Sosyal Medya Desteği

Sosyal Medya Desteği Nasıl Sağlanır?

Sosyal medya kullanım oranı her geçen gün artıyor. Kişisel kullanıcı oranlarının her geçen gün artması ile birlikte işletmeler de hedef kitlelerine bu platformlardan ulaşıyorlar. Farklı sosyal medya platformlarında profesyonel faaliyet yürütmek istiyorsanız sosyal medya desteği ile bunu elde edebilirsiniz. Sizlere profesyonel kadromuzla sosyal medya hesap yönetimi, reklam yönetimi ve kampanya yönetimi gibi konularda destek oluyoruz.

 Ekibimiz sizin için sosyal medya hesaplarınızı kurumsal hale getiriyor. Daha sonra kampanya yönetimi, içerik üretimi, içerik paylaşım takvimi gibi birçok konuda size destek oluyor. Sosyal medyada ne kadar planlı hareket ederseniz o kadar potansiyel müşteri kitlenize ulaşabilirsiniz. Profesyonel sosyal medya desteği ile takipçi kitlenizi kısa sürede organik olarak arttırabilirsiniz.

Sosyal Medya Desteği Bir Şirket İçin Neden Önemlidir?

Sosyal medya içeriğini yönetmek, bir şirketin çevrimiçi varlığını izlemeye ve itibarını şekillendirmeye yardımcı olur. Sosyal medya hesaplarını etkili bir şekilde yönetmek, bir şirkete birçok fayda sağlar. Bu faydaları aşağıdaki şekilde açıklayabiliriz:

  • Uygun Maliyetli: Sosyal medya, mevcut müşterilerle etkileşim kurmak ve yenilerine ulaşmak için düşük maliyetli bir yöntemdir. Çoğu platforma katılmak için herhangi bir ücret yoktur ve birçok potansiyel müşteri zaten oradadır.
  • Erişim: Sosyal medya ayrıca, diğer pazarlama ortamları aracılığıyla elde edemeyeceğiniz küresel bir erişim sunar.
  • Marka: Çevrimiçi bir varlık, bir hedef kitleyle etkileşimler ve net mesajlaşma yoluyla bir şirket markası oluşturmaya yardımcı olur.
  • Pazarlama Aracı: Bu platformların bir şirkete sağladığı ucuz erişim, sosyal medyayı arzu edilen bir pazarlama aracı haline getirir. Sosyal medya, kanıtlanmış bir oranda potansiyel müşteriler ve satışlar üretir ve birçok platform reklam araçları ve analizler sunar.

Sosyal Medya Desteği Nasıl Sağlanır?

Sosyal Medya Desteği Nasil Sağlanir

Artık sosyal medya hesabına destek ihtiyacınız olup olmadığı konusunda iyi bir fikriniz olduğuna göre, sonunda onları yönetmeye başlayabiliriz. Aşağıda, hesaplarınızın her birini aktif hale getirmenize yardımcı olacak dokuz adım verilmiştir;

  1. Sosyal Medya Stratejinizi Belirleyin

Birden fazla hesap çalıştıran bir ekibiniz varsa, herkesin markada kalmasını sağlamak zor olabilir. Politikaları, prosedürleri ve hizmet dili gibi konularda sosyal medya stratejisi oluşturarak kullanıcılara her zaman takip edecekleri bir şey verebilirsiniz.

Her hesabın farklı hedefleri olsa bile belgelenmiş bir strateji herkesin senkronize kalmasına ve şirketinizin mesajından uzaklaşmamasına yardımcı olabilir.

  1. Sosyal Medya Yönetim Yazılımını Kullanın

Aynı içeriği kopyalayıp farklı sosyal medya platformlarında birden fazla hesaba yapıştırmak çok zaman alabilir. Yayıncılığı ve katılımı tek bir yerden yönetmenize yardımcı olacak Buffer gibi sosyal medya yönetim yazılımlarına yatırım yapın.

Bu yazılım, tek bir düğmeye tıklayarak aynı anda farklı ağlardaki farklı hesaplara içerik göndermenize yardımcı olabilir.

  1. Editoryal Takvim Oluşturma

Editoryal takvim,  sosyal medya stratejinize yön vermek ve sosyal medya stratejinizle uygun yönde olduğunuzdan emin olmak için kullanışlıdır. Bu, sosyal medya yönetim yazılımı aracılığıyla veya basit bir belgeyi sosyal ekibinizle paylaşarak yapılabilir.

Her şeyi tek bir yere koyar ve sosyal medya yöneticileri için bir referans sağlar. Ayrıca sosyal medya çalışmalarınızdaki boşlukları veya kaçırılmış fırsatları belirlemeye yardımcı olabilir.

  1. Sosyal Medya Etkinliğini İzleyin ve Etkileşime Geçin

Bahsetmeleri ve anahtar kelimeleri takip etmek, özellikle de destekle ilgili bir hesap oluşturuyorsanız önemlidir. Bir müşterinin yardıma ihtiyacı olup olmadığını veya işletmenizle ilgili trend olan bir konuya atlayıp atlayamayacağınızı bilmek istersiniz.

En önemlisi, iş arkadaşlarınızın hiçbiriyle çakışmak istemezsiniz. Sosyal medya yönetim yazılımı, ekibiniz içinde işbirliği için bir alan sağlarken izleme konusunda yardımcı olabilmelidir.

Bir markanın bir yıllık gönderiye yanıt vermesi veya bir sorgunun iki yanıt alması kötü bir görünümdür.

  1. Sosyal Medya Stratejinizi Analiz Edin

Sosyal medya stratejinizin sonuçlarını analiz etmek ve bunları temel sosyal medya metriklerine göre ölçmek önemlidir. Bazı hesaplar diğerlerinden daha mı iyi performans gösteriyor? Gecikenlere nasıl yardımcı olabilirsiniz? Her hesap markanıza bir şekilde katkıda bulunuyor mu?

Platform analizlerine bakmadan cevapları bilemezsiniz. Stratejinizi uygulamak ve neyin işe yaradığını anlamak için sonuçları okumak için veri odaklı pazarlamayı kullanmak ve optimum sonuçlar sunmak için sosyal medyaya yaklaşımınızı ince ayarlamak.

  1. Büyük Sosyal Platformlarda İşletme Hesapları Oluşturun

Bir sosyal medya yöneticisi olarak, birden fazla müşteri hesabını yönetmek için etkili bir yola ihtiyacınız olacak. Tüm popüler sosyal medya platformları, tüm profillerinizi düzenli tutmanıza izin verecek işletme hesapları sunar.

İşletme hesapları, müşterilerinizin güvenliği için de önemlidir, çünkü size giriş kimlik bilgilerini vermek veya hesaplarına doğrudan erişim sağlamak zorunda kalmadan profillerine erişmenizi sağlar. Sosyal medya platformlarında kurumsal profil açmanız çok pratik  bir süreç olmaktadır.

  1. Sosyal Medya Yöneticisi Uzmanı İşi Alın

Bir sosyal medya desteği almak başarılı bir sosyal medya yönetimi konusunda gereken deneyimi elde etmenize yardımcı olabilir. Kemerinizin altındaki ilgili sosyal medya deneyimiyle, serbest çalışan olarak iş bulmak veya yönetici olarak iş bulmak da daha kolay olacaktır.

Bir sosyal medya uzmanının rolü bir yöneticininkine benzer ve aynı becerilerin çoğunu gerektirir. Çalıştığınız şirketlerin büyümesini sağlamak için farklı sosyal platformlardan yararlanmaktan sorumlu olacaksınız.

Hangi platformların en iyi fırsatları sunduğuna karar vermek için hedef kitleyi araştırmayı ve paylaşılacak alakalı içeriği bulmayı ve oluşturmayı içerir.

Daha fazla deneyim kazandıkça, farklı müşteri türleri için hesapların nasıl ele alınacağını anlayacak ve sizi gelecekte etkili bir yönetici olarak hizmet edebilecek bir konuma getireceksiniz.

  1. Yönetici Becerilerinizi Geliştirin

Sosyal medya pazarlama stratejilerinizi desteklemek için gereken sektöre özgü becerilerin ötesinde, yönetici olma becerilerini geliştirmeyi gerektirir. Ustalaşmanız gereken önemli yeteneklerden bazıları şunlardır:

  • İletişim

Sosyal medya desteği alarak hem müşterilerle hem de kendi ekibinizle verimli bir şekilde iletişim kurabilmeniz gerekir. Verimli iletişim  sayesinde sosyal medya stratejinizi ve hedeflerinize ulaşmak için kullanacağınız taktikleri açık bir şekilde ortaya koyabilirsiniz.

İşinizi açıklama yeteneği, projelerinizin sorunsuz ilerlemesini sağlayarak müşterilerle ilişkilerinizi geliştirmenize yardımcı olabilir.

  • Zaman yönetimi

Başarılı bir sosyal medya stratejisi yönetmek için zamanınızı etkili bir şekilde yönetebilmeniz gerekir. Bir sosyal medya yöneticisi olarak kampanyaları baştan sona yönlendirirken ve uygularken planlamanız ve yapılandırmanız gerekir.

Bunu aynı anda birden fazla proje için yapmak için süreçler geliştirmeniz ve tüm parçaların doğru sırada hareket etmesini sağlayacak araçları kullanmanız gerekir.

  • Analitik beceriler

Analitik beceriler

Verilere bakabilmek ve daha bilinçli kararlar almak için kullanabilmek, bir sosyal medya yöneticisi olmak için çok önemlidir.

Bu durum neyin işe yaradığına odaklanarak ve neyin işe yaramadığı konusunda değişiklikler yaparak hem ücretli hem de organik pazarlama kampanyalarınızı optimize etmenizi sağlar.

  1. Hizmetlerinizi Tanımlayın

Sosyal medya ve yönetim becerilerinizi ilk olarak geliştirmelisiniz. Daha sonra hangi hizmetleri sağlayacağınıza ve işiniz için ne kadar ücret almak istediğinizi ortaya koymalısınız.

Başlamak için birkaç hizmete odaklanmak iyi bir uygulamadır. Bu belirli alanlarda daha hızlı ustalaşmanıza yardımcı olacak ve bir uzmanlığa sahip olmak güvenilirliğinizi artırmaya yardımcı olabileceğinden yeni müşteriler kazanmak daha kolay olacaktır.

Destek alabileceğiniz hizmetlerden bazıları şunlardır:

  • Ücretli reklam kampanyaları
  • Grafik tasarım
  • Profilleri ayarlama ve optimize etme
  • Müşteri hizmetleri ve topluluk katılımı
  • İçerik oluşturma ve küratörlüğünü yapma

Kaynakça:

https://www.outsourceaccelerator.com/glossary/social-media-support/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir