Site İçi SEO Nedir, Nasıl Yapılır?

Site İçi SEO (On Page SEO) Nedir, Nasıl Yapılır?

Site içi SEO (iç SEO), web sitelerini Google ve benzeri arama motorlarında üst sıralara çıkarmak ve daha fazla kullanıcıya ulaşmayı hedefleyen çalışmalardır. Site içi SEO çalışması yapmak site dışı SEO yapmaktan daha önemlidir çünkü çalışmalar kullanıcı odaklıdır.

Bu çalışmalar sayesinde firmalar ve web site sahipleri ziyaretçi trafiğini organik bir şekilde yükselterek daha kaliteli bir web site elde etmek için çalışırlar. Bu makalede bu çalışmalardan biri olan site içi SEO hakkında bilgiler verilecektir.

Markalar e-ticarette daha fazla müşteri için reklamcılık bütçelerini asla az tutmazlar. Reklamcılık faaliyetleri birçok aşamadan oluşur ve bu aşamaların hepsi detaylarıyla planlanır. Bu ince işçiliğin sebebi ise internet üzerinde bulunan büyük bir müşteri potansiyelidir.

Bu potansiyel müşterilerin web siteyi ziyaret etmesi ve bu sitelerden alışveriş yapması öncelikli amaçtır. Web sitelerin bu hususta dikkat çekici olması ve kullanıcıya hitap etmesi önemlidir. Web sitenin bu kıstasları karşılaması için yapılan çalışmalardan biri site içi SEO’dur.

Peki, nedir bu site içi SEO? Firmalar ya da şahıslar tarafından tasarlanan Web sitelerinin kullanıcı aramalarında üst sıralarda çıkması için yapılan çalışmalardır.

Bu çalışmalar kapsamında, web site içinde bulunan herhangi bir özellik kullanılabilir. Bunlar içerikler, görseller, tema, başlıklar, açıklamalar gibi ögeleri kapsar. Bu hususta dikkat edilmesi gereken kıstas kullanıcı odaklı bir web sitesi oluşturmaktır.

Sayfa İçi SEO (On Page SEO) Nedir?

site içi ve site dışı seo

On page SEO, sitenin yazılım, donanım ve içerik özelliklerini arama motorları için optimize etmeye odaklanan bir süreçtir. Burada iç link sistematiğinden site hızının uygun hale getirilmesine, içeriğin niteliğinin arttırılmasından kullanıcı deneyiminin genel olarak iyileştirilmesine uzanan oldukça geniş bir uygulama alanı söz konusudur. Google protokollerine göre, SEO uygulamalarının önemli bir kısmı site içerisinde yapılır. Zira uyumluluk hariçte yapılan işlemlerle değil, sitede yapılan düzenlemelerle sağlanır. Bunun dışında site dışında yapılan işlemlere genel olarak dijital pazarlama uygulamaları denir. Backlink uygulamaları için sistem tarafından getirilen kısıtlamalar nedeniyle, bu işlemler yerine nitelikli dijital pazarlama yapılması önerilir ki, bunun için On Page SEO uygulamalarının en iyi şekilde yapılmış olması gereklidir.

Site İçi SEO Çalışmalarında Hedefler

Site içi SEO çalışmalarında temel amaç web sitesini kullanıcı dostu hale getirmek ve kullanıcılara faydalı bilgiler sunmaktır. Bu doğrultuda geliştirilen alanlar şunlardır;

  • Web sitesinin daha hızlı açılmasını sağlamak.
  • Oluşturulan blog ve sayfa içeriklerinin kalitesini arttırmak.
  • Arama niyetine göre içeriklere görseller veya videolar eklemek.
  • Site içi dolaşımı kolaylaştırmak ve teşvik etmek.
  • Web sitesinde kalma süresini arttırmak.
  • Bounca rate oranını düşürmek.
  • İnternet kullanıcısını tatmin ederek içeriği paylaşmasını sağlamak.
  • Teknik hataları çözmek.

Site İçi SEO Ayarları Nelerdir?

Site içi optimizasyon birçok adımdan oluşur. Site içi SEO ayarları için size bir liste vereceğiz. İşte web sitenizin başarısı üzerinde doğrudan veya dolaylı bir etkisi olan 12 önemli sayfa içi SEO faktörünün bir listesi;

  • Taranabilir Web Sitesi – web sitesi taranabilir ve arama robotları tarafından dizine eklenir.
  • Site Mimarisi – sayfaların mimarisinde net bir yapı ve mantık var.
  • Kaliteli Giden Bağlantılar – web sitesi yüksek kaliteli dış kaynaklara bağlanıyor.
  • Web Sitesi Hızı – sayfalar tüm cihazlarda hızlı yüklenir.
  • Mobil Kullanım Kolaylığı – sayfa her cihazda ve tarayıcıda düzgün bir şekilde oluşturulur.
  • HTTPS Kullanımı – web sitesi güvenlidir ve SSL sertifikasına sahiptir.
  • Kullanıcı Dostu URL’ler – URL adresleri basit ve UX dostudur.
  • İyi Hedeflenmiş İçerik – sayfa belirli bir arama amacını hedefler.
  • Anahtar Kelime Optimizasyonu – sayfa, alakalı yerlerde alakalı anahtar kelimeler kullanır.
  • Görüntü Optimizasyonu – görüntüler arama motorları için optimize edilmiştir.
  • Okunabilirlik Ve UX – metin iyi optimize edilmiş, okunabilir ve UX dostudur.

Yüzlerce sıralama sinyali var, ancak hiç kimse ne olduklarını ve nasıl çalıştıklarını %100 kesin olarak bilmiyor. Google’daki kullanıcılar, olası kötüye kullanımı önlemek için formülleri hakkında çok gizlidir. Algoritmalarının yalnızca bazı kısmi yönleri hakkında resmi açıklamalar ve bir dizi onaylar verirler.

Site İçi ( On Page ) SEO Çalışması Nasıl Yapılır?

Web siteleri tasarlanırken birçok ölçüte göre tasarlanır. Bu ölçütler genel manada kullanıcıların tercihleri gözetilerek belirlenir. Bu tercihlerin anlaşılması ise uzun araştırmalar gerektirir.

SEO uzmanları site içi SEO çalışmalarını yaparken birçok araç kullanarak araştırmalar yapar. Bu bağlamda site içi SEO tekniklerinin uygulama aşamaları şu şekilde sıralanır;

  • Web sitenin hızı optimize edilmelidir: Web site bünyesinde bulunan sayfaların yüklenme hızı Google’a web sitesi hakkında fikir verir. Bu hızın düşük olması bozuk bir site olabileceği yönünde Google’ı uyarır. Google algoritmaları Web sitelerinin kullanıcı deneyimini önemsemesini ister. Bunun yanı sıra kullanıcı deneyimini önemsemeyen sitelere PR cezası gibi yaptırımlar uygulanabilir. Dolayısıyla optimize edilmeyen bir Web site hızı Web siteler için SEO’yu olumsuz etkiler.
site hizi optimizasyonu
Pagespeed ile site hızınızı kontrol edebilir ve optimize edebilirsiniz.
  • Sayfalarda bulunan başlıkların kullanımı: SEO çalışmaları ve içerik üretimi konusunda dikkat edilmesi gereken hususlardan biri de başlık kullanımıdır. Bu bağlamda “h1, h2, h3,…” düzeninin göz ardı edilmemesi gerekir. Google, kullanıcılara arama yaptıkları zaman başlıkları tarayarak sonuçlar çıkarır. Bu anlamda içerik ve sayfalara konulan başlıklar ve bu başlıkların sıralaması önem arz eder.
  • Metin içerikleri için oluşturulan Meta açıklamaları: Web sitede yayımlanan metinler yayımlanırken üretici tarafından Meta açıklama eklenmelidir. Eklenen Meta açıklama içinde anahtar kelimelerin bulunması ve açıklamanın doğru kurgulanmış olması önemlidir. Google arama sonucu sunarken Meta açıklamalarını önemser.
  • URL yapısı: Web siteler tasarlanırken kullanılan ve SEO çalışmaları esnasında düzenlenen URL yapısının okunabilir olması web siteye ulaşımı kolaylaştırır. Bu doğrultuda URL içinde bulunan kelimelerin kullanıcıların anlayabileceği şekilde düzenlenmesi daha fazla kullanıcı trafiği sağlayacaktır.
seo uyumlu url optimizasyonu
Seo uyumlu örnek URL yapısı
  • Görsel SEO: Web sitede yayınlanan görsellerin optimize edilmesi de site içi SEO kapsamındadır. Bu çalışmalarla web siteye görseller yoluyla da kullanıcı çekilebilir. Görsel alt etiketi oluşturmak, görsel URL’sinde görsel ile alakalı anahtar kelimeler kullanmak gibi çalışmalar görsel SEO çalışmalarının temelini oluşturur.
Görsel SEO Örnek Çalışma
Görsel SEO Örnek Çalışma
  • Anahtar kelime kullanımı: Google birkaç yıl öncesine kadar anahtar kelime kullanımını tüm ölçütlerin üzerinde tutardı. Ancak hala öneminden değer kaybetmiş değildir. Anahtar kelimelerin kullanımı, arama motorlarında sıralamayı etkileyen en büyük faktörlerden biridir. Ancak kullanımda aşırıya kaçılması yine Google tarafından olumsuz algılanabilir. Dolayısıyla anahtar kelime sayısının abartılı biçimde çok olmaması gerekir.
  • Web siteye yapılan güncellemeler: Web sitelerin kullanıcılara devamlı yeni şeyler sunması Google’ın önemsediği bir başka konudur. Uzun süre güncellenmeyen bir web sitesi Google tarafından olumsuz yorumlanacak ve SEO çalışmaları açısından kötü sonuçlar elde edilecektir. Bu bağlamda web site güncellemelerinin yapılması önem arz eder.
  • Sosyal medya: Web sitenin hitap ettiği hedef kitle, web sitenin sosyal medya mecralarına erişmek isteyebilir. Bunun yanı sıra dijitalleşen dünyada neredeyse artık herkes sosyal medya hesabı kullanmaktadır. Bu mecra pazarlama faaliyetlerini yapmak için çok iyi bir seçimdir. Web site bünyesinde bulunan sosyal medya butonlarıyla web siteden firma sosyal medya hesaplarına müşteri yönlendirmesi yapılabilir.
Örnek sosyal medya çalışması
Örnek sosyal medya çalışması
  • Mobil uyumlu Web siteler: Teknolojinin ilerlemesiyle web siteler artık sadece bilgisayarlar üzerinden ziyaret edilmiyor. Bunun yanında telefonlar, tabletler ve hatta zaman zaman televizyonla bile kullanılabiliyor. Bu hususta tasarlanan web sitelerin mobil uyumlu URL’ler üretilerek, mobil kullanımı destekleyen web sitelerle kullanıcı deneyimi iyileştirilebilir.
  • Linklemeler: Web site içeriklerinde kullanılan yönlendirme türlerinden biridir. Alınan iç ve dış bağlantılarla web site daha ileri bir noktaya taşınabilir. Bu yolla başka web siteleri aracılığıyla söz konusu web siteye organik bir trafik sağlanabilir.
Breadcrumb Kullanımı
Breadcrumb Kullanımı
  • Üretilen içeriklerin kalitesi: Google, web sitelerde bulunan içerikleri sürekli inceler. İçeriklerin özellikleri, yazılışı, ifade ediliş biçimi gibi birçok ölçütü dikkate alır. Bu içerikler Google’da bulunan başka bir içerikten alıntı yapılmış biçimde yazılmamışsa, yani özgünse, Google bu içeriği üst sıralarda çıkarma eğilimindedir. İçeriklerin Google tarafından kaliteli olarak kabul edilmesi için şunlar gerekmektedir;
    • Yazılar kullanıcıların anlayabileceği nitelikte yazılmalıdır. Bu dille yazılan yazılar etkileşim alır ve kullanıcılar tarafından daha çok tercih edilir.
    • Metin içeriklerinde yapılan anlam ve yazım hataları Google algoritmaları tarafından kolayca fark edilir. Bu hususta yapılan hataların üretim aşamasında düzeltilmesi gerekir.
    • Google’ın bir diğer dikkat ettiği şey ise üretkenliktir. Üretken bir site aktiftir. Aktif olan bir site ise Google’ın sevdiği sitedir. Bu noktada dikkat edilmesi gereken husus, üretilen içeriklerde intihal olmamasıdır.
    • Kullanıcıya sağlanan bilgilerin detaylı bir şekilde her soruyu cevaplar nitelikte olması önemlidir. Bu bağlamda Google sıralamalarında en üst sırada bulunan sitelerdeki içerik uzunlukları oldukça fazladır. Bunun yanı sıra web site için Backlink alma ihtimalini de güçlendirir.
  • Web sitesinde kalma süresini arttırmak: Kullanıcılar aradığı konu hakkında detaylı içerik sunmanız sitenizde daha uzun süre kalmalarını sağlar. Yani aradıkları sorunun cevabını ve yeni oluşabilecek soruları yanıtlamanız gerekmektedir. Sadece yazı içeriği değil kullanıcı arama niyetine göre görsel ve videolar ile sitenizde kalma süresini arttırabilirsiniz. Yazınızı görselleştirmeniz yazınızın okunabilirliğini arttırdığı gibi sitenizde bulundukları süre içerisinde sitenizde active durumda olacaktır.
  • Teknik hataları çözmek: Sitenizin SEO puanı ve sağlığı açısından teknik olarak hata olmaması veya çok az hata olması gerekmektedir. 404 hatası veren sayfaları tespit etmeniz gerekmektedir. Sitenizde silinen içeriğiniz var ise bu içeriğin linkini 301 yönlendirmesi ile alakalı sayfaya yönlendirmeniz gerekmektedir. Orphan page (yetim sayfa) içerikleriniz var ise bu içerikleri birbirlerine bağlayarak index almasına yardımcı olabilirsiniz.
örnek site içi seo çalışması raporu
Ahrefs ile Site içi Teknik Hataların Çözümü
  • Bounce rate oranını düşürmek: Sitenizi ziyaret eden kullanıcıyı sitenizde daha fazla vakit geçirmesini sağlamanız ve diğer içeriklerinizi de incelemeye yönlendirmeniz gerekmektedir.

 Site İçi SEO Optimizasyonu Neden Önemlidir?

Firmalar ve web site sahipleri web sitelerini duyurmak için ücretli ya da ücretsiz birçok yola başvurur. Bu yollardan biri olan site içi SEO çalışmaları web sitelere organik bir trafik vaat eder. Bu organik trafiğin web siteler, özellikle e-ticaret siteleri için en avantajlı yanı sürekli bir PR oluşturmasıdır.

Çünkü Google üzerinde organik bir görünüm kazanan web siteleri genel anlamda marka değeri, marka farkındalığı ve güveni kazanmış sitelerdir. Bu sitelere karşı kitle sadakat duyar ve bu sitelerle etkileşime girmekten çekinmez.

Yapılan site içi SEO çalışmaları ile web sitelerin içerikleri, görselleri, metinleri, tasarımdan sunuma bütün işlemleri optimize edilir. Bu optimizasyon işlemlerinin en önemli yanı ise bu işlemlerin firma bütçesine hiçbir zararının olmamasıdır.

Bu hususta büyük markalar ve blog siteleri bu SEO çalışmalarını yaparken SEO uzmanlarıyla birlikte çalışırlar. Bunun sebebi ise SEO’nun yararlı olduğu kadar riskli bir çalışma olmasıdır. Çünkü hatalı planlanan bir SEO ve dolayısıyla hatalı uygulanan bir SEO web siteyi yükseltmez, düşürür.

Arama motorunda üst sıralarda görünmesini isteyen web siteleri, algoritma ekseninde hareket ederler. Dolayısıyla yapılan çalışmalar hem kullanıcı dostu hem de arama motoru dostu olmalıdır.

Faydalı site içi SEO araçları nelerdir?

Bir Seo uzmanının site içi seo yaparken yardım aldığı araçlar vardır. Bu araçlar web sitenizi daha fazla geliştirmenize ve hatalarınızı görmenize fayda sağlamaktadır. En faydalı yardımcı SEO araçları sizler için listeledik;

  • Google Search Console: Bu araç olmadan SEO yapmaya başlamış sayılmazsınız. Çünkü bu aracın içinde sitenizle alakalı neredeyse tüm bilgiler var. Arama sonuçları performansınızdan tutun Google botu sitenize ne için geldiğine kadar size bilgi sağlamaktadır.
  • Google Analytics: En basit şekliyle ziyaretçiler websitenizde ne yapıyor, hangi sayfayı ziyaret ediyor, hemen çıkıyor mu, tekrar geri geliyor mu gibi sorularınıza yanıt aldığınız en faydalı araçlardan biridir.
  • Pagespeed: Son gelen algoritma güncellemeleriyle beraber site hızı çok önem kazandı. Eğer siteniz yavaş ise mobil uyumu konusunda yetersiz ise SEO çalışmasında ilk başta geliştirmeniz gereken yer olacaktır.
  • Gtmetrix: Web sitenizin hız testini yapabileceğiniz ücretsiz faydalı ve herkesin kullanması gereken ücretsiz bir araçtır. Gtmetrix raporu biraz daha detay verir, sitenizin neden yavaş olduğu hangi bölümün yavaşlattığını raporunda belirtir.
  • Screaming Frog: 500 taramaya kadar ücretsiz olan bu araç SEO çalışmalarının olmazsa olmazıdır. Sitenizde HTTP hatalarını, H tagı hatalarını, görsellerin alt taglarının olup olmadığı gibi bir çok özelliği ile işlerinizi kolaylaştırcaktır.
  • Ahrefs: Gönül ister ki her SEO uzmanında bu aracı kullanabilecek bütçe olsun ancak kur fiyatları ile artık ülkemiz için pahalı bir araç haline gelen ahrefs, A’dan Z’ye sitenizle ve rakiplerinizle alakalı her şeyi kolayca raporlayabilirsiniz. Ve sonuçlarına göre aksiyon alarak rakiplerinizin önüne geçebilirsiniz. En düşük Aylık 99 dolardan başlayan premium ücreti bulunmaktadır.
  • Semrush: Ücretsiz olarak kısıtlı bir gösterim sunmaktadır. 5 proje için aylık 120$’dan başlayan premium ücreti bulunmaktadır.
  • Seobility: Ahrefs ve semrusha göre oldukça kısıtlı olan bu araç 1 proje ücretsiz ekleyebiliyorsunuz. 1000 sayfa tarama özelliği ile size belli bir yere kadar yardımcı oluyor. 10 adet anahtar kelimeye kadar google sonuçlarını raporlamanıza izin veriyor.
  • Sitemap Generator: 500 adet linke kadar ücretsiz olarak sitemap oluşturuyor.
  • Plagiarism: Sitenizde bulunan içeriğin özgünlüğünü test etmenize yarayan ücretsiz faydalı bir araçtır. Sitenizdeki yazıların %100 özgün olması çok önemlidir. Ne kadar düşük sonuç olur ise o içeriğin yükselmesi daha zor oluyor. Ve kopya içerik kategorisine girme riski oluyor. Bu yüzden yazılarınızın özgünlüğünün testini ihmal etmeyiniz.

On Page SEO Hizmeti Kapsamı Nedir?

On page SEO, bir kerelik bir kurulum ve ardından sürekli olarak gerçekleştirilen işlemler de dahil olmak üzere bir dizi görev etrafında döner ve bunlar genellikle şunları içerir:

  • Teknik hataları düzeltme, bozuk bağlantıları kaldırma ve indirme hızını etkileyen yinelenen sayfalar.
  • İç yapı optimizasyonu
  • Bir dizi anlamsal anahtar kelime seçme ve derleme.
  • Temiz URL’ler, robotlar, .txt ve site haritası dosyaları kullanarak güçlü bir site yapısı oluşturma.
  • Kullanım kolaylığı için web sitenizin kullanılabilirliğini test etmek ve geliştirmek.
  • Sitenizin hızını en üst düzeye çıkarmak için değişiklikler yapma
  • İçeriğinizin alaka düzeyini optimize etmek için derinlemesine anahtar kelime araştırması
  • Daha iyi UX için sayfa içi içeriği yenileme
  • Meta açıklama etiketlerini ve başlık etiketlerini arama sorgusunda daha iyi eşleşecek şekilde düzenleme
  • Ekstra anahtar kelimeler peşinde koşmak için yeni, mükemmel şekilde optimize edilmiş içerik yazma
  • Düzenli web sitesi izleme ve sorun giderme.
  • Web sitesi görüntülerini optimize etme.
  • Kullanıcı amacını anlama ve site arama alaka düzeyini iyileştirme.
  • Yetkili dahili yeniden bağlama.

On Page SEO hizmetlerinin evrensel, her şeyi kapsayan bir yaklaşımı yoktur. Current Works site içi SEO işlemleri için ayrıntılı bir özel plan da dahil olmak üzere her müşteri için kişiselleştirilmiş bir SEO stratejisi oluşturur. Her müşterimiz için düzenli bir iş faaliyet raporu hazırlıyoruz.

S.S.S.

Site İçi SEO Çalışmaları Nelerdir?

Site içi SEO’da yapılan çalışmalar web sitenizin arama motorlarında daha iyi sıralama sağlamak ve organik trafik elde etmek için yapılan optimizasyon işlemlerinin tamamıdır. Sitenin içinde arama motoru botları ve kullanıcılar tarafından daha iyi bir deneyim yapılır. Link yapısı, iç link, site hızı, içerik kalitesi ve açıklamalar gibi birçok nokta site içi SEO çalışmaları içinde ye alır.

İç SEO Ne Demek?

Yandex, Bing, Google ve Yahoo gibi arama motorlarındaki sıralama kriterlerine göre web sitenizdeki sayfaları düzenleme işlemi iç SEO olarak adlandırılıyor. İç SEO işlemlerinde temel amaç arama motoru sonuçlarında sayfanızı üst sıralara çıkarmaya çalışmaktır. Yapılan tüm düzenleme, analiz ve süreçler buna göre yapılır. İç SEO sadece sitenizin sayfalarına yönelik yapılan işlemlerin tamamıdır.

Site İçi SEO’da Nasıl Başarılı Olunur?

Site içi SEO’da başarı elde edebileniz için öncelikle web sitenizin teknik açıdan sorunsuz olması gerekiyor. Arama motorları tarafından web sitenizin olumsuz anlaşılacağı her türlü teknik hatadan temizlenmesi lazım. Sonrasında site içi SEO sıralama kriterlerine uygun hızlı, kaliteli içeriğe sahip, görsel optimizasyonu yapılmış web siteleri arama motorlarında başarı getirir.

Kaynaklar:

Webfx https://www.webfx.com/seo/glossary/what-is-on-page-seo/ Erişim Tarihi: 26 Eyl 2022, 08:12

  1. Avatar
    Kazım diyor ki:

    kısa bir süredir seo ile ilgileniyorum, udemyden ders falanda aldım ama anlamadığım bir konu var hocam iç seo tekniklerinden hangisi en önemlisi makale yazmak mı, teknik taraf mı site hızı mı ? Herkes yapılacakları yazmış ama önce nereden başlanır tam anlamadım

    • Ömer Yoluk
      Ömer Yoluk diyor ki:

      Kazım Bey Merhaba,

      Ajans olarak önerimiz öncelikle sağlıklı çalışan ve teknik hataları bulunmayan bir web sitesine sahip olmanız. Akabinde içerik geliştirmelerini gönül rahatlığla yapabilirsiniz. Tersi olması durumunda sitenize vereceğiniz emeğinizin karşılığını alamayabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir