SEO Istatistikleri

SEO İstatistikleri

SEO’nun durumunu mu merak ediyorsunuz? SEO, dijital pazarlamanın en hızlı değişen dallarından biridir. Her yıl Google, oyun alanını tamamen değiştiren birkaç büyük güncelleme yayınlar.

Bu yazıda, bilmeniz gereken en son SEO istatistiklerinden ve trendlerinden önemli bir bölümünü derledik. Bu istatistikler size SEO’nun mevcut durumu ve nereye gittiği hakkında daha fazla bilgi verir. Stratejinizi geliştirmek için arama trendleri, sıralama faktörleri ve diğer en iyi uygulamalarla ilgili yararlı bilgiler bulacaksınız.

Bir tarayıcı çubuğuna aradığınız tam web sitesi adresini yazmak geçmişte kalmış gibi görünüyor. Giderek daha fazla insan, en sevdikleri web sitelerine erişmek ve çevrimiçi içerik bulmak için günlük olarak arama motorlarını kullanıyor. Bu nedenle, birçok pazarlamacı SEO’daki değeri görür. SEO’nun önemini gösteren istatistiklere göz atalım.

Genel SEO İstatistikleri

  1. İzlenebilir tüm web sitesi trafiğinin % 53’ü organik aramadan geliyor.
    SEO aracılığıyla oluşturulan potansiyel müşteriler % 14.6’lık bir kapanış oranına sahiptir.
  2. Pazarlamacıların % 35.1’i bütçelerinin ‘ılımlı’ bir kısmını SEO’ya ayırıyor.
  3. Pazarlamacıların % 43.9’u SEO başarısını ölçmek için anahtar kelime sıralamalarına bakıyor.
  4. Çoğu SEO uzmanı yılda 50-74 bin dolar kazanıyor.
  5. İşletmeler SEO hizmeti için ayda ortalama 1.000-5.000 dolar harcıyor.
  6. SEO müşterilerinin % 38’i bunun pazarlamanın önemli bir parçası olduğunu düşünüyor.
  7. İçerik stratejisi, SEO müşterilerinden en çok talep gören hizmettir.
  8. Arama motorları, sitelere sosyal medyadan % 300 daha fazla trafik çeker.
  9. SEO potansiyel müşterileri, giden potansiyel müşterilerden 9 kat daha fazla dönüşüm sağlar.
  10. SEO potansiyel müşterileri % 14.6 ile en yüksek dönüşüm oranına sahiptir.
  11. Pazarlamacılar, organik SEO’yu ücretli SEO’ya tercih ediyor çünkü 5.66 kat daha iyi.
  12. Kullanıcıların sadece % 25’i ilk arama motoru sonuç sayfasını geçiyor.
  13. Pazarlamacıların % 64’ü için SEO, birincil dijital pazarlama çabalarından biridir.

İlginç SEO İstatistikleri

  1. Arama motorları, sitelere sosyal medyadan % 300 daha fazla trafik çeker.
  2. Pazarlamacıların % 64’ü SEO’nun birincil pazarlama çabalarından biri olduğunu söylüyor.
  3. Bir numaralı sayfa içi SEO faktörü içeriktir.
  4. Temel Web Vitals, önemli sayfa deneyimi sinyalleri haline gelecektir.
  5. Sayfa yükleme hızı en üst sıradaki faktörler arasında yer almaktadır.
  6. Başlık Etiketindeki Anahtar Kelime, sayfa içi SEO sinyalinde önemli bir unsur olmaya devam etmektedir.
  7. Geri bağlantılar, Google’daki genel sayfa puanının % 30’unu oluşturur.
  8. Uzun biçimli içerik ortalama 10 kat daha fazla geri bağlantı oluşturur
  9. Mobil cihazlar için optimizasyon, en çok kullanılan SEO taktiklerinden biridir.
  10. Video içeren yayınlar daha fazla geri bağlantı kazanır ve arama trafiğinde % 157’lik bir artış görür.
  11. Tüm çevrimiçi aramaların % 30’u konumla ilgilidir.

Arama Motoru İstatistikleri

  1. Çevrimiçi deneyimlerin üçte ikisinden fazlası bir arama motoruyla başlar.
  2. Web arama trafiğinin % 90’ından fazlası Google’da gerçekleşir.
  3. Günde 5,6 milyardan fazla Google araması olduğu tahmin edilmektedir.
  4. Bing, pazar payının % 2.27’sine sahip ikinci en popüler web arama motorudur.
  5. Tüm çevrimiçi alışveriş aramalarının % 49’u Amazon’da başlıyor.

SERP / Sıralama İstatistikleri

SERP, Arama Motoru Sonuç Sayfaları anlamına gelir. Aşağıdaki istatistikler bize tipik olarak SERP’lerde sıralanan sayfa türleri ve sıralama konumunun organik trafiği nasıl etkilediği hakkında daha fazla bilgi vermektedir.

  1. Tıklamaların dörtte birinden fazlası Google’da en üst sıradaki sonuca gider.
  2. Arama yapanların % 1’inden azı 2. sayfa sonuçlarına tıklıyor.
  3. Google Ads, en üst sıradaki organik sonuçların TO’sunu yaklaşık %10 azaltır.
  4. Bilgi panellerine sahip sonuçlarda en üst sıralarda yer alan sayfalar %12 daha az tıklama alır.
  5. Ortalama en üst sıradaki sayfa 2 yaşın üzerindedir.
  6. En üst sıradaki sayfaların dörtte birinden fazlasında meta açıklamaları yok.
  7. SEO uzmanlarının % 32.8’i sayfa içi öğelerin en önemli sıralama faktörleri olduğunu düşünüyor.
  8. Google, web sitelerini sıralarken 200’den fazla faktörü dikkate alır.
  9. Bir numaralı sayfa içi SEO faktörü içeriktir.
  10. Web Vitals Metrikleri, yerinde mükemmel bir kullanıcı deneyimi için gereklidir.
  11. Temel Web Vitals, önemli sayfa deneyimi sinyalleri haline gelecektir.
  12. Kaliteli backlinkler ve RankBrain ikinci en önemli sıralama faktörüdür.
  13. Sayfa yükleme hızı en üst sıradaki faktörler arasında yer almaktadır.
  14. Daha uzun içerikler Twitter’da %68,1 ve Facebook’ta %22,6 daha fazla etkileşim alıyor.
  15. Uzmanlar, bir web sayfasının arama motorları için ideal olması için yüksek kriterler belirler.

Anahtar Kelime İstatistikleri

Anahtar kelimeler çok önemli sıralama faktörleridir. Basitçe söylemek gerekirse, site sayfalarınızdaki içeriği açıklarlar. Anahtar kelimeler, hedef ziyaretçilerinizin çevrimiçi bilgi, ürün ve hizmet ararken arama motorlarına yazdıkları sorgulardır.

Ancak, her büyük arama motoru güncellemesinden sonra, anahtar kelime oyununun kuralları değişir. Şimdi kuralların ne olduğunu görelim ve en önemli anahtar kelime istatistiklerini inceleyelim.

  1. Başlık Etiketindeki Anahtar Kelime hala en iyi SEO uygulamalarından biridir.
  2. İlk Google SERP’deki sonuçlar, sorgunun tam veya kısmi bir eşleşmesi olan anahtar kelimenin% 85’ine kadarını içerir.
  3. En üst sıradaki anahtar kelimelerin %79’u ve %47’si sırasıyla mobil ve masaüstünde farklı sıralarda yer alıyor.
  4. Herhangi bir anahtar kelime için ilk 10 sonuçta sıralanan web sayfalarının içerik uzunluğu en az 2.000 kelimedir.
  5. Bir anahtar kelimeyi Başlık Etiketine yerleştirmek, 1. SERP’de yüksek bir sıralamayı garanti etmez.
  6. Anahtar kelime için optimize edilmiş H1’ler, SERP’deki daha yüksek sıralamalarla sıfır korelasyona sahiptir.

Bağlantı İstatistikleri

Backlinkler, aşağıdakiler de dahil olmak üzere her büyük arama motoru için en güçlü sıralama sinyallerinden biri olmaya devam etmektedir. Bu nedenle her SEO uzmanı, 90 veya üzeri bir alan adı yetkisine sahip bir web sitesinde bir do-follow bağlantısı almayı hayal eder. Geri bağlantıların önemini onaylamak için bu istatistiklere göz atın.

  1. Google’ın ilk SERP’sindeki en iyi sonuçlar, altlarındakilerden 3.8 kat daha fazla geri bağlantıya sahiptir.
  2. Yüksek kaliteli geri bağlantılar, Google’daki genel sayfa puanınızın% 30’unu oluşturur.
  3. Bir sayfanın ne kadar çok geri bağlantısı varsa, SERP’lerde o kadar iyi sıralanır.
  4. SERP’lerde ilk sırada yer alan sayfaların 35.000+ geri bağlantısı vardır.
  5. Çevrimiçi tüm sayfaların% 95’inde sıfır geri bağlantı vardır.
  6. Daha uzun içerik, backlink oluşturma stratejisi için kısa blog yayınlarından 10 kat daha iyidir.
  7. Google’ın 1. sayfasındaki URL’ler 40 ila 100 karakter uzunluğundadır.
  8. Google SERPS’deki #1 sonuçlarının yaklaşık 279 yönlendiren alanı vardır.
  9. Genel bağlantı otoritesi, sitenin SERP’lerdeki rütbe konumunu belirler.
  10. Google’daki en üst sıradaki sonuçlar 3.8x daha fazla geri bağlantıya sahiptir.
  11. İnternetteki sayfaların yaklaşık üçte ikisinde geri bağlantı yoktur.
  12. SEO uzmanları sayfa dışı SEO’ya en az zaman harcıyor.

Mobil SEO İstatistikleri

Mobil ziyaretçiler için web sitesi tasarımını ve içeriğini optimize etmek, çevrimiçi görünürlük kazanmak ve erişimlerini genişletmek isteyen herkes için çok önemlidir. Mobil SEO, web sayfası içeriğini yalnızca mobil kullanıcılar için optimize etmeye odaklanan SEO’nun bir alt kategorisidir. Mobil SEO gerçeklerini keşfetmek ve sektördeki en son SEO istatistiklerini görmek için aşağı kaydırın.

  1. Google’dan Haberler: Sıralama için sayfa deneyimi sinyalleri yalnızca mobil aramada devreye girer.
  2. Mobil performansı optimize etmek, site performansını artırmak için en iyi SEO yöntemidir.
  3. 3.400 pazarlamacı, mobil SEO’nun en çok kullanılan SEO taktiği olduğu konusunda hemfikir.
  4. Mobil kullanıcıların %60’ı işletmelerle doğrudan arama sonuçları üzerinden iletişime geçiyor.
  5. ABD’deki internet kullanıcılarının % 87’si çevrimiçi olurken birden fazla cihaz kullanıyor.
  6. Şirketlerin neredeyse % 25’i en iyi SEO taktiği olarak mobil optimizasyona yatırım yapıyor.
  7. Mobil kullanıcıların % 39’u onları tercih ettiği için özel mobil uygulamalar daha önemli hale geliyor.
  8. Küresel olarak tüm web sitesi trafiğinin yarısından fazlası mobil cihazlardan geliyor.
  9. En üst sıradaki mobil arama sonuçları, masaüstünden daha fazla tıklama alır
  10. Akıllı telefon kullanıcılarının %51’i mobil arama yoluyla yeni ürünler ve şirketler keşfediyor.

Yerel SEO İstatistikleri

  1. Mobil cihazlardaki tüm aramaların %30’u konumla ilgilidir.
  2. Yerel işletmeleri arayan mobil kullanıcıların %76’sı 24 saat içinde bir işletmeyi ziyaret ediyor.
  3. Yelp, yerel arama sorgularının % 92’si için ilk 5 SERP sonuçlarında yer alıyor.
  4. “Nereden alınır?” ve “yakınımda” içeren mobil arama sorguları iki yılda iki katına çıktı.
  5. İnsanların yaklaşık % 86’sı bir işletmenin konumunu bulmak için çevrimiçi harita listelerini kullanıyor.
  6. İnsanların % 78’i akıllı telefonlarında yakındaki bir şeyi arar ve ardından bir gün içinde bir mağazayı ziyaret eder.
  7. Tüketicilerin % 93’ü geçen yıl yerel bir işletme bulmak için interneti kullandı.
  8. “Bugün / bu gece yakınımdaki” mobil aramaları son 2 yılda% 900 arttı.
  9. Ankete katılan müşterilerin% 46’sı bir mağazaya gitmeden önce çevrimiçi envanteri onaylıyor.
  10. Google’da arama yapan kullanıcıların %72’si, arama yaptıkları yerden 8 km uzaklıktaki bir mağazayı ziyaret etti.
  11. Tüm Google aramalarının % 46’sı yerel bir amaca sahiptir.
  12. Yerel amaç içeren aramaların %28’i satın alma işlemiyle sonuçlanır.
  13. Yerel işletmelerin %56’sı Google Benim İşletmem girişleriyle ilgili hak talebinde bulunmamıştır.
  14. Tüm “Yakınımdakiler” aramalarının %50’sinden fazlası çevrimdışı dönüşümle sonuçlanır.
  15. Kullanıcıların % 88’i yerel işletmeler için çevrimiçi incelemeler istiyor.
  16. Konum odaklı aramaların %78’i çevrimdışı dönüşüme yol açacak.
  17. İşletmelerin %82’si Bing İşletme girişlerini talep etmemiştir.

Video SEO İstatistikleri

Video, SEO dünyasında çok büyük bir şeydir. En fazla etkileşim potansiyelini barındırır ve her yere yerleştirilebilir. Sosyal medyada, bloglarda ve hatta forum yayınlarına gömülü videoları görebiliriz. Video, yatırım getirisi açısından nasıl bir performans sergiliyor? Video SEO sıralama faktörleri nelerdir? Bu soruların cevapları hemen aşağıdadır.

  1. Pazarlamacıların % 52’si, videonun en iyi YG’ye sahip içerik türü olduğunu söylüyor.
  2. Türkiye’deki Video içeren blog yayınlarının Google’ın ilk sayfasında sıralama şansı 53 kat daha yüksektir.
  3. İnternet kullanıcılarının % 85’i düzenli olarak video içeriğiyle etkileşime giriyor.
  4. Video içeren blog yayınlarının Google’ın ilk sayfasında sıralama şansı 53 kat daha yüksektir.
  5. Video içeren yayınlar daha fazla geri bağlantı kazanır ve arama trafiğinde % 157’lik bir artış görür
  6. İki milyar YouTube kullanıcısı her gün bir milyar saatten fazla video izliyor.
  7. Video önerileri tıklamalardan, izlenme süresinden, yorumlardan ve daha fazlasından etkilenir.
  8. YouTube sıralama algoritması, video yorumlarını önemli bir sıralama faktörü olarak kullanır.
  9. YouTube’daki ilk sayfa videoları ortalama 14 dakika 50 saniye uzunluğundadır.
  10. YouTube SERP’lerinin birinci sayfasında yer alan videoları n% 68.2’si HD’dir
  11. Ortalama en üst sıradaki YouTube videosu yaklaşık 15 dakika uzunluğundadır.

Anahtar Kelime İstatistikleri

Tüm etkili SEO kampanyaları dikkatli anahtar kelime araştırması ile başlar. İşte anahtar kelimelerle ilgili bazı aydınlatıcı SEO istatistikleri;

  1. Arama sorgularının yaklaşık % 70’i dört veya daha fazla kelime içeriyor.
  2. SEO uzmanları zamanlarının çoğunu anahtar kelime araştırmasına harcıyorlar.
  3. Anahtar kelimelerin % 94’ünden fazlası on veya daha az aylık arama alıyor.
  4. Anahtar kelime sorgularının yaklaşık % 8’i soru olarak ifade edilir.

Sosyal Medya SEO İstatistikleri

  1. Sosyal medya bağlantıları backlinklerle aynı değildir. En popüler sosyal medya platformlarında güçlü bir varlığa sahip olmanın önemine rağmen, Google, Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest ve diğer popüler sosyal medya platformlarından gelen bağlantıların geleneksel bir backlink ile aynı ağırlığı taşımadığını doğruladı.
  2. Arama motorları, alışveriş sitelerine trafik çekmede sosyal medyadan 10 kat daha etkilidir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir