Başarılı Bir SEO Planı Nasıl Yapılır?

Başarılı Bir SEO Planı Nasıl Yapılır?

BrightEdge’e göre, çevrimiçi deneyimlerin % 68’i bir arama motoruyla başlıyor. Google aramasında görünmeden, işletme web siteniz çevrimiçi olarak ideal müşterilerinizden yalnızca küçük bir kısmını alacaktır.

Müşterilerinizle arama konusunda satın alma sürecinin her adımında buluşmak için üst düzey bir SEO stratejisi uygulamanız gerekir. İşletmeniz için bir SEO stratejisi oluşturmaya hazırsanız, aşağıdaki adımları izleyin.

Birçok işletme SEO taktiklerine odaklanır ve SEO stratejilerini oluştururken temel ilkeleri atlar. En iyi strateji önce ilkeler ve ikinci olarak taktiklerdir. SEO stratejimizin ilkeleri işinizi, markanızı ve müşterinizi anlamakla başlar.

SEO Planı için Araştırma

SEO stratejinizin iş araştırma aşaması, bir marka stratejisi oluşturmaktan ibarettir. Marka stratejisi altı bölümden oluşmaktadır.

  • Hedef Kitle Açıklaması: Müşterinizi gerçek bir kişi olarak tanımlayın. Pazara girerken İhtiyaçlarını Ve Motivasyonlarını Listeleyin.
  • Mevcut Düşünceler Ve Davranışlar: İdeal müşterinizin pazara girerken düşüncelerini ve davranışlarını tanımlayın.
  • İçinde benim için ne var? Hizmet veya ürün markanızı seçerek müşterinizin elde ettiği gerçek faydayı açıklayın.
  • Neden sana inanmalıyım? Müşterinize, bir veya iki cümlede kendilerine fayda sağlayan bir hizmet veya ürün sunma vaatlerinize neden inanmaları gerektiğini açıklayın.
  • Marka Kişiliği: Kuruluşunuz nasıl görünüyor, hareket ediyor ve insanlara nasıl hissettiriyor?
  • İstenilen Düşünceler ve Davranışlar: Müşterinizin markanız hakkında ne düşünmesini istiyorsunuz? Müşterinizin hizmet markanız veya ürününüz için alışveriş yaparken nasıl davranmasını istersiniz?

Bu aşamaların her birini tamamlamak, müşterinizin hizmet veya ürün markanızı araştırmak için Google arama’yı kullanırken nasıl düşündüğünü, hissettiğini ve davrandığını anlamanıza yardımcı olacaktır.

SEO Planı Oluşturma Adımları Nelerdir ?

SEO planı oluşturma adımları

Bir SEO stratejisi, web sitenizi artan arama motoru görünürlüğü için nasıl optimize edeceğinizi planlama ve uygulama sürecidir. Ayrıca, SEO’nun genel satış ve pazarlama stratejinize nasıl uyduğunu anlamakla da ilgilidir.

SEO uzmanı tarafından iyi planlanmış bir SEO stratejisi, web sitenizin şu anda arama motoru görünürlüğü açısından nerede olduğunu, nerede olmasını istediğinizi ve son olarak, hedeflerinize ulaşmak için hangi adımları atmanız gerektiğini listeler.

  • Hedeflerinizi Belirleyin

Daha fazla trafik istediğiniz için buradasınız, değil mi?

Aldığınız trafiğin kalitesi, SEO kampanyanızın başarısında büyük bir fark yaratır.

Binlerce ziyaretçi almak etkileyici gelse de, bu trafiğin hiçbiri satışa dönüşmezse, o zaman neredeyse anlamsızdır.

En iyi SEO stratejileri, daha fazla trafik DEĞİL geliri artırmaya odaklanır.

Açıklayayım…

Her biri farklı bir SEO stratejisine sahip 2 web siteniz olduğunu hayal edin.

Web sitesi A: Ayda 500 ziyaretçi alır ve% 10’u müşteriye dönüşür.

Bu SEO stratejisi, A web sitesi için her ay 50 satış üretiyor.

Web sitesi B: Ayda 10.000 ziyaretçi alıyor ve ziyaretçilerin sadece% 0.1’i müşteriye dönüşüyor.

B web sitesi 1000 kat daha fazla trafik alsa da, bu SEO stratejisi ayda yalnızca 10 satış üretiyor çünkü trafik kalitesi ve arama amacı gibi önemli faktörleri göz önünde bulundurmadan trafiği artırmaya çok odaklanıyorlar.

Sözün özü şöyle;

SEO kampanyanıza başlamadan önce, daha fazla trafik değil, daha fazla potansiyel müşteri ve satış elde etmek için hedefler belirleyin. Trafik yerine geliri artırmaya odaklanan bir SEO stratejisi uygulamak, SEO yatırımınızdan en iyi sonuçları almanızı sağlayacaktır.

  • Anahtar Kelimelerinizi Seçin

Anahtar kelime araştırması, herhangi bir sağlam SEO stratejisinin temelini oluşturur.

Genel pazarlama ve satış hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olacak anahtar kelimeler seçmek istiyorsunuz. Bu adım doğru yapmak için çok önemlidir, bu yüzden acele etmeyin ve dikkatlice seçin.

İşte SEO için doğru anahtar kelimeleri seçmenin basit ama oldukça etkili bir yolu.

  • Adım 1 anahtar kelime temaları geliştirin

Anahtar kelime araştırması söz konusu olduğunda, anahtar kelimeleri yalıtılmış olarak seçmeyin.

Amacınız “temaları” tespit etmek ve benzer anahtar kelimeleri birlikte gruplandırmaktır.

Mesela:

Bir online ayakkabı mağazası için anahtar kelimeler seçtiğinizi varsayalım.

Anahtar kelime temaları arasında “koşu ayakkabıları”, “yürüyüş ayakkabıları” ve “tenis ayakkabıları” yer alabilir.

Ardından, her bir “anahtar kelime teması”na giren anahtar kelimeleri bulmak ve bunları bir araya getirmek istersiniz. Dolayısıyla, “tenis ayakkabıları” için “Nike tenis ayakkabıları”, “kadın tenis ayakkabıları” gibi anahtar kelimeler keşfedebilirsiniz.

  • Adım 2 anahtar kelime kovalama

“Anahtar kelime temalarınızı” belirledikten sonra, anahtar kelime listenizi oluşturmanın ve bunları #1 adımında tespit ettiğiniz temaya ayırmanın zamanı geldi.

Anahtar sözcükleri bulmak için birçok farklı veri kümesi vardır ve mümkün olduğunca çok veri kümesi kullanmanız gerekir.

Anahtar kelime araştırması için tek bir araca güvenmeyin.

Kullanılabilir ancak bunlarla sınırlı olmayan veri kümeleri şunları içerir:

  • Google Anahtar Kelime Planlayıcı (ücretsiz)
  • Google Analytics (ücretsiz)
  • Google Benim İşletmem (ücretsiz)
  • Google Search Console (ücretsiz)
  • Ahrefs (ücretli)
  • SEMrush (ücretli)
  • Kazanan Bir Seo İçerik Stratejisi Oluşturun

Kazanan içerik hazırlama 3 ana bileşenden oluşur.

  1. Arama Amacını Anlama
  2. İçerik oluşturma
  3. Kullanıcı Deneyimi Sinyalleri

Her bir bileşeni aşağıda ayrıntılı olarak açıklayacağım.

  • Adım 1: Arama amacına hakim olma

Arama amacını anlamak, kazanan içerik oluşturmak için kritik öneme sahiptir.

Bir düşünün…

İnsanların seçtiğiniz anahtar kelimeleri ve ‘ne’ aradıklarını ‘neden’ yazdıklarını anlamıyorsanız, içeriğiniz asla sıralanmayacaktır.

Örneğin: Google’da “dağ bisikleti ipuçları” araması yapan birini düşünün.

Bu anahtar kelimenin arkasındaki ‘neden’ nedir?

Kişi dağ bisikleti becerilerini geliştirmek istiyor.

Onlara satılık en iyi 10 dağ bisikletini listeleyen bir inceleme sayfası göstermek mantıklı olmaz… veya dağ bisikleti satan bir e-ticaret ürün sayfası.

Bu kişi satın almak istemiyor. Becerilerini geliştirmeye yardımcı olmak için daha fazla bilgi isterler.

Arama amacı kulağa basit geliyor, ancak çok daha karmaşık olabilir ve seçtiğiniz her anahtar kelimeyi düşünmek için biraz zaman harcamalısınız.

  • Adım 2: Sıralanan içerik oluşturma

“Harika içerik yayınlamak” için kanıtlanmış bir başarı formülü olmasa da tüm farkı yaratabilecek uygulayabileceğiniz bazı basit ipuçları vardır:

  • Tanıtımları kısa tutun (en fazla 4-10 cümle).
  • İçeriğinizi okunabilir metin büyüklüğünde bilgi parçacıklarına ayırın. (en fazla 200-300 kelime).
  • Cevabınızı daha iyi açıklamak için resimler, grafikler ve tablolar dahil olmak üzere birçok alakalı görsel ekleyin.
  • İçeriğinizi pratik tutun. (okuyucunun alıp kendi durumlarına uygulayabileceği yararlı bir şey).
  • Yayınlamadan önce, içeriğinizi en iyi 2-3 arama sonucuyla karşılaştırın. 

Bu adımları izleyerek içeriklerinizi yayınlayabilirsiniz.

  • Adım 3: Kullanıcı deneyimi (ux) sinyalleri

Google, web sayfalarının kalitesini belirlemek için UX sinyallerine her zamankinden daha fazla bakıyor.

Bunun nedeni, UX sinyallerinin Google’ın, kullanıcıların farklı web sayfalarında nasıl etkileşime girdiğine ve davrandığına bağlı olarak belirli bir arama sorgusuyla hangi içeriğin en alakalı olduğunu bulmasına yardımcı olmasıdır.

Web sitenizin kullanıcı deneyimini yükseltmek için bilmeniz gereken bazı UX ipuçları:

  • Web sitenizin mobil uyumlu olduğundan emin olun (kontrol etmek için Google’ın resmi aracını kullanın)
  • Web siteniz rakiplerinize göre hızlı yükleniyor mu? (Sitelerinizin hızını kontrol edin burada ve gerekirse geliştirdiğinizden emin olun)
  • Sitenizdeki bozuk bağlantıları kontrol edin ve bunları düzeltin.

Kullanıcıların web sayfalarınızda ne kadar zaman geçirdiğini görmek için Google Analytics’i kullanın. Oturum süreleri kısa, örneğin 15 saniyeden az olan sayfalar var mı? Eğer öyleyse, bu sayfalara yakından bakmak isteyebilirsiniz ve SEO kampanyanız için önemliyse, oturum süresini kaldırmak için bunları iyileştirmeye çalışın.

  • Gelişmiş Bağlantı Kurma Stratejileri

Bir bağlantı kurma stratejisini bir araya getirmek, web sitenizdeki öğelerin optimize edildiğinden emin olmakla ilgilidir.

Bu, web sitenize yüksek kaliteli bağlantılar elde eden başarılı bir bağlantı kurma stratejisini bir araya getirmek anlamına gelir.

Bağlantı kurmanın anahtarı, güçlü geri bağlantılar kazanmaktır ve bu, e-posta erişiminde ustalaşmadan, rakip bağlantılarını çalmadan ve yüksek kaliteli konuk yayınları yazmadan gerçekleşmez.

  • Sonuçları İzleme

SEO stratejinizin web sitenizi nasıl etkilediğine dikkat etmek, yalnızca gelecekteki fırsatları tanımlamakla kalmaz, aynı zamanda sitenizi geride tutabilecek sorunları ortaya çıkarmanıza yardımcı olur.

Ve bir müşteri için bir SEO stratejisi uyguluyorsanız, planın düzenli olarak nasıl performans gösterdiğini görmek isteyeceklerdir.

İşte bir SEO stratejisi uygularken izlenecek bazı performans KPI‘ları;

  • Organik Trafiği İzleyin

Google Analytics, sitelerinizin organik trafiğini izlemek için en iyi araçtır.

Sadece doğru değil, aynı zamanda trafik davranışı, dönüşümler, toplam ziyaretçi sayıları ve çok daha fazlası dahil olmak üzere yararlı verilerle doludur.

Aşağıda, kampanyalarınızın organik trafiğini nasıl izleyeceğinizle ilgili talimatlar verilmiştir:

  • Google Analytics hesabınızı açın ve sol taraftaki ‘Edinme’ sekmesini genişletmek için tıklayın.
  • “Tüm trafik”i ve ardından “kanallar”ı seçin.
  • Google Analytics kontrol panelinin sağ üst köşesinde bulunan tarih aralığını tıklayın.
  • İzlemek istediğiniz ayı seçin ve ardından farklı aylardaki trafik değişikliklerini karşılaştırmak için “karşılaştır” düğmesini işaretleyin.

SEO Planı Ne Zaman Güncellenir?

SEO planı, yapılan stratejik planlama için belirlenmiş olan süresinin bitiminde güncellenir. Genellikle SEO planları 6 aylık periyotlarda yapılır. Bu süre sonunda planın olağan olarak güncellenmesi gerekir. Süre sonunda hedeflere ulaşılmış veya ulaşılmamış olsa dahi, plan yenilenmelidir. Zira SEO dinamik uygulamaları içerir ve sürekli genişleme hedefi ile çalışır. Daha fazla trafik için daha fazla yatırım en doğru plan değişikliği hamlesi olarak kabul edilir.

SEO planının olağan dışı güncellenmesi ise rakipler ve diğer koşullara bağlı olarak yapılabilir. Örneğin, arama motorlarının olağan dışı algoritma güncellemeleri, SEO planında ani değişiklikleri gerektirebilir. Geçmiş algoritmalara göre planlanan süreç, bu noktada revize edilmelidir. SEO uygulamasına başlamadan önce yapılan analiz verilerinde görülmeyen durumlar için de zaman zaman plan değişikliği gerekebilir. Rekabet koşullarındaki değişiklikler veya rakip sitelerin etkinliğinin artması gibi durumlar, bu planın değişmesi için gerekliliği ortaya koyan durumlardır.

Kaynaklar:

Carlos Silva https://www.semrush.com/blog/seo-strategy/ Erişim Tarihi: 8 Kas 2022, 16:21

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir