Seo Ve Sem Arasındaki Farklar Nelerdir

SEO Ve Sem Arasındaki Farklar Nelerdir?

Web sitelerinin arama motorlarında ön plana çıkabilmeleri için farklı yollar vardır. Bu yollar arasında arama motoru optimizasyonu olan SEO ve arama motoru reklamcılığı olan SEM en etkili tekniklerdir. Birçok kişi SEO ve SEM arasındaki farklar konusunda bilgi sahibi değil.

SEO web sitelerinde ön plana çıkabilmek için ücretsiz ve organik şekilde yürütülen çalışmalardır. SEM ise belirli anahtar kelimelerde arama motorlarında tıklama başı maliyet gibi tekniklerle teklif üzerine reklam vermektir.

  • SEO çalışmaları daha uzun sürede etkili ve kalıcı sonuç verir. SEM stratejileri ise anlık ve çabuk çözüm sağlar.
  • SEO kalıcı olurken ödeme yapmadığınızda SEM reklamlarınız yayından kalkar. 
  • SEO’da kaliteli içerik önemliyken SEM’de sadece verilen reklam ve bütçe önemlidir.

Daha fazla ziyaretçi çekebilmek için web siteleri hem SEO hem de SEM çalışmalarını birlikte yürütmelidir.

SEM Nedir?

SEM

SEM (Search Engine Marketing), arama motoru pazarlamasıdır. SEM çalışmaları, markaların daha geniş kitlelere adını duyurabilmesi için yapılan çalışmaları kapsar. Bu çalışmalar markanın tanınırlığı ve değerini yükseltir.

Arama motoru pazarlamasının yanı sıra arama motoru reklamcılığı olarak da bilinen SEM, web sitelerindeki trafiği artırmak için arama motorlarında ücretli reklam alma çalışmalarıdır.

Karşımıza en çok çıkan SEM aracı ise Google Ads’tir. Google Adwords ile SEM yapmak fazlasıyla kolay ve pratiktir. Yaptığınız reklamlar sponsorlu olarak görünecektir.

Arama motoru pazarlaması sayesinde müşterilerinize doğru zamanda ulaşmanız mümkündür. Ancak, bunun için doğru anahtar kelimeleri belirlemeli, doğru anahtar kelimeler için de bir uzmandan yardım almalısınız.

SEM çalışmalarında, Google ve Yandex gibi platformlarda görünürlük almak için reklam hazırlarsınız ve belli anahtar kelimeler üzerinden hedef kitleniz ulaşırsınız. Ancak reklam vermeyi bırakırsanız ziyaretçileriniz de hemen düşecektir çünkü SEM çalışmaları kalıcı değildir.

SEM çalışmaları ile anlık, açık ve net olarak performansınızı ölçebilirsiniz. Kimin, hangi şehirden, saat kaçta, hangi cihazla reklamınıza tıkladığını görüntüleyebilir, sonuçları analiz edebilir ve ona göre aksiyon alabilirsiniz. Bu sayede, hedeflerinizi daha net bir şekilde belirleyebilirsiniz.

Hangi anahtar kelimelerin sizin için daha avantajlı olacağını da anlayabilirsiniz. Bu noktalardan SEM, oldukça pratiktir.

Anlayabileceğiniz üzere web sitenizin trafiğini artırmanız için uygulayabileceğiniz en hızlı yöntem SEM’dir fakat tek yöntem SEM değildir. Arama motoru pazarlama oldukça etkili bir stratejidir ancak diğer çalışmalarla beraber yürütüldüğünde anlam kazanır.

Ancak organik olarak üst sıralarda olup üstüne reklam çalışmaları yaparsanız, daha kalıcı sonuçlar elde edebilirsiniz. Uzun vadede başarılı olmak ve organik bir etkileşim elde etmek içinse SEO çalışmaları yapmak yardımınıza koşacaktır.

SEO nedir?

SEO (Search Engine Optimization), web sitesinin arama motorunda daha üst sıralara çıkarak site içi trafiğinin artırılmasıdır. Sitenin arama motorunda daha üst sıraya çıkması ise arama motorunun isteğine göre hareket etmekle olur.

SEO çalışmaları, web sitelerinin sahip oldukları tüm özellikleriyle arama motorlarına uyumlu hale gelmesini ve kullanıcı deneyiminin iyileştirilmesini hedefler. Bu sebeple metinler ve görseller iyileştirilir. Metinlere doğal bir şekilde ana ve yan anahtar kelimeler eklenir.

Metinlerde yazım yanlışı veya dilbilgisi hatası olmamasına dikkat edilir. Ayrıca, paylaşılan içerikler özgün, eğlendirici, bilgi verici ve okuması kolay metinler olmalıdır.

SEO, site hızını iyileştirmeyi de kapsar. Bilindiği üzere yavaş çalışan bir site, ziyaretçileri siteyi terk etmeye iter. Bu durum ise kalitenizi düşürür.

Ayrıca, site kod yapınız da temiz olmalıdır. Bu sayede botlar sitenizi analiz ederken karmaşık bir kod iskeleti yerine daha rahat taranabilecek bir yapıyla karşılaşırlar. Bu sayede arama motorlarına istediklerini vermiş olursunuz.

SEO ve SEM Arasındaki Farklar Nelerdir?

Organik ve Ücretli Sonuçlar
Organik ve Ücretli Sonuçlar

SEO çalışmaları, SEM çalışmalarının aksine ücretsizdir. Elbette SEO içeriklerini kendiniz üretmeyip hizmet sağlayıcılardan satın alıyorsanız bir miktar ücret ödemeniz gerekecektir ancak SEO çalışmalarını kendiniz de yapabileceğinizden bu çalışmalarda cebinizden para çıkması olmazsa olmaz bir nokta değildir.

Fakat SEM çalışmaları için ister kendiniz gayret gösterin isterseniz de bir uzmandan destek alın, belli bir ücret ödemeniz gerekecektir. Başka bir deyişle SEO için hazırlanan içeriklere ücret ödeseniz bile sonuçlarını göstermesi için ödeme yapmanıza gerek yoktur.

SEO ile SEM arasındaki bir diğer fark da hızdır. SEO çalışmaları uzun soluklu, sabır gerektiren çalışmalardır. Kısa sürede sonuç ve başarı beklemek anlamsız olacaktır. SEM çalışmalarının sonuçları ise daha hızlı bir şekilde kendini gösterir ve site trafiğinizi hızla artırabilirsiniz.

SEO ve SEM arasındaki başka bir fark ise doğallıktır. SEO çalışmaları sitenize organik ziyaretçi akışı sağlayan çalışmaları kapsar. Odak noktası içerik ve kullanıcı olduğundan SEO doğaldır.

SEM çalışmalarının odak noktası ise hızlı şekilde sonuç almaktır. Bu sebeple hedefte doğallık yoktur, ücretli reklam çalışmaları yapılır.

Kalıcılık konusu da göze çarpan diğer konulardan biridir. SEM çalışmaları genel olarak geçicidir. Reklam için ayırdığınız bütçe bittiği anda, arama motorundaki reklamınız da silinir ve daha fazla görünmezsiniz. Ancak SEO için durum böyle değildir. SEO çalışmalarında yavaş, emin ve kalıcı adımlar atılır.

Bu iki kavramın farklılık gösterdiği diğer bir nokta ise içeriktir. SEO çalışmalarında önem verilen nokta kullanıcı deneyimini iyileştirmektir. Yani değer verilen nokta, içeriğin, sitenin ve verilen çabanın kullanıcıya faydalı olup olmadığıdır.

SEM uygulamalarında ise hedef daha çok maddi olduğundan içerik hızlı bir şekilde kullanıcıdan maddi anlamda faydalanmaya odaklanılır. Fakat bu durum SEM çalışmalarının kötü niyetli veya kalitesiz olduğu anlamına gelmez. Sadece SEM’in odak noktası SEO’dan farklıdır.

Bahsedildiği üzere hem SEO hem de SEM çalışmaları bireylere ve şirketlere oldukça fayda sağlayabilecek çalışmalardır. Bir çalışma diğerinden daha iyi değildir, bu sebeple sitenizin ihtiyacına göre yalnızca birinden veya ikisinden de faydalanmayı seçebilirsiniz.

Kaynaklar:

Jashua Hardwick https://ahrefs.com/blog/seo-vs-sem/ Erişim Tarihi: 12 Eki 2022, 07:54

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir