SEO Uzmanı Nedir? SEO Uzmanları Ne Yapar?

SEO Uzmanı Nedir? SEO Uzmanları Ne Yapar?

Google veya Bing gibi modern arama motorları, kullanıcıların arama sorgularını mümkün olduğunca kesin ve alakalı bir şekilde yanıtlamaya özellikle dikkat eder. Bu nedenle, Google ve Yandex’te bir arama sorgusu bağlamında web sitelerinin alaka düzeyini mümkün olan en iyi şekilde değerlendirebilmek için özel algoritmalar kullanmaktadır.

Arama motoru operatörleri sıralama algoritmalarını sürekli olarak optimize ettiğinden ve yeni değerlendirme faktörleri ve kriterleri düzenli aralıklarla arama algoritmalarına dahil edildiğinden, mevcut SEO faktörlerine aşina olan ve bir web sitesini mümkün olduğunca arama motoru dostu hale getirebilecek uzmanlara ihtiyaç vardır.

SEO uzmanı; arama sonuçlarının alakalı olmasını sağlamak ve olumlu bir kullanıcı deneyimi oluşturmak, web sitesi trafiğini artırmak, potansiyel müşteri hacmi ve marka bilinirliği oluşturmak için bir web sitesinde sayfa optimizasyonu gerçekleştiren kişidir. Başka bir deyişle, bir SEO uzmanı diğer dijital pazarlama veya geleneksel pazarlama uzmanları gibi çalıştıkları şirket için daha fazla satış yaratmaya çalışırlar.

SEO Uzmanı Nedir?

SEO uzmanı; web sitesinin trafiğini artırmak için gerekli optimizasyon gerçekleştiren, dijital pazarlama ve web teknolojileri konusunda uzmanlaşmış kişilerdir. SEO uzmanları, dijital pazarlama ajanslarının stratejik birimlerinin sevk ve idaresinde görev alırlar. Pazarlamanın temel ilkeleri, iletişim teknolojileri, web teknolojileri, sosyal medya ve dijital medyanın geri kalan tüm bileşenleri hakkında deneyim sahibidirler. Bu uzmanların lisans düzeyinde eğitim görme durumları henüz tam olarak bu isimle gerçekleşmemektedir. Halkla ilişkiler, reklamcılık, pazarlama, işletme, yazılım uzmanlığı, bilgisayar mühendisliği gibi alanlardan mezun olanlar bu alanda kendilerini geliştirip çeşitlendirmeye çalışabilirler. Dijital medya uzmanlığı ve pazarlama uzmanlarını bir araya getiren bu meslek, gelecekte günümüzde olduğundan daha fazla aranan bir meslek haline gelecektir.

Profesyonel SEO Uzmanı Olmak İçin Gerekli Beceriler

Başarılı bir SEO Uzmanı olmak için, aşağıdaki becerilere sahip olmalısınız:

  • Analiz

Bir SEO uzmanının sahip olması gereken temel becerilerden biri analiz becerileridir. Bir SEO uzmanının ne, ne zaman, kim ve nerede olduğu hakkında veri elde etme ve genellikle onlarla birlikte görünen soruların ‘neden’ ve ‘nasıl’ olduğunu anlama yeteneğine sahip olması beklenir.

Örneğin organik trafik artışlarını düşünün. Buradaki bir SEO uzmanının işi, vaka raporuna bakmak ve ani artıştan hangi taktiklerin sorumlu olduğunu göstermektir. Ayrıca bu sorunun temel nedenlerini izlemek için son zamanlardaki sıralama düşüşlerine de bakacaklar. Bu gerileme için mümkün olan en iyi çözümü belirlemek için yüzlerce ve binlerce anahtar kelime kullanacaklar.

  • Araştırma

Analiz sürecinden sonra sahip olunması gereken ikinci beceri araştırma becerisidir. Bir SEO Uzmanı çok araştırır. En yaygın araştırma şekli anahtar kelime analizi ile başlar. Kampanyalar için stratejik temel oluşturmak için gerekli bilgileri sağlayacaktır. Ancak, SEO’da uzmanlar daha fazla araştırma yapar. Arama motoru teknolojileri ile ilgili güncel dünya senaryoları hakkında en son haberleri ve güncellemeleri okumak iyidir.

  • Kodlamada Temel Bilgiler

SEO alanında devam etmek için profesyonel bir kodlayıcı veya programcı olmak gerekli değildir. Günümüzde temel SEO işlevleri genellikle CMS sistemlerinde inşa edilmektedir.

Bununla birlikte kodlama ve ilgili teknolojiler hakkında temel bir bilgiye sahip olmak ek bir avantaj olacaktır. Uzmanların sağlanan web sitesinin kaynak koduna iyi bakmalarına yardımcı olacaktır. Ayrıca ilgili temel özelliklerin belirlenmesinde de yardımcı olur.

  • İletişim

SEO alanında iletişim çok önemlidir. Doğru iş iş yapıldığından emin olmak ve direktiflerinizin yerine getirilip getirilmediğini belirlemek için ekip üyelerinizle proaktif olarak iletişim kurmanız gerekir.

Bunun dışında karmaşık kavramları müşterilere veya bu konuda işlerin nasıl yürüdüğüne dair çok teknik bir fikre sahip olmayan müşterilere de açıklamak zorunda kalacaksınız. Web sitenizin kullanıcılarıyla ilişkilendirilebilir olması gereken içerikler oluşturmak da önemlidir. Bu nedenle alanınızda daha rekabetçi olmak için mükemmel iletişim becerileri son derece önemlidir.

  • Öğrenme Hızı

Teknolojilerdeki gelişmeler nedeniyle yeni kavramlar öğrenmek ve mevcut dünya senaryoları ve durumları ile güncel olmak esastır. Bu nedenle SEO ve bununla ilgili ortaya çıkan tüm yeni bilgiler hakkında ayrıntılı bir fikre sahip olmalısınız. Hızlı öğrenme becerisi, SEO alanında iyi bir iş bulmanıza yardımcı olabilir.

SEO Uzmanı Neler Yapar?

SEO kapsami

Gerçek SEO, anahtar kelimelerden çok daha fazlasıdır. Sağlam bir SEO stratejisi kaliteli bir SEO uzmanı tarafından yürütülür. SEO uzmanları şu konularda çalışır:

  • Anahtar Kelime Araştırması

Google, web sitelerinin nasıl çalıştığını belirleyen algoritmalarda sürekli değişiklikler yapıyor, ancak bu da anahtar kelimeleri denklemden çıkarmadı. Anahtar kelimeler hala çoğu arama için başlangıç noktasıdır. Bir SEO uzmanı olarak, popülerliği, rekabet gücünü ve alaka düzeyini belirlemek için SEO anahtar kelime araştırması yapar. Böylece odaklanacak mümkün olan en iyi anahtar kelime listesini oluşturur.

  • Optimizasyon

SEO sadece anahtar kelimelerden ibaret değildir. Optimizasyon bir SEO uzmanı görevinin bir parçası olacaktır. Kaliteli içerik, iyi meta veriler, temiz bir HTML yapısı, dahili bağlantılar ve hızlı yüklenen sayfalar olduğundan emin olmak için hem sayfa içi optimizasyonu içerir. Ayrıca, belirli bir web sayfasındaki dönüşüm oranlarının nasıl artacağını belirlemek için farklı öğeleri test etmeyi de içerir.

  • Link Oluşturma

Google yalnızca web sitesine ve içeriğe değil, başkalarının web sitesi hakkında “söylediklerine” de bakar. Yani Google web sitesine gelen bağlantıları önemser. Diğer web siteleri SEO uzmanının çalıştığı siteye bağlandığında, içeriğinize olan güvenoyu ve Google’ın siteyi sıralarken dikkate aldığı bir oydur. Bir SEO uzmanı diğer web sitelerinin meşru bir şekilde mevcut siteye bağlanmasını sağlamak için fırsatlar arayacaktır.

  • URL Oluşturma

Müşterilerin aynı anda çalışan birden fazla kampanya türüne sahip olması ve web sayfalarınıza trafik çekmesi muhtemeldir. Hangi trafiğin hangi kaynaktan geldiğini SEO uzmanı bilmelidir. Örneğin, birisi bir bültendeki veya tweet’teki bir bağlantıyı tıklayabilir. İnternet sitenize bir Facebook gönderisinden veya bir reklamdan ulaşabilirler. Bu kaynaklar için benzersiz URL’ler oluşturur. Böylece trafiğin tam olarak nereden geldiğini belirleyebilir.

Doğru veri toplama ve kampanya izleme için, SEO uzmanlarının özel URL’ler kullanması gerekir. Bu URL’ler, trafiğin nereden geldiğini, bir backlinkten, bir reklamdan, bir sosyal medya yayınından veya bülten gibi bir pazarlama varlığından geldiğini bilmelerini sağlar.

  • Analytics

Neyin işe yaradığını bilmenin tek yolu analitiklere bakarak analiz yapmaktır. Bir SEO uzmanı web sitelerinin, açılış sayfalarının ve anahtar kelimelerin nasıl performans gösterdiğini ve trafiğin nereden geldiğini görmek için analizleri düzenli olarak kontrol eder.

  • Mobil Optimizasyon

Mobil her zamankinden daha önemli hale geldi. Şimdi Google, mobil öncelikli dizini kullanmaya başladığını söylüyor. SEO uzmanı tüm web içeriğinin mobil cihazlar için optimize edilmesini sağlar.

Cep telefonu kullanıcıları, 2021 sonunda küresel internet kullanıcılarının % 92’sinden fazlasını oluşturuyordu. Web siteniz mobil uyumlu olmalıdır. Web sitenizdeki her sayfanın % 100 görünür olması ve mobil cihazlarda mükemmel bir şekilde kullanılabilir olması gerekir.

  • Ücretli Arama Kampanyası

Bir SEO uzmanı olarak çalışırken, ücretli arama kampanyalarından da sorumlu olacaksınız. Ücretli arama veya tıklama başına ödeme, bir işletmenin sayfasını SERP’lerin üzerine reklam olarak koymak için anahtar kelimelere teklif vermeyi içerir. Bir sitenin SEO sıralamasına yardımcı olmayacak olsa da web sitelerini bu işletmelerin sunduğu çözümleri arayan potansiyel müşterilere görüntüler.

Bir SEO uzmanı, kampanya bütçesini yönetmeli, hangi sayfaların reklamlara gittiğine ve hangi anahtar kelimelerin hedefleneceğine karar vermelidir. Ayrıca, hangi anahtar kelimelerin dönüşüm oluşturduğunu da izlerler, böylece bu bilgileri SEO stratejilerine geri besleyebilirler.

  • Web Sitesi Optimizasyonu

Bir SEO uzmanının görevlerinin bir kısmı, kampanya performansları, rakip siteler ve en son SEO gelişmeleri hakkındaki bulgularını müşterilerine veya işverenlerine bildirmektir. Bu süreçte, bulgularına, iş hedeflerine, bütçelerine ve kullanıcı geri bildirimlerine ve ihtiyaçlarına göre önerilerde bulunurlar.

  • Ekiplerle İşbirliği

Denetim sırasındaki raporlar, SEO uzmanlarının iş hedeflerine ulaşmak için birlikte çalıştığı ekiplere gider. Bir işletmenin yapısına bağlı olarak, SEO uzmanının içerik yazarlarından ayrı görevleri olabilir. Durum buysa, içerik yazarları bir SEO uzmanının bağlanması gereken ilk ekip üyelerinden biridir.

İçerik yazarlarının yanı sıra, bir SEO uzmanı dijital pazarlama, sosyal medya pazarlaması ve e-posta pazarlama ekipleriyle çalışır. Ayrıca, bir işletmenin sitesindeki değişikliklerden de etkilendikleri için web geliştiricileri, müşteri hizmetleri, metin yazarlığı, tasarım ve satış ile tabana dokunuyorlar.

  • Performansı Gözden Geçirme

Sonuçları takip etmeden yalnızca içerik oluşturamaz veya değişiklik uygulayamazsınız. SEO uzmanları, birden fazla araç kullanarak bu sonuçları gözlemler, kaydeder ve raporlar oluşturur. Bu, onlara hangi kampanyaların veya anahtar kelimelerin işe yaradığını, bir içerik parçasına gelen ziyaretçi sayısını ve bir işletmenin görmek isteyebileceği diğer metrikleri veya bir SEO uzmanının yararlı bulduğunu söyleyebilir.

  • Güncel Kalmak

Google’ın değişiklik ve algoritma güncellemeleri yapması muhtemeldir. Bir SEO uzmanı işinin bir parçası olarak makaleleri, blogları ve forumları okumalı ve trendleri takip etmelidir. Böylece SEO’daki değişikliklere ve gelişmelere ayak uydurabilir. Google sürekli olarak ince ayar yapıyor ve hazırlıksız yakalanmamak için neyin peşinde olduğunu bilmeleri gerekiyor.

  • Odaklanmaya Devam Etmek

Günümüzün hızlı tempolu dünyasında, dikkatimizi çekmek için sürekli rekabet eden e-postalar, metinler ve sohbet mesajları, tweetler var. Bu ortamda birçok şey dikkati dağıtmak isteyecektir. Görevlerin çeşitliliği göz önüne alındığında, bir SEO uzmanı her zaman hedeflere odaklanarak çalışmalarına devam etmelidir.

  • Bağlantı Kurma ve Sayfa Dışı Optimizasyon

Bağlantı kurma, Google’a içeriğinizin veya web sayfanızın değerli olduğunu bildirmenin bir yoludur. Otoritenizi geliştirmek için harici web sitelerinden web sitenize bağlantılar alma işlemidir.

Birden fazla kaynaktan bir bağlantı ağı oluşturmak, web sitenizin daha yüksek bir sıralama elde etme şansını artırır. Son zamanlarda yapılan bir araştırma, en iyi arama sonuçlarının düşük puanlı sonuçlardan önemli ölçüde daha fazla geri bağlantıya sahip olduğunu göstermiştir. Bu nedenle SEO uzmanı sayfa dışı optimizasyon ve bağlantı konusunda çalışmalar yapar.

SEO Uzmanları Hangi Araçları ve Yazılımları Kullanıyor?

SEO uzmanlarının kullandığı bazı ana araçlar vardır. Bunlardan bazıları JavaScript, HTML ve CSS’dir. Bunları kullanarak, web sitelerini daha fazla insan için erişilebilir hale getirirler. SEO uygulamalarını yeni bir kodla etkinleştirmek için bir ekiple birlikte çalışırlar. Ayrıca, uygun anahtar kelimeleri tanımlamak için belirli araçlardan yardım alırlar. Bu amaçlar için kullandıkları en önemli araçlardan biri Google AdWords‘tür.

Daha önce de belirttiğimiz gibi, SEO uzmanlarının işinin en önemli kısmı iyi analiz etmektir. Bunun için Google tarafından sunulan bazı önemli araçlardan yararlanırlar. Bu araçlardan biri Google Analytics‘tir. Bu aracı kullanarak, web sitenizin trafiğini çok geniş bir ölçekte analiz edebilirler. Ayrıca bu trafik analizini periyodik olarak karşılaştırarak yapabilirler. Bu araç, Google’a ait ücretsiz bir hizmettir.

SEO uzmanlarının web sitelerini analiz etmek için kullandıkları bir diğer önemli araç da Google Search Console’dur. Bu araç, site yapılandırması, site durumu, sayfa trafiği ve site optimizasyonu konularında raporlar ve öneriler sağlar. Bu şekilde, SEO uzmanları web sitelerinin SERP’de daha iyi sıralanması için stratejilerini belirler. Bu alandaki en gelişmiş araç olan Google Search Console da ücretsizdir.

SEO Uzmanı Hangi Becerilere Sahip Olmalıdır?

Bir SEO uzmanı, SEO’nun nasıl çalıştığını ve Arama Motorlarında bir web sitesinin sıralamasını artırmak için SEO’nun nasıl uygulanacağını bilen kişidir. SEO uzmanında olması gereken beceriler şöyledir;

  • Sayfa İçi SEO

Sayfa içi SEO veya site içi SEO, bir web sayfasının görünür içeriğini ve HTML kodunu, arama motorlarında daha üst sıralarda yer almak ve organik trafiği artırmak için optimize etmeyi ifade eder. Bu uygulama, sitenizdeki içeriği değiştirmeyi, başlık etiketlerini, başlık ve meta etiketleri optimize etmeyi, birbirine bağlamayı ve daha fazlasını içerir.

  • Sayfa dışı SEO

Sayfa dışı SEO veya site dışı SEO, SERP sıralamalarını iyileştirmek için sayfanızın dışında yapılan her şeyle ilgilenir. Bu, bağlantı kurma (daha sonra daha fazlası), sosyal medya, içerik pazarlaması, incelemeler ve sitenizin otoritesini ve güvenilirliğini oluşturmak için site dışı çabalar anlamına gelebilir.

  • Teknik SEO

Web geliştiricileri ile çalışan SEO uzmanları hakkında ne biliyorsunuz? Teknik SEO’nun devreye girdiği yer burasıdır.

Teknik SEO, sitenizi arama motorlarının taramasını ve dizine eklemesini kolaylaştırmak için perde arkasında devam eden tüm çalışmalardır. Bunu yapmak ve bir sitenin organik trafiğini iyileştirmek için SEO uzmanları, site hızını artırmanın, ölü bağlantıları kaldırmanın ve yinelenen içeriği kaldırmanın, sayfaların güvenli olmasını sağlamanın ve verileri yapılandırmanın yollarını bulur.

  • Bağlantı kurma

Bağlantı kurmanın amacı, web sitenize diğer web sitelerinden gelen geri bağlantıların sayısını arttırmaktır. Çok sayıda kaliteli gelen bağlantı oluşturarak, arama motorlarına sitenizin de yüksek kaliteli olduğuna ve daha iyi sıralanması gerektiğine dair bir sinyal gönderiyorsunuz.

  • Anahtar kelime araştırması

Google, arama algoritması için 200’den fazla sıralama faktörüne sahiptir. Anahtar kelime kullanımı, başlık etiketlerinde, açıklama etiketlerinde, H1 – H3 etiketlerinde, anahtar kelime belirginliğinde vb. kullanımı dahil olmak üzere birçok faktörde rol oynar. SEO uzmanları, yüksek hacimli, ancak düşük rekabete sahip anahtar kelimeler bularak bundan yararlanır. Bu şekilde, iyi sıralanacak içerikler oluşturabilirler. Ayrıca, araştırma yaparken, sitelerine iyi bir YG sağlayan trafik türünü yönlendirmek için arama amacını ve işletmelerinin markalaşmasını akılda tutarlar.

  • İçerik oluşturma ve içerik pazarlaması

İçerik pazarlaması, bir markanın ürün ve hizmetlerine olan ilgiyi artırmak için blogların, videoların, infografiklerin, podcast’lerin ve diğer içerik biçimlerinin oluşturulmasına odaklanır. SEO uzmanları, bu içeriği, ulaşmaya çalıştıkları kitleye maksimum aranabilirlik ve alaka düzeyi için optimize eder.

  • Analizler

Analiz, bir SEO uzmanı için anahtardır. Sitelerinin büyümesi için stratejik kararlar almak üzere sitelerinden, rakiplerinden ve mevcut pazar eğilimlerinden topladıkları verileri incelemeli, analiz etmeli ve kasıtlı olarak düşünmelidirler.

  • Web kodlama

SEO genellikle uygulamalı kodlamaya ihtiyaç duymazken, programlama dilleri bilgisine sahip olmak yardımcı olabilir. Bir web geliştirme ekibinin istediğiniz değişiklikleri yapması ve teknik SEO hizmetini daha iyi sağlaması için ihtiyaç duyacağı teslim süresini daha doğru bir şekilde tahmin edebilirsiniz.

  • Karar verme

Tahmin edebileceğiniz gibi, bir SEO uzmanının karar verme becerileri bir siteyi yapabilir veya bozabilir. Ellerindeki tüm bilgilere, paydaşların ihtiyaçlarına (kullanıcı geri bildirimi ve iş hedefleri gibi) ve diğer ilgili bilgilere dayanarak bir karar vermeleri ve alternatifleri belirlemeleri gerekir.

  • Proje yönetimi

İyi bir içerik stratejisi oluşturabilirsiniz, ancak aynı anda birden fazla projeyi yönetebilir misiniz?

Proje yönetimi, bir hedefe ulaşmak için kaynakları ve insanları organize etmeyi içerir. Bir SEO uzmanının durumunda, SEO ile ilgili her kampanyanın zamanında teslim edildiğinden emin olmak için ekiplerle koordine etmek ve başarmak için yola çıktıkları şeyi başarmaktır.

SEO Uzmanı Nasıl Olunur?

seo adimlari

Ücretsiz kurslar gibi kaynaklar, sağlam bir SEO geçmişi oluşturmak için iyi bir ilk adımdır. Bu kurslar temel bilgileri öğretir ve harika bir portföy oluşturmanıza ve incelemeler yoluyla güvenilirlik kazanmanıza olanak tanır. Ayrıca, bazı kurslar size bilgi seviyenizi göstermek için bir sertifika verir.

  • İş deneyimi

SEO uzmanı olmanın bir başka yolu da iş deneyimi yoluyla bilgi edinmektir. Giriş seviyesi pazarlama çalışmaları genellikle yan tarafta öğrenebileceğiniz ve işinize uygulayabileceğiniz SEO gerektirir.

Sorun şu ki, çoğu iş en azından temel SEO bilgisine sahip olduğunuza dair kanıt istiyor. Sizi gerçek pazarlama görevleriyle ayarlayan kurslar, müşteri veya iş bulmadan önce size bu zor iş deneyimini verecektir. Peki ya daha fazlasını istiyorsanız?

  • Sertifikalar

Sertifikalar, SEO konularında ileri düzeyde bilgiye sahip olduğunuzu gösterir. Kanıtlanmış teknikleri öğrendiniz ve SEO’yu nasıl düzgün kullanacağınıza dair anlayışınızı derinleştirdiniz.

Ancak, tüm sertifikalar eşit şekilde oluşturulmamıştır. Bazıları sadece yardım makaleleri ve ara sıra destek sohbeti dışında herhangi bir rehberlik şekli sunmayan daha uzun kurslardır. Diğerleri sizi öğrendiklerinizi gerçek dünya ortamlarında uygulamaya hazırlamaz.

Peki size SEO bilgisi ve pratik deneyim kazandıracak bir seçenek nedir?

  • Stajyerlik

Stajyerlik eğitimi hem bir öğrenme fırsatı hem de bir eğitim sürecidir. Bir çıraklıkta, profesyonellerin günlük olarak yaptığı görevleri yaparak SEO öğreniyorsunuz. Bunu körü körüne de yapmıyorsunuz, çünkü uzman akıl hocanız değerli geri bildirim ve rehberlik sağlayacaktır.

Bir stajdan farklı olarak, tüm çalışmalarınız pratik SEO becerilerini öğrenmeye odaklanmıştır. Çıraklığınızın sonunda, kariyerinize başlamanıza yardımcı olacak bir sertifika ve ustanızdan bir tavsiye mektubu alacaksınız.

Kaynaklar:

Jenell Talley https://www.mediabistro.com/be-inspired/advice-from-the-pros/what-does-an-seo-specialist-do/ Erişim Tarihi: 19 Eki 2022, 06:58

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir