardır:

Marka ile ilgili önemli konularda analiz yapan metin yazarları, içeriğin oluşmasına katkıda bulunur. Paylaşılacak olan içeriğin ilgi çekici, yaratıcı ve özgün olması gerekir. Yeniliğe ayak uyduran markalar böylece başarılı olur.

Kullanıcılarla olan iletişimi diri tutup bu kişilerin düşüncelerine içeriklerde yer vermek, markaya olan güveni arttırır. İçerikler, grafik tasarım alanında uzman olan kişilerce desteklenip, görsel ve işitsel ögelere yer verilmelidir.

Kaynaklar:

Jamie Johnson https://www.uschamber.com/co/grow/marketing/new-social-media-tactics-for-small-businesses Erişim Tarihi: 29 Eyl 2022, 13:20

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir