Sosyal Medya İçin İçerik Oluşturma Adımları

Sosyal Medya İçin İçerik Oluşturma Adımları 

İnternet ve bünyesinde barınan sosyal medya firmalar için çok önemli bir hale geldi. Bu önemin nedeni ise firmaların reklam ve pazarlama faaliyetlerini bu mecralar üzerinden yürütebilmesi. Bu faaliyetleri yürütürken sosyal medya için içerik oluşturma adımlarını eksiksiz takip etmek de son derece önemli.

Firmalar sosyal medya mecralarından hedef kitlelerine çok daha rahat ulaşabiliyorlar. Bu durum da firmaların ürettikleri içerikleri özenle üretmesi gereksinimini doğurdu.

Firmalar ürettikleri ürün ve hizmeti satmak için hedef kitlesine doğru bir şekilde erişmek ister. Müşteri memnuniyeti, marka sadakati ve bilinirliği gibi unsurlar markaların önemsediği unsurlardır.

Markanın hitap ettiği hedef kitlenin ise bu hususta büyük önemi vardır. Çünkü marka eğer istediği kitleden beklediği dönüşü alamazsa satış yapamaz ve zarar açıklar.

Peki, sosyal medya içerikleri nasıl üretilmelidir? Makalede bu hususta bilgiler verilecektir.

Sosyal Medya İçin Nasıl İçerik Oluşturulur?

Sosyal medya çok geniş kapsamlıdır. Dolayısıyla büyük bir kitleyi bünyesinde bulundurur. Bu kitlenin içerisinde piyasada bulunan birçok firmanın da hedef kitlesi bulunur. Bundan dolayı her sektörden firma sosyal medyada var olmalı ve bu hususta kitlesine yönelik paylaşımlar yapmalıdır.

Markalar sosyal medya içeriği üretirken birçok ögeye dikkat eder. Bu ögeler paylaşım yapılan uygulamaya göre değişkenlik gösterir. Örneğin; Facebook için yapılan paylaşımın içeriği ile Twitter için yapılan paylaşım içeriği aynı olmayacaktır. Bu hususta uygulamalar özelinde adımlar şu şekilde atılır;

1- Facebook İçerikleri İçin;

  • Facebook paylaşım özellikleri itibarıyla kullanıcılarına fotoğraf ve küçük resimlerden bağlantıya ulaşma imkânı tanır.  Dolayısıyla paylaşımın metin kısmında URL’lere yer vermemek görsel olarak daha uygundur. URL’ler karışık bir yapıya sahip olabilir. Bu da kullanıcının dikkatini çekmez ve içerik okunmadan geçilebilir.
  • Facebook bünyesinde yapılan araştırmalar; görsel içerikli paylaşımların aldığı beğeni ve yorum etkileşiminin, metin içerikli paylaşımların aldığı beğeni ve yorum etkileşiminden fazla olduğunu göstermiştir. Bu, şu demektir; firmalar yapacakları paylaşımlarda, Logo, fotoğraf, video gibi görsel ögelerle müşteri kitlesinin dikkatini daha fazla çekebilir.
  • Sosyal medya uygulamalarının her biri farklı özelliklerdedir. Bu farklılıklar görsellerin ya da videoların görüntü kalitesini etkileyebilir. Bu bağlamda yapılan görsel içerikli paylaşımların kullanıcılar tarafından daha iyi görüntülenmesi için gerekli ayarlamaların yapılması gerekir. Aksi takdirde kullanıcılar paylaşılan içeriği görüntüleyemeyecek ve memnun olmayacaklardır. Bu durum takipçi kaybına yol açabilir.
  • Facebook, kullanıcılarına kapak fotoğrafı ve Profil fotoğrafı yükleyebilecekleri iki ayrı alan sunar. Bu alanlarda kullanılacak fotoğrafların firma ve markaları en iyi yansıtan fotoğraflar olması önemlidir. Bunun yanı sıra dikkat edilmesi gereken bir diğer husus, kapak fotoğrafı ve Profil fotoğraflarının boyutlarıdır. Bu özelliklere dikkat ederek fotoğraflar yüklenmelidir.
  • Facebook, paylaşımların sınıflandırılabilmesi için kullanıcılarına albüm hizmeti sunar. Ancak paylaşılan içeriklerin direkt olarak albüme yüklenmesi, paylaşımların kullanıcılara hiç ulaşamamasına sebep olabilir. Dolayısıyla içeriğin öncelikle Facebook Zaman Tüneli’nde paylaşılması gerekir. Aksi halde beklenen etkileşim alınamaz.
  • Kullanıcılar Facebook için ürettikleri metin içeriklerini kısa tutmalıdır. Bunun nedeni Facebook’un koyduğu sınırlamadır. Ana sayfada görünen içerikler belirli bir karakter sayısına kadar görünür. Ancak üretilen içerikler kısa ve öz olunca bu sınırlamaya takılmaz ve kullanıcılar daha rahat bir şekilde görüntülerler.

2- LinkedIn İçerikleri İçin;

  • LinkedIn kullanıcı kitlesi itibarıyla daha çok iş adamlarını barındırır. Bu hususta paylaşılan içeriklerin öncelikle kimlere sunulduğu bilinmelidir. Bu adımdan sonra paylaşımlarda kullanılacak Linklerin kısaltılmış Linkler olması önerilir. Yine Facebook içeriklerinde olduğu gibi URL’nin olduğu gibi kopyalanması görsel bir olumsuzluğa yol açar. Dolayısıyla belirli araçlar kullanılarak Linkler kısaltılabilir. (bkz. bit.ly)
  • LinkedIn’de üretilen içeriklerin sürekli yenilenmesi etkileşimin düşmesine sebep olabilir. Bu hususta bir içeriğin özenle üretilmesi ve o içeriğin duyurulması için çalışmak daha mantıklıdır.
  • Pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi için LinkedIn çok uygun bir platformdur. Dolayısıyla kullanıcılara yönelik pazarlama eğitimi içerikli paylaşımlar daha fazla etkileşim alır. Bu yolla iyi bir LinkedIn içeriği üretilebilir.
  • LinkedIn grupları her kullanıcının mutlak surette kullandığı gruplardır. Bu gruplarda aktif olarak hedef kitle dışında birçok potansiyel müşteriye ulaşılabilir. LinkedIn içinde paylaşılan kaliteli içeriklerle kullanıcı kitlesinin dikkati çekilebilir. Bu da firmalar için daha fazla potansiyel müşteri anlamı taşır.
  • LinkedIn kullanıcılarına belirli duyurularda bulunur. Bu duyurular diğer kullanıcılara ulaşmak konusunda bir başka yol açar. Bunlar kullanılarak müşteri kitlesi ve potansiyeli genişletilebilir.

3- Twitter İçerikleri İçin;

  • Twitter kullanımı itibarıyla metin içeriği ağırlıklı paylaşımı destekler. Bu hususta dikkat edilmesi gereken unsurlardan ilki; kısa ve öz metinler yazmaktır. Bunun nedeni olarak Twitter istatistiklerine göre kısa Tweetlerin daha fazla etkileşim almasıdır. Bir diğer sebep ise kısa içerikler alıntılandığında paylaşan kişiler görülebilir. Bu yüzden kısa Tweet yazmak daha uygundur.
  • Paylaşılan içeriklerde eğer büyük firmaların ürünleri, reklamları ya da özelliklerinden bahsediliyorsa bu büyük firmaların etiketi kullanılmalıdır. Kullanılan bu etiketler içeriği üreten hesabı firma takipçilerinin karşısına çıkarır. Dolayısıyla daha büyük bir kitleye ulaşma imkânı elde edilir.
  • Üretilen içeriklerde bahsedilmek istenen hesabın etiketinin konumu önemlidir. Etiket eğer en başta kullanılır ise bu o hesaba verilen cevabı temsil eder. Ancak etiket içeriğin sonunda kullanılıyorsa bu Tweet herkes tarafından görüntülenebilir. Bu şekilde ulaşılmak istenen kitle daha isabetli bir şekilde belirlenebilir.
  • Twitter’da her gün gündem değişmektedir. Bu gündem ise kullanıcıların kullandığı Hashtag’lere bağlı olarak belirlenir. Kullanıcılar bu gündemleri sıkı bir şekilde takip eder ve Tweetlere bakarlar. İçeriklerde gündem sıralamasında üst sıralarda yer alan Hashtag’lerin kullanılması, Tweet’in daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar. Bu yolla daha büyük müşteri kitlesi elde edilebilir. Ancak Hashtag kullanırken her bir kelimenin “#” işareti kullanılarak yazılması etkileşimi düşürür. İçerik başına en fazla iki kelimede kullanılması daha uygundur.
  • Twitter’da gündemde firma imajıyla hiç alakası olmayan kelimeler kullanılabilir. Bir önceki maddede bahsedilen şekilde gündemdeki kelimelerin hepsi kullanılmamalıdır. Aksi halde marka imajına ciddi zararlar verecek kelimelerle büyük müşteri kayıpları yaşanabilir.
  • Üretilen içeriklerde görsel kullanımı çok önemlidir. Sunulan ürün veya hizmet ile ilgili görseller müşteriyi daha çok bilgilendirir. Bu yolla daha fazla etkileşimle müşteri potansiyeli arttırılabilir.
  • Twitter, genel anlamda metin içerikleri ile ünlüdür fakat fotoğraf paylaşımını da destekler. Başka bir uygulamadan fotoğraf paylaşımı yapıldığında Tweet üzerinde yalnızca Link görünür. Ancak direkt yapılan fotoğraf paylaşımlarıyla doğru içerikler üretilebilir.
  • İçeriklerde eğer bir Link paylaşılacaksa bu Linkin konumu da önem arz eder. Yapılan analizlerde kullanıcıların Tweet ortasında bulunan Linklere daha fazla tıkladığı görülmüştür.
  • Twitter’da yapılan içerik paylaşımlarında da URL’lerin kısaltılmış biçimde sunulması önemlidir. Bu görsel estetiğin yanında Twitter’ın koyduğu karakter sınırlamasıyla doğrudan ilgilidir. Bu hususta paylaşılacak Linkin kısaltılmış formda paylaşılması daha uygundur.

Yukarıda bahsedilen içerik oluşturma adımları dikkatle takip edilmelidir. Dijital dünyaya doğru atılan bu adımlar firmaların pazarlama faaliyetlerini olumlu yönde etkiler.

Facebook, LinkedIn ve Twitter bünyesinde yüz milyonları barındırır. Bu, firmalar için çok büyük bir müşteri potansiyeli anlamına gelir. Bu bağlamda yapılan her paylaşım ve sosyal medyaya yapılan her yatırım, büyük bir gelir potansiyeli demektir.

Marka değerinin arttırılması ve marka imajının daha iyi noktalarda olabilmesi için bu paylaşımlar mutlaka sürekli bir şekilde yapılmalıdır. Sektör içi rekabette firmaları öne taşıyacak olan bu paylaşımlar, firmalar için çok önemlidir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir