Sosyal Medya Hedef Kitlesi Nedir ve Nasıl Bulunur?

Sosyal Medya Hedef Kitlesi Nedir ve Nasıl Bulunur?

Sosyal medya hedef kitleniz hakkında gerçekçi verilen elde etmek bir sosyal medya pazarlamacısı olarak yaptığınız en önemli strateji olacaktır. Hedef kitleniz sosyal medya stratejinizin tüm detaylarını planlamanıza yardımcı olur.

Yazımızın detayına girmeden evvel size önemli bir bilgi vermek istiyoruz. Eğer bir arama motoru değilseniz hedef kitlenizi “herkes” olarak görmeyin. Sosyal medya kitlenizi tanımlarken öncelikle nişinizi belirleyin ve iyice kavrayın. Bu şekilde hedef kitlenize kolaylıkla hakim olabilir ve onları yönetebilirsiniz.

Hedef kitle araştırması sayesinde alakalı içerik, etkileşim ve reklamlar oluşturabilirsiniz. Tüm bunlar, daha yüksek dönüşüm oranı elde etmenizi ve daha iyi sosyal medya üzerinden daha fazla kazanç elde etmenizi sağlar.  Şimdi gelin sosyal medya hedef kitlesi nedir ve nasıl bulunur buna bakalım.

Sosyal Medya Hedef Kitlesi Nedir?

Sosyal Medya Hedef Kitlesi Nedir

Sosyal medya hedef kitlesi, sosyal medya hesaplarınız üzerinden ulaşmak istediğiniz belirli insan grubudur. İçeriğiniz, ürünleriniz veya hizmetlerinizle ilgilenebilecek potansiyel kişiler kitlenizi oluşturur.

Bu kitle demografik özellikler ve davranışlar gibi bazı ortak özellikler içinde bir araya gelirler ve size ait bir kitleyi oluştururlar.

Hedef kitle tanımınızı geliştirirken her zaman spesifik olmaya odaklanın. Z kuşağı veya ikinci çocuk anneleri gibi geniş kategorilerle başlayabilirsiniz. Ancak iyi bir sosyal medya izleyici araştırması yapmak için çok ince ayrıntıları ve detaylı metrikleri ele almanız gerekiyor.

Sosyal Medya Hedef Kitlesi Nasıl Bulunur?

Hedef kitlenizi bulmak istediğinizde çalışmalarınız araştırma ve verilere dayanmalıdır. Aşağıda, başlamanıza yardımcı olabilecek adımları sizin için ele aldık;

1.Mevcut Müşterileriniz ve Sosyal Medya Kitleniz Hakkında Veri Derleyin

Sosyal medyada sizinle en çok kim etkileşim kurmak istiyor? Sizden zaten alışveriş yapan, sizi takip eden ve yayınlarınızla etkileşime giren kişilerle başlayın. Bu durumda bazı verileri dikkate almanız gerekiyor;

  • Yaş: Burada çok spesifik olmanız gerekmiyor. Sosyal medya hedef kitleniz için 0-10, 10-20, 20-30 gibi 10 yıllık kuşaklar olarak değerlendirmeniz yeterli olacaktır.
  • Konum ve Saat Dilimi: Sosyal medya kitleniz dünyanın neresinde vakit geçiriyor? Bu, hangi platformu ve sosyal medya platformunun özelliğini hedeflemeniz gerektiğini sizlere verir. Ayrıca, müşteri hizmetlerinizin ve satış temsilcilerinizin hangi saatlerde çevrimiçi olması gerektiği bilgisi de sizlere gelecek. Bu süreç sosyal medya reklamlarınızı yayınlarken sizlere büyük kazanç sağlayacak.
  • Dil: Hedef kitleniz hangi dili konuşuyor? Konuştukları dil sizin diliniz olmayabilir. Aynı zamanda mevcut fiziksel konumlarının baskın dilini konuşuyor olabilirler.
  • Harcama Gücü ve Kalıpları: Sosyal medya siteleri için hedef kitleniz ne kadar para harcaması yapabilir? Fiyat aralığında satın alma işlemlerine nasıl yaklaşıyorlar? Ele almanız gereken belirli finansal endişeleri veya tercihleri var mı?
  • Etkileşim: Hedef kitleniz ne yapmaktan hoşlanıyor? Hangi rakipleriniz ile etkileşim içindeler? Başka hangi işletmelerle etkileşime giriyorlar?
  • Zorluklar: Sosyal medya kitlenizin sosyal medyada yaşadığı zorluklar neler?
  • Yaşam Evresi: Sosyal medya hedef kitleniz içinde üniversite öğrencileri var mı? Emekliler, bebekler, yaşlılar ya da çok daha fazlası…

2.Hedef Kitlenizin En Aktif Olduğu Yeri Öğrenin

Hedef kitlenizin kim olduğunu analiz ettikten hemen sonra çevrimiçi olarak hangi platformda vakit geçirdiklerine bakın.

Topluluğunuzun farklı sosyal medya platformunda olup olmadığını belirlemelisiniz. Örneğin, eski nesillerin son dört yılda Facebook kullanımlarında artış oldu.  Bu Neslin Facebook kullanım oranı iki kat arttı.

Aynı zamanda Twitter daha genç kitlelere hitap ediyor. Özetle Twitter kullanıcılarının %38’i 18-29 yaş arasında, %26’sı 30-49 yaşları arasında oluyor.

Instagram da  ayrıca genç nesillere de hitap ediyor. Instagram kullanıcılarının %35’i 25-34 yaş, %30’u 18-24 yaş arasındadır.

Kitlenizin nerede olduğunu bulmak, hangi sosyal medya platformlarına odaklanmak istediğinizi bilmeniz açısından size yol gösterecektir. İlerleme oldukça çalışmalarınızı optimize edebilirsiniz.

Örneğin, bir gönderi bir platformda iyi çalışıyor ancak diğerinde çalışmıyorsa ileride buna göre hareket edebilirsiniz. Ek olarak hedeflediğiniz kişiler ilgilenmiyorsa ve ilgilenen başka bir kitle varsa kitlenizi değiştirebilirsiniz.

3.Rakiplerinize Bakın

Hedef kitlenizi sosyal medyada ortaya çıkarmaya çalışırken, rakiplerinize göz atmayı unutmayın. Ne tür bir çalışma yapıyorlar ve hitap ettikleri kesin kim?

Rakiplerinizi incelerken yayınlarına kimin yanıt verdiğine bakmalısınız. Onlarla etkileşime girerek bunu hemen anlayabilirsiniz. Ayrıca, hangi sosyal ağlarda aktif olduklarını, en etkili takipçilerinin kim olduğunu, katılım oranlarının ne olduğunu ve hangi hashtag’leri kullandıklarını da dikkatlice izlemelisiniz.

Ayrıca sosyal medya uygulamalarında hedeflediğiniz anahtar kelimeleri arayabilir ve hangi rakiplerin göründüğünü de verileriniz arasına izleyebilirsiniz. Son olarak kitlenizin beğendiği diğer sayfaları görmek için kendi analizlerinizi de ele alabilirsiniz.

4.Müşterilerinize Anket Yapın

Çok sayıda istatistiğiniz olsa da mevcut müşterilerinizden görüş almanız her zaman doğru olacaktır. Anketler, gerçek müşterilerinizin kim olduğunu ve hangi sosyal medya ağlarını tercih ettiklerini anlamanıza yardımcı olur.

Hedef kitlenizin ne tür içeriklere ilgi gösterdiklerini, hangi sosyal medya sitelerini beğendiklerini veya kimleri takip ettiklerini onlara sorduğunuzda kolayca öğrenebilirsiniz.

5.Facebook Gruplarında Arama Yapın

Facebook Gruplarında Arama Yapın

Hedef kitleniz çoğunlukla Facebook kullanıyorsa, onları Facebook gruplarında bulmak iyi bir fikirdir. Facebook grupları sosyal medya kullanıcıları arasında daha popüler hale geliyor. Burada kitleniz hakkında daha fazla bilgi edinmek için çok etkili bir alandır.

Hedef kitlenizle nasıl iletişim kuracağınız hakkında daha fazla bilgi edinmeniz dışında aynı zamanda kendi topluluğunuzu oluşturmak için bir fırsat haline de getirebilirsiniz.

Sosyal medya hedef kitlenizi geliştirmek, başarılı pazarlama kampanyaları oluşturmada önemli bir adımdır. Ayrıca, çabalarınızı doğru sosyal medya platformlarına ve yayınlarına odaklayabilirsiniz.

Sosyal medya, hedef kitlenizle etkileşim kurmak ve onlar hakkında daha fazla bilgi edinmek için önemli bir yerdir.

Hedef kitlenizi bulduktan sonra, onlara hitap eden kaliteli bir içerik planı oluşturabilirsiniz. Bu sayede etkili şekilde orada vakit geçirebilirsiniz.

6.Müşterilerinizi Bulun ve Onlarla Bağlantı Kurun

Müşterilerinizi bulmak için e-posta veri tabanınızı hemen hemen her sosyal medya platformuna yükleyebilirsiniz. Facebook Reklam Yöneticisi ile özel bir hedef kitle oluşturabilirsiniz. Burada doğru CRM yazılımını kullanmanız önemlidir.

Bu, müşterilere direkt erişmek ve onlarla anında etkileşim kurmak için sosyal medya yönetim aracınızla uyum içinde çalışır.

Özel bir hedef kitle oluşturduktan sonra, Facebook’tan “benzer bir hedef kitle” oluşturmasını isteyebilirsiniz. Benzer hedef kitleler sizin için en değerli kitlelerdir. Facebook’un sizi mevcut kitleniz gibi olan daha fazla insanın önüne koyabileceği anlamına gelir.

7.Görsel Alıntılarla Motive Edin

Reklamlar veya etkileşim gönderileri söz konusu olduğunda, insanların resimli metinleri fark etme olasılığı daha yüksektir. Mesele şu ki, bir resim görüyoruz ve bir saniyenin beşte biri içinde onunla ilişkili metni okuyup okumama konusunda karar veriyoruz.

Bu bilgileri kendi yararınıza kullanın ve harika sözler ya da alıntılarla motive edin. Ayrıca ilham vermek için onlara görsel yayınlar sunun. Bu tür alıntılar neden bu kadar popüler?

Hepimiz gün boyu içsel sorularla savaşıyoruz. Bu nedenle bizimle ve durumumuzla ilgili bir şey görünce parmağımız içgüdüsel olarak “beğen” düğmesine dokunuyor.

Kaynakça:

https://blog.hubspot.com/marketing/social-media-target-audience

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir