SEO Nasıl Öğrenilir?

SEO Nasıl Öğrenilir?

Bu yazımızda “SEO Nasıl Öğrenilir?” ve SEO işlemi yapılırken nelere dikkat edilmesi gerektiğini anlatacağız.

İstediğiniz kitleyi çekmek ve kusursuz bir anahtar kelime stratejisi oluşturmak için hedeflemeniz gereken anahtar kelimeleri belirlemek için aşağıdaki adımları izleyin.

SEO ogrenme

  1. Konunuzla Alakalı Geniş Konuların Bir Listesini Yapın

Bu ilk adımda sıralamak istediğiniz anahtar kelimeler için genel kategoriler veya “klasörler” içeren bir e-tablo oluşturmanız gerekiyor. Bunlar, ürün kategorilerine veya hedef kitlenizin ilgileneceğine inandığınız herhangi bir şeye karşılık gelebilir. Zaman zaman blog yazarsanız, düzenli olarak ele aldığınız bazı konulara zaten sahip olabilirsiniz.

Bu listeyi en fazla 5 ila 10 konu ile kısa ve basit tutun. Kendinizi bir ürün veya hizmet arayan bir alıcı olarak hayal etmek yararlı olabilir.

  1. Her Konuyu, Müşterilerinizin Kullandığını Düşündüğünüz İfadelerin Bir Listesiyle Genişletin

Ardından, bu genel kategoriler elinizin altındayken, hedef müşterinizin bilgileri, ürünleri veya hizmetleri bulmak için arama çubuğuna yazabileceği terimleri ve kelime öbeklerini tanımlamanın zamanı geldi.

Google Analytics veya HubSpot’un Kaynaklar raporu gibi web sitesi analiz yazılımlarından zaten verileriniz varsa, tüketicilerin web sitenize ulaşmak için zaten kullandıkları anahtar kelimeleri belirlemek için organik arama trafiği klasörünüze bakın.

Bu, anahtar kelimelerin nihai bir listesi değil, araştırmanızı daha hedefli ve verimli hale getirmek için veri noktaları için beyin fırtınası yapma fırsatı anlamına gelir.

Her genel kategorinin altında bir liste oluşturun ve e-tablonuza ekleyin. İş arkadaşlarınızdan veya çalışanlarınızdan, özellikle de müşteriye dönük olanlardan fikir istemekten çekinmeyin.

  1. İlgili Arama Terimlerini Bulun

Anahtar kelime listelerinize eklemenin birçok yaratıcı yolu vardır.

  • Google’da bir anahtar kelime öbeğini arayın ve sayfanın en altına kaydırın, burada alakalı arama ifadelerinin bir listesini kalın olarak görürsünüz.
  • Daha derin bir dalış için, ilgili aramalardan birini tıklayın ve Google’ın bu ikinci sayfanın altında önerdiği listeye göz atın.
  • AnswerThePublic web sitesi günde 3 adede kadar ücretsiz aramaya izin verir. İnsanların konunuzla ilgili aradığı ifadelerin bir çizelgesini sunar.
  • Anahtar kelime öbeğinizi Google’ın Anahtar Kelime Planlayıcısı’na veya aşağıda listelenen ücretli araçlardan birine de yazabilir ve kullanıcıların başka hangi alakalı terimleri kullandığını görebilirsiniz.
  1.  Anahtar Kelimelerinizin Gücünü Analiz Edin

Bu sonraki adımı gerçekleştirmenin en kolay yolu, Anahtar Kelime Planlayıcı veya ücretli bir anahtar kelime araştırması veya SEO aracıdır. AhrefsSemrushWordtracker ve Ubersuggest en popüler olanlardan bazılarıdır. Wordtracker ve Ubersuggest’in her ikisinin de başlamak için kullanabileceğiniz ücretsiz sürümleri vardır.

Anahtar kelimelerinizi analiz ederken aradığınız şey aşağıda açıklanmıştır;

  • Tam arama terimi nedir? Anahtar kelime öbeğinizin, kullanıcıların kullandığı tam arama terimiyle eşleştiğinden emin olun.
  • Arama hacmi ne kadar yüksek? Kimse bir anahtar kelime öbeği kullanmıyorsa, bunun etrafında bir strateji oluşturmak size pek iyi gelmez. Mevcut en yüksek arama hacmini arayın.
  • Rekabet ne kadar dik? Ücretli araçlar, ücretli reklamlar için rekabet ile organik arama arasındaki rekabeti ayırt eder. Daha düşük organik arama rekabeti ile daha yüksek bir arama hacmi istiyorsunuz. Tatlı nokta bu.
  • Yüksek arama hacmine ve düşük organik arama rekabetine sahip kaçırmış olabileceğiniz ilgili terimleri kontrol edin.
  1. Sektörünüzde Nasıl Sıralandığınızı Belirleyin

Tanımladığınız terimlerin çoğu için Google’ın ilk sayfasını zaten kaplayan büyük marka adlarına karşı rekabet ediyorsanız, daha az rekabetçi uzun kuyruklu anahtar kelimeleri tanımlamak için stratejinizi değiştirmek isteyeceksiniz.

En çok istediğiniz arama terimleri için SERP’yi kontrol edin. Şirketinizden (şu anda) daha fazla etkiye ve pazar payına sahip sağlam marka adlarıyla doluysa, geri dönün ve listenizi uzun kuyruklu anahtar kelimelerle hassaslaştırın.

Bu stratejinin tek istisnası, rakiplerinizin kaliteli içerik yayınlamamasıdır. İçeriğini uzunluk, kalite ve düzen açısından geride bırakabileceğinizi biliyorsanız, markalarını pazarlamak için daha fazla para harcasalar bile onları geride bırakabilirsiniz.

  1. Arama Amacını Doğrulama

Bir tüketici Google’a bir arama sorgusu girdiğinde, bir şey arayışındadır ve her sorunun eşleşen bir cevaba ihtiyacı vardır.

Anahtar kelimelerinizi arama motoruna yazarak müşterilerinizin niyetini anladığınızdan emin olun. Bu ifade için hangi sayfalar zaten sıralanıyor ve ne sunuyorlar?

Bir alıcı bilgi arıyorsa ve bunun yerine onlara bir ürün satmaya çalışırsanız, bir tıklama alabilirsiniz, ancak hızlı bir şekilde zıplarlar, bu da sıralamanıza zarar verir. Ancak, bir müşteri satın almaya hazırsa ve bir ürün sayfası sunarsanız, mutlu bir şekilde satın alma işlemi gerçekleştirir.

E-tablonuzda, her bir anahtar kelime öbeği için alıcı amacı hakkında bir not alın veya sizin veya ekibinizin bir anahtar kelimeyi kullanmadan önce bir anahtar kelimenin amacını kontrol etme alışkanlığı oluşturun.

Site İçi SEO Nedir ve İlkeler Nelerdir?

Bir web sitesinin sıralamasını yükseltmek, Google’ın algoritmaları sürekli geliştiği için yıllar içinde daha zor ve karmaşık hale geldi. Bu değişikliklere ayak uydurmak ve daha fazla organik trafik çekmek için en iyi yerinde teknikleri bilmeniz gerekir.

Sayfa içi SEO sürecinin herhangi bir farklı özelliğine dalmadan önce, önce hangi öğeleri optimize etmeniz gerektiğini açıklığa kavuşturalım. Bu öğeleri değiştirmek, çevrimiçi varlığınızı artıracak ve daha fazla internet kullanıcısı çekecektir.

  • İçerik

Sayfa içi SEO’yu düşünürken genellikle çoğu SEO’nun aklına gelen ilk şey içeriktir. Bill Gates’in bir keresinde “İçerik kraldır” demesi şaşırtıcı değil. İçerik, herhangi bir dijital pazarlama kampanyasında önemli bir rol oynar ve metnin yanı sıra, SEO içeriği,

  • Medya (resimler, videolar, infografikler, sunumlar vb.)
  • CTA düğmeleri ve bağlantıları
  • Ek içerik (esas olarak kullanıcı deneyimini geliştirmek için kullanılan destekleyici materyaller, ör. başlık menüsü, kenar çubukları ve gezinme düğmeleri)

gibi unsurları da içerir.

  • Başlık Etiketleri

İnsanların Google aramaları sırasında SERP’deki hangi web sitesine gideceklerine nasıl karar verdiklerini merak ediyorsanız, genellikle bunu en çekici ba şlık etiketine (bir web sayfasının başlığını özetleyen HTML öğesi) sahip bağlantıyı tıklayarak yaparlar. Başlık etiketleri en kritik Google sıralama faktörleri arasındadır, bu nedenle bunları optimize etmek, herhangi bir sayfa içi SEO uygulaması için harika bir başlangıç noktasıdır.

  • H1 Etiketleri

Tarayıcı penceresinde ve SERP’lerde gösterilen başlık etiketinin aksine, H1 etiketi genellikle yalnızca web sitesinin kendisinde bulunur. Bir web sitesinin ana konusunu gösterir ve hem insan ziyaretçilere hem de botlara içeriğin amacının ne olduğunu açıkça gösterir.

İçeriği net bir hiyerarşik yapıya bölmek için, pazarlamacılar genellikle <H1> ile <H6> arasında farklı düzeylerde başlık etiketleri kullanır. Bu, kullanıcılar için sayfadaki gezinmeyi iyileştirir ve Google’ın bir sayfanın yapısını ve amacını anlayabilme hızını artırır.

  • Url

Bir diğer önemli sayfa içi SEO öğesi URL adresidir. URL’lerin kendileri bir web sitesinin sıralaması üzerinde büyük bir etkiye sahip olmasa da bu öğeyi SEO dostu hale getirerek genel kullanıcı deneyimini geliştirebilirsiniz.

İlk URL bir odak anahtar kelime içerir ve hedef sayfanın ne hakkında olduğunu açıkça açıklar. İkinci bağlantı, o sayfa hakkında hiçbir yararlı bilgi içermeyen bir grup karışık karakterdir. Kullanıcılar ikisi arasında bir seçenek verilirse neredeyse her zaman ilk URL’ye tıklayacaktır, bu nedenle sayfa hiyerarşilerine sahip mantıksal bir URL yapısı kullanmaya çalışmayın.

Sayfa deneyimi

Google, sayfa deneyimini, kullanıcıların bir web sayfasıyla etkileşimde bulunurken yaşadıkları deneyimin kalitesini ölçen sinyallerin bir birleşimi olarak tanımlar. Bu SEO öğesi uzun zamandır aşağıdaki gibi sıralama faktörleriyle ilişkilendirilmiştir:

  • Mobil uyumluluk: Bir web sitesi mobil cihazlar için ne kadar optimize edilmiştir?
  • HTTPS: Web siteniz güvenli bir bağlantı kullanıyor mu?
  • Geçiş reklamı kullanımı: Web sitenizin kötü pop-up’lar hakkındaki algısı nedir?
  • Güvenli tarama: Web siteniz kullanıcılar için zararsız mı?

Bir web sayfasını yukarıda listelenen faktörler için optimize ederek yükleme hızlarını düşürerek, etkileşimi artırarak ve görsel kararlılığı artırarak kullanıcı deneyimini iyileştirebilirsiniz.

  • Kullanılabilirlik

Web sitesi kullanılabilirliği, bir insanın bir web sayfasında hedeflerine ulaşmaya çalışırken yaşayabileceği etkinlik ve memnuniyetin bir ölçüsü olarak tanımlanabilir. Web sitenizin kullanıcıların gezinmesi için kolay olup olmadığını görmek için aşağıdaki faktörler göz önünde bulundurulmalıdır:

  • WCAG standartlarına bağlılık
  • Duyarlı tasarımın ve mobil uyumluluğun oluşturulması
  • Navigasyon kolaylığı
  • İçerik okunabilirliği

Bir sayfa, taranması ve dizine eklenmesi engellenmişse SERP’de görünemez. Bu nedenle sayfa içi SEO sürecine geçmeden önce bu sayfa sorunlarına dikkat edin. Sayfalarınızın şunlardan emin olun:

  • noindex etiketine sahip değilsiniz.
  • robotlar tarafından engellenmez.txt.
  • başka bir sayfaya işaret eden standart bir etiketiniz yoksa.

Web sitenizin sayfalarının dizine eklenip eklenmediğini kontrol etmenin en yaygın yollarından biri, Google arama kutusuna “site:alanınız.com” yazmaktır. Google’ın görüntülediği sonuç sayısı% 100 tam olmasa da, bu teknik web sitenizde hangi sayfaların dizine eklendiğini sağlam bir şekilde anlamanızı sağlayabilir.

Teknik Seo’ya Nasıl Başlarsınız?

Teknik SEO, web sitenizin içerik olmayan kısımlarını iyileştirme işidir. Bunlar, ziyaretçilerin görmediği sahnelerin arkasındaki unsurlar olma eğilimindedir ancak genellikle web sitesi deneyimlerini etkiler.

Temel olarak, teknik SEO  bir web sitesinin nasıl çalıştığı ve arama motorlarının sayfalarımızı nasıl tarayabildiği ve dizine ekleyebildiği ile ilgilidir. Teknik SEO’yu sitenizin temelleri olarak düşünün ve onsuz, oluşturduğunuz güzel bina istediğiniz kadar sağlam olmayacaktır.

Teknik SEO göz korkutucu görünebilir. Ancak, ilkeleri anlamak önemlidir. Deneyebileceğiniz veya geliştiricinizle üzerinde çalışabileceğiniz bölümler olabilir.

  1. Aylık SEO Sağlık Kontrolü Yapın

Üçüncü taraf bir araca kaydolmadan bile, Search Console ile temel bir SEO kontrolü yapabilirsiniz.

Bunu kullanarak, trafikteki düşüş gibi büyük sorunları kontrol edebilir veya sitenizin Google tarafından bir şekilde cezalandırılıp cezalandırılmadığını görebilirsiniz. Search Console, önemli sorunlarla ilgili olarak size e-posta gönderir, ancak proaktif kontroller sizi önde tutar.

Search Console bilgilerini kullanarak SEO’nuzda yapabileceğiniz çok çeşitli iyileştirmeler vardır. Robotlarınızı.txt dosyalarınızı ve XML site haritalarınızı kontrol etmekten yeni bozuk bağlantıları izlemeye kadar, haftalık bir kontrol (5 dakika kadar kısa bir süre) sitenizin en iyi durumda kalmasına yardımcı olabilir.

  1. Siteniz Mobil Uyumlu Mu?

Bugün, akıllı telefon kullanımı o kadar büyük ki akıllı telefonlarda bilgisayarlardan daha fazla arama yapılıyor. Web sitenizin mobil uyumlu olup olmadığını mutlaka teyit etmeniz gerekiyor.

Google, telefonda harika bir deneyim sunan siteleri ödüllendirmek istiyor. Artık telefon kullanıcıları için ayrı arama sonuçları bile var. Mobil uyumlu olup olmadığımızı nasıl anlarız? Kontrol etmek için kullanışlı bir araç var. Sitenizi test edin ve mobil öncelikli arama dünyasında başarılı olmak için gereken iyileştirmeleri yapmak üzere tasarımcınızla birlikte çalışın.

  1. Gerçekten Hızlı Bir Siteniz Olsun

Hepimiz yavaş yüklenen bir sitenin hayal kırıklığını yaşadık. Ve yavaş yüklenen sitelerin daha az iyi performans gösterdiğini gösteren birçok kanıt var.

Google’ın PageSpeed Insights veya Pingdom’un hız testi gibi araçları kullanarak sitenizi denetleyin ve sitenize biraz daha fazla hız kazandıracak seçeneklerin bir listesini hızlı bir şekilde derleyin. Bu öneriler sitenizi hızlandırmıyorsa barındırma hizmetinizi gözden geçirmeniz bile gerekebilir.

  1. Sitenizin Google’a Nasıl Göründüğünü Görün

Google’ın içeriğimizi tarayabildiğini kontrol etmenin gözlerinden bakmaktan daha iyi bir yolu var mı?

Bunu yapmanın iki yolu var. İlk olarak BROWSEO’yu kullanın ve sayfanıza koyun. Bu araç çok temel bir tarayıcı görevi görür ve sitenin tüm etiketlerini ve içeriğini, tüm tasarım öğeleri çıkarılmış olarak gösterir. İçeriğinizin bir kısmı eksikse, arama motorları onu okuyamıyor olabilir.

Diğer seçeneğimiz (bir kez daha) Search Console’dur.  URL’mizi girmemize, masaüstü sürümünü mü yoksa mobil sürümü mü kontrol etmek istediğimizi seçmemize ve Google’ın sayfayı nasıl yorumladığını geri getirmemize olanak tanır. Bu, Google’ın sayfayı nasıl gördüğü, bir insanın sayfayı nasıl gördüğünü düşündükleri ve bir tarayıcının sayfayı nasıl görüntülediğini tespit etmemize yardımcı olur.

  1. Bozuk Bağlantıları Düzeltin

Herhangi bir web sitesinin ömrü boyunca sayfalar gelir ve gider. Bir sayfayı kaldırmak tamamen normal bir durumdur. Ancak ziyaretçileri hayal kırıklığına uğratabilecek olan şey, yolculuklarının ölü bir sayfa tarafından engellendiğini görmektir. Daha da kötüsü, kaldırılan bir sayfa, bir arama motorunun ona verdiği önemi kaybeder.

Bu nedenle, web sitenizi bozuk sayfalar ve bağlantılar için düzenli olarak kontrol edin. Google’ın bulduğu hataları görmek içi nSearch Console’da bunu yapabilir veya bunları kendiniz bulmak için bir tarayıcı kullanabilirsiniz. Bunları bulduktan sonra, dahili bağlantıları doğru sayfaya yönlendirecek şekilde düzenleyin ve ardından eski URL ile ne yapacağınızı düşünün. Değerli bir sayfaysa veya doğrudan bir yeri varsa, 301 yönlendirmesi kullanarak eski URL’yi halefine yönlendirin. Bu kulağa karmaşık geliyor, ancak çoğu CMS’de basit bir işlemdir.

  1. XML Site Haritası Yükleyin

Google & Bing’e fark etmelerini istediğimiz tüm sayfaların bir listesini vermek harika olmaz mıydı? XML site haritaları ile tam da bunu yapabilirsiniz. Bu, web sitenize eklediğiniz (normalde yourdomain.com/sitemap.xml) ve bir sitenin URL’lerini listeleyen bir dosyadır. Çoğu CMS sizin için otomatik olarak bir tane oluşturabilir ve belirli sayfaları kaldırmayı seçmenize izin verir.

Sitenizde yayına geçtikten sonra Search Console’a veya Bing Web Yöneticisi Araçları’na yükleyebilirsiniz. Sayfalarınızla ilgili sorunları tespit etmek için gönderdiğiniz sayfaların kaçının dizine eklenmiş olarak gösterildiğini düzenli olarak kontrol edin.

  1. Yinelenen İçerik Sorunlarını Düzeltin

Ele alınabilecek yaygın bir SEO sorunu yinelenen içeriktir. Bu, sitenizde aynı içeriğe ulaşmanın birden fazla yolu olduğu zamandır.

Bazı CMS’ler, doğru şekilde ayarlamadığınız takdirde aynı içeriğe birden fazla URL üzerinden erişmenize izin verir. Bu, arama motorları hangisinin seçilecek en iyi sürüm olduğunu bilmediğinde sorunlara neden olur. Neyse ki, spam olmadığınız sürece, yinelenen içerik sorunlarının çoğu bir sitenin cezalandırılmasına neden olmaz.

Ancak, diğer web siteleri sayfanın her iki sürümüne de bağlantı verirse, potansiyel otorite seyreltilir. Yinelenen içeriğin birçok nedeni vardır ancak aynı zamanda bazı mükemmel düzeltmeler de vardır. Dizine eklenmiş sayfalarınızı kontrol edin ve yinelenen içerik sorunlarını bulmak için sitenizi tarayın. Genellikle ayarlarınızın düzenli olması veya *canonical olarak adlandırılan etiketlerin kullanılması durumu düzeltmeye yardımcı olabilir.

  1. Robots.Txt Dosyasını Kontrol Edin

Tüm sitelerin bir robots.txt dosyasına ihtiyacı vardır. Bu küçük ama kullanışlı dosya, sunucunuzun kökünde (yourdomain.com/robots.txt) yaşar ve sitenizi taramak için robotlara gitmelerine izin verilen yerleri bildirmek için kullanılır.

Arama motorlarının görmesini istediğiniz sayfaları engelliyor musunuz? Sitenin erişimi engellemeniz gereken bölümleri var mı? Search Console, robotlarınızın dosyasını test etmek ve beklediğiniz gibi çalışıp çalışmadığını görmek için .txt kullanışlı bir araca sahiptir.

Nasıl Link Kazanırsınız?

Bir sitenin teknik ve sayfa içi öğelerini kontrol etme çalışmasından sonra dış bağlantılar, çoğu SEO kampanyasının önemli bir parçasıdır.

Bağlantılar neden bu kadar önemli? İlk olarak, bağlantılar internetin referans yollarıdır, bir siteden diğerine geçmenin birincil yoludur. İkincisi, bir siteden diğerine bir bağlantı bir alıntı görevi görür. Hedef sitenin bir şekilde yararlı veya ilginç olduğunu kanıtlar. Arama motorları bu alıntıları bir otorite işareti olarak görür.

Web sitesi türleri kadar bağlantı oluşturmanın birçok yolu vardır. Google’ın spam bağlantıları oluşturma konusundaki baskısı sayesinde, birçok eski taktik artık işe yaramıyor. Şimdi bağlantı kurmanın çoğu eski moda pazarlama tanıtım ve PR. İşte denemek için bazı ilk adımlar.

  1. Sitenize Kimlerin Bağlantı Verdiğini Öğrenin

Başlamak için, mevcut bağlantı profilinizin nasıl göründüğünü bilmelisiniz. Siteniz yepyeni bir alan adındaysa, henüz çok fazla bağlantınız olmayabilir.

Search Console’da, size bağlantı veren alanları gösterebilen “Sitenize bağlantılar” adlı bir rapor vardır. Onlara bir bakın. Burada gördüklerinizden memnunsanız, her şey yolunda. İstemediğiniz bağlantılar varsa daha fazla işlem yapmanız gerekecektir.

Daha fazla dalmak isterseniz daha fazla araştırma yapmanıza yardımcı olacak bir dizi backlink aracı da vardır.

  1. Rakiplerinizin Geri Bağlantılarına Bakın

Sektörünüzde iyi sıralamak için karşılaştığınız zorluğu anlamak veya nasıl başlayacağınıza dair fikir almak için rakiplerinize dönün. Kazandıkları bağlantılara ve bunları nasıl elde ettiklerine derinlemesine bakarak, çoğaltabileceğiniz taktikleri ortaya çıkaracak ve kendi yeni fikirleriniz için ilham alacaksınız.

Ayrıca, rekabet etmek için kaç bağlantıya ihtiyacınız olduğu ve ne kadar yetkili olduğunuz konusunda makul bir fikir oluşturabilirsiniz. Rakiplerinizin bağlantılarını kontrol etmek için Google’daki link: komutuyla en popüler URL’lerini arayabilirsiniz. Daha ileri gitmek istiyorsanız, en etkili bağlantıları aramak için birçok backlink aracından birini kullanın. İyi bir başlangıç noktası, size ücretsiz olarak çok fazla veri sağlayan Open Link Profiler’dır.

  1. Varlıklarınızı Derleyin

Bağlantı kazanmaya başlamanın en iyi yollarından biri, kitleniz için yararlı veya ilgi çekici bir şey oluşturmaktır. Bir web sitesinin temel ürünü olmadan bizi eğiten veya eğlendiren içerik parçalarıdır.

İzleyicilerinizin seveceği bazı harika kaynaklara sahip olma ihtimaliniz yüksek. Bunu yapmazsanız, etkili backlink profiliniz olmaz. Pazarınızı gerçekten ilgilendirecek ne inşa edebilirsiniz? İşletmenizin sahip olduğu varlıklardan yararlanmak, dikkat çekmek için bir teknik olacaktır. Sitenize bağlantı kurmaya değer içeriğiniz olduğunda bağlantılar oluşturmak çok daha kolaydır.

  1. Bir Bağlantı Kazanma Stratejisi Tasarlayın

Sizin ve rakiplerinizin hangi bağlantılara sahip olduğunu gördünüz. Şimdi profilinizi oluşturmaya başlamanın zamanı geldi. Herhangi bir stratejide olduğu gibi, hedefler belirlemeniz ve genel pazarlama odağınızla uyumlu olduğundan emin olmanız gerekir.

Ayrıca, kitlenizin çevrimiçi olarak nerede takıldığını bulmak için biraz zaman harcamalısınız. Böylece onlara zevk aldıkları bir biçimde hitap edecek içerik oluşturabilirsiniz. Bağlantılar kurmak bir gecede gerçekleşmez ve sonuçlar anlık değildir.

Yerel Seo İçin Nasıl Optimize Edersiniz?

Türkiye’deki birçok web sitesi çevrimdışı bir işletmeyi desteklemek için oluşturulmuştur. Eğer bu sizseniz, ilk SEO çabanızın büyük bir bölümünü yerel SEO’ya harcamak isteyeceksiniz.

Yerel SEO, potansiyel müşterilerin ürün türünüzü aradığı anda ve bölgenizde sitenizi tanıtmakla ilgilidir. Bu, kitleniz İzmir’deki tesisatçı gibi yerel bir arama terimi kullandığında veya bir arama motoru konumlarını söyleyebildiğinde ana arama sonuçlarında veya harita listelerinde görünmekle ilgilidir.

Yerel SEO’nun kendi taktikleri ve kuralları vardır, ancak SEO’nun temel ilkelerinin çoğu hala çok faydalıdır.

  1. NAP’ınızı Doğru Ve Tutarlı Hale Getirin

Yerel SEO’nuzun etkili olması için, tutarlı bir NAP’ye sahip olduğunuzdan emin olmanız gerekir; ad, adres ve telefon numarası.

Tüm alıntılarınızın (NAP’niz de dahil olmak üzere işletmenize çevrimiçi bir referans) tutarlı olması gerekir. Bu nedenle bunları oluşturmaya başladığınızdaöncelikle NAP’nizin doğru ve aynı olduğundan emin olun.

Başlamak için ilk yer? Nap’inizi altbilginizde veya iletişim sayfanızda ayarlayın.

  1. Google Benim İşletmem’deki Yerinizi Üzerinize Alın

Yerel SEO ile yeni başlıyorsanız, girişinizi Google ile talep etmeniz gerekir. Arama yaptığınızda ve sonuçlarınıza Google Haritalar aldığınızda görünen işletme girişleri oldukça etkilidir. Google Benim İşletmem aracılığıyla yakalayacağımız şey budur.

İçinde fotoğraf ekleyebilir, NAP’mizin güncel olduğundan emin olabilir, açılış saatleri ekleyebilir, yorum toplamaya başlayabilir ve işimizi doğru kategoriye koyabiliriz. Normalde posta yoluyla yapılan bir doğrulama işlemi vardır bu nedenle bu birkaç gün sürecektir.

  1. Müşterilerinizi Yorum Bırakmaya Teşvik Edin

Korkutucu olabilir, ancak incelemeler yerel SEO’nuzu geliştirmede en önemli faktörlerden biridir. Google, yerel paketlerinde daha fazla yorum bulunan siteleri sürekli olarak tercih etmektedir.

Google Haritalar, Yelp ve daha fazlası gibi yerlere daha fazla yorum ekleyerek teşvik edin veya teşvik edin. Yine de dikkatli olun, sahte incelemeler açıkça size zarar verebilir.

  1. Yerel Bağlantılar Kazanmak İçin Topluluğu İçerikle Hedefleyin

Yerel SEO çabanıza başladıktan sonra bir sonraki aşama SEO’nun geri kalanıyla ilgilidir. Burada ilk adım kitleniz için içerik oluşturmak. Bu durumda yerel bir okuyucunun ilgisini çekecek içerik oluşturmanız doğru bir tekniktir.

Kaynaklar:

Loren Baker https://www.searchenginejournal.com/seo/best-seo-resources/ Erişim Tarihi: 9 Kas 2022, 15:48

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir