Sigorta Reklamı Nasıl Yapılır?

Sigorta Reklamı Nasıl Yapılır?

Sigorta sektörü, risk yönetimini sigorta sözleşmeleri şeklinde sunan şirketlerden oluşmaktadır. Pazarlamanın artan gücünün getirdiği rekabet ortamıyla beraber bir sigorta reklamının nasıl yapıldığı akıllara gelmiştir.

Peki sigortanın temel konsepti nedir? Bir tarafın, sigortacının belirsiz bir gelecekteki olay için ödemeyi garanti etmesidir. Bu arada başka bir taraf, sigortalı veya poliçe sahibi, bu belirsiz gelecekte meydana gelebilecek bu koruma karşılığında sigortacıya daha küçük bir prim öder.

Bir sektör olarak sigorta, yatırımcılar için yavaş büyüyen, güvenli bir sektör olarak görülmektedir. Bu algı 1970’lerde ve 1980’lerde olduğu kadar güçlü olmasa da diğer finans sektörleriyle karşılaştırıldığında genel olarak gücünü korumaktadır.

  • Sigorta sektörü, farklı alanlarda faaliyet gösteren farklı türde oyunculardan oluşur
  • Sigorta şirketleri, ya dış yatırımcılara sahip geleneksel bir anonim şirket olarak ya da poliçe sahiplerinin sahip olduğu karşılıklı şirketler olarak yapılandırılmaktadırlar.

Tüm sigorta şirketleri aynı ürünleri sunmaz. Bu nedenle aynı müşteri tabanına da hitap etmezler. Sigorta şirketlerinin en büyük kategorileri arasında kaza ve sağlık sigortaları; mal ve kaza sigortaları en popüler olanlarıdır. Kişisel sigorta poliçelerinin en yaygın türleri otomobil, sağlık, ev sahipleri ve hayattır.

Türkiye’de yaşayan insanlar da günümüzde bu sigortalardan en az bir tanesine sahiptir diyebiliriz. Bir sigorta talebi, sigortalı tarafından bir sigorta şirketine, sigorta kapsamındaki bir kayıp veya poliçe olayı için teminat veya tazminat talebidir.

Sigorta şirketi talebi doğrular ya da reddeder. Onaylanırsa, sigorta şirketi sigortalı adına sigortalıya ödeme yapar. Bu nedenle sigorta taleplerini iyi anlamak gerekir. Ancak bir sigortacı olarak kendinizi en iyi nasıl anlatacaksınız?

Her sektörde olduğu gibi sigortacılık sektöründe de birçok rakibiniz vardır. Rakiplerinizden sıyrılma yolları hakkında hazırladığımız bu yazıyı okumaya devam edin.

Hizmet Özeti
Aylık Ortalama Maliyet 10,000 – 25,000 TL
İlk Dönüşler 2. Aydan İtibaren
İdeal Çalışma Süresi 12 Ay
Tek Seferlik Hizmetler Web Tasarım, Kurumsal Kimlik Tasarımı
Aylık Hizmetler SEO, Sosyal Medya Yönetimi, Google Reklam Yönetimi, İçerik Pazarlama
Ek Hizmetler PR, Grafik Tasarım, Influencer Pazarlama, Görüntülü Reklamlar, Yeniden Pazarlama
Hedef Kitle Lokal veya Ulusal

Marka Tutarlılığının Önemi

Marka tutarlılığı sigortacılar için çok önemlidir. Çünkü insanlar size malının ya da canının bedelini ödüyorlar. Bu nedenle markanızın tutarlılığı burada kritik bir unsur halini alıyor.

Logo da marka tutarlılığınızın en önemli ayağıdır. Markanız büyüdükçe logonuz geniş bir tüketici kitlesi için daha tanıdık hale gelir. Bu aşinalık sizin güvenilir ve erişilebilir olduğunuz algısını yaratır. Bu da kesinlikle güçlü bir logoya sahip olmanız anlamına gelir.

Logo tasarımı yapmak kesinlikle bir markanın en ciddiye alması gereken unsurdur. Şirketiniz varlığını sürdürdüğü sürece yaşayacaktır. Eğer çok büyük bir marka değilseniz her yıl logo değişikliğine gitmek size negatif bir etki sağlayacaktır.

Marka tutarlılığı bir kuruluşun temel değerleri, marka vaadi, müşteri deneyimi ve marka kimliği unsurlarıyla uyumlu mesajları nasıl ilettiğidir.

Marka tutarlılığı, markanızın tüm pazarlama kanallarında ve temas noktalarında kolayca tanınmasını sağlar. Bu hem mevcut hem de potansiyel müşteriler için tutarlı bir marka kimliği ve birleşik bir deneyim yaratır.

Marka tutarlılığının korunması sigorta şirketleri için oldukça zor olabilir. Pek çok organizasyonun karşılaştığı zorluklardan biri, pazarlama materyalini oluşturan bireylerin kişilik ve karakterlerinin genellikle şirketin markasını gölgede bırakabilmesidir.

Büyük kuruluşlar için bu bir bütün olarak bakıldığında potansiyel olarak ayrık bir pazarlama materyali ve dijital varlık portföyü sağlar.

Tutarlılığı sürdürmek için önemli bir marka stratejisi görsel öğelerinde yatmaktadır. Görsel markanızın tüm pazarlama materyallerinde tutarlı olduğundan ve marka bilinci oluşturma adımlarına uygun olduğundan emin olmalısınız.

E-posta mesajlarından banner reklamlarına kadar her iletişimin anında tanınabilir kimliğe sahip olmasını sağlar. Bir sigorta şirketinin tüketiciler için akılda ilk sırada yer alan ve ona rekabet avantajı sağlayan, kendisi için hatasız ve inkar edilemez bir görsel kimlik oluşturmuş olması gerekir. 

Sigorta Şirketlerinin Web Sitesi Nasıl Yapılmalıdır?

internetten isletme tanitimi yollari

Bir sigorta şirketinin günümüzün çevrimiçi pazarında başarılı olabilmesi için, potansiyel müşterilerin hızlı ve kolay bir şekilde şunları sağalaması gerekenleri şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Aranılan sigorta bilgilerini bulmak
  • Şirketiniz hakkında detaylı bilgileri sağlamak

Etkili bir sigorta şirketi web sitesi tasarlamak asla şansa bırakılmaz. Çok fazla planlama ve strateji oluşturmak mümkündür.

Ancak web sitenizin şu niteliklere odaklanması çok önemlidir:

İyi bir kullanıcı deneyimi, özellikle potansiyel müşteri oluşturmak için tasarlanmışsa herhangi bir web sitesinde bir zorunluluktur.

Ziyaretçiler ihtiyaç duydukları bilgileri aramak zorunda kalmamalı ve içerik, görseller, düğmeler, gezinme veya gitmek istedikleri yere hemen ulaşmalarına yardımcı olmayan diğer dikkat dağıtıcı unsurları yok etmelidir.

Gezinmesi kolay bir web sitesinin önemine gelirsek, bir web sitesinde gezinmek sezgisel olarak kolay değilse, içeriğiniz ne kadar iyi olursa olsun ziyaretçilerin hayal kırıklığına uğraması ve siteden ayrılması kaçınılmaz sondur.

Sigorta şirketinizin web sitesinin, potansiyel müşterilerin istedikleri web sitesi içeriğini kolayca bulmasını sağlayan temiz, erişimi kolay bir gezinme ile oluşturulması gerekmektedir.

Web içeriğiyle ilgili olarak, ziyaretçilerinizin ne gördüğüne odaklanmanız gerekir. Gezinme sitenizin kemikleriyse, içerik kesinlikle iç organlar diyebiliriz.

Genel olarak web sitesinin çalışması için hayati derecede önemlidir. Ayrıca amacını yerine getirmesi ve her şeyin sorunsuz çalışmasının sağlanması gerekmektedir.

Dikkate alınması değer bir diğer konu ise insanlar bilgi için web’de arama yapsa da çoğu kişi bir form doldurmak veya e-posta göndermek yerine telefonu kaldırıp aramayı tercih ediyor. Bu nedenle web sitenizde mutlaka telefon araması yapılabilirlik özelliği olmalıdır.

Çağa ayak uydurmak sizi rakiplerinizden her zaman bir adım öne taşıyacaktır. Şimdi web siteniz için harekete geçmelisiniz.

googleda sigorta aramasi
Google’da sigorta araması

Sigorta Şirketleri İçin Sigorta Reklamı Nasıl Olmalıdır?

Reklam şüphesiz olarak lansman stratejinizin temel parçalarından bir tanesidir. Çünkü reklam olmadan hedef pazarınızın ürününüzden haberdar olması imkansızdır. Bir ürün ya da markanın reklamını yapmak, çok fazla araştırma ve planlama gerektirir.

Doğru kanallarda yeterli reklam veya hedef kitlenizde iyi yankı uyandıran bir reklam mesajı olmadan, reklamınız başarısız olabilir ve sizi tekrar başa dönmek zorunda bırakabilir.

Reklamınız veya pazarlama kampanyanız ne kadar iyi olursa olsun, pazarda doğru bir şekilde konumlandırılması gerekir. Aksi takdirde mesajınız ürününüze ihtiyacı olmayan kişilere gidebilir.

Aynı şekilde, mesaj hedef kitlenizde yankı uyandırmazsa satışlardan istediğiniz verimi alamazsınız. Bu nedenle doğru konumlandırma çok önemlidir.

Sosyal medya platformları, doğrudan hedef kitlenizle konuşmanız etkileyicilerle çalışmanız ve yeni potansiyel müşteriler çekmeniz için size zengin fırsatlar sunar. Ancak sosyal medya gücünün, müşteri katılımı için kullanışlı bir araçtan çok daha fazlası olduğunu bilmelisiniz.

Örneğin Facebook, son derece spesifik hedefler belirlemenize izin veren ve yalnızca çekmek istediğiniz demografiye ulaşmanızı sağlayan son derece sezgisel bir reklamcılık sistemine sahiptir.

Instagram da sosyal medya platformları arasında yer alan bir topluluktur. İlgi çekmek ve sitenize trafik çekmek için ürünlerinizi görsel bir ortamda sergilemek için fırsat sağlar.

YouTube ise markanız ve ürünlerinizle ilgili videoları tanıtmak için oldukça etkili bir kanaldır. İzleyiciyi bir yolculuğa çıkaran ve onları ürününüzle tanıştıran kısa filmlerle sosyal medya pazarlamanızı ve reklamınızı bir üst seviyeye taşıyın. Bu platformlarda dikkat edilmesi gereken reklam unsurlar da vardır.

Genellikle pazarlamada kullanılan bir terim vardır. Bir atı suya götürebilirsin derler ama ona oradan su içiremezsiniz. Bir reklam çalışmasında da tam olarak bunu yapmanız gerekir.

Her şey harekete geçirici mesajlarla (CTA’lar) başlar. Reklamlarınızda mutlaka harekete geçirici mesajlar kullanmalısınız.

Sigorta Reklamı İçin Neden Pazarlama Ajansı ile Çalışmalısınız?

Sigorta reklamı için pazarlama ajansı ile çalışmanızı gerektiren nedenleri şu şekilde sıralayabiliriz:

  1. Uzmanlık: Pazarlama ajansları, reklamcılık ve pazarlama konularında uzmanlaşmış profesyonellerdir. Bu nedenle, reklam kampanyalarının oluşturulması, yürütülmesi ve ölçülmesi konusunda kapsamlı bir bilgi ve deneyime sahiptirler.
  2. Strateji: Pazarlama ajansları, hedef kitlenizi tanımak, marka mesajınızı oluşturmak ve uygun pazarlama stratejilerini belirlemek için pazar araştırması yapabilir. Bu, reklam kampanyalarınızın daha etkili olmasına ve bütçenizi en iyi şekilde kullanmanıza yardımcı olur.
  3. Kreatif çözümler: Pazarlama ajansları, yaratıcı fikirlerle sigorta markanızı öne çıkaracak reklam kampanyaları oluşturabilirler. Bu durum sigorta markanızın tanıtımı için daha fazla farkındalık yaratmanıza ciddi oranda katkıda bulunur.

Daha fazla bilgi ve profesyonel yardım almak için bize şimdi ulaşın!

Kaynakça:

https://www.forbes.com/sites/forbesagencycouncil/2021/08/19/marketing-strategies-for-insurance-agencies/?sh=2c195c8fb7aa

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir