Uymanız Gereken SEO Kuralları

Uymanız Gereken SEO Kuralları

Web sitenizin arama motoru sonuç sayfasındaki sıralamasını yükseltmek için uyulması gereken bazı SEO kuralları vardır. Bu kurallar site içi ve site dışı olmak bir dizi teknik düzenlemeyi içermektedir. HubSpot tarafından yapılan son araştırmalara göre, kullanıcıların % 75’i arama sonuçlarının ilk sayfasını asla geçmiyor. Bu, çevrimiçi arama yapan çoğu insanın aradıklarını hemen bulduğu ve web siteniz de sıralanmadığında, potansiyel müşterilerinizin sizi hızlı bir şekilde bulmasının daha zor olduğu anlamına gelir.

Sitenize gelen trafiği artırmak ve daha fazla potansiyel müşteri çekmek istiyorsanız, arama motoru optimizasyonu (SEO) bunu yapmanın önemli bir yoludur. Google, algoritmasını yılda 500-600 kez günceller. Bu, yılın her günü en az bir güncelleme olduğu anlamına gelir. Tüm hayatlarının çalışmalarını sıralama kriterlerini anlamaya adayan SEO uzmanları bile günün sonunda soru işaretleri ile dolu olabilirler.

Tüm değişiklikleri takip etmek imkansızdır. Bununla zamanınızı boşa harcamayın. Ancak, 2023’ün en büyük trendlerinden ve SEO tekniklerinden bazılarını bilmeye devam ederseniz üst sıralarda yer alabileceksiniz. Web sitenizin sıralamasını yükseltmek için uymanız gereken SEO kuralları:

  • Hedef Anahtar Kelime Araştırmasına Dayalı İçerik Geliştirin

İçerik SEO stratejinizi geliştirirken Semrush, Surfer SEO ve Ahrefs gibi SEO araçları, ideal hedef anahtar kelimelerinizin ne olması gerektiği konusunda fikir edinmenize yardımcı olabilir. Anahtar kelime planlama araçlarınız, içeriğinizi arama yapanların aradıklarıyla uyumlu hale getirmenize yardımcı olacak şekilde ayarlanmıştır. Oluşturduğunuz her içerik parçası, arama amacını mümkün olduğunca yakından eşleştirmeye çalışmalıdır.

Hangi aracı kullanırsanız kullanın, aşağıdakilere dayalı önerilerde bulunmalısınız:

  1. Birincil Anahtar Kelimeler: Bu üst düzey anahtar kelimeler ana konu olarak hizmet etmelidir.
  2. İkincil Anahtar Kelimeler: Makalelerinizde ve sütun sayfalarınızda alt başlıklar olarak mümkün olduğunca sık kullanılmalıdır.
  3. Destekleyici Dil: Metin boyunca kullanabileceğiniz alt düzey anahtar kelimeler.

Araştırmanızda etraflarında yeterli arama trafiğine sahip güçlü ikincil anahtar kelimeler bulduğunuzda, yalnızca onlar için makale ve içerik oluşturup oluşturamayacağınıza bakmalısınız. Büyük bir konuyla ilgili makaleler yayınladığınızda ve bunları bir alt konuyla ilgili bir makaleye bağladığınızda arama motorlarına bu anahtar kelime / konu hakkında çok şey bildiğinizi söylersiniz. Bu da sıralama şansınızı artırır.

Her şeyi tek bir içerik parçasına sığdırmaya çalıştığınızda bu içeriği okuyucularınıza ve Google’a doğal gelmeyecek. Bu durumda anahtar kelime ağırlıklı metinlerle doldurma riskiyle karşı karşıya kalırsınız.

Uzun kuyruklu anahtar kelimelerin sunduğu fırsatlara da bakmalısınız. Bu düşük hacimli kelime öbekleri genellikle kendilerine eklenmiş daha fazla işlem odaklı arama amacına sahiptir. Bu da onları potansiyel müşterilerinizi dönüşüm hunisinin daha aşağısına çeken içerik için mükemmel hale getirir.

  • Etkili Başlıklar ve Başlıklar Kullanın

Başlıklar okuyuculara konu hakkında fikir verir ve bir okuyucunun ilk karşılaştığı ifadedir. Başlıklar web sayfalarınızın kodunun farklı bölümlerini kaplar.

Başlık, oluşturduğunuz her HTML belgesinin <head> öğesine yerleştirilir ve <head> her web sayfasının meta verileri için bir kapsayıcı görevi görür. Buna belge başlığı, sayfada kullanılan dil ve analiz araçlarınız için komut dosyaları gibi bilgiler dahildir.

Başlık (<title></title> etiketleri arasına yerleştirilir) Google’a ve diğer arama motorlarına sayfanın neyle ilgili olduğunu en üst düzeyde söyler. Ayrıca arama motoru sonuçlarında da gösterilir.

İyi yapılandırılmış başlıklar iki önemli şey barındırır:

  1. Sıralamaya çalıştığınız birincil anahtar kelimeyi ekleyin.
  2. İnsanların içeriği tıklamasını veya okumasını sağlayacak ilgi çekici başlık oluşturun.

İyi başlıklar, SEO’nun en iyi uygulamalarının önemli bir parçasıdır ve içerik oluştururken göz önünde bulundurduğunuz ilk şeyler arasında olmalıdır. Web sayfalarınız arama motorları tarafından dizine eklenirse ve sıralamaya girerse ancak tıklama almazsa, Google bunları arama sonuçlarında tıklanan makalelerle değiştirir.

Başlıklar, sayfanın kullanıcılarınızın gerçekten gördüğü bölümünü oluşturan kodun bir parçasıdır. HTML belgenizin sayfa içi başlığı <h2> etiketine kaydırılır, alt başlıklarınız <h2> arasına yerleştirilir ve diğer alt başlıklar <h3> ile <h6> arasında değişen etiketlere bölünür.

  • Güçlü Meta Açıklamalar Yazın

Meta açıklama etiketi, SERP’teki (arama motoru sonuç sayfaları) içerik başlığından sonra görünen metin bloğunu tanımlar. Sayfa başlıklarınız gibi sayfanızın meta açıklaması da her sayfanın HTML kodunun <head> yerleştirilir. Bu, içeriğin hangi bilgileri sağladığını açıklayan metindir.

Google’ın meta açıklamaları sık sık yeniden yazdığını unutmayın. Kullanıcı niyetini analiz ettikten sonra, içeriğinizi almak ve kullanıcıların aradığını düşündükleri bir şey olarak tanımlamak ve ardından görüntülemek için ellerinden gelenin en iyisini yaparlar. Bazen metni meta açıklamanızdan veya sayfadakilerden alır ve daha iyi çalıştığını düşündükleri şekilde yeniden yapılandırırlar.

Meta açıklama, arama sıralaması algoritmasında kullanılmaz; ancak, sitenizin arama sonuçlarından tıklama oranını etkiler. Bu nedenle Google sizin için yeniden yazsa bile meta açıklamanızı mümkün olduğunca çekici hale getirin. İstediğiniz bilgileri vermeye çalışmak her zaman işe yarar ve arama sıralamalarında ücretsiz reklamcılık için bir fırsattır.

  • Tüm Görüntüleri Optimize Edin

Sayfalarınızın olabildiğince çabuk yüklenmesini istiyorsanız, görüntüleri dosya boyutlarının olabildiğince küçük olması için optimize etmelisiniz.

Sitenizi taramak ve hangi resimlerin yavaşlamasına neden olabileceğini bulmak için Google Lighthouse’u kullanın. Bazı özel araçlar medya dosyası boyutlarını azaltmanıza yardımcı olabilir. Ancak çoğu CMS, doğrudan yayında düzenlemenize olanak tanıyan bazı optimizasyon özellikleri de sunar.

Daha sonra çok sayıda görüntü boyutunu küçültmek zorunda kalmak istemiyorsanız resimlerinizi mümkün olan en küçük boyutta ve iyi görünecek şekilde geliştirmeyi denemelisiniz. Bunun nedeni Google’ın arama sıralama algoritmasında kullanıcı deneyimini dikkate almasıdır. Sayfanız yavaş yüklenirse ancak rakibinizin aynı bilgileri içeren sayfası, özellikle mobil cihazlarda hızlı bir şekilde yüklenirse, Google önce kullanıcılara daha hızlı sayfayı sunacaktır.

  • Bir Dizi Dahili Bağlantı Ekleyin

Web sitenizde sayfalar arasında her zaman alakalı içerik parçalarına birkaç dahili bağlantı ekleyin. Google her sayfayı tarar ve yazdığınız makalenin etrafında daha fazla makaleye bağlantı verdiğinizi görmek ister.

Niyetle bağlantı kurun ve özellikle bağlantı metnini seçerken aramayı aklınızda bulundurun. Bu, “Bu makaleyi oku” gibi ifadeler kullanmak yerine, makalenin temel aldığı birincil anahtar kelimeyi kullanan bağlantı metni kullandığınız anlamına gelir. Bu, arama motorlarına bağlantının nereye gittiği hakkında daha fazla bilgi verir.

Google, kaç tane harici veya dahili bağlantı içereceğini söylemez, ancak genel bir kural olarak bunu içeriğinizin uzunluğuna göre yapılandırın. En önemli şey tüm iç bağlantılarınızın alakalı olduğundan emin olmaktır.

Kaç tane eklemeniz gerektiğine dair kesin bir sınır yoktur, ancak çok sayıda alakasız içeriğe bağlantı verirseniz, okuyucunun dikkatini dağıtır ve arama motorlarının kafasını karıştırır. Okuyucularınıza yeni kavramlar sunarken makalenin başlangıcına doğru netlik amacıyla birkaç dahili bağlantı kullanmanızı öneririz. Ancak içeriğinizde bağlantılar oluştururken nihai hedefiniz kullanıcıya odaklanmak olmalıdır.

  • Masaüstü ve Mobil Cihazlarda Kullanıcı Dostu Bir Tasarım Sağlayın 

Tasarım genellikle bir şirketin arama motoru sıralamalarını iyileştirme konusundaki en önemli ögeleri arasındadır. Ancak işletmeler bunun yerine odak noktası meta etiketleri iyileştirmeye ve yüksek kaliteli içerik oluşturmaya odaklanıyor. Ancak bu tek başına yeterli olmayacaktır.

Google, kullanıcıların hangi cihazda olurlarsa olsunlar, bir sayfaya geldiklerinde aradıklarını kolayca bulmalarını ister. Telefonlarındaki birinin sitenizi kullanmasını mümkün olduğunca kolaylaştırmayı hedefleyin.

Sitenizde gezinmek kolay mı? Bağlantıları kaydırmak ve tıklamak kolay mı? Uzun biçimli içeriğiniz bir içindekiler tablosu veya etrafta gezinmek için kolay bir yol sağlıyor mu? Bazen yalnızca masaüstü kullanıcılarınız için bir web sitesi oluşturduğunuzda, telefonda nasıl göründüğünü görme şansınız olmaz.

Bu nedenle web sitenizi geliştirirken, kullanıcıyı aklınızda bulundurun. Potansiyel müşterilerinizin içeriğinizle nasıl etkileşime girdiğine bağlı olarak, mobil cihazlar hakkında çok fazla endişelenmenize gerek olmayabilir. Ancak Google’da sıralama amaçları için mobil deneyim çok önemlidir.

HubSpot ve WordPress gibi içerik yönetim sistemleri, duyarlı tasarım sayesinde sitenizin kullanıcı deneyiminin başlangıçtan itibaren tutarlı ve kolay olmasını sağlamayı kolaylaştırır.

  • Sayfa Hızını Optimize Edin

Her HTML belgesinin <head> bölümü belirli bir sayfanın görünür kısmından önce yüklenir. Bu, ilgili bölümdeki kodun mümkün olduğunca sade olması gerektiği anlamına gelir.

Ne yazık ki, bir sayfanın hızı bir sitedeki paydaşlar tarafından daha az görünür olduğundan genellikle ihmal edilir. Google Analytics veya Hotjar gibi kullanıcı davranışı araçları için birden fazla komut dosyasının kodda bırakılması ve indirme sürelerinin yavaşlaması alışılmadık bir durum değildir.

Sayfa hızlarınızı optimize etmek için neler yapabileceğinizi merak ediyorsanız, Google’ın Lighthouse testinden yararlanmalısınız. Bu araç, görüntülere ek olarak yükleme sürenizi yavaşlatan her şeyi gösterir. Ayrıntılı bir düzeyde bilgi verebilir. Bu bilgileri, site içi ihtiyaçlarınız için neyin gerekli olduğuna ve neyin ihmal edilebileceğine karar vermek için kullanabilirsiniz.

CSS’nizin (basamaklı stil sayfaları) düzenli olduğundan da emin olmalısınız. CSS kodlarınız güncel olmalı ve mümkün olduğunca verimli bir şekilde inşa edilmelidir. CSS’nizi küçültme fırsatınız olduğunda bunu mutlaka yapın.

Çok fazla bilgi içeren sayfalara sahip site yöneticileri, Google’a ve kullanıcıya mümkün olduğunca erken bir zamanda mümkün olduğunca fazla içerik sunma fırsatlarından yararlanmak isteyecektir. Web fontunuz yüklenmeden önce metninizin görünür olduğundan emin olmak iyi bir fikirdir.

Ayrıca, sayfanızın metninden sonra resimler ve videolar gibi daha az arama açısından kritik içeriğin oluşturulması için bunların geç yüklenmesini de deneyebilirsiniz.

  • Site Haritalarından Yararlanın

Site Haritaları, Google’a sitenizde neler olduğunu bildiren XML dosyalarıdır. Sizinki tamamlandıktan sonra Google Search Console üzerinden Google’a gönderin. HubSpot ve WordPress söz konusu olduğunda, web sitenizin tüm bölümlerini tutarlı bir şekilde ayıran yerleşik bir site haritasına otomatik olarak sahip olacaksınız.

SEO’da etkili bir strateji benimsemek isterseniz site haritanızın açıkça her sayfaya yer verdiğinden ve Google’ın bunu bildiğinden emin olmalısınız. Google, sayfaları taramada ve dahili bağlantıları bulmakta gerçekten iyidir ancak Search Console’da her zaman bir site haritası yüklemiş olmanız gerekir.

  • Semantik HTML’ye Başvurun

Semantik HTML, Google’a neyi taradığını ve neye baktığını söyler ve başlık etiketleri en büyük parçalardan biridir. Semantik HTML, bir sayfanın yapısını ortaya çıkarır, içeriğin nasıl düzenlendiği ve hangi birincil ve ikincil konuların dahil edildiğini bildirir. Google’a yalnızca kavramın ne olduğunu değil, metnin geri kalanıyla ilişkili olarak ne olduğunu da gösterir.

Bu, bir sayfadaki metninizi daha büyük ve daha küçük metinlerle biçimlendirmek yerine daha önce açıklanan başlık etiketlerini kullandığınız anlamına gelir. Kalın metni belirtmek için <b> etiketini kullanmak yerine, metnin etrafındaki HTML kodu etiketler arasında kullanım amacının ne olduğuna daha fazla vurgu yapar.

Metninizin yönlerinin nasıl çalıştığı konusunda Google’a özel, dilsel bir fark vardır ve sayfanın ne kadarının italik yerine kalın olduğunu görmek için HTML’yi dikkate alırlar. İyi yazılmış bir belge başlığının ve sayfa yapısının nasıl göründüğünü bilirler.

Kullanıcı dostu bir tasarıma sahip bir site oluşturma yanında çoğu içerik yönetim sistemi de semantik HTML kullanarak SEO’ya uygun bir sayfa oluşturmayı çok kolaylaştırır.

  • Öne Çıkan Snippet’lere Odaklanın

Öne çıkan snippet’ler, henüz değilse, 2023’te stratejinizin bir parçası haline gelmelidir. Aramanın kutsal kâsesi olarak da bilinen featured snippet’ler, sıfır konumunda veya SERP sayfasının en üstünde dikdörtgen bir kutuda görünür.

Elbett, öne çıkan snippet’te gösterilen içeriği seçemezsiniz, ancak içeriğinizi öne çıkan snippet’te görünme olasılığı daha yüksek olacak şekilde optimize edebilirsiniz.

SEMrush’a göre, bir arama sorgusundaki kelimeler ne kadar uzun olursa, öne çıkan bir snippet döndürme şansı o kadar yüksek olur. Tek kelimelik anahtar kelimelerin yalnızca %4,3’ü, 17 kelimeden oluşan anahtar kelimelerin %5’sine ve 55 kelimeden oluşan anahtar kelimelerin %5,10’ine kıyasla öne çıkan bir snippet ile sonuçlandı.

Yazdığınız herhangi bir içerik, kullanıcı amacı göz önünde bulundurularak oluşturulmalıdır. Çoğu zaman, insanlar Google’da arama yaptıklarında sorguları soru şeklinde kullanırlar. Dolayısıyla bu soruları ve cevapları göz önünde bulundurarak içerik yazmak, sizi daha fazla özellikli snippet kazanmaya hazırlayacaktır.

Dört farklı türde öne çıkan snippet biçimi vardır: paragraf, liste, tablo ve video. İçeriğinizi yazarken bu farklı biçimleri aklınızda bulundurun. Ayrıca, öne çıkan snippet’in amacını da aklınızda bulundurun. Google, hızlı bir cevap arayan arama yapanlara bilgileri kolayca ve belirgin bir şekilde görüntülemek istiyor.

  • EAT İlkesini Öğrenin

EAT ilkesi, Google’ın sürekli değişen algoritmasına rağmen uzun vadeli SEO başarısında ustalaşmanıza yardımcı olabilir. Kulağa oldukça harika geliyor değil mi? Ama dünyada EAT nedir?

EAT uzmanlık, otorite ve güvenilirlik anlamına gelir. Aslında markanızın web’deki itibarının ölçümüdür. Google, bilinmeyenlerden daha yerleşik, marka özgün ve güvenilir siteleri daha üst sıralarda yer alır.

Endüstriniz diğer pazarlardan biraz daha doygunsa, dünyada büyük şirketler veya köklü marka isimleri olan rakiplerinizden bazılarını nasıl yenmeniz gerektiğini düşünüyor olabilirsiniz?

Markanızın otoritesini, güvenilirliğini ve itibarını oluşturmak için atabileceğiniz net adımlar vardır;

  1. Müşterilerden Yelp, BBB, Amazon veya Google gibi saygın sitelerde iyi yorumlar bırakmalarını isteyin.
  2. Sektörünüzdeki sitelerden yüksek kaliteli bağlantılar kazanın.
  3. Aktif olun ve herkese açık forumlarda bahsetmeleri teşvik edin.
  4. EAT’ı web sitenizde referanslar, vaka çalışmaları, incelemeler ve diğer sosyal kanıt biçimleriyle gösterin.
  • Eski İçeriği Güncelleyin

Yeni içerik oluşturmakla meşgul olsanız da eski içeriğinizi güncellemeyi ihmal edemezsiniz. Bu, 2023’ün önemli bir SEO tekniğidir. Yalnızca yeni içerik yayınlıyorsanız, eski içeriğiniz listeden düşecek ve alakasız hale gelecektir. Muhtemelen bu eski yayınlara çok zaman ayırdığınız için sunabilecekleri fırsatı kaçırmayın.

Geri dönüp eski içeriği yenilemenin en kolay yollarından biri bir bağlantı denetimi yapmaktır. Bozuk veya güncel olmayan harici bağlantıları bulun ve düzeltin. Bu yalnızca kullanıcı deneyiminizi geliştirmekle kalmaz aynı zamanda çok fazla kırık bağlantıya sahip olduğunuz için Google tarafından cezalandırılmanızı önler.

Geri dönün ve dahili bağlantılarınızı da güncelleyin. Yeni içerik oluştururken alakalı eski içeriğe geri dönmeyi ve bu yeni yayınlara bağlantılar eklemeyi unutmayın. Bu, Google’a bu sayfalar arasında bir ilişki olduğunu söyler ve Google’ın yeni sayfalarınızı daha hızlı dizine eklemesine yardımcı olurken yayınlarınızın alakalı arama sorguları için daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olur.

  • Backlinklerinizi Oluşturun

Backlinkler SEO’nun kalbidir. 2023’te gerçekten sağlam bir SEO stratejisine sahip olmak isterseniz sitenize yüksek kaliteli bağlantılar oluşturmayı görmezden gelemezsiniz.

Backlinkler, marka otoritesi oluşturmanın kritik bir yoludur. 2023’te uzmanlık, otorite ve güvenilirliğin her zamankinden daha önemli olacağını belirledik. Zaten kurulmuş saygın bir otoriteye sahip bir site, sitenize geri döndüğünde, EAT faktörünüz artar ve böylece Google, sitenizi arama yapanlar için geçerli bir cevap olarak görür.

Kaynaklar:

Mike Wood, https://www.semrush.com/blog/7-seo-rules-every-marketer-should-know/.  Erişim Tarihi: 7 Mart 2023.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir