SEO Çeşitleri Nelerdir?

SEO Çeşitleri ve Türleri Nelerdir?

SEO, web sitelerinin organik arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almasını sağlamak için yapılan tüm çalışmalardır. Aslında alışılmış bazı SEO araştırmaları dışında hedef kitleye, sektöre, hedef alana ve web sitesi içeriğine göre farklı çalışmalar da yapılmalıdır. Bu noktada SEO çeşitleri için doğru analizler yapmak büyük önem taşımaktadır.

Arama motorlarının, cihazların ve kullanıcı davranışlarının sürekli gelişimi nedeniyle, dijital pazarlama ve ardından gelen SEO çalışmaları da çeşitlendi.

Klasik SEO anahtar kelime araştırması hala işin temel taşı olsa da, hedef alana, hedef kitleye ve sektöre göre planlama, verimliliği artırmak için çeşitli çalışmalarla desteklemek gerekli hale geldi. Bu ihtiyaç, doğal olarak bu tür SEO’nun oluşmasına neden olmuştur.

Kullanıcı tercihlerindeki değişiklikler

Gelişmiş mobil cihazlar ve arama motorları ile  zaman içinde kullanıcı tercihlerinde meydana gelen değişiklikler aşağıdaki sonuçları ortaya çıkardı:

  • Mobil arama oranları ciddi artış gösterdi.
  • Asistan uygulamalarının (Siri, Google Asistan vb.) kullanım oranları artırıldı.
  • Sesli arama fiyatlarının hızla artması, kısmen üretim açığı ile açıklanmaktadır. Çocuklar ve Youtube bu alanda öncüdür.
  • Video içerik araması her geçen gün artmaya devam ediyor.
  • Arama motorlarının sunduğu harita servislerinin kullanımı anlık trafik yoğunluğu gibi faydaları nedeniyle sürekli artmaktadır.
  • Kullanıcı davranışını değiştirme. (Dipnot: Aslında sistemin kendisi yeniden pazarlama gibi pazarlama teknikleri ile kullanıcıları değiştiriyor ve yönlendiriyor ama kullanıcılar bunun farkında genellikle olmaz.)

Böyle bir internet çağında eskiye nazaran daha geleneksel SEO araştırmalarının etkisine ulaşılıyor. Bu nedenle SEO çalışmaları sadece trafik odaklı değil amaca yönelik olmalıdır.

Hedef Kitleye Göre SEO Çeşitleri

  • Yerel SEO

İstanbul’un Bahçelievler semtinde yerel bir çanta üreticisinin web sitesi için yapılan SEO çalışmasının öncelikli hedefi Bahçelievler ve muhtemelen çevresi olmalıdır.

Daha fazla alana ulaşmak için SEO çalışması yapmanıza gerek yok. Çünkü diğer illerden müşteri bir yana, komşu ilçelerden de müşteri olmayacak.

Kullanıcı, bu kilit açıcıya yakın başka bir ilçede yaşıyorsa, ona erişebilir ve hizmeti alabilir. Yalnızca belirli bir şehir veya ilçe için yapılan işlemleri içeren SEO çalışmaları yerel SEO olarak bilinir.

  • Genel SEO

Yukarıdaki çanta üreticisi farklı tasarımlara sahip çanta modelleri satıyor ve bu ürünleri online olarak tanıtıyor ve hatta satıyorsa yapılacak SEO çalışması ülke çapında olmalıdır.

Türkiye’nin her yerinden ziyaretçi çekmek için yapılan çalışmalara genel olarak SEO çalışması denilebilir. Genel SEO, yerel SEO çalışmalarını da içerir.

  • International SEO

Ve diyelim ki bu çanta tasarımcısı fabrika düzeyinde üretim yapabiliyor  ve ürünlerini dünyaya tanıtmayı ve farklı ulusallararası pazarlara girmeyi düşünüyorsa yani ihracat yapmayı planlıyorsa?

Bu durumda hedef ülkeler dikkate alınmalı ve bu ülkelere göre çalışmalar yapılmalıdır. İncelenen ülkeler için genel kültür de dahil olmak üzere iyi bir ön hazırlık yapılması gerekmektedir. International SEO çalışmaları aynı zamanda yerel ve genel SEO çalışmalarını da içermektedir.

SEO Tekniklerinin Türleri

SEO Çeşitleri ve Türleri Nelerdir?

Tüm araştırma ve içerik, hedef kitle ve pazar yapısına göre değişiklik göstermektedir. Aşağıdaki başlıklarda SEO modellerini biraz daha detaylı olarak inceleyeceğiz.

  • Teknik SEO

Web sitesinin teknik özelliklerinin kontrol edilmesi ve gerekli optimizasyonların yapılması işi teknik SEO olarak bilinir. Web sitelerinin altyapısında birçok teknik özellik aktiftir.

Örneğin, bir web sitesinin sayfa yükleme hızı en önemli faktörlerden biridir. Ayrıca görselin boyutu ve yüklenme süresi de web sitesinin hızını doğrudan etkiler.

Teknik olarak zayıf siteler, Google’ın gözünde iyi bir kullanıcı deneyimi sağlamaz. Bu, siteyi google sıralamalarında dezavantajlı hale getirir.

Bu nedenle arama motoru optimizasyonu çalışmaları için içerik optimizasyonu tek başına yeterli olmamaktadır. Sitenin teknik altyapısını da gözden geçirmenizde fayda var. Bu bakımdan teknik SEO, site içi SEO ile yakından ilişkilidir.

  • Black Hat SEO

black hat seo teknikleri

Black Hat SEO, ismindeki black yani, siyah ibaresinden de anlaşılabileceği gibi, hileli ve arma motoru kurallarına aykırı SEO uygulamalarını kapsayan çalışma şeklidir. Black Hat SEO ile başarılı sonuçların elde edilmesi mümkün değildir.

Her ne kadar sitelerin bu yöntemlerle belli bir süre yükselmeleri söz konusu olsa da bu yöntemle yükselmiş sitelerde kullanılan hileli yöntemler orta ve uzun vadede arama motoru robotları tarafından tespit edilir ve site indekslerden çıkarılır. Bu yöntemle yükselmiş sitelerin, kazara bu yöntemleri kullanmış oldukları yorumu da yapılmayacağından, Black Hat SEO uygulayan sitelerin yeniden indekslere girmesi olası değildir.

Bu SEO yönteminde arama motoru algoritmaları manipüle edilerek veya yanıltılarak, yani bir çeşit hack yöntemi ile sonuç elde edilmeye çalışılır.

  • Grey Hat SEO

gray hat seo teknikleri

Grey Hat SEO, Arama motoru algoritmalarını en doğrudan ceza almayacak yöntemleri kullanarak manipüle etmeye dayalı uygulama türüdür. Her ne kadar bu yöntemi kullanan SEO uzmanları, bu yöntemlerin Google koşullarını ihlal etmediğini iddia ediyor olsa da Grey Hat SEO riskli sayılabilecek birtakım unsurları içerisinde barındırır.

Tüm kurallara uygun uygulama türü ile tamamen kural dışı uygulamaların kesişim kümesi olarak tanımlanabilecek bu yöntemler kapsamında, sitelerin otomatik indeksten çıkarmaya maruz kalma ihtimalleri düşüktür. Ancak Grey Hat uygulamalarında sistemin tespit edeceği kusurlar indeks azaltması, yani sıralamanın düşürülmesi sonucunu ortaya çıkarabilir.

Kimi SEO uzmanlarınca, “zaruri” olarak tanımlanan Grey Hat SEO uygulamaları, yaygın biçimde kullanılmakla birlikte her şeye rağmen kurallara tam olarak uygun uygulamalar değildir.

  • White Hat SEO

beyaz sapka seo teknikleri

Google ve diğer tüm arama motorlarının ortak algoritmalarına bütünüyle uygun biçimde sürdürülen SEO uygulamalarına White Hat SEO denir. White Hat SEO uygulamaların hiçbir hile ve manipülasyon yapılmaz.

Pazarlama ilkelerinin nitelikli biçimde kullanılması, kullanıcı deneyiminin iyileştirilmesi ve içerik kalitesinin artırılması gibi oldukça zor ve maliyetli bileşenleri bulunan bu uygulamaları, uygun şekilde gerçekleştiren sitelerin, uzun vadede rakipsiz bir listelemeye sahip olacakları, Google tarafından açıkça ifade edilen nadir SEO protokolleri olarak tanımlanır.

White Hat SEO, zorlu bir süreç olması sebebiyle, birçok site sahibinin kabullenmekte zorlandığı bir uygulama türüdür. Ancak açıkça ifade etmek gerekirse, aramam motorlarının “legal” olarak tanımladığı yegâne SEO uygulama türü de budur. Bu siteler, hiçbir zaman herhangi bir ceza almaz ve kurallara uygun çalışmaya devam etmeleri durumunda, sürekli yükselir ve sonuçlarda, en tepedeki yerlerini korurlar.

  • Negatif SEO

Genel olarak negatif SEO, birinin web sitenizin sıralamasını düşürmek için yaptığı kötü niyetli eylemlere verilen addır.

Negatif SEO, anti-SEO saldırısı olarak da bilinir. Buradaki temel amaç, olumsuz bir SEO saldırısı ile web sitesinin SEO gücünü azaltmak ve Google tarafından cezalandırılmaktır.

Bunu sağlamanın en kolay yolu elbette Black Hat SEO teknikleridir. Negatif SEO tekniklerinin başında gelen kötü linkler kontrolünüz dışında gerçekleştiği için bu durumu fark etmek ve ele almak oldukça zordur.

Ayrıca web sitesinin imajının olumsuz SEO tekniklerinden etkilenmediği ana değişiklik, artan Google sıralamalarında ve bot ziyaretlerinde görülmektedir.

Kaynaklar:

Simplilearn https://www.simplilearn.com/main-types-of-seo-techniques-in-digital-marketing-article Erişim Tarihi: 21 Eyl 2022, 08:12

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir