Sirket Personellerinizi Pazarlamanizda Nasil Kullanabilirsiniz

Şirket Personellerinizi Pazarlamanızda Nasıl Kullanabilirsiniz?

Çalışanlar işletmeniz için ücretli çalışanlardan çok daha fazlasıdır. Onlar markanızın ve işletmenizin temsil ettiği her şeyin elçileridir. Şirketinizin üyeleri olarak, sunduğunuz ürün veya hizmetleri yakından tanırlar ve müşterilerinizin ihtiyaçlarının farkındadırlar.

Her işveren personellerin işini sahiplenmesini ve işletmenin gelirlerini arttırmaya yardımcı olmasını ister. Bu nedenle de işletmeniz için şirket personelini pazarlamada nasıl kullanabilirsiniz detaylı olarak ele alacağız.

Sosyal Medya Kullanımlarını Destekleyin

Son 20 yılda sosyal medya pazarlamayı kökten değiştirdi. Daha önce, ünlü bir sözcüyü işe almadığınız sürece, markanızın çalışanlarınızın çoğundan daha geniş bir kitleye ulaşma ihtimali vardır. Bugün, çalışanlarınızın çoğunun büyük sosyal medya takipleri var ve bu kitlelere dahili pazarlama yoluyla dokunabilirsiniz.

İlk adım, çalışanların katılımını sağlamaktır, böylece şirket hakkında sosyal medyada konuşmak isterler.

İkinci adım, bunu etkili bir şekilde yapmalarına yardımcı olmaktır. Çalışanlara markanız hakkında çevrimiçi olarak nasıl yazacakları konusunda koçluk yapın ve onlar için kolaylaştırın.

Üçüncüsü en aktif çalışanlarınızı dış pazarlama stratejiniz ve marka mesajınızla tam olarak meşgul ettiğinizden emin olun. Stratejinizin önemli bir parçası olduklarını hissetmelerini sağlayın ve marka savunuculuklarını Slack gibi iç iletişim kanallarınızda tanımayı alışkanlık haline getirin.

Bazı şirketler katılım için teşvikler de kullanır, ancak bu genellikle ekibinizle gerçek bir ortaklık kurmaktan daha az etkilidir.

Editoryal Blog Kategorileri Oluşturun

Tıpkı haber kuruluşlarının bir op-ed veya fikir bölümüne sahip olması gibi, çalışanlara blogunuzda ses çıkarmaları için kendi yerlerini verebilirsiniz. Aşağıdaki gibi şeyler hakkındaki düşüncelerini paylaşabilirler:

  • Sektördeki değişiklikler ve gelecekte bizi nelerin beklediği
  • Şirketinizde veya sektörde çalışan kişisel deneyimleri
  • Sektöre ve şirket kültürüne neler katıyor?
  • Neden şirketiniz için çalışıyorlar ve ne gibi bir etki yaratmayı umuyorlar?
  • Müşterilerle nasıl bağlantı kurdukları ve ilişkiler kurdukları
  • Günlük yaşamlarını nasıl geçirirler?

Bir Çalışan Geri Bildirim Sistemi Oluşturun

Şirketin lideri olsanız bile çalışanlarınızdan yapıcı eleştiriler alabilmek önemlidir. Bu, özellikle dahili bir pazarlama kampanyasıyla ilerlediğiniz için geçerlidir.

Çalışanlarınızdan gelen geri bildirimler, mesajlarınızdaki boşlukları belirlemenize ve işler kontrolden çıkmadan önce yanlış anlamaları gidermenize yardımcı olabilir. Ayrıca, çalışanlarınıza çok ihtiyaç duyulan bir ses verir ve şirketinizin bir üyesi olarak kendilerini değerli hissetmelerini sağlar.

Çalışanların geri bildirimleri bir intranet programı, anketler, toplantılar veya başka herhangi bir dijital iletişim sistemi biçimi aracılığıyla toplanabilir.

Çalışanların Ürünlerinizi veya Hizmetlerinizi Kullanmasını Sağlayın

Çalışan bağlılığını artırmanın bir başka harika yolu, işlerini kolaylaştırmak için araçlar sağlamaktır. Bu araçlardan biri, çalışanlarınızı satış yapmak için gereken ürün bilgisiyle donatmayı içerir. Üstelik bu, ürün pazarlamasını iç pazarlama stratejilerinize dahil ederek mümkündür. Çalışanların ürünleriniz hakkında kendi deneyimlerinden daha iyi bilgi edinmelerinin daha iyi bir yolu yoktur. Çalışanların ürünlerinizi test etme fırsatlarına sahip olmalarına izin verin. Ayrıca, ürünleri satın almaya teşvik etmek için onlara indirimler de sunabilirsiniz.

Ancak, çalışanlarınızın tıpkı dış müşterileriniz gibi olduğunu unutmamalısınız. Bu nedenle ambalaj, dış ürün pazarlamasında olduğu gibi iç ürün pazarlamasında da önemlidir. Ambalajınız, çalışanların ürünlerinizi satın alma kararlarında önemli bir rol oynayabilir. Trendle devam edin ve dahili müşterilerinizle de etkileşime giren bir ambalaj seçin. Örneğin, giyim işindeyseniz, özel giyim ambalajı seçmek, diğer müşterilerde olduğu gibi içeriden satışları artırabilir.

Bir Ödül Programı Ekleyin

İyi bir pazarlama stratejisi, değerler, hedefler ve misyonlar gibi olumlu bir şirket kültürünü teşvik etmeyi hatırlar. Ayrıca, olumlu bir şirket kültürünü teşvik etmek, organizasyon genelinde başarıyı tanımayı ve kutlamayı içerir. Bu, performanslarında örnek teşkil eden bireyleri veya departmanları övmek ve ödüllendirmek anlamına gelir. Doğru yapıldığında, iyi performansı ödüllendirmek, çalışanlara çabalarınızı takdir ettiğinizi gösterir. Ve bu onların katılımını artırabilir. Ek olarak, işgücünün geri kalanına gelecekte ilgi odağı olmak için ellerinden gelenin en iyisini yapmaları için ilham verir.

İç Pazarlamayı Dış Pazarlama ile Uyumlu Hale Getirin

Çalışanların içeriden duyduklarından farklı bir mesaj göndermek, çalışanlar arasındaki marka itibarınız için felaket olabilir. Karışıklığa ve çalışanların iç ve dış mesajlar arasında bir uyumsuzluk varsa bütünlüğünüzü sorgulamasına neden olabilir. Bu durumda çalışanların şirketle bağlantısını kesmeye başlayabileceğini söylemeye gerek yok. İç ve dış pazarlama mesajlarının dijital pazarlama stratejileri kullanılarak birbirine bağlandığından emin olmak önemlidir. Dış müşterilerinizle olduğu gibi çalışanlarınızla da etkileşime girdiğinden emin olun.

Çalışanların Eski İçeriği İncelemesini ve Revizyon Önermesini Sağlayın

Çalışanları içerik pazarlamasına dahil etmenin bir başka yolu, daha önce yayınlanmış olan eski içeriği incelemelerini sağlamaktır. Eski blog ve Facebook yayınlarına geri dönmelerini sağlayın ve bugün alakalı olabilecek konuları belirlemeye çalışın. Belki de bir uygulama yeni öğeler eklemiştir ve onu tanıtan ilk blog yazısı yeni özellikleri içerecek şekilde güncellenebilir. Ya da belki de yeni bir çift göz, daha alakalı hale getirmek için daha önce yazılmış bir konuyu genişletmenin yeni yollarını düşünebilir.

Bu strateji, çalışanları yaratıcı olmaya teşvik eder, onları trend olan şeylerle güncel tutar, ancak tamamen yeni içerik oluşturmaları için onlara çok fazla baskı yapmaz. Size verilen bir fikirle çalışmak, kendi başınıza tamamen yeni bir fikir bulmak zorunda kalmaktan her zaman daha kolaydır.

İçerikle İlgili Çalışan Girdisi İsteyin

Çalışanlar içerik pazarlamasının ne olduğu ve çevrimiçi içerik paylaşma konusunda daha rahat hale geldikten sonra, bir sonraki adım yeni içerikle ilgili girdilerini istemek olacaktır. Geri bildirimlerini ve fikirlerini isteyerek, hem onları güncel tutarsınız hem de çalışanlarınıza fikirlerine değer verdiğinizi gösterirsiniz.

Öğrenme ve Gelişim Programları Düzenleyin

Hangi becerileri geliştirmeleri gerektiğini ve alabilecekleri eğitimi öğrenmek için çalışanlarınızdan geri bildirim alın.

Daha iyi eğitim alan çalışanlar şirket verimliliğine katkıda bulunur ve ayrılma olasılıkları daha düşüktür. Gelişim ve eğitim programları aracılığıyla çalışanlarınıza yatırım yapın ve yeni beceriler veya eğitim öğrenmek istediklerinde onları destekleyin ve teşvik edin. Bunun gibi programlar elde tutma oranlarını ve çalışan memnuniyetini artırabilir.

Takım Oluşturma Faaliyetleri Planlayın

Şirket gezileri, tatil etkinlikleri veya yıl sonu partileri, çalışanların meslektaşları ve şirket ile ilişkilerini rahatlatmalarına ve güçlendirmelerine yardımcı olan bağ kurma faaliyetleridir.

Yeni çalışanlar için bir parti veya tören düzenlemek, kendilerini memnuniyetle karşıladıklarını hissettirir ve yeni meslektaşlarını tanımalarını sağlar. Denklik programlarınızı da bu etkinliklerle entegre edebilirsiniz.

Düzenli Şekilde Marka Eğitimi Verin

Şirketinizin misyonu, vizyonu, amaçları ve hedefleri markanızın yol gösterici yıldızıdır. Çalışanlarınıza markanızın değerlerini düzenli olarak hatırlatın ve daha da önemlisi çalışanlarınıza bu değerlerin arkasında durduğunuzu gösterin.

Bu değerleri çalışanlarınıza tutarlı bir şekilde iletmek, büyük resmin bir parçası olduklarını hissetmelerini sağlar. Marka eğitimi, şirket kültürünün oluşturulmasında ve oluşturulmasında önemlidir.

Bunlar, şirketin tarihinin sunumları ve videoları aracılığıyla yapılabilir, çalışanlara markanın logosunu taşıyan gömlekler veya kupalar gibi öğeler ve hatta ürün hattınızdan öğeler verebilir.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir