SEO Score Nedir? SEO Skoru Nasıl Hesaplanır?

SEO Score Nedir? SEO Skoru Nasıl Hesaplanır?

Her web sitesi aynı SEO’ya sahip değildir. Bazıları diğerlerinden çok daha etkilidir. SEO score, web sitenizin arama motorları tarafından fark edilmesine ne kadar iyi yardımcı olduğuyla ilgilidir. Puan, kullanıcıların ve web tarayıcılarının web sitenizi etkili bir şekilde görüntüleyip kullanamayacağını gösterir. Yaklaşımınızdaki zayıflıklara da işaret edebilir.

Bunun nedeni, bir SEO puanının dört temel alandan gelmesidir. Sıralamanız, sitenizin içeriğine, kullanıcı deneyimine, mobil deneyimine ve teknik özelliklerine göre belirlenir. Web sitenizi bu dört alanda optimize edebilir ve puanınızı bilmeseniz bile gözle görülür bir fark görebilirsiniz. Bunun nedeni, bu alanlardaki çalışmaların genellikle arama motoru sonuç sayfalarındaki veya SERP’lerdeki sıralamalarınıza yardımcı olmasıdır.

Bu dört alan, en yüksek puan olan 100 üzerinden sıralanan nihai bir puana kadar hesaplanır. Bunu biraz okuldaki bir test gibi düşünün. Daha yüksek bir puan daha iyidir. Yüksek puanlara sahip web siteleri, arama motoru tarayıcıları ve kullanıcılarıyla daha iyi etkileşime sahiptir. Bu arada, düşük puanlı web siteleri bazı sorunlarla karşılaşacaktır.

SEO Score Nedir?

SEO Score, bir web sitesinin arama motorları nezdinde nasıl değerlendirildiğini gösteren puan birimidir. Hemen hiçbir arama motoru günümüzde bu değerleri kendi ölçümleri bakımından beyan etmiyor olsa da kullandığımız analiz araçları sitemizin sahip olduğu skoru bize söylenebilmektedir. Tabii bu analiz araçlarının verdiği değerler tam olarak arama motorunun sonuçlarıyla eşlenik değildir.

Google başta olmak üzere arama motorlarının tamamı yönergelerinde, bu skorlar üzerine odaklanmak yerine nitelikli web siteleri inşa edip teknik şartnamelere uygun hale getirilmesini, bununla birlikte liste dışında kapsamlı dijital pazarlama yapılmasını tavsiye eder.

Profesyonel biçimde inşa edilip SEO standartlarına uygun bir sunucuda barındırılan, içerik bakımından güçlü ve nitelikli konumda yer alan ve marka bilinirliği olan sitelerin SEO Score değerlerinin doğal olarak yüksek olacağı ifade edilir.

SEO Score Nasıl Hesaplanır?

seo analizi

Google SEO puanınız nasıl belirlenir? Aşağıda SEO score hesaplamada dikkate alınan durumlara bakıyoruz. Bir sayfanın arama motoru sıralamalarını etkileyen en önemli faktörlerden dokuzunu analiz eder.

  • Sayfa Hızı

İnsanlar sayfaların hızlı yüklenmesini istiyor ve kullanıcıların% 83’ü üç saniye veya daha kısa sürede yüklenmelerini bekliyor. Sayfalarınız yavaş yüklenirse, kullanıcılar pes eder ve başka bir web sitesine gider. Sayfa hızı kullanılabilirlik için çok önemlidir ve aynı zamanda önemli bir SEO sıralama faktörüdür.

Site hızınızı artırmak, aramadaki sıralamanızı ve görünürlüğünüzü artırabilir. SEO denetleyicileri, SEO puanınızı hesaplarken sayfa hızını dikkate alır. Sayfanızın HTML, CSS, JavaScript, resimler ve diğer varlıklarına bakar ve belirli resim dosyalarını sıkıştırmak gibi sayfa hızınızı nasıl artıracağınıza dair belirli ipuçları verir.

  • URL Optimizasyonu

URL’leriniz, kullanıcıların web sitenizde gezinmesine ve arama motorlarına sayfalarınız hakkında bilgi vermesine yardımcı olur. URL’lerinizi optimize etmek, sıralamanızı iyileştirebilir.

  • Başlık, Meta Açıklama ve Başlık Etiketleri

Arama motorları, sayfanızı anlamak ve aramada hangi anahtar kelimeler için sıralanması gerektiğini belirlemek için başlığınız, meta açıklamanız ve başlık etiketleriniz gibi etiketler kullanır.

Başlık etiketini zGoogle’a sayfanızın ne hakkında olduğunu söyler ve bu etiket arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) görünür. SEO score başlık etiketinizin uzunluğunu ve başlığınızdaki anahtar kelime kullanımınızı analiz eder.

Meta açıklamaları, sayfanızın içeriğinin kısa açıklamalarıdır ve başlığın altındaki SERP’lerde görünür. SEO score meta açıklamanızın uzunluğunu ve anahtar kelime kullanımını değerlendirir.

H1, H2, H3 ve benzeri başlıklar dahil olmak üzere başlık etiketleri, içeriğinizi düzenler ve sayfanızın her bölümünde neler olduğunu tanımlar.

  • İçerik

SEO Score içeriğinizi değerlendirecek ve uzunluğu, biçimi ve anahtar kelime yoğunluğu hakkında değerlendirme yapacaktır. Bu unsurlar SEO puanınızı etkiler. Sayfanızı hem arama motorları hem de kullanıcılar için optimize etmek için hedef anahtar kelimelerinizi içeriğinize doğal olarak dahil etmelisiniz.

En iyi anahtar kelime kullanımı için, tam eşlemeli anahtar kelimenizi kopyanız boyunca birkaç kez ve bir kez sayfanızın üst kısmına yakın bir yere ekleyin. Ancak, anahtar kelime doldurmadan kaçınmanız gerekir. Anahtar kelimenizi, içeriğin okunmasını zorlaştıracak şekilde aşırı kullanmak yanlış olacaktır. Anahtar kelime doldurma, kullanıcı deneyiminize ve SEO’nuza zarar verir.

  • Görüntü Optimizasyonu

Resimlerinizi arama için optimize etmek, arama motorlarının içeriğinizi anlamasına ve görsel aramalarda sıralamanıza yardımcı olur. SEO Score resimlerinizin dosya adlarını ve alt etiketlerini değerlendirir ve bu da arama motorlarının görsellerinizi anlamasına yardımcı olur. Bu öğelerin her ikisi de resminizi kısaca tanımlamalı ve uygunsa anahtar kelimeler içermelidir.

Örneğin, sayfanızda kanepede oturan bir kedinin fotoğrafı varsa, SEO dostu bir dosya adı kanepede oturan kedi.png olurken, alt etiketiniz “gri bir kanepede oturan siyah beyaz kedi” olabilir.

  • Sayfa Bağlantıları

Sayfaları birbirine bağlama SEO için çok önemlidir. Kullanıcıların ve arama motorlarının web sitenizi bulmasına yardımcı olur ve Google’ın sitenizi nasıl sıralayacağını belirlemesine yardımcı olur. Sayfalar birbirlerine ‘otorite’ iletir, bu nedenle bir sayfanın güvenilir, tanınmış sitelerden ne kadar çok bağlantı varsa, arama sıralamaları üzerindeki etkisi o kadar iyi olur.

SEO puanınız dahili bağlantıların dış bağlantılara oranı da dahil olmak üzere sayfanızın bağlantıları hakkında da değerlendirme yapar. Tüm bu bağlantı bu verileri SEO puanınıza dahil eder. İç bağlantılar, sitenizdeki sayfalar arasındaki bağlantılardır, dış bağlantılar ise dış sitelere gider. Bağlantılarınızı SEO için optimize etmek için, kullanıcılar için yararlı olan alakalı içeriğe bağlantı verin ve açıklayıcı bağlantı metni kullanın.

  • Site Güvenliği

Web siteniz güvenli değilse, ziyaretçiler uzun süre kalmak istemez ve arama motoru sıralamalarınız zarar görebilir. Sitenizi güvenli hale getirmek için geçerli bir Güvenli Yuva Katmanı (SSL) sertifikasına sahip olun ve URL’lerinizi HTTPS sayfalarına yönlendirin. Ayrıca, spam gönderenler bu adresleri kazıyıp e-posta gelen kutunuzu doldurabileceğinden, sitenize düz metin olarak e-posta adresleri eklemekten de kaçınmalısınız. Bu süreçte bu öğeler web sitenizin puanına etki eder.

  • Mobil Uyumluluk

Google artık mobil öncelikli bir dizin kullanıyor, yani sayfaları mobil kullanıcı perspektifinden değerlendiriyor. Bu nedenle ve mobil cihazlardan gelen İnternet trafiğinin artan önemi nedeniyle, mobil uyumlu bir web sitesine sahip olmak, iyi bir Google SEO puanı için çok önemlidir. 

  • İndeksleme

Sitenizin arama sonuçlarında yer alması için, arama motorlarının sitenizi taraması ve dizine eklemesi gerekir. SEO puanı, URL’lerinizin düzgün bir şekilde dizine eklenip eklenmediğini size söyler.

Kaynaklar:

Vlado Pavlik https://www.semrush.com/blog/seo-score/ Erişim Tarihi: 8 Kas 2022, 17:35

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir