SEO Sorunları Nasıl Tespit Edilir?

SEO Sorunları Nasıl Tespit Edilir?

Düzenli olarak yüksek kaliteli içerik yayınlamanıza ve güçlü ve alakalı geri bağlantılar oluşturmanıza rağmen hedef anahtar kelimeleriniz için sıralama yapmakta zorlanıyor musunuz? İşte bu durumda web sitenizde SEO sorunları var demektir.  Web sitenizde bazı teknik ve yaygın SEO hataları varsa web siteniz arama motorları tarafından sıralamaya alınmayabilir.

Böyle bir problem yaşarsanız bazı tekniklerle SEO sorunlarını belirlemeli ve bunların çözümü için hemen bir strateji geliştirmelisiniz. Web sitenizde bulunan mevcut SEO sorunlarını tespit etmenin birkaç yaygın yolu bulunuyor. Düzenli olarak kontroller yaparak web sitenizde yanlış bir strateji olup olmadığına sizler de kolayca bakabilir ve gerekli önlemleri alabilirsiniz.

Web sitenizdeki SEO sorunları nasıl tespit edilir kısa bir rehber;

  • Google Search Console ve Analytics Hesaplarınızı Kurun

Teknik bir SEO denetimi gerçekleştirmek için, arama motorlarının web sitenizle nasıl etkileşime girdiğine dair içgörülere ihtiyacınız vardır. Bu analizleri elde etmenin en iyi yolu, Google Search Console ve Analytics hesaplarını oluşturmaktır.

Google Search Console, web yöneticilerinin şunları yapmasına olanak tanır:

  1. Site haritaları gönderme
  2. Google Arama’da sitelerinin dizine eklenmesini, taranmasını ve görünürlüğünü görme
  3. Performans sorunlarını belirleyin.

Google Analytics, sitenizin kullanıcı deneyimini ölçmek için web sitenizin trafik istatistiklerini, en iyi performans gösteren içeriğinizle ilgili analizleri ve çeşitli metrikleri gösterir. Birlikte değerlendirildiğinde bu iki platform sitenizin teknik SEO denetimini gerçekleştirmek için gerekli bilgileri sağlar.

  • Web Sitesi Yapınızı Düzeltin

Web sitesi yapısını analiz etmek, teknik bir SEO denetiminin ilk adımlarından biridir. Düzenli bir web sitesi yapısı, arama motorlarının içerikte kolayca gezinmesini ve yeni sayfalar keşfetmesini sağlar. Zayıf iç bağlantı kurma, en kötü bilinen bağlantı kurma hatalarından biridir. Bunu yapmak için sitenizin hiçbir sayfasının ana sayfadan üç tıklamadan daha uzakta olmadığı bir iç bağlantı yapısı geliştirmeniz gerekir. Düz bir web sitesi yapısı, Google’ın içeriğinizi bulmasını kolaylaştırdığı için tarama sorunlarınızın çoğunu da çözer. Ayrıca, site yapınız site haritanızı ve URL yapınızı etkiler ve her ikisi de SEO için önemlidir.

  • Sitenizin Taranabilirliğini ve Dizine Eklenmesini Kontrol Edin

Uyumlu bir web sitesi yapısı, tarama ve dizine ekleme sorunlarınızın çoğunu çözmelidir. Ancak bazı teknik sorunlar Google robotlarının sitenizi taramasını ve dizine eklemesini engelleyebilir. Tarama sorunlarını tespit etmek için Google Search Console’da sitenizin kapsam raporuna gidin. SEMRush site denetimi, sitenizin kapsama sorunları hakkında kapsamlı bir rapor almak için başka bir yararlı araçtır. Bu araçların her ikisi de gerekli düzeltmeleri yapabilmeniz için sorunlu sayfaları tanımlar.

  • Yinelenen İçeriği Tespit Etme ve Düzeltme

Yinelenen içerik, daha büyük web siteleri için en yaygın teknik SEO sorunları arasındadır. Bu nedenle arama sıralamalarını önemli ölçüde etkileyebilir. Bunları düzeltmek için, SEMRush Site Denetimi’ni kullanarak sitenizin tüm sayfalarını aynı başlıklara ve meta açıklamalara sahip olarak tanımlayarak başlayın. Yinelenen içeriğe ve metaya sahip sayfalar hakkında hızlı bir rapor almak için Raven Tools Site Denetimi’ni de kullanabilirsiniz.

Benzer içeriğe sahip sayfaları birleştirebilir veya kaldırabilir ya da Google’ın yalnızca en iyi içeriğinizi dizine eklediğinden emin olmak için yönlendirmeler uygulayabilirsiniz. Hem SEMRush hem de Raven Tools ayrıca ince içeriğe sahip sayfaları bulmanıza yardımcı olur. Yine bu tür sayfalara daha fazla içerik benzersiz içerik ekleyebilir, bunları diğer benzer sayfalarla birleştirebilir, yönlendirmeler uygulayabilir veya bu sorunu çözmek için bunları kaldırabilirsiniz.

  • Bozuk Bağlantıları Bul ve Düzelt

Kırık bağlantılar, artık var olmayan web sayfalarına işaret eden bağlantılardır. Sitenizin kullanıcı deneyimine zarar verir ve sonuçta arama sıralamalarını da etkiler. Bu nedenle, zaman zaman Screaming Frog gibi bir araç kullanarak sitenizdeki kırık bağlantıları kontrol etmeniz önerilir. Sitenizin içeriğine derinlemesine dalan ve sizin için kırık bağlantılar bulan en iyi SEO tarayıcıları arasındadır. Sitenizde bozuk bağlantılar bulduğunuzda bunları yeni ve güncellenmiş kaynaklara bağlantılar ile değiştirin.

  • Artık Sayfaları Bulma ve İşleme

Bir sayfa, sitenizden gelen herhangi bir bağlantı olmadan tam bir etkileşimde bulunduğunda SEO terimleriyle artık sayfa olarak adlandırılır. Artık sayfaların arama motorları için bulunması zordur. Bu yüzden genellikle dizine eklenmeden bırakılırlar.

Bu tür sayfaları bulduktan sonra iki seçeneğiniz vardır.

  1. Yararlıysa, sitenizin diğer alakalı sayfalarından dahili bağlantılar alın.
  2. İşe yaramazlarsa, bunları sitenizden kaldırın veya arama motorlarının bunları dizine eklemesini durdurmak için noindex etiketini kullanın.

Artık sayfaları Ahrefs, Screaming Frog veya SEMRush ile bir site denetimi yaparak bulabilirsiniz.

  • Güvenlik İçin Alan Adınızda HTTPS kullanın

Google, web sitesi güvenliğini bir sıralama faktörü olarak kullanır ve tüm web yöneticilerinin siteleri için bir SSL Sertifikası (HTTPS) kullanmasını önerir. Web siteniz için SSL Sertifikası almak kolaydır. Gelişmiş koruma istiyorsanız web barındırma hizmetinizden SSL Sertifikası satın alabilirsiniz. Aksi takdirde Cloudflare veya LetsEncrypt’ten ücretsiz bir SSL Sertifikası bile işi yapacaktır.

  • Bir Web Sitesi Hız Testi Yapın

Web sitesi yükleme hızı başka bir kritik teknik SEO kriteridir. Kullanıcı deneyimini etkiler ve arama sıralamalarınızı belirlemede çok önemli bir rol oynar. Sitenizin hızını ölçmek için GTmetrix’i ve Google’ın sayfaları sıralarken göz önünde bulundurduğu bir dizi kullanıcı deneyimi faktörü olan Core Web Vitals’i kullanabilirsiniz. GTmetrix, sitenizi yavaşlatan faktörleri ve performansını nasıl artırabileceğinizi tanımlayan bir performans raporu sunar.

  • Sitenizin Mobil Uyumluluğunu Kontrol Edin

Temmuz 2019’dan bu yana, Google Arama, dizine eklemeye yönelik mobil öncelikli bir yaklaşım benimsemiştir. Bu, içeriğini sıralamak için öncelikle bir web sitesinin mobil sürümünü aradığı anlamına gelir. Sonuç olarak, mobil uyumlu olmayan siteler arama sonuçlarında atlanır veya düşürülür. Google’ın sitenizi mobil uyumlu olarak değerlendirip değerlendirmediğini görmek için Google Mobil Uyumluluk Testi’ni kullanabilirsiniz. Siteniz henüz mobil uyumlu değilse içerik boyutlarını kullanıcının cihazına göre ayarlayan duyarlı bir web sitesi tasarımına geçmeniz gerekir.

  • Anahtar Kelime Kullanım Sorunlarını Çözün

SEO açısından, anahtar kelime aşırı kullanımı, sitenizin birden fazla sayfasının aynı anahtar kelimeler için rekabet etmeye başlaması ve sitenizin otoritesine zarar vermesi ve arama TO’sunu azaltmasıdır. Bunu çözmek için, önce SEMRush veya Ahrefs’teki anahtar kelime raporunu kullanarak tam anahtar kelimeler için rekabet eden sayfaları tanımlamanız gerekir. Daha sonra bu tür sayfaları bulduğunuzda, bunu birkaç şekilde ele alabilirsiniz.

  1. İçeriği aynı anahtar kelimeler için sıralanan tüm farklı sayfalardan sitenizin yalnızca bir sayfasına kopyalayın ve kalan sayfaları yeniden yönlendirin.
  2. Yalnızca tercih ettiğiniz sayfayı saklayın ve gerisini kaldırın.
  3. Anahtar kelimeleri sıralamak istemediğiniz sayfalardan kaldırın ve diğer anahtar kelimeler için optimize edin.
  • Mevcut Sayfalar İçin Anahtar Kelime Optimizasyonunu İyileştirme

Kolay ve etkili bir SEO kazancı istiyorsanız mevcut sayfalarınızın anahtar kelime optimizasyonunu iyileştirmek ve onlara bir sıralama artışı sağlamaktır. Öncelikle, içeriğinizin hedef anahtar kelimeniz için doğru şekilde optimize edildiğinden emin olun. Sayfanızın başlığında, meta açıklamasında, gövde metninde, H1, H2 ve H3 başlıklarında ve resim alt metninde kullanılmalıdır. Ayrıca, alakalı olan her yerde birincil anahtar kelimenizin varyasyonlarını ve diğer alakalı anahtar kelimeleri içeriğinizde kullanmanız gerekir.

Ardından, hedef anahtar kelimeniz için bir rapor oluşturmak üzere Clearscope gibi bir araç kullanın. Anahtar kelimenize dayanarak, Clearscope size daha iyi optimizasyon için içeriğinize ekleyebileceğiniz ek anahtar kelimelerin bir listesini sunar. Anahtar kelime optimizasyonunuzu iyileştirmek, arama sıralamalarınızı büyük ölçüde artırabilir ve trafiğinizi bir gecede büyütmenize yardımcı olabilir.

 

Kaynaklar:

Mateusz Makosiewicz https://ahrefs.com/blog/seo-issues/ Erişim Tarihi: 7 Mart 2023.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir