SEO Uyumlu Makale Nedir, Nasıl Yazılır?

SEO Uyumlu Makale Nedir, Nasıl Yazılır?

Web sitenizin arama motorlarında üst sıralarda yer almasını istiyorsanız içerik pazarlamasına ciddi yatırım yapmalısınız. Web sitenize daha fazla ziyaretçi çekebilmek için kaliteli, özgün ve SEO uyumlu içerikler üretmeniz gerekiyor. Web siteleri arama motorlarına ve kullanıcılara hitap etmek için SEO uyumlu makale üretmelidir. 

SEO uyumlu makale arama motorlarında performans göstermek üzere özel olarak üretilen içeriklerdir. Öncelikle belirli anahtar kelimelere odaklanarak yazılmalı ve anahtar kelimeler belirli bir oranda geçmelidir. Başlıklar kullanıcıların arayacağı semantik şekilde oluşturulmalıdır. Ayrıca içerikler yeterli uzunlukta olmalı ve %100 özgün olmalıdır. Yapılacak testte özgün olduğu görülmeli ve kullanıcıların belirli aramalarına gerekli bilgileri vermelidir. Kullanıcı arama niyetine cevap verecek düzenli SEO uyumlu makale paylaşan web siteleri daha yüksek SEO performansı elde edebilirler.

Seo Uyumlu Makale nedir?

Seo uyumlu makale, önceden belirlenmiş anahtar kelimeleri belirli bir düzende veya yoğunlukta kullanarak yazılan, başlık, alt başlık ve Meta açıklamaların özenle işlendiği makalelerdir.

Temel anlamda, web sitelerinde arama motoru botları tarafından daha kolay ve net bir şekilde belirlenerek, ilgili arama motorlarının algoritmalarında adım adım öne çıkmayı hedefleyen Seo uyumlu makale kullanımı, özellikle dijital pazarlama ve e-ticaret sektörlerinde ilgi odağı haline gelmiştir.

Bizler her ne kadar bir tıkla istediğimiz bilgi veya içeriğe ulaşsak da arka planda hummalı bir çalışma olduğunu unutmamalıyız.

Zira bizim saniyeler içerisinde erişerek kısacık bir zaman diliminde bir çırpıda okuyuverdiğimiz o içerikler saatler, günler ve belki de haftalarını bu işe harcayan yazarlar ve editörler tarafından oluşturulmaktadır.

Diğer bir ifade ile Seo uyumlu makale yayınlanması ve erişimi, her ne kadar kısa bir süre içerisinde gerçekleştirilse de bu makalelerin yazılması süreci sıfırdan bir yaratıcılık demektir. Zira her makale sıkı bir denetim ile Seo uyumlu olup olmadığı denetlenerek özgünlük testlerinden geçirilmektedir.

Gelin hep beraber Seo uyumlu makale yazımı konusunda ana detaylardan bahsedelim.

SEO Uyumlu Makale Nasıl Olmalı?

SEO Uyumlu İçeriğin Özellikleri
SEO Uyumlu İçeriğin Özellikleri

SEO uyumlu makale; kolay anlaşılır, konuyu en kısa ve doğru şekilde anlatan, dil bilgisi kurallarına uygun ve anlam kargaşasından uzak özgün metinlerdir. Geçmişteki anahtar kelime ile metin donatma sistemi günümüzde işe yaramaz hatta metinlerin spam, yani cezalı metin olmasına neden olur. Metinlerin, kullanıcıyı gerçekten tatmin eden metinler olması gerekir.

Google bunun ölçümünü, kullanıcıların sayfada kalma süresine ve paylaşım gibi etkinliklerine bakarak analiz eder. Ayrıca Google yapay zekası artık metinleri cümle cümle analiz edebilmekte ve anlamsız sayfaları indeksinden çıkarmaktadır. Bu nedenle, metin uzunluğu ve anahtar kelime çalışmaları yerine, gerçekten bilgi veren içeriklerin yayınlanması çok daha önemlidir. Sonuç olarak günümüzde SEO uyumlu makale, kullanıcı deneyimini en iyi şekilde karşılayan makaledir demek doğru olacaktır.

SEO uyumlu makale yazımı kurallarını aşağıdaki şekilde listeleyebiliriz:

  • Metnin; başlık, alt başlık ve anahtar kelime stratejisi önceden kurulmalıdır
  • Metnin uzunluğuna, sektör analizi yapılarak karar verilmelidir
  • Metnin ilk paragrafında, metnin kalan kısımlarının özeti verilmelidir
  • Metnin ilk paragrafında anahtar ve benzer anahtarlar kullanılmalıdır
  • Anahtar kelime metin içerisinde %1 oranında kullanılmalı bunun üzerine çıkmamalı veya altına düşmemelidir
  • Cümleler çok uzun olmamalı ve okuyucuyu yormamalıdır
  • Paragraflar 60-80 kelime olmalıdır
  • 150 kelimede bir alt başlık kullanılmalı, alt başlıklar alakalı konular olmalıdır
  • Metnin yazım kurallarına ve dil bilgisi kurallarına uygun olması gerekir
  • Metin, okuyucuyu sitede tutacak ve mümkünse etkileşime girmesini sağlayacak içerik özelliklerine sahip olmalı, yani gerçek bilgiyi veriyor olmalıdır.

15 adımda SEO Uyumlu Makale Nasıl Yazılır?

makale yazilirken

  • Önce İnsanlar İçin Yazın

Her şeyden önce, içeriğinizin Google’ın botları için değil, insanlar için yazıldığından emin olmalısınız. Google’ın arama motoru, zaman geçtikçe kullanıcı deneyimine daha fazla yöneliyor. İnsanlar, arama sorgunuzu yanıtlamak için size en iyi makaleyi sağlarlarsa, arama platformlarını kullanmaya devam edeceklerdir.

İnsanlar için yazmak, arama motorları veya algoritma güncellemeleriyle ne olursa olsun, her zaman en önemli SEO içerik yazma ipucu olacaktır. 

  • Hedef Kitlenizin Sorularını Yanıtlayan İçerik Oluşturun

İnsanlar neden Google’a gidiyor? Bilgi için. Bir şeyin nerede olduğunu, nasıl çalıştığını ve bir şeyin neden böyle olduğunu bilmek isterler. SEO içeriğinizle birincil hedefiniz, kitlenizin arama motorlarına sorduğu soruları cevaplamak olmalıdır.

En iyi SEO içerik yazarları sadece izleyicilerinin nasıl düşündüğünü ve hissettiğini değil, aynı zamanda hangi sorunları olduğunu da anlar. Çoğu zaman, en büyük sorunlarımızı Google’a havale ediyoruz. Bunu kendi yararınıza kullanın. Hedef kitlenizi düşünün. Kitlenizin sektörünüzle ilgili hangi sorulara cevap aradığına bakın.

  • İçeriğinize Stratejik ve İnce Bir Şekilde Anahtar Kelimeler Ekleyin

İçeriğinizin Google’da iyi sıralanmasını istiyorsanız, uygun anahtar kelimelere sahip olduğunuzdan emin olmanız gerekir. İçeriğinizin % 90’ı uygun anahtar kelimeler tarafından kapsanacaktır. Araştırmacının niyetini anlayarak, sorularını anlayarak ve daha sonra uygun şekilde cevaplayarak, yazınız neredeyse her zaman SEO anahtar kelimelerinin çoğuna sahip olacaktır.

Bununla birlikte, ana anahtar kelimenizin doğru yerlerde olmasını sağlayarak SEO’nuzu renklendirmek için genellikle yer vardır. Anahtar kelimenizi Başlık, URL ve Meta Açıklamanıza en az bir kez ekleyin. Anahtar kelimeyi gerçek içeriğinizde de kullanmalısınız. Giriş, sonuç ve en az bir alt başlığa (H2) ekleyin.

  • Öne Çıkan Snippet’i Hak Talebinde Bulunmak için İçeriğinizi Optimize Edin

Öne çıkan snippet’in ne olduğunu mu merak ediyorsunuz? Hemen hemen her arama sonucu buna sahiptir. Genellikle Google’ın konuyla alakalı bir web sayfasından çektiği arama sorgusuna kısa bir cevaptır. Aynı zamanda “sıfır konumu” olarak da bilinir. Bu, Google’ın birkaç yıl önce tanıttığı nispeten yeni bir özelliktir.

En iyi yanı, bu noktayı talep etmek için en üst sıradaki sonuç olmanıza gerek olmamasıdır. Sadece ilk onu kırmanız gerekiyor. İlk ona girerseniz, featured snippet’te bir şansınız olur. İçeriğinizi hazırlamak, böylece bu noktayı elde etme olasılığınız daha yüksektir, SERP’deki en iyi noktayı yakalamanın güçlü bir yoludur.

  • Gönderinizin Okunmasını Kolaylaştırın

Bir numaralı ipucunu hatırlıyor musunuz? En iyi SEO içeriği, insanlar için yazılmış içeriktir. Sıradan insanlar sizin gibi ve ben blog yayınınızı okumakta zorlanıyorsak, Google da bundan hoşlanmayacaktır. Yüksek kaliteli içerik yalnızca bir blog yazısının içinde bulunan içerik değildir. 

Konuşkan olun, sesinizi kullanın, geniş bir kitleye yazmaya çalışın. Ayrıca değerli bilgiler barındıran içerikler yazın.

Ziyaretçilerin ne bekleyeceğini bilmesi için gönderinizin üst kısmında bir dizin oluşturun. Bir dizin sağlamak, birisinin doğrudan ilgilendiği şeye gitmesine de olanak tanır. Ayrıca, kullanıcının bilgileri bağlamsallaştırmaya yardımcı olmak için sunduğunuz fikirlerin hızlı bir anlık görüntüsünü almasını sağlar.

  • Her Bir Gönderide Görselleri Kullanın

İyi bir SEO yazarı olmak sadece yazınızı geliştirmekle ilgili değildir. Bu, içeriğinizi geliştirmekle ilgilidir. Alakalı, yüksek kaliteli görüntüler dahil olmak üzere iyi SEO için kritik öneme sahiptir. Gönderinizi bazı resimlerle ayırdığınızdan emin olun. Okunabilirlik açısından bakıldığında, görüntüler inanılmaz derecede değerlidir. Okuyucunun gözlerine bir mola vermek için en iyi araçlardan biridir.

Ayrıca, okuyucuya çok fazla değer sağlayabilirler. Resimler, site ziyaretçilerinizin yayınlarınız boyunca etkileşimde bulunmasına ve eğlenmesine yardımcı olur. Ve makalenizde söylediklerinizi sindirmeyi kolaylaştırır. Özellikle bir veya iki infografik eklerseniz.

  • İçeriğinizi Birbirine Bağlayın (Dahili Bağlantılar)

site ici linkleme

Web sitenizi ziyaret eden çoğu kişi asla geri dönmeyecektir. Bu yutulması zor bir haptır. Tek bir web sitesi ziyaretçisiyle etkileşim kurmak için yalnızca sınırlı bir zamanınız olduğunu bilerek, ne yaparsınız?

Onlara sahip oldukları sınırlı sürede mümkün olan en iyi deneyimi yaşatırsınız. Bunu yapmanın bir yolu, içeriğinizi birbirine bağlamaktır. Aksi takdirde dahili bağlantılar olarak bilinen bu, blog yayınınıza sitenizdeki başka bir yayına bir bağlantı eklediğinizde gerçekleşir.

  • Doğru Seo Anahtar Kelimelerini Seçin

SEO dostu içeriğin nasıl yazılacağının ilk adımı, blog yayınlarınız ve makaleleriniz için hedeflenecek doğru SEO anahtar kelimelerini seçmektir.

Odaklanmak için hedef anahtar kelimeler seçmek önemlidir, çünkü bu tüm yazma sürecine rehberlik eder ve kullanıcıların Google, Yahoo ve Bing’de gerçekten aradıkları içeriği yazmanızı sağlar.

  • Kullanıcı Arama Amacını Tanımlayın

Yazma sürecindeki bir sonraki adım, hedef anahtar kelimeleriniz için kullanıcı arama amacını tanımlamaktır.

Kullanıcı arama amacına bağlı olarak, Google gibi arama motorları, arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) farklı içerik türleri görüntüler. Örneğin, şu anda okuduğunuz makalenin bilgilendirme amacı vardır. Ve bulmak için Google’a yazdığınız anahtar kelime büyük olasılıkla “nasıl yapılır” ile başladı.

  • En İyi Makale Uzunluğunu Seçin

Makaleniz temel yapıya sahip olduktan sonra, SEO içeriğini yazmadan önce izlemeniz gereken bir sonraki adım, bunun için en iyi uzunluğu seçmektir.

Makaleleriniz için minimum en iyi SEO kelime sayısını seçme noktasında, blog yayınlarının hedef anahtar kelimeleri için dizine eklenmesi ve uygun şekilde sıralanması için en az 1.000 kelime olması gerektiğini belirtelim. Örneğin, ürüne genel bakış sayfaları gibi diğer içerik türleri çok daha kısa olabilir ve arama motorlarında hala üst sıralarda yer alabilir.

  • SEO Dostu Bir İçerik Yapısı Oluşturun

SEO dostu blog yazılarının nasıl yazılacağına dair bir sonraki adım, makaleleriniz için iyi bir içerik yapısı oluşturmaktır.

Temel olarak, SEO içeriğinizin üç bölümden oluşmasını sağlayın:

  1. Giriş
  2. Ana gövde içeriği
  3. Özet
  • Kısa ve Net Paragraflar Yapın

Kullanıcılar büyük paragraf bloklarını okumaktan nefret eder. Dahası, metin parçaları makalenizin sıkıcı görünmesini sağlayacaktır. Bu nedenle, yayınınızı veya makalenizi tamamen okumayabilirler, bu da zamanınızın ve çabalarınızın gerçek bir kaybı olacaktır. Paragraf boyutları 4 ila 5 satır içinde kısıtlanırsa içerik daha okunabilir hale gelecektir.

  • Madde İşaretleri ve Numaralandırma Kullanın

Okuyucularınızın çoğunun kısa bir dikkat süresine sahip olması muhtemeldir ve makalenizin tüm içeriğini okumakla ilgilenmeyebilirler. Bunun yerine, keskin ve özlü olmaları durumunda mermi noktalarından kaymayı tercih ederler. Bu nedenle, mümkün olduğunda madde işaretleri ve numaralandırma kullanmak iyi bir fikir olacaktır.

  • Alt Başlıklar Oluşturun

Alt başlıklar, okuyucuları ilgilendikleri kesin noktalara yönlendirmede çok yardımcı olabilir. Ayrıca, anahtar kelimeleri alt başlıklar olarak da kullanabilirsiniz, böylece okuma akışı kesintiye uğramaz.

Otoriter Sitelere Link Verin

dis link

Hazırladığınız metinde kullanıcılar için faydalı olabilecek ve otoriter sitelere link vererek yönlendirmeler yapın.

Google Kaliteli İçeriği Nasıl Tanımlıyor ?

SEO uyumlu makale yazmak için kullanabileceğiniz araçlar:

SEO uyumlu makale yazarken kullanabileceğiniz birçok yardımcı araç mevcuttur. Bu araçlar, yazınızın kalitesini arttırıp araştırma sürenizi kısaltır. Aşağıda SEO uyumlu makale yazarken kullanabileceğiniz yardımcı programları sizin için listeledik;

  • Also Asked: Ücretsiz günlük 1 adet anahtar kelime araştırmanıza izin veriyor. Ancak anahtar kelimenizle ilgili en çok aranan soruları ve alt başlıklarını size gösteriyor. SEO uyumlu makale yazarken kesinlikle destek almanız gereken bir araç. Aylık 100 adet arama için 15$lık basic planı bulunuyor.
  • People Also Asked: Ücretsiz 10 adet arama ve  her aramada10 adet sonuç gösteriyor. Makaleniz için anahtar kelime desteği veya başlık desteği alabileceğiniz faydalı bir yardımcı araç. Aylık 39$ dan başlayan premium planları bulunmaktadır.
  • Answer the Public ücretsiz olarak günlük 2 adet keyword araştırmanıza izin veriyor. Bu araç anahtar kelimeniz hakkında detaylı önerilerde bulunuyor. Yazınıza eklemeniz gereken başlıklar konusunda mutlaka yardımcı olacaktır. Denemenizi tavsiye ederim.
  • Canva: Makaleye ekleyebileceğiniz görsel tasarımlar oluşturmanıza yardımcı olur. Bu site çeşitli görsel tasarım şablonları sunar ve kolayca düzenlersiniz. Unutmayın seo uyumlu makaye görsel içerirse daha hızlı sıralama alabilir.
  • Plagiarism Checker: SEO uyumlu makalenizin özgünlük kontrolü için önemli bir araçtır. Burada %100 özgün içerik yazmak Google için çok önemlidir. Bu ücretsiz araç ile SEO uyumlu makelenizi test edebilirsiniz.

Kaynaklar:

Harsh Agrawal https://www.shoutmeloud.com/write-seo-content.html Erişim Tarihi: 17 Eki 2022, 08:07

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir