SERP Nedir?

SERP (Search Engine Results Pages) Nedir?

Arama motoru sonuç sayfası yani SERP, arama yapan kişi bir kelime, kelime öbeği veya karakter dizesi yazdıktan sonra görünen sonuçlar sayfasıdır. Ne aradığınıza, arama geçmişinize, konumunuza ve diğer faktörlere bağlı olarak, arama motoru alakalı ve zamanında olacağını düşündüğü bir sonuç sayfası oluşturur.

Google ve diğer arama motorları sürekli olarak arama algoritmalarını değiştiriyor ve yeni web siteleri sürekli olarak dizine ekleniyor, bu nedenle sayfalarınızın farklı anahtar kelime aramaları için sıralandığı yer genellikle akış halinde olur.

Bir sonuç sayfasında üç farklı öge vardır;

Serp (Search Engine Results Pages) Nedir?

ücretli ve organik arama sonuçları

SERP, arama motorlarının bir kullanıcının sorgusuna yanıt olarak gösterdiği sayfalardır. İlgili web sitelerinin bir listesine ek olarak, bu sayfalar sıklıkla haber makaleleri, resimler, videolar ve diğer içerikleri içerir.

Arama motorunun algoritması, içeriğin alaka düzeyi, web sitesinin otoritesi, kullanıcının konumu ve arama geçmişi gibi bir dizi değişkeni dikkate alarak sonuçların gösterilme sırasını belirler. Bu şekilde tanımlanan ve bazı SERP’lerin üstünde veya altında görünen ücretli reklamlar da bulunabilir. Kullanıcılara sorguları için en uygun ve yararlı bilgileri sağlamak SERP’lerin amacıdır.

SERP’ler SEO İçin Neden Önemlidir?

Çoğu insan SERP’lerin ilk sayfasındaki organik sonuçları tıklar ve nadiren ikinci sayfayı ziyaret eder. Bu yüzden herkes Google’ın ilk sayfasında yer almak istiyor. İkinci sayfada veya daha fazlasındaysanız, neredeyse görünmezsiniz.

Ancak ilk sayfadaki sıralama, birkaç nedenden dolayı her zaman çok fazla trafiğe eşit değildir.

İlk olarak, organik tıklamaların çoğu ilk birkaç konuma gider.

İkincisi, ücretli sonuçlar genellikle SERP’deki organik sıralamaları aşağı çeker.

Örneğin, Google, “çevrimiçi gözlük satın al” için organik sonuçların üzerinde dört ücretli reklam gösterir. Bu nedenle, tüm tıklamaların % 39’u ücretli sonuçlara gider.

Üçüncüsü, Google bazen arama sonuçlarında sorguyu yanıtlayan SERP özelliklerini gösterir. Google, SERP’deki soruyu cevapladığından, arama yapanların bir sonucu tıklamasına gerek yoktur.

SERP’ler, web sitenizin arama motorları aracılığıyla organik olarak ne kadar trafik üretebileceğinin etkili bir belirleyicisi olabilir. Ayrıca, web sitenizin Google’ın arama sayfalarındaki bir kullanıcıya tam olarak nasıl göründüğünü de belirlerler.

Çoğu kullanıcı yalnızca bir SERP’nin ilk sayfasındaki sonuçlara tıklayacaktır. Web siteniz ikinci sayfada veya ötesinde listeleniyorsa, teknik olarak kullanıcılar tarafından görülemezsiniz. Ancak, ilk sayfadaki sıralama da yeterli değildir, çünkü kullanıcılar çoğunlukla ilk birkaç sonucu tıklayacaktır.

Buna ek olarak, ücretli arama sonuçlarının genellikle en üstte görüntülendiğini ve bu, ücretli bir reklam değilse, kullanıcıların web sitenizi tıklama şansını daha da azaltır. Bu nedenle, organik arama sonuçlarının kullanıcılardan optimum tıklamalar alabilmesi için web sitelerinin uygun şekilde optimize edilmesi gerekir.

Google’ın arama sorguları için dizine ekleme algoritması, SEO SERP sıralamalarını belirleyen 200’den fazla sıralama faktörü ile çok karmaşıktır. Bu faktörlerden bazıları sayfa dışı SEO, sayfa içi SEO, bir web sitesinin yükleme hızı ve marka bilinirliğini içerir. Bu faktörlerin tümü, kullanıcılara göstermek için uygun sonuçlarla SERP’leri birleştirir ve sunar.

SERP Neleri İçerir ?

Örnek SERP Sonucu
Örnek SERP Sonucu

SERP, bir web sitesinin daha fazla tıklama çekmek için kullanabileceği çeşitli özelliklerle doludur. İşte SERP’nin en belirgin özellikleri:

  • Öne Çıkan Snippet

SERP’deki öne çıkan snippet‘ler, arama sonuçlarının altında vurgulayabileceğiniz bir web sayfasının kısa ve tanımlı bir bölümüdür. Bunlar, küçük açıklamalardan adımlara veya işaretçilere, hatta web sitesindeki içeriğin özetlenmiş bir sürümüne kadar uzanır. Bunlar dört kategori altında sınıflandırılır:

  • Madde İşaretli Listeler
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • Tablo
  • Numaralı Listeler

SERP‘nin bu özelliği, ziyaretçilere arama sorgularının kısa bir açıklamasını sağladığı ve ayrıca web sitesini onlara sergilediği için web siteleri için çok faydalı olabilir.

  • Bilgi Kartı

Bu özellik, kullanıcıların arama sorgularını anlamaları için görsel bir ipucudur. Bilgi kartları, SERP‘nin en üstünde görünen özellikli resimlerdir ve kullanıcıya aramalarının konusuna temel bir genel bakış sağlar. Kullanıcılara anında ve temel sonuçlar sağlarlar, bu da arama sonuçlarının ötesinde keşfetmek için arama sorgularını daha iyi anlamalarına yardımcı olur.

  • Bilgi Paneli veya Grafik

Bunlar, herhangi bir SERP’deki organik sonucun sağ tarafında görünen panellerdir. Bilgi panelleri, sonuçta görünen web sitesine ve sunduklarına genel bir bakış sağlar. Örneğin, Google’da “Amazon” için arama yaparsanız, sonuç için Bilgi Paneli, şirketin konum, CEO’nun adı, gelir, hisse senedi fiyatı gibi temel istatistiklerini gösterecektir.

  • İnsanlar Ayrıca Sorduğu veya İlgili Sorular

People Also Ask (PAA), Google SERP’de arama sorgusuyla ilgili soruları görüntüleyen bir bölümdür. PAA bölümünde görüntülenen her soru, o soruyu yanıtlayan bir web sitesinin öne çıkan açılır snippet’ini açar. Google’ın algoritmaları, ilgili bir sorunun öne çıkan cevabını her açtığınızda daha fazla ilgili sorunun yükleneceği şekilde tasarlanmıştır.

  • Site bağlantıları

Bir SERP’nin bu özelliği hem kullanıcılar hem de işletmeler için en faydalı olanıdır. Site bağlantıları temel olarak bir ana web sitesinin çeşitli kardeş sayfalarına bağlanır. Örneğin, bir web sitesi “X” için arama yaparsanız, SERP‘deki site bağlantıları size “Hakkımızda”, “Hizmetler”, “Bize Ulaşın” gibi X’teki sayfaların bağlantılarını sunacaktır. Site bağlantıları yalnızca ana sonucun altındaki mavi metinde görünür. Bu, bir web sitesini açmak ve istedikleri web sayfasına ulaşmak için birden çok kez tıklamak zorunda olmadıkları bir web sitesinin belirli bir sayfasına doğrudan erişmek isteyen kullanıcılar için uygundur.

  • İncelemeler ve Videolar

Bir SERP’de görüntülenen video sonuçları, videonun küçük resmiyle birlikte görünen bir arama sorgusunun geliştirilmiş sonucudur. Yalnızca bir web sitesindeki gömülü videolar bir SERP‘de görüntülenmeye uygundur.

Öte yandan yorumlar, kullanıcıyı web sitesi bağlantısını tıklamaya çekmek için bir sonucun altında görüntülenen müşteri yorumlarının derecelendirmeleri ve kısa snippet’leridir.

  • Yanıt kutusu

Cevap Kutusu, Google’ın bilgi grafiği tarafından çalıştırılan veya kullanıcının sorularına veya sorgusuna uygun bir cevabı olan herhangi bir web sitesinden alınan benzersiz SERP SEO özelliğidir. Featured Snippet olarak da bilinen Google Yanıt kutusu, genellikle Google’ın arama motoru sonuç sayfasının (SERP) üst kısmında organik sonuçların üzerinde görüntülenir.

  • Yerel Paketler

Google Yerel Paket genellikle konum iğneleri içeren bir harita, her konum için en fazla 5 yıldız içeren bir derecelendirme ölçeği ve reklamları içerebilen üç arama sonucundan oluşur. Yerel SEO olarak, yerel paket, AdWords sonuçlarının altındaki bir arama sonucunun en üstünde bulunur, ancak bazen organik bağlantıların altına kayabilir.

  • Görüntü Sonuçları

Google, Google Görseller’den gelen arama sonuçlarını, resimlerin anlamlı olduğu anahtar kelimelerle sunar. Örnekler, SERP‘nin hemen üstünde görüntü sonuçlarını almak için “doğum günü mesajları” yazan bir kullanıcı veya bir aktörün adı olabilir.

  • Alışveriş Sonuçları

Google Alışveriş Sonuçları, Ürün Listeleme Reklamları olarak da bilinir. Bunlar, belirli bir ürünü tanımlayan anahtar kelimeler arandığında görünen sonuçlardır. Bir örnek, belirli bir giyim, kulaklık veya diğer ürün markasını aramak olabilir.

  • En Çok Okunan Hikayeler

Google’ın En İyi Hikayeleri, sörfçünün aradığı belirli bir anahtar kelimeyle ilgili tüm en iyi haberleri görüntülediği için SERP‘de çok kullanışlıdır. “COVID-19” yazan ve yerel güncellemelerden küresel olaylara kadar değişen en son gelişmeleri burada bulabilirsiniz.

Kaynaklar:

Kyle Byers https://www.semrush.com/blog/serp/ Erişim Tarihi: 31 Eki 2022, 15:03

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir