SEO Yazılımı Nedir, Çeşitleri Nelerdir?

SEO Yazılımı Nedir, Çeşitleri Nelerdir?

Bir işletme sahibi veya pazarlama yöneticisi olarak muhtemelen SEO’nun web’den daha fazla trafik, potansiyel müşteri ve satış oluşturmanıza yardımcı olabileceği tüm yolları duymuşsunuzdur. Bu yüzden biraz araştırma yaptınız ve SEO’nun tam olarak nelere fayda sağlayacağını gördünüz ve şimdi web sitenizi arama motorlarının en üstüne çıkarmanıza yardımcı olacak bir tür SEO yazılımı arıyorsunuz.

Arama motoru optimizasyonu veya SEO, organik arama sonuçlarındaki sıralamanızı iyileştirmeyi amaçlayan ve herhangi bir pazarlamacının çevrimiçi pazarlama stratejilerinin hayati bir bileşeni olan bir stratejidir. Ancak, doğru anahtar kelimeleri hedeflemeye giden araştırma ve organizasyon sıkıcı, yavaş ve hatalarla dolu olabilir. Bu nedenle de profesyonel SEO yazılımına ihtiyacınız var.

SEO Yazılımı Nedir?

SEO yazılımı, kullanıcıların anahtar kelimeleri tanımlamalarına, analiz etmelerine, organize etmelerine, etraflarındaki stratejileri planlamalarına ve organik arama sıralamalarını iyileştirmelerine olanak tanıyan bir araçtır. Bu çözüm backlink analizi, içerik optimizasyonu ve bağlantı kurma dahil olmak üzere diğer önemli şeyleri yapar. Özellik kümeleri farklı paketlerde geldiği için avantajlar çeşitlidir.

SEO yazılımının kullanılmasıyla kullanıcılar organik arama sıralamalarını yükseltmek için anahtar kelimeler etrafında taktikler bulabilir, düzenleyebilir ve geliştirebilirler. Bu hizmet tarafından gerçekleştirilen diğer önemli görevler arasında bağlantı kurma, içerik optimizasyonu ve backlink analizi bulunmaktadır. Farklı paketlerde farklı özellik setleri sunulduğundan, avantajlar farklılık gösterir.

Anahtar kelimeleri bulmanızı, sınıflandırmanızı ve düzenlemenizi sağlayan bir iş çözümü olarak işlev görür, böylece organik arama sıralamalarınızı iyileştirmek için planlar geliştirebilirsiniz. Yalnızca sponsorlu satış noktalarından trafik alabileceğinize inanıyorsanız iki kez düşünün. SEO yazılım çözümleriyle zaman alıcı anahtar kelime araştırmalarından kaçınabilirsiniz ve sonuçlar daha hızlı ve daha kesindir. Gerçek zamanlı anahtar kelime sıralaması, YG önceliği ve anahtar kelime yoğunluğu dahil olmak üzere çok sayıda bilgi sağlarlar.

SEO Yazılımı Çeşitleri Nelerdir?

SEO yazılımları farklı görevleri yerine getirebilir. Her yazılım türü kendi içinde belirli bir alanda uzmanlık gösterir. SEO yazılım çeşitleri genel olarak şöyle sıralanabilir;

  • Anahtar Kelime Yazılımı

SEO, anahtar kelimeler üzerine kurulmuştur ve bugün de geçerlidir. SEO’nun en temel uygulaması, doğru anahtar kelimeleri ve anahtar kelimeleri seçmeyi içerir ve anahtar kelime yazılımı yalnızca anahtar kelime hacmini ve fırsatını izler. Örnek olarak şunlar verilebilir: Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı, Keywords everywhere, Google Trendler, Wordtracker

  • Web Sitesi Denetim Yazılımı 

Anahtar kelimelerinizi yukarıdaki araçlardan biri tarafından kapsandıysanız, ihtiyacınız olabilecek bir sonraki şey web sitesi denetim yazılımıdır. Bu tür bir yazılım, web sitenizin tüm teknik yönlerine (site hızı, mobil uyumluluk, robot.txt dosyaları vb.) bakar ve SEO stratejinize zarar veren yerleri belirlemenize yardımcı olabilecek verilerin bir özetini çıkarır. Örnek olarak şunlar verilebilir: Screaming Frog ,Google Web Yöneticisi Araçları

  • Yerel SEO Yazılımı 

Normal SEO organik arama sonuçlarına odaklanırken, Yerel SEO, yerel paket ve harita listesi de dahil olmak üzere yerel arama sonuçlarına odaklanır. Yerel SEO yazılımı, çevrimiçi dizinlerde tutarlı NAP (ad-adres-telefon numarası), incelemelerin varlığı gibi birçok yerel ve harita listeleri için sıralama faktörleri verilerini analiz ederek sonuçları sunar. Örnekler şunlar verilebilir: Moz Local

  • İçerik SEO Yazılımı

 İnsanlar içeriğinizi sosyal medyada paylaşıyor mu? Kaçırdığınız içerik fırsatları nerede? Web sitenizin içeriği başka bir siteden kazınmış mı? İçerik SEO yazılımı size yukarıdakilerin hepsini söyleyecektir. Örnekler şunları içerir: BuzzSumo, Copyscape

  • Tam Paket SEO Yazılımı

 Tam paket SEO yazılımı yukarıdakilerin hepsini yapar ve en kapsamlı araçlar olarak nitelendirilebilir. Örnekler şunları içerir: AhrefsSEMRushGoogle Search Console

  • Teknik SEO Yazılımı

Bu tür daha çok web sitenizin teknik yapısına odaklanır (içeriğe karşı). Bunlar arasında görüntü sıkıştırma, HTML sıkıştırma ve Java komut dosyası oluşturma yer alır. Meta açıklamaları, durum kodları ve bağlantılar da değerlendirilir ve iyileştirmeler önerilir. Örnek verecek olursak; HTML Compressor, Prerender.io, TinyPNG

  • İçerik Denetim Aracı 

Yinelenen kopyalar arama motorları tarafından cezalandırılır, bu nedenle, bu uygulama sayfalarınızı intihal edilmiş kopya için tarar. İntihal seviyesi daha derinlemesine analiz için de belirtilmiştir. Süreç tam tersi de çalışır: diğer siteler sizden alınan kopyalar için izlenir. Paralel bir özellik sunulabilir: aynı zamanda önemli bir Google sıralama faktörü olan kopya okunabilirliği. Bu araç, makalelerinizi netlik ve okunabilirlik açısından analiz eder, ancak unutmayın, edebi stilleri doğru bir şekilde yargılayamaz, bu nedenle okunabilirlik puanını bir tuz tanesi ile alın.
Örnek: Yoast SEO WordPress eklentisi, Clarity Grader

SEO Yazılımı Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?

  • Ücretsiz Araçlar 

Ücretli bir plana abone olmadan önce ücretsiz SEO araçlarını deneyin. Piyasada birçok ücretsiz uygulama var ve bunların çoğunun kurulumu ve saygın sonuçlar vermesi kolaydır. Özellikleri ve sonuçları maliyet olmadan karşılaştırmak için size iyi bir kavrayış sağlarlar. Ücretsiz sürüm ayrıca uygulamayı değerlendirmek için yeterli çekiş sağlar. Aynı şekilde, ana özellikleri kullanma konusunda ne kadar çok güvenirseniz, diğer ücretli uygulamaları daha gelişmiş araçlar için o kadar iyi değerlendirebilirsiniz.

  • Ana Özellikleri Kontrol Edin

SEO araçları odak ve ana amaç açısından çok farklı olsa da, sağlam bir SEO kampanyası yürütmek için en önemli araçlara sahip bir uygulama edinmelisiniz. Bunları: 

  • doğru anahtar kelimeleri keşfetmenize ve geliştirmenize yardımcı olmak için anahtar kelime hedefleme; 
  • SEO çabalarınızın rakibinize kıyasla nasıl bir performans gösterdiğini görmek için rekabet analizi 
  • web sitenizin her zaman optimize edildiğinden ve rekabetin gerisinde kalmadığından emin olmak için web sitesi analizi olarak listeleyebiliriz.
  • Mobil Entegrasyon

Hızlı mobil sayfa yüklemesi için AMP sayfalarının tanıtılması, bu alandaki SEO oyununu değiştirdi. AMP sayfaları artık Google tarafından mobil internetteki web sayfalarına göre tercih edilmektedir. Mobil sitenizin AMP için optimize edilmiş olup olmadığını test etmek için bu özelliğe sahip olmanız için daha fazla neden.

  • Ölçeklenebilirlik

Ölçeklenebilirlik, tüm iş süreçleri için önemlidir. Artan ihtiyaçlarınızı karşılamak için size esneklik sağlar. SEO aracınızın, üçüncü taraf uygulamalarla entegrasyon, özelliklerin özelleştirilmesi veya eklentiler yoluyla işlevlerini genişletebildiğinden emin olun. Örneğin, araç mobil platforma uyum sağlayabilir mi? Uygulamayı tamamlayan bir tarayıcı eklentisi veya yayınlama platformu eklentisi var mı?

  • Çok Dilli Destek 

İngilizce olmayan pazarları hedefleyen başka dillerde web siteleriniz varsa, SEO aracının uluslararası bir sürümü olduğundan emin olun. Birden fazla dil seçeneğine sahip tek bir uygulamayı kullanmak, farklı ülkeler için farklı uygulamalardan daha iyidir.

  • Raporlama Yetenekleri

Temel düzeyde, SEO yazılım çözümü, anahtar kelime sıralamaları, rekabetçi karşılaştırmalar, bağlantı analizi ve denetim sayfaları gibi en önemli metrikler için özetler sağlayabilmelidir. Uygulama ayrıca, SEO stratejinizin başarısını veya başarısızlığını değerlendirmek için daha net olan tarihsel performansı görselleştirmenizi sağlamalıdır.

SEO Yazılımı Avantajları Nelerdir?

SEO yazılımları birçok web sitesi sahibi tarafından kullanılmıyor. Ancak SEO yazılımı avantajları şu şekilde sıralanabilir;

  • Daha Fazla Trafik, Daha Fazla Kazanç 

Daha fazla trafik, daha fazla potansiyel müşteriye ve nihayetinde daha fazla kâra eşittir. SEO artık bir e-ticaret web siteniz olmasa bile pazarlama stratejinizde bir zorunluluktur. SEO çabalarınız ne kadar verimli olursa, sizin için daha yüksek arama sıralamalarına yol açma olasılığı o kadar yüksektir. Bu sadece doğrudan satışlar için değil, aynı zamanda bir müşterinin ürün araştırması sırasında çevrimiçi olarak bulunma için de iyi bir işarettir.

  • Hedeflenen Anahtar Kelimeler

SEO yazılım çözümleri, alaka düzeyi, değer, rekabet ve diğer metriklere göre anahtar kelimeleri karıştırabilir ve eşleştirebilir. Nişinizde pek kullanılmayan, ancak işletme için karlı olan uzun kuyruklu anahtar kelime setlerini keşfetmenize izin verir. En gelişmiş çözümler, benzersiz anahtar kelimeleri arama sorgularında milyarlarca olarak toplayabilir.

  • Anahtar Kelime Araştırma Süresinden Tasarruf Edin 

Anahtar kelimeleri teker teker manuel olarak aramanın sıkıcı, zaman alıcı görevi, anahtar kelimeleri toplu olarak arayan otomatik bir işlemle değiştirilir. Saatlerce süren işler artık dakikalar içinde yapılıyor ve işinizin diğer önemli yönleri için zamanınızı boşa harcatmasıdır. Örneğin içerik stratejilerini planlamak ve sonuçları analiz etmek.

  • Organize Anahtar Kelimeler

İlgili anahtar kelimeler de otomatik olarak gruplandırılır ve alaka düzeyine, değere veya başka bir metriğe göre kategorize edilir. Yalnızca bir anahtar kelime listesine sahip olmak yerine, yüksek değerli grubu ikincil gruba göre sıralamanın kolay olduğu yapılandırılmış bir listeniz vardır. Bu, organik arama kampanyalarınızı, bir rakibin kalesinden geçici arama sıralamalarını ele geçirmek için tam ölçekli bir strateji veya keşif sortisi olsun, hassas bir şekilde planlamanıza olanak tanır.

  • Bağlantı İçgörüleri

Aktif bir bağlantı kurma stratejisinin olması, SEO yazılım çözümleri bağlantı ortaklarınızı yönetmek için size bir alan sağlar. Çeşitli web sitelerinizin arama performansını, örneğin Google PageRank ve Alexa’yı tek bir çatı altında düzenleyebilirsiniz. Gelen ve giden bağlantıları izlemek ve bozuk bağlantıları tespit etmek daha kolaydır. Aynı nefeste rakibinizin web sitelerinin arama derecelendirmelerini görüntüleyebilirsiniz. Daha büyük rakiplerinizin gelen bağlantılarını analiz edebilir ve bazı sulu trafiği ele geçirmeyi ve yolunuza yönlendirmeyi umarak anahtar kelime kampanyalarınızı etraflarında planlayabilirsiniz.

  • SEO İçerik Fikirleri

Bazı SEO çözümleri, popülerlik ve alaka düzeyine dayalı konu önerileri sunar. Belirli bir konunun ortalama arama sıralamasının üstünde, bazı çözümler aramalarda trend olan analizleri bile kullanır. Şu anda en sıcak konular hakkında gerçek zamanlı veriler üretebilirler. Hikayeler, diğer siteler tarafından yapılan aramalara, bağlantılara ve alıntılara göre kategorize edilir ve sıralanır. Gelişmiş araçlar, önümüzdeki birkaç saat içinde trend olan konunun yönünü belirtmek için tahmine dayalı analiz bile sağlar, bu da konuyu kullanma veya kullanmama kararınıza büyük ölçüde yardımcı olur. Bu araç, web sitenizin her zaman pazarın ilgi alanlarıyla alakalı olmasını sağlar.

  • Motivasyon

Evet, SEO yazılım çözümleri girişimciler için motivasyonel bir araç olabilir. Trafiklerinde küçük ama tekrarlanan iyileştirmeler görmek, SEO stratejilerine odaklanmalarını ve daha fazla çaba göstermelerini sağlayabilir. Bu, etkili SEO yollarından yoksun olan web siteleri üzerinde büyük bir avantajdır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir