SEO Nedir ve Nasıl Yapılır?

SEO Nedir ve SEO Nasıl Yapılır? SEO İpuçları

SEO veya arama motoru optimizasyonu, arama motorlarında daha iyi sıralamak için web sitenizde ve çevrimiçi içeriğinizde ayarlamalar yapılmasıdır.

Çoğu insanın bir ürün veya hizmet ararken yaptığı ilk şey Google’a yapmaktır. Bu, sitenizin görülecek kadar üst sıralarda yer almasının önemli olduğu anlamına gelir. Araştırmalar, çoğu insanın arama sonuçlarının ilk sayfasından sonraki sayfalara bakmadığını göstermiştir.

SEO’nuzu yapabilseniz de çok zaman ve çaba gerektirir. Çoğu işletme, onlara yardımcı olmak için bir SEO uzmanı veya dijital ajans kiralayacaktır. Etkili SEO’nun bazı maliyetleri olabilir. Örneğin bir yazarı işe almak veya bir blog satın almak. Ancak bu maliyet ücretli reklamcılık kadar yüksek değildir.

SEO ve ücretli reklamcılık arasındaki fark, SEO’nun Google’ın algoritması ve web sitelerinin kullanıcılara doğal olarak nasıl göründüğü ile ilgili organik sıralamayı içermesidir.

Google’ın rolü, aramanızı doğru içeriğe bağlamaktır. Birisi Google’a “vergilerimi nasıl öderim” yazarsa, vergi beyannamesi süreci ve ardından nasıl yapılacağı hakkında daha fazla bilgi edinmek ister. Vergi beyannamesi hakkında bir blog yayınladıysanız, bunun bir Google kullanıcısına teslim edilmesini istersiniz. Sorun şu ki, web sitenizin vergi beyannamesi hakkında yazan herkesten daha üst sıralarda yer alması gerekiyor.

SEO Nedir?

seo çalışmasının temel bileşenleria

SEO, web sitelerinin arama motorlarında ilgili kelimelerle yapılan aramalarda üst sıralara çıkmasının sağlanmasıdır. Search Engine Optimization İngilizce deyiminin kısaltmasıdır. Türkçeye arama motoru optimizasyonu olarak çevrilen bu uygulama, günümüzde pazarlama dünyasının merkezinde yer alır.

Web sitelerinin arama motorlarında, kendileri ile ilgili anahtar kelimelerle yapılan aramalarda üst sıralarda çıkmasını sağlayan uygulamalar bu yöntem dahilinde gerçekleştirilir. Elbette buradan bakıldığında SEO, bir işletmenin kullanıcı veya müşteri trafiği elde etmek için tercih edebileceği en etkili yol olarak görünmektedir. Ancak bu yöntem çok kapsamlı bir uygulamalar bütünü olarak kabul edilir.

Web sitesinin, markanın, firma isminin veya kişi isminin dijital platformlarda bilinirliğinin sağlanması odağında devam eden işlemler, teknik ve içerik bakımından birçok uygulamayı da bünyesinde barındırır. SEO, rasyonel bir iştir ve uzmanları tarafından yapılmalıdır. Bu uygulamanın bilinçsiz biçimde sürdürülmesi, sonuç vermeyeceği gibi hatalı işlemler Google tarafından verilecek cezalarla da sonuçlanabilir.

SEO Nasıl Yapılır?

site içi ve site dışı seo farkı

SEO stratejiniz birçok bileşeni bir arada barındırır. Başarılı bir SEO stratejisi için kısaca tüm unsurlardan bahsedelim:

Site İçi SEO

Site içi SEO tamamen içerikle ilgilidir. Hangilerinin en çok arama aldığını bulmak için anahtar kelime araştırması yapmanız ve ardından bu anahtar kelimeleri sitenize dahil etmeniz gerekir. İçeriğinizin ziyaretçiler için değerli olmasını sağlamayı da unutmayın.

Site yapınıza anahtar kelimeler eklemeniz gerekir. Bu korkutucu gelebilir, ancak nasıl kodlanacağını bilmenizi gerektirmez. Google tarayıcılarının içeriğinizi bulabilmesi ve sıralayabilmesi için web sayfalarının optimize edilmesi gerekir.

Sitenizin optimize edilmesi gereken kısımlarını aşağıdaki şekilde listeleyebiliriz: 

  • Başlık Etiketleri

başlık etiketi ve seo

Başlık etiketi, tarayıcınızın üst kısmında görüntülenen etikettir ve sayfanız Google’da listelendiğinde görünür.

Başlık etiketini H1 etiketiyle karıştırmayın. H1 etiketi içeriğinizin gövdesinde, başlık etiketi ise sayfanın üst kısmındadır.

  • Meta Açıklama

Meta açıklama, aramadaki başlık etiketinin altında görünür. Sayfanız veya içeriğiniz hakkında arama yapan kişiye daha fazla açıklama yapmanızı sağlar. Bu açıklamaya anahtar kelimeler de eklemelisiniz, ancak yalnızca 160 karakteriniz olduğunu unutmayın. Eklemeye çalıştığınız diğer her şey kesilebilir.

  • Şema

Şema, birkaç arama motorunun işbirliğinin sonucudur. Bu, SERP‘lerin içeriğinizi görüntüleme şeklini geliştiren belirli HTML etiketlerinin yalnızca bir alt kümesidir.

Şemanızı ekledikten sonra her şeyin sorunsuz çalıştığını görmek için gerekli testleri de yapmanızı öneriyoruz.

  • Alt Başlıklar

Alt başlıklar içeriğinizde bulunur. Başlıklarınız ve altyazılarınız gibi öğeleri içerirler. H1 etiketi birincil başlığınızdır ve içeriği yazarken H2, H3, H4 veya H5’i kullanabilirsiniz. Bu aynı zamanda Google‘ın içeriğinizin hangi bölümünün en önemli olduğunu anlamasına yardımcı olur ve kullanıcıların okumasını kolaylaştırır.

Birincil anahtar kelimenizi H1 etiketine ekleyin, ancak her şeyi en üste doldurmaya çalışmayın.

Birincil anahtar kelime, 1-2 alt başlıkta ve blogunuzun gövdesinde de kullanılabilir. Ancak, yukarıda belirttiğimiz gibi, aşırı kullanmayın, aksi takdirde cezalandırılabilirsiniz.

  • Alternatif Metin

görsel seo

Alternatif metin, site erişilebilirliği için önemlidir. Blogunuzda veya web sitenizde görünen resimleri açıklar.

Çoğu insanın alternatif metnin orada olduğu hakkında hiçbir fikri yoktur. Görme bozukluğu olan Google kullanıcıları tarafından kullanılır. Uzman bir okuyucu, alternatif metni onlara açıklayacaktır, böylece resmin ne hakkında olduğu hakkında bir fikirleri olur.

Alternatif metin yalnızca ziyaretçileriniz için yararlı olmakla kalmaz, aynı zamanda Google, dekoratif olmayan tüm resimler için sağlandığını görmek ister. Alternatif metninizi doldurmamak ceza ile sonuçlanabilir.

  • Video İçerik

backlink video

Kullanıcılar için sayfanın daha faydalı olması için düzenli video çekilmesi ve ilgili içeriklere yerleştirilmesini öneriyoruz.

Teknik SEO

SEO’yu geliştirmek için web sitenizde yapabileceğiniz bazı teknik ayarlamalar aşağıdaki şekildedir:

  • Google Web Vitalitys

Google, mükemmel bir kullanıcı deneyimini neyin oluşturduğunu izlemeyi sever. Buna Google’ın Web Vitals adı verilir. Bunlar, müşterilerin sitenizle nasıl etkileşimde bulunduğunu gösteren metriklerdir.

Google, arama motoru boyunca ve Chrome tarayıcısında veri toplayarak, Temel Web Vitals adı verilen önerilerde bulunabilir.

  • Sayfa Hızı

Bu, sayfalarınızın bir ziyaretçi için yüklenmesinin ne kadar sürdüğü ile ilgilidir. Sayfa hızı, Google’ın sıralama faktörlerinden biri olduğu için önemlidir. Ayrıca, öğelerin yüklenmesinin ne kadar sürdüğü konusunda hayal kırıklığına uğrayan müşterileri uzaklaştırabilir.

Web sitesi sahiplerinin sayfa hızlarını artırmak için sıkıştırmayı etkinleştirmek, HTML kodunu optimize etmek, yönlendirmeleri azaltmak, sunucu yanıt süresini iyileştirmek ve tarayıcı önbelleğinden yararlanmak gibi çeşitli teknikler vardır.

  • Mobil Kullanım Kolaylığı

Mobil aramalar artık tüm Google aramalarının yarısını oluşturuyor ve bu miktarın gelecekte artması muhtemel. Ayrıca, mobil cihazlar için ayarlanmamışsa ziyaretçilerin sitenizden ayrılma olasılığı beş kat daha fazladır.

Google‘a göre, mobil web siteleri hızlı yükleme sürelerine sahip olmalı, mobil ekranda gezinmek kolay olmalı ve bir satın alma işlemi yapmak veya çevrimiçi bir form doldurmak gibi bir eylemde bulunmak kolay olmalıdır.

Site Mimarisi

Örnek Site Mimarisi
Örnek Site Mimarisi

Bu bölümde tartıştığımız her şey site mimarisi ile ilgilidir. Sitenizin olabilecek en iyi olduğundan emin olmak istersiniz, böylece dahili hiçbir şey dönüşümlerinizi kaybetmez. Aşağıda, sitenizi optimize etmeye yönelik diğer bazı ipuçları verilmiştir.

  • Kolay Tarama

Google, içerik aramak için sitenizi tarar. Anahtar kelimeleri ve sitedeki sorunları belirlerken siteniz hakkında daha fazla bilgi edinmeye çalışıyorlar. Sitenizden alınan tüm bilgiler, arama motorunda nerede sıralandığınızı belirleyecektir.

Tüm sayfalarınızı dizine eklemek ne kadar kolay olursa, daha yüksek bir sıralama alma olasılığınız o kadar artar. Sitenizin sayfaları arasındaki bağlantı ağı ne kadar kalın olursa, örümceklerin hepsine ulaşması o kadar kolay olur ve arama motoruna sitenizi daha iyi anlamasını sağlar.

Site Haritaları, Google’ın sitenizi taramasını daha da kolaylaştırır. İşi tamamlamak için bir eklenti veya çevrimiçi XML site haritası oluşturucu kullanabilirsiniz.

Amacınız, sitenin taranmasını mümkün olduğunca kolaylaştırmak olmalıdır. Aksi takdirde, Google sitenizde veri toplamak için mücadele edebilir ve sonuç olarak size daha düşük bir sıralama verebilir.

  • Yinelenen İçerik

kopya içerik ve seo

En iyi uygulama olarak, cezayla sonuçlanabileceğinden sitenizdeki içeriği çoğaltmaktan kaçının. Birçok kişi sayfanızdaki her şeyin orijinal olması gerektiğini varsayar, ancak bu tamamen doğru değildir. İçeriğinizi diğer web sitelerinde yeniden yayınlamak veya konuk yayınlarınızı sitenizde tekrar yayınlamak, spam içerikli bir şekilde yapmadığınız sürece SEO’nuza zarar vermez.

Örneğin, aynı içerik Medium’unuzu yeniden yayınlarsanız, Google, daha yetkili olduğu için önce Medium makalenizi dizine eklediği için sıralamanıza zarar verebilir. Buna “kanonikleştirme” denir. Gerçek şu ki, yinelenen içerik internetin her yerinde. Google, örneğin bir kenar çubuğunda görünen blog makalelerini yinelenen içerik olarak kabul edebilir.

Birçok işletme, içeriklerini diğer web sitelerinde yayınladıkları içerik sendikasyonundan da yararlanır. Teknik olarak yinelenen içeriktir, ancak önceden izin alırsanız sorun değildir.

Google Search Console veya başka bir araç, yinelenen içerik hatalarını belirlemenize yardımcı olabilir.

Aynı sayfanın birden fazla sürümüne sahipseniz standart etiket, hangi içeriğin orijinal olduğunu belirtmenize yardımcı olabilir. Tek yapmanız gereken, orijinal sayfa URL’sine başvuran tek bir kod satırına bırakmaktır.

  • Site Güvenliği

Güvenli ve emniyetli bir site barındırmak yalnızca müşterileriniz için önemli değildir, aynı zamanda Google, sıralama yaparken site güvenliğini de dikkate alır. Siteniz güvenli değilse sıralamanız düşebilir.

İyiyi kötüden filtrelemeye yardımcı olmasının bir yolu, SSL sertifikaları ve HTTPS’dir. Bunları ayarlamak kolaydır ve URL dizesinden önce URL’nizin ve HTTPS‘nizin yanındaki küçük kilidi size verebilir. Bu, ziyaretçileriniz ve potansiyel müşterileriniz için önemli bir güven sinyalidir.

Site Dışı SEO Çalışması 

kaliteli backlink almak

Bağlantı kurma, web sitenize bağlantı veren harici bir web sitesinden köprü edinme işlemidir. Bunu, size kaliteli bilgi kaynağı olarak geri dönen başka bir web sitesi veya işletme olarak düşünün.

Backlinkler, arama motorlarında sıralamak için en önemli faktörlerden biridir, bu nedenle bunları edinmek SEO başarısı için hayati öneme sahiptir! Şu anda ne tür web sitelerinin kendi sitenize bağlandığını görmek istiyorsanız, Google’ın Search Console‘unu veya Ahrefs‘i kullanabilirsiniz.

Siteniz için daha fazla geri bağlantı almaya başlamanın üç yolu şunlardır:

  • Sosyal Profillerle Marka Sinyalleri Oluşturun

Facebook, Twitter veya LinkedIn gibi sosyal medya hesaplarını açarak hızlı ve kolay geri bağlantılar alabilirsiniz.

  • Misafir Blogu

Konuk bloglama çok fazla iş olabilir, ancak iyi haber şu ki, bu bağlantılar genellikle yüksek değerli geri bağlantılardır. Düşük kaliteli değiller çünkü yüksek etki alanı otoritesine sahip yayınlara odaklanıyorsunuz.

  • İnfografik Oluşturma ve Paylaşma

En iyi infografikler, belirli bir konuyla ilgili verileri veya bir sorunu çözmenin basit ve uygulanabilir yollarını içerir. “Çimlerinizi yeşil tutmanın 10 yolu” veya “Facebook Reklamlarının gücünü kanıtlayan veriler” gibi başlıkları göz önünde bulundurun. Resimler, en etkili içerik türlerinden biridir. Görsel olduklarından ve absorbe edilmeleri uzun sürmediğinden, aynı zamanda oldukça ilgi çekicidirler.

Kaynaklar:

Search Engine Land https://searchengineland.com/guide/what-is-seo Erişim Tarihi: 31 Eki 2022, 15:01

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir